Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Skrzyżowania równorzędne to w ogóle niezła pułapka jeśli nie ma oznakowania. Niektóre parkingi przy supermarketach są równorzędne a znak stawiają tylko przy wjeździe na parking. Na przykład Obi/Tesco w Bytomiu - https://www.google.pl/maps/@50.3214238,18.9430098,241m/data=!3m1!1e3. Do niedawna nie było żadnego znaku(na fotkach Google jeszcze nie ma), teraz już przy wjeździe jest informacja o skrzyżowaniach równorzędnych.

 

Nie ma problemu przy tej nitce bezpośrednio przy markecie, bo wjazd jest od północy, jest jednokierunkowa i siłą rzeczy zawsze po prawej od miejsc parkingowych. Natomiast druga równoległa nitka jest dwukierunkowa i połowa miejsc jest po Twojej prawej. 99% kierowców traktuje ją jako drogę z pierwszeństwem, mimo że powinni ustąpić pierwszeństwa każdej drodze poprzecznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile sie nie myę to GLS to firma kurierska. Z "lokalnych" rejestracji w tej konfiguracji może być albo GSL

Oczywiście chodziło mi o GSL, moja pomyłka...takie wieśniaki z okolic Słupska...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lato i zima.

 

Całkiem nieźle wyglądają te zwykłe felgi tak odstrzelone. Ile kosztowało Cię doprowadzenie ich do tego stanu?

 

ps. swoją drogą przydały by się jakieś osłonki na piasty

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 tysiąca km w Skodzie A6 za mną to mogę co nieco powiedzieć. Po pierwsze myślałem że samochód tej klasy będzie lepiej wyciszony. Nie jest źle, ale jednak przy prędkościach autostradowych jest szum od okien. Koła i silnik wyciszone bardzo dobrze, ale z uszczelkami dali ciała. W samochodzie wartym tyle co małe mieszkanie powinno być lepiej.

 

Po drugie 190KM diesel w takiej budzie jest dla mnie za słaby. Niby wystarcza, ale pomimo redukcji z 7 na 5 w automacie przyspieszenie na autostradzie jest takie sobie. Do samej skrzyni nie mogę się przyczepić.

 

Po trzecie tempomat adaptacyjny to świetny gadżet, jazda o wiele mniej męczy. Doskonale sprawdza się w korkach na niemieckich autostradach, można być pasażerem na miejscu kierowcy i niczym się nie przejmować. W normalnej jeździe jest pole do poprawy, bo widziałbym hamowanie silnikiem jako wspomaganie hamulców. Teraz za często używa hamulców, co pewnie jest denerwujące dla kolejnego samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio jechałem A6 z v6 w TDI. Chyba b8. Rzeczywiście wyciszenie na autostradzie takie sobie. Waga 1940 KG. Sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiliście już przegląd według nowych zasad?

W tygodniu byłem w kilku miejscach i kolejki, bo "panie, system się wiesza, czasem nie działa" :)

 

 

I przy okazji fotka na szybko - równo 3 lata temu odbierałem z salonu:

 

pMhqWcN4RumSoHh4Hf7upQ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za potwór, że ma prędkościomierz wyskalowany aż do 180?

Dostawczy ;) Ducato Maxi 2.3/130KM

I taka ciekawostka - na A1/A2 przy 135-140km/h średnie spalanie równo 15l/100km. Natomiast normalnie w tygodniu (drogi lokalne/wojewódzkie) to tankuję co piątek 105-110 litrów (1350-1400 km).

 

Odkąd zacząłem jeździć większymi, to zacząłem doceniać wyraźnie wyższą pozycję za kierownicą - widać i dalej, i znacznie więcej.

Dużo bardziej komfortowo jeździ mi się takim vanem/busem, niż znacznie mocniejszą osobówką.

Edited by rzymo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt normalny nie wyskakuje wielkiej białej budzie na solo. Żodyn. Też lubiłem takimi cisnąć jak miałem okazję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiliście już przegląd według nowych zasad?

W tygodniu byłem w kilku miejscach i kolejki, bo "panie, system się wiesza, czasem nie działa" :)

 

 

Przegląd to uj nie szło nawet auta zarejestrować. Pół biedy jak auto krajowe i było w systemie tych importowanych nawet nie mogli w system wprowadzić :D Widać zrobili taka aktualizacje jak ja 3 dni temu w reno. Kilka rzeczy przestało działać :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt normalny nie wyskakuje wielkiej białej budzie na solo. Żodyn. Też lubiłem takimi cisnąć jak miałem okazję.

Potwierdzam, nawet twardziele w niemieckich suvach czują respekt, coby im białego lakieru na prestiżu nie pozostawic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tia - już widzę typowego polskiego seniora który wykłada sporo kasy na kupno takiego auta i sprowadzenie go do Polski / Europy .

 

O innych wydatkach jak np. paliwo już nie mówiąc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mówię, że hellcatem, ale ogólnie w swoich wozidełkach mogliby używać więcej gazu i jeździć dynamiczniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, między paleniem gumy Piekłokotem na każdych światłach a rozpędzaniem się z dynamiką lodowca Toyotą Corollą sedan jest bardzo dużo miejsca.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgorsze jest jak dojeżdża się do zapalających się zielonych świateł i trzeba zatrzymać się, bo jakiś kloc (nie tylko dziadki) rusza z opóźnieniem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemal zawsze jak stoję za kimś (jako drugi) od świateł, zapalają się zielone, to ruszam ... i puszczam gaz, bo miszczkierownicy przede mną łapie laga. Nie ważne młody, stary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas co najwyższej emeryci to albo Tico albo stary Mercedes diesel bez turbo żeby olej opałowy można było lać. To auto jakoś strasznie drogie nie jest. 230 000 zł bez podatków. Tylko UE już Ci wskaże jedyną właściwą drogę podatkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tia - już widzę typowego polskiego seniora który wykłada sporo kasy na kupno takiego auta i sprowadzenie go do Polski / Europy .

 

O innych wydatkach jak np. paliwo już nie mówiąc .

 

U nas co najwyższej emeryci to albo Tico albo stary Mercedes diesel bez turbo żeby olej opałowy można było lać. To auto jakoś strasznie drogie nie jest. 230 000 zł bez podatków. Tylko UE już Ci wskaże jedyną właściwą drogę podatkami.

A babka z Kato w Subaru Imprezie? A dziadek 90+ lat, co to ostatnio dwie babki przejechał na chodniki/trawniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie jakby u nas tak dziadki jeździły:

 

Napisane tak jak by w ameryce to było standardem, u nas taki dziewulski lat 73 jezdzi po warszawie Ultimą GTR

 

 

 

U nas co najwyższej emeryci to albo Tico albo stary Mercedes diesel bez turbo żeby olej opałowy można było lać. To auto jakoś strasznie drogie nie jest. 230 000 zł bez podatków. Tylko UE już Ci wskaże jedyną właściwą drogę podatkami.

 

Tak i właśnie przez podatek u nas jeżdżą Tico. Gdyby nie on wszyscy by śmigali dodzami :D

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry ten olej wlałem do silnika? Przed wymianą zrobiłem płukanie przy użyciu Liqui Moly Engine Flush (2662). Potem nowy filtr OEM Honda i zalany olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Filtr paliwa Knecht, filtr powietrza Knecht, filtr kabinowy Corteco. Przy tankowaniu do pełna do baku dolany dodatek Liqui Moly Pro-Line regenerator wtrysków benzyna (5153). Nie wybuchnie silnik od tego? 

2spS12T.jpg

FlQNa1Q.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pełen syntetyk przy takim starym aucie? Powinien być minerał w dodatku po płukance na bank wypłucze ci uszczelnienia w silniku i wszędzie będzie ciekło, a dodatek do paliwa rozpuści syf w baku i zapcha najpierw filtr, a później wtryskiwacze.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.