Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

sytuacja sprzed miesiąca, Dziewczę młode wymusiło mi pierwszeństwo przejazdu Citroenem C2... trochę pogiętej blachy, nic się nie stało nadzwyczajnego, nie o tym... spisując oświadczenie zauważyłem kwotę jej OC... Citroen C2 1.6 110KM... 3248zł za samo OC... ja p.... o_O to teraz jej ile przyjdzie? 5k?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sytuacja sprzed miesiąca, Dziewczę młode wymusiło mi pierwszeństwo przejazdu Citroenem C2... trochę pogiętej blachy, nic się nie stało nadzwyczajnego, nie o tym... spisując oświadczenie zauważyłem kwotę jej OC... Citroen C2 1.6 110KM... 3248zł za samo OC... ja p.... o_O to teraz jej ile przyjdzie? 5k?

O krwa. OC na TIRa wychodzi taniej. OC+AC na Volvo ciągnik siodłowy 5500 zł rocznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś w okolicy Ronda Zesłańców Syberyjskich widziałem tego czerwonego Mustanga

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co myślicie o komplecie hebli na przód tarcze + klocki Textar? Pacjent to Kia Rio 1.4 2007r.

 

Drugie pytanie, ma ktoś jakieś dodatkowe zniżki na iparts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdefiniuj "dobrze hamuje". IMO obojętnie co się kupi markowego to będzie dobrze, bo i tak przy słabej pogodzie to kapcie prędzej mówią papa. No chyba, że ta KIA na mixol, więc każdy centymetr na suchym się liczy hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdefiniuj co znaczy pylić jak szalone i dlaczego jako pierwsze przy hamulcach wspominasz o pyleniu, a nie hamowaniu?

 

 

Textar jak najbardziej ok. Montowałem niedawno cały zestaw u siebie na tyle. Zdecydowanie lepiej się sprawdzają od TRW zamontowanych na przodzie. Pamietaj tez o wymianie płynu bo większość o tym zapomina, a zaleca się wymianę co 2-3 lata. Z płynów polecam ATE TYP200 jeśli masz zalecany płyn w specyfikacji DOT4. Ma chyba najlepszy stosunek ceny do parametrów.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proste, miałem jakieś tarcze (nawet nie wiem co to było) i klocki Ferodo i był spokój. Zmieniłem na zestaw Textara i felgi ciągle u<span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>e. Auto hamowało ok przed i po i nie widziałem ogromnej różnicy. No ale jak wspominałem to nie była sportowa bestia na mixol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro nie było ogromnej różnicy to wnioskuje , ze jak nie ogromna to chociaż mała, a przy hamowaniu nawet minimalne różnica czasem ma duże znaczenie ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie macie światła samochodowe ? Myślicie,że warto jest sobie montować światła led? Pytam sie ponieważ powaznie biorę to pod uwagę ale widzęże w sieci wiele róznych rzeczy o nich pisza Z tego co sobie czytam to jednak większość osób jest na nie....

Jak się Wy zapatrujecie? http://www.auto-speed.com.pl/

Edited by geek22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważam, że jeżeli producent nie montował LEDów fabrycznie to montowanie ich samemu jest nietrafionym pomysłem. Szczególnie, że zazwyczaj chodzi o ledowe paski z allegro, które IMO nie dość że kiepsko wyglądają, to jeszcze ich nie widać.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepsi są kierowcy, którzy jeżdżą z takimi paskami jak jest mgła albo już prawie wieczór. Z przodu parę diodek a z tyłu ciemno jak w d..., bo przecież tylne światła mijania nie świecą razem z ledami.

Edited by Imperator Kret
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to to, dokładnie tak jak piszesz. Ogólnie zauważyłem, że najczęściej tak robią taryfiarze. Do tego czego się spodziewać po takich chińskich diodach, szczególnie gdy połowa z nich jest zepsuta i z 10 świecą się tylko 3. Gdyby jeszcze ktoś wpadł na pomysł, żeby kilka takich pasków zamontować obok siebie, to jeszcze by to miało sens, ważna jest powierzchnia świecenia, ale przy jednym półcentymetrowym pasku to nic kompletnie nie daje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sami jesteście ledowe paski. Tatuś wam pokaże, jak się to robi:

VN8CQzg.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że barany kupują i montują ledowe paski nie znaczy, że nie ma nic poza nimi na rynku. Za 200zł można kupić coś sensownego.

I tak najlepsi są ci, którzy po zmroku jeżdżą bez świateł. Widać latarnie im wystarczają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pytanie lekko offtop: mój akumulator po naładowaniu trzymał jakoś 2 tygodnie (przy czym, tylko raz autem jechałem w środku tego okresu) - czy mieliście przypadek takiego objawu końca akumulatora? Dawniej trzymał znacznie dłużej ... jeszcze w tamtym roku. No i pierwszy raz w życiu widziałem na nim tak niskie napięcie spoczynkowe jak 10V.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pytanie lekko offtop: mój akumulator po naładowaniu trzymał jakoś 2 tygodnie (przy czym, tylko raz autem jechałem w środku tego okresu) - czy mieliście przypadek takiego objawu końca akumulatora? Dawniej trzymał znacznie dłużej ... jeszcze w tamtym roku. No i pierwszy raz w życiu widziałem na nim tak niskie napięcie spoczynkowe jak 10V.

Sprawdź czy coś nie kradnie prądu podczas gdy auto jest zamknięte, chociaż jak po naładowaniu nie ma tych 12V to może być już koniec akumulatora.

 

Kupiłem 2 tygodnie temu Tuborg Silver. Polski akumulator. Zobaczymy jak się będzie spisywał. Podobno lepsze niż niejeden Bosch.

Edited by Kilokush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator tak z kilkanaście godzin po pełnym naładowaniu ma piękne 12,8V napięcia spoczynkowego, jeśli nie jest/nie był nigdzie podłączony. Wczoraj go naładowałem nie do końca i przez noc był podłączony do auta, a nadal wskazuje przyzwoite 12,55 (przypominam, że nie do końca go wczoraj naładowałem)

 

Teraz co do upływu prądu. Przed chwilą zmierzyłem, zamykając obwód amperomierzem ( Brymen BM257 ) . Po zamknięciu obwodu na początku pobór jest bardzo wysoki przez kilkanaście sekund, chwilowo nawet ponad 0,6A, ale pobór szybko spada (pewnie komputer sobie wystartował) i ostatecznie stabilizuje się na bardzo ładnym 0,078 A, czyli jakieś 78mA . Niestety pomiar na wejściu 6A, bo na wejściu do 600 mA na początku miernik informuje o przeciążeniu ( wspomniany początkowy wielki pobór prądu).


Kupiłem 2 tygodnie temu Tuborg Silver. Polski akumulator. Zobaczymy jak się będzie spisywał.

 

Ten co mam teraz, to jakiś standardowy Oplowski GM . Data produkcji akku to 2012. "Bezobsługowy", ale podobno nawet one mogą tracić wodę, choć wolniej od zwykłych. Chodzi mi teraz po głowie zakup jakiegoś akku z otwieranymi korkami ( Forse, te żółte ~50 Ah)

 

http://allegro.pl/akumulator-forse-50ah-480a-gwar-montaz-dowoz-52-55-i5749389906.html

 

- przynajmniej wody będzie się dało dolać, bo ten GM nie dał się otworzyć.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten prąd 78mA daje w 14 27Ah, więc nawet sprawne aku może tego nie wytrzymać, tym bardziej o mniejszej pojemności. 

Jam mierzysz prąd, przygotuj sobie układ tak, by "uruchomić" komputer na zwartym mierniku a potem tylko puścić prąd przez miernik. Tylko to zbędne ceregiele, bo na zakresie 6-20A też można sobie pomierzyć taki prąd. Błąd może być oczywiście w teorii dość spory.

 

Większość bezobsługowych aku ma korki pod naklejką i można uzupełnić poziom elektrolitu. Z drugiej strony to 5 lat na ku jest całkiem przyzwoitym wynikiem na współczesne produkty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś przeczytałem, że prąd do 120mA jest w normie, ale w sumie, chyba nie bardzo, bo faktycznie szybko by akku zjadało. Jeden gość miał pobór 20mA w ROVER. ... a ile Wy macie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy coś nie kradnie prądu podczas gdy auto jest zamknięte, chociaż jak po naładowaniu nie ma tych 12V to może być już koniec akumulatora.

 

Kupiłem 2 tygodnie temu Tuborg Silver. Polski akumulator. Zobaczymy jak się będzie spisywał. Podobno lepsze niż niejeden Bosch.

Mam taki u siebie od zimy. Jak był nowy to przy -30 i ponad 12 godzinnym postoju kręcił moim 1.8 jak wściekły :D

 

Więcej nie mogę powiedzieć, bo jak jest ciepło na zewnątrz, to każdy zakręci dobrze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokonałem kolejnego pomiaru. Okazuje się, że po dłuższym czasie (kilka minut) pobór prądu spada do 4,41 mA (0,00441A) - to już bardzo niski pobór . Udało mi się zrobić bardzo precyzyjny pomiar poprzez przełączenie obiegu prądu poprzez miernik, dzięki czemu komputer nie musiał startować i mogłem sobie pozwolić na włączenie niższego zakresu.

 

Dodatkowo mój 5-letni akumulator został dzisiaj zbadany w serwisie. Gość podłączył jakieś ustrojstwo bez odłączania akumulatora od instalacji samochodu (!!!) i mam wydruk z tego urządzonka:

NAPIĘCIE: 12,67V           (auto zaraz po wyłączeniu silnika, więc możliwe że tyle było)

OPORNOŚĆ: 6,86 mOhm

WYNIK: 363 A

ŻYWOTNOŚĆ: 86%

... gość powiedział że akumulator sprawny i skasował 10 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pełni naładowany akumulator powinien mieć napięcie w zakresie 14,4V. Niższe oznacza prawdopodobne zasiarczenie cel. Jeśli nie odłączył akumulatora od reszty pojazdu to pomiar rezystancji jest mało miarodajny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pełni naładowany akumulator powinien mieć napięcie w zakresie 14,4V. Niższe oznacza prawdopodobne zasiarczenie cel.

 

To nie jest prawda. Napięcie 14,4V to może być napięcie z alternatora, czyli przy włączonym silniku. Weź swój akumulator, odłącz od auta, zmierz napięcie tego akumulatora i podaj tu na forum co zobaczyłeś na mierniku.

Jeśli nie odłączył akumulatora od reszty pojazdu to pomiar rezystancji jest mało miarodajny.

 

Tylko z tym mogę się zgodzić.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie odłączył akumulatora od reszty pojazdu to pomiar rezystancji jest mało miarodajny.

Dlaczego niby? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo krasnalki z omomierza szwendają się gdzie nie powinny. Choć i tak wybiorą najlżejszą możliwą drogę, leniuszki-śmierdziuszki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O właśnie. Przy wspomnianym prądzie i napięciu instalacja symuluje opór 2870 oma, gdzie pomierzona oporność 6,86 milioma jest 400 tys razy mniejsza. Oporność instalacji ma wiec pomijalny wpływ na wynik pomiaru. Twierdzenie, ze pomiar nie był miarodajny jes zwyczajnym ignoranctwem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiar rezystancji akumulatora zazwyczaj jest wykonywany metodą aktywna polegającą na obciążeniu akumulatora znaną rezystancją plus obciążeniu go dodatkową rezystancją załączaną po przez PWM o f=1kHz. A więc nie chodzi o rezystancję instalacji samochodu a o impedancję całego układu. Pomiar może mieć odchyłkę nawet do 20%.

 

 

Co do napięcia to tak. Podałem wartość Maks naładowanego aku z podtrzymaniem. Standardowo napięcie spoczynkowe to 12,6v-12V8V

Edited by XantiO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.