Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

ale 2,5 tonowego z ladownoscia 1100kg juz nie

Bo takich pojazdów nie ma, przynajmniej w PL. Iveco, MB Sprintery na bliźniakach są homologowane na DMC do 3,5 t. Potem ładuje się na niego 3,5 t i rura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra juz wszystko ogarnalem

moge prowadzic do DMC 3,5t i tyle

do tego przed wyjazdem na droge calosc nie moze wazyc weicej niz 3,5tony

wiec jesli mam iveco czy innego sprintera ktory pusty wazy przykladowo 3,2t to ładownosc jego to max 300kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oo nie no, cos sie nie zgadza. Iveco sprintera normalnie ogarniasz na Kat.B. jeszcze nie slyszalem zeby ktokolwiek musial miec na nie inne prawko. Ale to chyba dlatego ze one waza niecale 2T chyba a nie 3.2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oo nie no, cos sie nie zgadza. Iveco sprintera normalnie ogarniasz na Kat.B. jeszcze nie slyszalem zeby ktokolwiek musial miec na nie inne prawko. Ale to chyba dlatego ze one waza niecale 2T chyba a nie 3.2 ;)

Zależy od typu zabudowy. Na bliźniaku i jakimś HDS pewnie zbliży się to 3t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy od typu zabudowy. Na bliźniaku i jakimś HDS pewnie zbliży się to 3t

 

no wlasnie tak do tego doszedłem, gosc z katB miał iveco ktore wazylo 3,1t wiec legalnie zeby moglo wyjechac na droge zabierajac max 400kg bagazu

 

zeby zaladowac na niego wiecej muisialby miec prawko na ciezarowe (nie wiem jaka to kategoria) + dodaktowo pewnie homologacje na wiecej jak 3,5t

Edited by Maniakalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za pojazd w ogóle, że tak kombinujesz? Kamper z kopalnią eurogąbek w zabudowie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś zupełni z innej beczki.

Ktoś ma ochotę na niemieckie 23 [gluteus maximus]?

Fotka z parkingu.

 

vp9eu0.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Początkowo myślałem, że sprzedajesz opla, stąd niemieckie, a potem zobaczyłem tablicę. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, fakt, trochę mylące, zwłaszcza, że cenzura zmienia d...py na gluty.   :wink2:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 lata, 137k km przebiegu i padł akumulator. Ciekawe ile w tym "zasługi" systemu start-stop. Na pewno "plusem" tego systemu jest akumulator, który musi być większy i dostosowany do SS, więc automatycznie droższy. W ASO cena z wymianą 945 zł, w lokalnym sklepie motoryzacyjnym sam akumulator 540 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do tych systemów są z tego co wiem akumulatory innej budowy AGM, czy jakoś tak, które lepiej znoszą takie katowanie. Nie możesz wyłączyć tego start/stop? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrusznik też jest inny, jak i również jego cena. Ciekawe o ile szybciej zużywa się silnik w autach z tym systemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrusznik niestety też jest droższy, chciałbym żeby padł w ciągu najbliższych 13k km, bo wtedy wymieniliby go na gwarancji. Ale znając życie padnie trochę później :lol:

 

Z wyłączeniem w Fordzie jest taka zabawa, że jest to możliwe, ale wtedy automatycznie parkowanie też nie działa. ASO nie wyłączy start/stop, można to tylko zrobić nieoficjalnie. Za niecały rok i tak zmieniam samochód, więc teraz to mi wisi.

 

Jak to gdzie ekologia? Spełnia na papierze normy emisji? Spełnia. Jest na papierze emisja 139 g/km? Jest. <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span> z tym, że w rzeczywistości emisja jest bliżej 180-190 g/km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrusznik niestety też jest droższy, chciałbym żeby padł w ciągu najbliższych 13k km, bo wtedy wymieniliby go na gwarancji. Ale znając życie padnie trochę później :lol:

 

Z wyłączeniem w Fordzie jest taka zabawa, że jest to możliwe, ale wtedy automatycznie parkowanie też nie działa. ASO nie wyłączy start/stop, można to tylko zrobić nieoficjalnie. Za niecały rok i tak zmieniam samochód, więc teraz to mi wisi.

 

Jak to gdzie ekologia? Spełnia na papierze normy emisji? Spełnia. Jest na papierze emisja 139 g/km? Jest. [ciach!] z tym, że w rzeczywistości emisja jest bliżej 180-190 g/km.

 A weź no mi powiedz fordziarzu jak się spisuję te ich dwulitrowe ekobósty? Lepiej niż konkurencyjne abcdefsi? Dojedzie to do 200K km?

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, mam tylko marne 1.6 182 KM. W przyszłym roku powinien mieć nalatane 170-180k km a potem zostanie w rodzinie albo pójdzie na sprzedaż. Jak zostanie to za jakieś 2-3 lata będzie mieć 200k nalatane ;)

 

Podobno silniki Ecoboost są projektowane na 300k km, ale to tylko zasłyszana plotka. Na razie są na rynku 7 lat, więc ciężko znaleźć samochód z takim przebiegiem, poza tym wiadomo że żaden szanujący się Mirek-handlarz nie będzie miał na placu samochodu z przebiegiem ponad 200k km. Ale na otomoto znalazłem 2 Mondeo z 2.0 Ecoboost, jeden 217k km, drugi 230k km.

 

3.5 Ecoboost zdecydowanie wytrzymuje więcej niż 300k km. Ziomek chwali się swoim F-150 z przebiegiem 300k mil bez większych problemów - http://www.f150ecoboost.net/forum/6-f150-ecoboost-chat/28082-300-000-miles-my-2011-eco-boost.html

 

EDIT: Już nalatał 330k mil ;)

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ciekawe, bo od początku mówiłem że kupiłem samochód na 5 lat. Od maja 2013 do maja 2018 ;)

Kupiłeś czy dostałeś w użytkowanie w ramach umowy leasingowej?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypożyczył z banku, nie dopieprzaj się detali Dominik.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem, przy takich drobnych nie warto bawić się w leasingi. Hatchback i pali około 8l/100 przy dynamicznej jeździe.

Wypożyczył z banku, nie dopieprzaj się detali Dominik.

Kupiłeś, czy tatuś kupił? :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może jeszcze taka ciekawostka odnośnie abcdefsi. Na Teneryfie miałem wypożyczoną Ibizę z silnikiem 1.2 TSI, cholera wie ile dokładnie mocy, nalatane 77k km. W każdym razie jazda po autostradach z prędkością 120-140 km/h i ostre pałowanie po górskich krętych drogach dały wynik przy dystrybutorze 6,6 l/100 km. Sam byłem zdziwiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autostrada nadrobiła, testowałem na turbogunwie 1.4 wlokącym 1600 kg rdzoplowskiej maciory na tejże wyspie, coś pomiędzy 7 a 8 wyszło pod dystrybutorem. Ale podjeżdżałem na co większe wzniesienia na jedynce, bo inaczej się nie dało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.