bamboocha Posted November 7, 2018 Report post Posted November 7, 2018 5 godzin temu, Aurora001 napisał: To zdrowo :D Moje marne 2.0 Turbo przy 170km/h po 3h spalilo 13,5l/h przy UWAGA Ukryj treść 4750rpm Ta skrzynia na autostradzie to troche katorga :P Jesli auto kiedys zajedzie do Polski to chyba sprobuje wstawic skrzynie z Aero ;X 9-5 aero po lifcie w automacie (5b) przy ~210 jest 4k rpm. Ogólnie masz dziwną skrzynie, nie czasem z NA? Miałem starego CD z 2.0T 163km? 1990r i spokojnie można nim było lecieć te 200-220 przy 4-4,5k rpm W obecnym przy ~185kmh (kaganiec) jakieś 3,3-3,4k rpm a średnie ponad 19 nie chce wyjść ;) do vmax napędza się podobnie do 9-5 Aero Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Aurora001 Posted November 7, 2018 Report post Posted November 7, 2018 (edited) Ja mam skrzynie z LPT 2.0 150KM I malego garreta, najkrotsza jaka byla 4.45:1. Vmax 220-224km/h realne po GPS przy 6.250, ALE(!) max moc mam tylko i az przy 5.500RPM wiec powyzej nie idzie przy tak krotkiej skrzynii. Skrzynia ktora wszyscy chca miec do jazdy po torze i 1/4 mili. Mala uwaga - wszystkie skrzynie w 9000 maja takie same przelozenie I-IV, roznica jest tylko na V. Jezdzi sie troche jak automatem z taka skrzynia. I Bieg 25km/h -> wrzuc III I Bieg 40km/h -> wrzuc IV II Bieg 55km/h+ -> wrzuc V etc. I nie panewki nie dostaja po [gluteus maximus] bo juz mam 1.5+ RPM. W SS 2002 mam ten sam silnik tylko jest duzo bardziej mulowaty bo tez auto ciezsze, bez moda i V nie moge wrzucic ponizej 85-90km/h. Edited November 7, 2018 by Aurora001 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Aurora001 Posted November 13, 2018 Report post Posted November 13, 2018 Ale zostalem technologicznie zaskoczony po tym jak jeden z pasazerow zlamal mi wewnetrzna klamke otwierania drzwi. Juz nie istotne jak to sie stalo, ale wina z mojej strony bo drzwi nie naoliwilem. Komus w Saabie musialo sie bardzo w nudzic i wydawac kase aby klamka skladala sie ze stopu magnezu. Dokladnie jest to odlew magnezowy z nalanym plastikiem. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted November 13, 2018 Report post Posted November 13, 2018 (edited) A było kupić skode, części nawet w warzywniaku dostaniesz. Edited November 13, 2018 by B@nita Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted November 13, 2018 Report post Posted November 13, 2018 9 godzin temu, Aurora001 napisał: Komus w Saabie musialo sie bardzo w nudzic i wydawac kase aby klamka skladala sie ze stopu magnezu. Dokladnie jest to odlew magnezowy z nalanym plastikiem. Redukcja masy, to jasne. W jaszczombie co prawda nie było magnezowych klamek, ale nie było też wygłuszeń, ruchomych szyb z tyłu albo napinaczy tylnych pasów. Mając 55 KM każdy kilogram mniej był na wagę złota. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted November 13, 2018 Report post Posted November 13, 2018 Prawdziwa redukcja masy to jest w Skodzie - klamki są plastikowe zamiast magnezowych ;) 55 KM powiadasz... też tyle mam na każde koło. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Aurora001 Posted November 13, 2018 Report post Posted November 13, 2018 Najgorsze ze klejenie magnezu to porazka... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted November 13, 2018 Report post Posted November 13, 2018 To chyba można spawać. Felgi magnezowe spawają jakoby. E, mam jeszcze jednego Dellinku D830 na części, dostałem za puszkę Coli. Chcesz to ci wyślę klapę, wyrzeźbisz sobie z tego klamkę. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted November 14, 2018 Report post Posted November 14, 2018 Spawa się bo to pewnie stop magnezu, aluminium i cynku w tym sek, ze w zależności od udziału składników stopowych spawa się to chujowo lub bardziej chujowo :D Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Aurora001 Posted November 14, 2018 Report post Posted November 14, 2018 Dokladnie, zreszta nie na mozliwoscu tego zespawac bo nie ma dostepu zeby nie zniszczyc otoczki plastikowej. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted November 15, 2018 Report post Posted November 15, 2018 (edited) Dnia 14.11.2018 o 13:16, Aurora001 napisał: Dokladnie, zreszta nie na mozliwoscu tego zespawac bo nie ma dostepu zeby nie zniszczyc otoczki plastikowej. To może nawierć 2 małe otwory i wklej gwintowany pręt? Na epoksydzie będzie mocno trzymać i będzie dodatkowy element działający na zginanie. W tym tygodniu miałem "przyjemność" jazdy do Poznania i z powrotem DK11, w sumie 600 km. Koszmar. Zdolności jazdy samochodem u ludzi zanikają. Prawie nikt nie trzyma odstępu, mimo że i tak nie planuje wyprzedzać. Zapada zmrok i jakiś emeryt jedzie 60 w niezabudowanym a za nim kolejka 20 samochodów i nikt nie wyprzedza. Najlepsi są i tak "wychylacze". Połowa samochodu na drugi pas, żeby zobaczyć czy jest miejsce, po czym wraca na swój pas nawet jak jest pusto po horyzont. I oczywiście dalej jedzie 5 metrów za TIRem. Edited November 15, 2018 by Imperator Kret Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kilokush Posted November 15, 2018 Report post Posted November 15, 2018 6 minut temu, Imperator Kret napisał: To może nawierć 2 małe otwory i wklej gwintowany pręt? Na epoksydzie będzie mocno trzymać i będzie dodatkowy element działający na zginanie. W tym tygodniu miałem "przyjemność" jazdy do Poznania i z powrotem DK11, w sumie 600 km. Koszmar. Zdolności jazdy samochodem u ludzi zanikają. Prawie nikt nie trzyma odstępu, mimo że i tak nie planuje wyprzedzać. Zapada zmrok i jakiś emeryt jedzie 60 w niezabudowanym a za nim kolejka 20 samochodów i nikt nie wyprzedza. Najlepsi są i tak "wychylacze". Połowa samochodu na drugi pas, żeby zobaczyć czy jest miejsce, po czym wraca na swój pas nawet jak jest pusto po horyzont. I oczywiście dalej jedzie 5 metrów za TIRem. Standard. Ja raz jak chciałem takiego fana jazdy za tirem wyprzedzić to depnal aż zadymiło i wepchnął się między mnie a tira. Ludzie w Poznaniu mają jakieś kompleksy 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Maniakalny Posted November 15, 2018 Report post Posted November 15, 2018 (edited) wyskoczył check engine podpinam pod ten pizdzielnik elm327 - ale bład nieznany jade wiec na warsztat i mowie ze check engine sie zapalił i chce wiedziec co to - gosc podpiął i mowi ze kod nieznany - skasował bład i mowi 100zł - pytam, za co? za podpiecie 50 i skasowanie 50 - WTF powiedziaelem ze ja mam interfejs ale wiem ze to jest uposledzone dlatego pojechalem do warsztatu zeby Pan sprawdził normalnie bo ja kasowac tez moge ale co z tego jak za 30km znowu wyskoczy to samo machnał ręką i pojechalem Edited November 15, 2018 by Maniakalny Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kilokush Posted November 16, 2018 Report post Posted November 16, 2018 Co za Hui. Mi w Probe co chwilę wyskakiwał check engine od gazu. Wystarczyło odpiąć akumulator... 100 zł za kasowanie błędu hahaha Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Je m appelle Ferdinand Posted November 16, 2018 Report post Posted November 16, 2018 13 godzin temu, Maniakalny napisał: wyskoczył check engine podpinam pod ten pizdzielnik elm327 - ale bład nieznany jade wiec na warsztat i mowie ze check engine sie zapalił i chce wiedziec co to - gosc podpiął i mowi ze kod nieznany - skasował bład i mowi 100zł - pytam, za co? za podpiecie 50 i skasowanie 50 - WTF powiedziaelem ze ja mam interfejs ale wiem ze to jest uposledzone dlatego pojechalem do warsztatu zeby Pan sprawdził normalnie bo ja kasowac tez moge ale co z tego jak za 30km znowu wyskoczy to samo machnał ręką i pojechalem Kup jakiegoś dedyka do nissana. BMW / VAG / Mercedes zrobisz każdym interfejsem, ale dużo japońców wymaga dedykowanej diagnostyki. Ostatnio robiłem Opla i Delphi oraz Viaken nie chciały nic pokazać, dopiero właśnie ELM327 coś wykrył. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted November 16, 2018 Report post Posted November 16, 2018 (edited) To nie tyle zależy od interfejsu co od programu. Jeśli program jest dedykowany do danej marki to ma w swojej bazie wszystkie kody błędu i wtedy wyświetli błąd powiązany z danym kodem. Dla przykładu w Alfie elm327 z dedykowanym softem pod fiaty zrobisz wszystko z łącznie z dopisywaniem nowych modułów, połączysz się z modułem ECU, body computerem, klimą, zegarami no ze wszystkim. W Reno tym samym interfejsem możesz se co najwyżej kasować błedy i to tylko ECU bo z żadnym innym modułem się nie połączy, a do dlatego, ze nikt jeszcze nie napisał dedykowanego softu po Renaulta obsługującego elm327 tylko trzeba korzystać z jakiś uniwersalnych badziewi. Za to patalogia januszy diagnostyków w ogóle mnie nie dziwi ale jak ktoś wydał 300zł na chinską podróbę interfejsu to nie można od niego wymagać, że chinczyk dorzucił mu szkolenie w gratisie. Większość diagnostyki w Polsce to odczytanie błędów i skasowanie, ewentualnie wymiana części na chybił trafił na podstawie opisu błędu. Rzadko spotkasz kogoś kto poza odczytaniem błędu zrobi logi dynamiczne i na tej podstawie zdiagnozuje auto. Edited November 16, 2018 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted November 16, 2018 Report post Posted November 16, 2018 A do nowych hond jest coś na rynku? Oczywiście w cenach dla normalnego Kowalskiego. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted November 16, 2018 Report post Posted November 16, 2018 Chyba tylko Fiat i VAG są tak rozgryzione, ze kupisz soft z interfejsem legalnie za 3 stówki i wszystko opierdzielisz. Do pozostałych albo ori albo lewe klony serwisowych interfejsów od chinczyków. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted November 18, 2018 Report post Posted November 18, 2018 Wczoraj kumpel przyjechał z Niemiec wynajętym BMW M4. Swoją drogą mają tam świetne ceny - zapłacił 100 EUR za dzień, samochód z przebiegiem poniżej 20k km. Może miałem za duże oczekiwania, ale nie zachwycił mnie. Przyspieszenie takie sobie, dźwięk też bez szału. Warunki były kiepskie, więc ciężko mówić o prowadzeniu. Kontrola trakcji dziwnie działa, bo na pierwszym biegu reaguje z opóźnieniem i najpierw jest uślizg kół a potem odcina moc. Szczerze mówiąc wolę Camaro SS. Przyspieszenie podobne, ale silnik wolnossący który ma więcej momentu niż twin-turbo w M4. Dźwięk bez porównania, V8 to V8. Wczoraj byłem przekonany że na torze wyszła by przewaga M4, ale dzisiaj znalazłem porównanie czasów na różnych torach i różnice są do 1 sekundy. Wygląda na to, że Amerykanie nauczyli się robić dobre samochody. Albo Niemcy osiedli na laurach ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kilokush Posted November 18, 2018 Report post Posted November 18, 2018 1 godzinę temu, Imperator Kret napisał: Wczoraj kumpel przyjechał z Niemiec wynajętym BMW M4. Swoją drogą mają tam świetne ceny - zapłacił 100 EUR za dzień, samochód z przebiegiem poniżej 20k km. Może miałem za duże oczekiwania, ale nie zachwycił mnie. Przyspieszenie takie sobie, dźwięk też bez szału. Warunki były kiepskie, więc ciężko mówić o prowadzeniu. Kontrola trakcji dziwnie działa, bo na pierwszym biegu reaguje z opóźnieniem i najpierw jest uślizg kół a potem odcina moc. Szczerze mówiąc wolę Camaro SS. Przyspieszenie podobne, ale silnik wolnossący który ma więcej momentu niż twin-turbo w M4. Dźwięk bez porównania, V8 to V8. Wczoraj byłem przekonany że na torze wyszła by przewaga M4, ale dzisiaj znalazłem porównanie czasów na różnych torach i różnice są do 1 sekundy. Wygląda na to, że Amerykanie nauczyli się robić dobre samochody. Albo Niemcy osiedli na laurach ;) Robiłem ostatnio ofertę na M4 w jakiejś wypasionej wersji. Ponad 500 tyś... Tak czy inaczej w tej cenie w Camaro jest wersja ZL1 650 KM i tam już M4 nie ma czego szukać. Jeśli chodzi o jazdę po torach to też jest pakiet 1LE nie wiele droższy od SS https://fastestlaps.com/comparisons/i95obfg5jokb Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted November 18, 2018 Report post Posted November 18, 2018 Nie wiem w ile te kamaro robi ring ale dla porównania Japonski heczbek 7 minuty 43,8s Bemka M4 7 minut 52s Francuski heczbek 7 minut 54,36s Sekundowe różnice na ponad 20 kilometrowym torze :lol: Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted November 18, 2018 Report post Posted November 18, 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE (2018) - 7:16.04 ;) Jak chcą ustawić samochód pod jazdę na torze to potrafią. Mimo wszystko wolałbym zwykłe SS, bo nadaje się do jazdy na co dzień. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted November 18, 2018 Report post Posted November 18, 2018 (edited) Zwykłe pewnie nawet poniżej 8 nie zejdzie :D Od tych kamarów i eMek już bym wolał Giulie Q bo i wygodna na codzien i da rade na torze, a nie trąci tandetą :D Edited November 18, 2018 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted November 18, 2018 Report post Posted November 18, 2018 Giulia zamiast M4 to się zgodzę. Nie dość że tańsza to jeszcze 80 KM więcej. Szkoda tylko że psuje się na potęgę. Na forum Alfy była ciekawa historia - kilka miesięcy w serwisie i po przepychankach z prawnikiem w końcu dostał nowy samochód bo nie potrafili naprawić pierwszego :D Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted November 18, 2018 Report post Posted November 18, 2018 No to faktycznie psuje się na potęgę.... Auto potrafili naprawić tylko Pan nie chciał wymiany silnika, a całego auta dlatego trwały przepychanki :) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Je m appelle Ferdinand Posted November 19, 2018 Report post Posted November 19, 2018 Dnia 16.11.2018 o 10:26, KAX_ napisał: To nie tyle zależy od interfejsu co od programu. Mniej więcej tak, tylko że większość programów nie działa (wcale lub nie działa prawidłowo) z innymi kablami. Pomimo że we wszystkich elektronika jest podobna a wszystkich protokołów CAN jest mniej niż 10. Dnia 16.11.2018 o 10:26, KAX_ napisał: Za to patalogia januszy diagnostyków w ogóle mnie nie dziwi ale jak ktoś wydał 300zł na chinską podróbę interfejsu Ja wydałem 400, bo jeszcze cło i vat mi doliczyli :( :( :( Ta podróbka Delphiego jest spoko, coś pomiędzy ELM327 a Rheingoldem (bmw) i 99% osób wystarczy. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted November 19, 2018 Report post Posted November 19, 2018 12 godzin temu, KAX_ napisał: No to faktycznie psuje się na potęgę.... Auto potrafili naprawić tylko Pan nie chciał wymiany silnika, a całego auta dlatego trwały przepychanki :) Sprytny, mógłby potem twierdzić, że jest ekspertę od Alf, bo miał więcej niż jedną i się psuły. Miałby coś od VAGa to nie byłoby tematu, tam wymiana silnika to sprawa eksploatacyjna. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted November 19, 2018 Report post Posted November 19, 2018 Nie gadaj głupot. VAG nie wymienia silników, zamiast tego mówią że ten silnik tak ma. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
hruszczof Posted November 19, 2018 Report post Posted November 19, 2018 (edited) Ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego Lexusy IS drugiej generacji kosztują tak mało? Na portalach zaczynają się od 22k, angliki sprawne za 8 - 10k, wiadomo że, to już nie jest młode auto, ale pierwsza generacja IS'a w dobrym stanie to około 20k. EDIT: Już chyba wiem, sama opinia na autocentrum wiele mówi, tylko 61% użytkowników kupiło by ten model z silnikiem 2.2d ponownie. W skrócie kiepski awaryjny silnik i słaba skrzynia biegów. Edited November 19, 2018 by hruszczof Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted November 19, 2018 Report post Posted November 19, 2018 3 godziny temu, amanda99 napisał: Mniej więcej tak, tylko że większość programów nie działa (wcale lub nie działa prawidłowo) z innymi kablami. Pomimo że we wszystkich elektronika jest podobna a wszystkich protokołów CAN jest mniej niż 10. Ja wydałem 400, bo jeszcze cło i vat mi doliczyli :( :( :( Ta podróbka Delphiego jest spoko, coś pomiędzy ELM327 a Rheingoldem (bmw) i 99% osób wystarczy. Delfaj jest dobry jak ktoś robi różne marki jak ktoś ma konkretne auto to nie ma podejścia do dedykowanego sprzętu. Dla mnie i tak nr jeden do tej pory jest soft do fiatów zwany multiecuscan za 50ojro. Kupujesz do tego ELMa lub KKL (najlepiej oba) na allegro za parę złoty i opierdalasz wszystko co potrzeba. Dobre tłumaczenie, najbardziej przejrzysty interfejs jakiego używałem. 2 godziny temu, Imperator Kret napisał: Nie gadaj głupot. VAG nie wymienia silników, zamiast tego mówią że ten silnik tak ma. Bo są mądrzy i zawczasu wpisują w instrukcje użytkownika zużycie oleju na poziomie litra na 1000KM, a później cyk próba olejowa i wychodzi jedynie pół litra i kasują Cię za wykonanie bezzasadnej próby olejowej :D Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...