Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Znowu się zacznie, ale przynajmniej tym razem nie będzie na mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... bo ma więcej mocy! Jak byś zobaczył przebieg mocy wzgl. obrotów, to wiedziałbyś że silnik z turbo 90 KM ma dużo więcej mocy od silnika wolnossącego 90 KM ... i nie chodzi o moc maksymalną, która jest identyczna (czyli to katalogowe 90 KM) osiąganą przy np. 6200 obr/min. tylko moc w pozostałym zakresie obrotów (np. 2000-4000 RPM), z którego akurat zwykle się częściej korzysta, niż wspomniane 6200 RPM.

 

ps. Opel Corsa E:

silnik 1,4 litra 90 KM, wolnossoący, manualna skrzynia - przyśpieszenie 0-100 : 13,2 s

silnik 1,0 litra 90 KM, turbo, również manualna skrzynia- przyśpieszenie 0-100 : 11,9 s

 

 

... po prostu większa moc przy niższym RPM, która oczywiście wynika z większego momentu obrotowego.

Żeby podtrzymać te prężenie forumowych muskuł, powinienem teraz napisać o osiowym wektorze momentu siły, drugiej zasadzie dynamiki newtona i tym że większe pole powierzchni pod wykresem momentu oznacza szybszy samochód :lol: ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz tak, żeby się gunwoburza kręciła, a co napiszesz to już kwestia drugorzędna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... no i jeszcze to... yyy... spalanie...

 

Kupił bym jakieś turbogunwno benzynowe ale ostatnie najmniej magiczne to chyba reno robi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jesteś na etapie zakupu, to jeszcze pytanie jak z cenami części do Renault vs Opel vs Mazda vs VW vs Suzuki itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem bo musiał bym dołożyć drugie tyle ile warty jest makaron aby kupić coś ciekawego. Poniżej tej kwoty jest jedno wielkie NIC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem bo musiał bym dołożyć drugie tyle ile warty jest makaron aby kupić coś ciekawego. Poniżej tej kwoty jest jedno wielkie NIC.

Jest E92, audi A4 i Mercedes CLS. Chyba dawno nie sprawdzałeś na wsi jak się teraz wożą najostrzejsi gracze. Oczywiście te najtańsze i najbardziej bite od Niemca no ale są.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak przeglądałem otomoto to jest jeszcze ten mustang poprzedniej generacji ale jednak do roboty mam kilka zakrętów do pokonania więc nie wiem czy byłby to dobry wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czujesz to, podjeżdżałbyś do roboty Mustangiem, a nie jakimś Fiatem jak plebs. Cieć by nie nadążył z otwieraniem szlabanu i jednoczesnym zamiataniem podjazdu własną czapką, a w rozdziawionej z zachwytu paszczy śmiało mógłby uwić gniazdo jakiś ptak.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak przeglądałem otomoto to jest jeszcze ten mustang poprzedniej generacji ale jednak do roboty mam kilka zakrętów do pokonania więc nie wiem czy byłby to dobry wybór.

Poprzedni Mustang jest brzydki. W środku też słabo.

 

Kontrola trakcji w Aurisie jest znacznie lepsza niż w Astrze. Fajny ficzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaspałem jak były po 20k, teraz już pozamiatane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to wcale nie było tak dawno temu. Pamiętam jak po zdaniu prawka przeglądałem sobie auta na necie. W cenie Brery wtedy kupił bym Honde NSX, dzisiaj poniżej stówki nie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabić wszystkich stancerow!

 

Jadę sobie dwu pasmówką tyle ile można czyli 100 km/h. Nagle tir przede mną daję ostro po hamulcach i wjeżdża na mój pas. Ja ledwo wyhamowuje. Czemu tir hamował? Bo dwóch posiadaczy VW, passat i garbus ma niedo<span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>ie umysłowe. Oby dwa auta na ostrym stensie, camber jak do driftu i wloką się 5 km/h bo droga z płyt betonowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę teraz czymś, co przypadnie do gustu MaSellowi i pozostałym fanom prostego żelastwa. Nazywa się to Suzuki Baleno i jest okropne. Ale jednocześnie jestem zaskoczony, bo z tyłu jest dużo więcej miejsca niż w Focusie a waży tylko 865 kg. Nawet VW Up waży więcej. Przez to silnik 1.2 o zawrotnej mocy 90 KM wystarcza do normalnej jazdy i pali przy takiej jeździe około 5/100. Nawet jadąc z pedałem w podłodze ciężko jest przekroczyć 6/100. Na autostradzie po baaardzo długim czasie da się osiągnąć 180 km/h. Teraz mam przejechane 460 km i zostało jeszcze 1/4 baku o ogromnej pojemności 37l. Większość tego dystansu na autostradzie z butem w podłodze.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem zaskoczony swym Su Vitarą. Od ostatniego tankowania minęło 460 km - 100% miasto i average spalanie 6,2. Sprawdzę jeszcze ręcznie przy tankowaniu, bo było pod korek, czy nie oszukuje komputerek. O ile pamiętam to zasięg jaki pozostał to ponad 200 km jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę teraz czymś, co przypadnie do gustu MaSellowi i pozostałym fanom prostego żelastwa.

Tylko żebyś przypadkiem nie zapomniał, że Focus wykwintnym czy skomplikowanym żelastwem też nie jest.

 

 

Nawet jadąc z pedałem w podłodze

Oznaki homofobii zgłoszone do odpowiednich służb, możesz się spodziewać nalotu panów z dużymi gumowymi pałkami, którzy szybko cie przekonają do tęczowych poglądów.

Edited by Twój Pan

Share this post


Link to post
Share on other sites

W porównaniu z tym Baleno to mój Focus jest skomplikowany jak Mercedes S klasa ;)

 

W sumie to żaden samochód nie jest jakimś super skomplikowanym tworem. Ot, niektóre mają więcej elektroniki, inne mniej. Trudno nazywać turbodoładowanie czy automatyczne skrzynie biegów nowością, skoro są na rynku od dekad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dalej jak przed trzema godzinami widziałem coś w rodzaju wyścigu między M3 i Tesli na krajowej 5, oczywiście dość krótko bo tylko śmignęli, M3 z rykiem, Tesla w ciszy. Brzydki ten samochód jak dizajnerski sedes, Tesla też niezbyt ładna.

 

Nowe Baleno widziałem tu i ówdzie, nawet jedno czy dwa Celerio się zdarzyło spotkać, o nową Vitarę łatwiej niż o Passerati w tedeiku i kombiku. Znakiem tego ktoś w tej firmie skumał, co robią źle, bo interes się kręci. Szkoda, że z Nokią tak nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A do mnie pojazd typu tesla coraz bardziej przemawia jako dupowóz.

 

Piesi i rowerzyści Cię znienawidzą. Znajomy prawie się obsrał jak bezszelestnie za nim pojawił się jakiś Lexus....

Ale też bym z miłą chęcią śmigał po mieście kompaktem który do 40km/h idzie na bateryjkach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadne półśrodki typu hybryda. "Pełna elektryka" z zasięgiem min 500 km. Czyli jeszcze sobie poczekam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczekasz długooo ale chyba na uzbieranie odpowiedniej ilości gotówki bo Tesla S P100d ma 500 kilometrów zasięgu :lol:

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie co będzie szybciej: ceny elektryków zejdą do akceptowalnego poziomu czy uzbieranie na teslę s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy inaczej trzeba poczekać aż będzie infrastruktura w Polsce. W przeciwnym razie Tesla nadaje się do jeżdżenia w obrębie zamieszkania. Poza tym taki samochód to trochę jak nowe smartfony, codziennie trzeba podłączyć do prądu żeby naładować baterię ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejtujecie bo Was nie stać ;] 15h ładowania ze zwykłego gniazdka przy zasięgu 500km to całkiem niezły wynik, ze specjalnej domowej ładowarki koło 6h. Chyba, ze ktoś chce kupić białą biznesową tesle bo jest przedstawicielem handlowym i faktycznie łupie ponad 500km dziennie wtedy może być problem ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wybierz się teraz nad morze taką Teslą. Nie ma po drodze żadnego superchargera, więc robisz postój na trasie na 3 godziny i z powrotem to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie których stać na teslę nie jadą samochodem na wakacje.

Czekam na coś bardziej przystępnego cenowo w segmencie c lub d. Do tego jeszcze przydomowa elektrownia wiatrowa i nic więcej mi nie trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla 3 juz wchodzi na rynek skladaj zamowienie :D

No to wybierz się teraz nad morze taką Teslą. Nie ma po drodze żadnego superchargera, więc robisz postój na trasie na 3 godziny i z powrotem to samo.

Chyba jak się mieszka na krańcu polski B. Ja mam 300 nad morze i 300 w góry wiec spokojnie bym mógł się wybrać. Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.