Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

5 godzin temu, Aurora001 napisał:

To zdrowo :D Moje marne 2.0 Turbo przy 170km/h po 3h spalilo 13,5l/h przy UWAGA

  Ukryj treść

4750rpm


Ta skrzynia na autostradzie to troche katorga :P  Jesli auto kiedys zajedzie do Polski to chyba sprobuje wstawic skrzynie z Aero ;X

9-5 aero  po lifcie w automacie (5b) przy ~210 jest 4k rpm. Ogólnie masz dziwną skrzynie, nie czasem z NA? Miałem starego CD z 2.0T 163km? 1990r i spokojnie można nim było lecieć te 200-220 przy 4-4,5k rpm

W obecnym przy ~185kmh (kaganiec) jakieś 3,3-3,4k rpm a średnie ponad 19 nie chce wyjść ;) do vmax napędza się podobnie do 9-5 Aero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam skrzynie z LPT 2.0 150KM I malego garreta, najkrotsza jaka byla 4.45:1. Vmax 220-224km/h realne po GPS przy 6.250, ALE(!) max moc mam tylko i az przy 5.500RPM wiec powyzej nie idzie przy tak krotkiej skrzynii. Skrzynia ktora wszyscy chca miec do jazdy po torze i 1/4 mili.
Mala uwaga - wszystkie skrzynie w 9000 maja takie same przelozenie I-IV, roznica jest tylko na V.

Jezdzi sie troche jak automatem z taka skrzynia.

I Bieg 25km/h -> wrzuc III
I Bieg 40km/h -> wrzuc IV
II Bieg 55km/h+ -> wrzuc V
etc.  I nie panewki nie dostaja po [gluteus maximus] bo juz mam 1.5+ RPM.

W SS 2002 mam ten sam silnik tylko jest duzo bardziej mulowaty bo tez auto ciezsze, bez moda i V nie moge wrzucic ponizej 85-90km/h.
 

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale zostalem technologicznie zaskoczony po tym jak jeden z pasazerow zlamal mi  wewnetrzna klamke otwierania drzwi.
Juz nie istotne jak to sie stalo, ale wina z mojej strony bo drzwi nie naoliwilem.

Komus w Saabie musialo sie bardzo w nudzic i wydawac kase aby klamka skladala sie ze stopu magnezu. Dokladnie jest to odlew magnezowy z nalanym plastikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 godzin temu, Aurora001 napisał:

Komus w Saabie musialo sie bardzo w nudzic i wydawac kase aby klamka skladala sie ze stopu magnezu. Dokladnie jest to odlew magnezowy z nalanym plastikiem.

Redukcja masy, to jasne. W jaszczombie co prawda nie było magnezowych klamek, ale nie było też wygłuszeń, ruchomych szyb z tyłu albo napinaczy tylnych pasów. Mając 55 KM każdy kilogram mniej był na wagę złota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnia 14.11.2018 o 13:16, Aurora001 napisał:

Dokladnie, zreszta nie na mozliwoscu tego zespawac bo nie ma dostepu zeby nie zniszczyc otoczki plastikowej.

To może nawierć 2 małe otwory i wklej gwintowany pręt? Na epoksydzie będzie mocno trzymać i będzie dodatkowy element działający na zginanie.

W tym tygodniu miałem "przyjemność" jazdy do Poznania i z powrotem DK11, w sumie 600 km. Koszmar. Zdolności jazdy samochodem u ludzi zanikają. Prawie nikt nie trzyma odstępu, mimo że i tak nie planuje wyprzedzać.

Zapada zmrok i jakiś emeryt jedzie 60 w niezabudowanym a za nim kolejka 20 samochodów i nikt nie wyprzedza.

Najlepsi są i tak "wychylacze". Połowa samochodu na drugi pas, żeby zobaczyć czy jest miejsce, po czym wraca na swój pas nawet jak jest pusto po horyzont. I oczywiście dalej jedzie 5 metrów za TIRem.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 minut temu, Imperator Kret napisał:

To może nawierć 2 małe otwory i wklej gwintowany pręt? Na epoksydzie będzie mocno trzymać i będzie dodatkowy element działający na zginanie.

W tym tygodniu miałem "przyjemność" jazdy do Poznania i z powrotem DK11, w sumie 600 km. Koszmar. Zdolności jazdy samochodem u ludzi zanikają. Prawie nikt nie trzyma odstępu, mimo że i tak nie planuje wyprzedzać.

Zapada zmrok i jakiś emeryt jedzie 60 w niezabudowanym a za nim kolejka 20 samochodów i nikt nie wyprzedza.

Najlepsi są i tak "wychylacze". Połowa samochodu na drugi pas, żeby zobaczyć czy jest miejsce, po czym wraca na swój pas nawet jak jest pusto po horyzont. I oczywiście dalej jedzie 5 metrów za TIRem.

Standard. Ja raz jak chciałem takiego fana jazdy za tirem wyprzedzić to depnal aż zadymiło i wepchnął się między mnie a tira. Ludzie w Poznaniu mają jakieś kompleksy

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyskoczył check engine

podpinam pod ten pizdzielnik elm327 - ale bład nieznany

jade wiec na warsztat i mowie ze check engine sie zapalił i chce wiedziec co to - gosc podpiął i mowi ze kod nieznany - skasował bład i mowi 100zł - pytam, za co?

za podpiecie 50 i skasowanie 50 - WTF


powiedziaelem ze ja mam interfejs ale wiem ze to jest uposledzone dlatego pojechalem do warsztatu zeby Pan sprawdził normalnie bo ja kasowac tez moge ale co z tego jak za 30km znowu wyskoczy to samo

machnał ręką i pojechalem 

 

Edited by Maniakalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 godzin temu, Maniakalny napisał:

wyskoczył check engine

podpinam pod ten pizdzielnik elm327 - ale bład nieznany

jade wiec na warsztat i mowie ze check engine sie zapalił i chce wiedziec co to - gosc podpiął i mowi ze kod nieznany - skasował bład i mowi 100zł - pytam, za co?

za podpiecie 50 i skasowanie 50 - WTF


powiedziaelem ze ja mam interfejs ale wiem ze to jest uposledzone dlatego pojechalem do warsztatu zeby Pan sprawdził normalnie bo ja kasowac tez moge ale co z tego jak za 30km znowu wyskoczy to samo

machnał ręką i pojechalem 

 

Kup jakiegoś dedyka do nissana. BMW / VAG / Mercedes zrobisz każdym interfejsem, ale dużo japońców wymaga dedykowanej diagnostyki. 

Ostatnio robiłem Opla i Delphi oraz Viaken nie chciały nic pokazać, dopiero właśnie ELM327 coś wykrył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie tyle zależy od interfejsu co od programu. Jeśli program jest dedykowany do danej marki to ma w swojej bazie wszystkie kody błędu i wtedy wyświetli błąd powiązany z danym kodem. Dla przykładu w Alfie elm327 z dedykowanym softem pod fiaty zrobisz wszystko z łącznie z dopisywaniem nowych modułów, połączysz się z modułem ECU, body computerem, klimą, zegarami no ze wszystkim. W Reno tym samym interfejsem możesz se co najwyżej kasować błedy i to tylko ECU bo z żadnym innym modułem się nie połączy, a do dlatego, ze nikt jeszcze nie napisał dedykowanego softu po Renaulta obsługującego elm327 tylko trzeba korzystać z jakiś uniwersalnych badziewi. Za to patalogia januszy diagnostyków w ogóle mnie nie dziwi ale jak ktoś wydał 300zł na chinską podróbę interfejsu to nie można od niego wymagać, że chinczyk dorzucił mu szkolenie w gratisie. Większość diagnostyki w Polsce to odczytanie błędów i skasowanie, ewentualnie wymiana części na chybił trafił na podstawie opisu błędu. Rzadko spotkasz kogoś kto poza odczytaniem błędu zrobi logi dynamiczne i na tej podstawie zdiagnozuje auto.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj kumpel przyjechał z Niemiec wynajętym BMW M4. Swoją drogą mają tam świetne ceny - zapłacił 100 EUR za dzień, samochód z przebiegiem poniżej 20k km.

Może miałem za duże oczekiwania, ale nie zachwycił mnie. Przyspieszenie takie sobie, dźwięk też bez szału. Warunki były kiepskie, więc ciężko mówić o prowadzeniu. Kontrola trakcji dziwnie działa, bo na pierwszym biegu reaguje z opóźnieniem i najpierw jest uślizg kół a potem odcina moc.

Szczerze mówiąc wolę Camaro SS. Przyspieszenie podobne, ale silnik wolnossący który ma więcej momentu niż twin-turbo w M4. Dźwięk bez porównania, V8 to V8. Wczoraj byłem przekonany że na torze wyszła by przewaga M4, ale dzisiaj znalazłem porównanie czasów na różnych torach i różnice są do 1 sekundy.

Wygląda na to, że Amerykanie nauczyli się robić dobre samochody. Albo Niemcy osiedli na laurach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 godzinę temu, Imperator Kret napisał:

Wczoraj kumpel przyjechał z Niemiec wynajętym BMW M4. Swoją drogą mają tam świetne ceny - zapłacił 100 EUR za dzień, samochód z przebiegiem poniżej 20k km.

Może miałem za duże oczekiwania, ale nie zachwycił mnie. Przyspieszenie takie sobie, dźwięk też bez szału. Warunki były kiepskie, więc ciężko mówić o prowadzeniu. Kontrola trakcji dziwnie działa, bo na pierwszym biegu reaguje z opóźnieniem i najpierw jest uślizg kół a potem odcina moc.

Szczerze mówiąc wolę Camaro SS. Przyspieszenie podobne, ale silnik wolnossący który ma więcej momentu niż twin-turbo w M4. Dźwięk bez porównania, V8 to V8. Wczoraj byłem przekonany że na torze wyszła by przewaga M4, ale dzisiaj znalazłem porównanie czasów na różnych torach i różnice są do 1 sekundy.

Wygląda na to, że Amerykanie nauczyli się robić dobre samochody. Albo Niemcy osiedli na laurach ;)

Robiłem ostatnio ofertę na M4 w jakiejś wypasionej wersji. Ponad 500 tyś... Tak czy inaczej w tej cenie w Camaro jest wersja ZL1 650 KM i tam już M4 nie ma czego szukać. Jeśli chodzi o jazdę po torach to też jest pakiet 1LE nie wiele droższy od SS 

https://fastestlaps.com/comparisons/i95obfg5jokb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giulia zamiast M4 to się zgodzę. Nie dość że tańsza to jeszcze 80 KM więcej. Szkoda tylko że psuje się na potęgę. Na forum Alfy była ciekawa historia - kilka miesięcy w serwisie i po przepychankach z prawnikiem w końcu dostał nowy samochód bo nie potrafili naprawić pierwszego :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnia 16.11.2018 o 10:26, KAX_ napisał:

To nie tyle zależy od interfejsu co od programu.

Mniej więcej tak, tylko że większość programów nie działa (wcale lub nie działa prawidłowo) z innymi kablami. Pomimo że we wszystkich elektronika jest podobna a wszystkich protokołów CAN jest mniej niż 10.

Dnia 16.11.2018 o 10:26, KAX_ napisał:

 Za to patalogia januszy diagnostyków w ogóle mnie nie dziwi ale jak ktoś wydał 300zł na chinską podróbę interfejsu 

Ja wydałem 400, bo jeszcze cło i vat mi doliczyli :( :( :(

Ta podróbka Delphiego jest spoko, coś pomiędzy ELM327 a Rheingoldem (bmw) i 99% osób wystarczy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 godzin temu, KAX_ napisał:

No to faktycznie psuje się na potęgę.... Auto potrafili naprawić tylko Pan nie chciał wymiany silnika, a całego auta dlatego trwały przepychanki :)

Sprytny, mógłby potem twierdzić, że jest ekspertę od Alf, bo miał więcej niż jedną i się psuły. Miałby coś od VAGa to nie byłoby tematu, tam wymiana silnika to sprawa eksploatacyjna.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego Lexusy IS drugiej generacji kosztują tak mało? Na portalach zaczynają się od 22k, angliki sprawne za 8 - 10k, wiadomo że, to już nie jest młode auto, ale pierwsza generacja IS'a w dobrym stanie to około 20k. 

EDIT: Już chyba wiem, sama opinia na autocentrum wiele mówi, tylko 61% użytkowników kupiło by ten model z silnikiem 2.2d ponownie. W skrócie kiepski awaryjny silnik i słaba skrzynia biegów.

Edited by hruszczof

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 godziny temu, amanda99 napisał:

Mniej więcej tak, tylko że większość programów nie działa (wcale lub nie działa prawidłowo) z innymi kablami. Pomimo że we wszystkich elektronika jest podobna a wszystkich protokołów CAN jest mniej niż 10.

Ja wydałem 400, bo jeszcze cło i vat mi doliczyli :( :( :(

Ta podróbka Delphiego jest spoko, coś pomiędzy ELM327 a Rheingoldem (bmw) i 99% osób wystarczy. 

Delfaj jest dobry jak ktoś robi różne marki jak ktoś ma konkretne auto to nie ma podejścia do dedykowanego sprzętu. Dla mnie i tak nr jeden do tej pory jest soft do fiatów zwany multiecuscan za 50ojro. Kupujesz do tego ELMa lub KKL (najlepiej oba) na allegro za parę złoty i opierdalasz wszystko co potrzeba. Dobre tłumaczenie, najbardziej przejrzysty interfejs jakiego używałem.

 

2 godziny temu, Imperator Kret napisał:

Nie gadaj głupot. VAG nie wymienia silników, zamiast tego mówią że ten silnik tak ma.

Bo są mądrzy i zawczasu wpisują w instrukcje użytkownika zużycie oleju na poziomie litra na 1000KM, a później cyk próba olejowa i wychodzi jedynie pół litra i kasują Cię za wykonanie bezzasadnej próby olejowej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...