Gość Coccolino_ Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 W Journal of Computer-Mediated Communication ukazało się omówienie badań, z których wynika, iż użytkownicy Internetu zanadto ufają wynikom wyszukiwania w Google. Podczas eksperymentu studentów college’u posadzono przed monitorami i za pomocą odpowiedniego sprzętu i oprogramowania badano ruchy ich gałek ocznych oraz dokonywane wybory. Okazało się, że zdecydowana większość z nich nie zwraca uwagi na to, na ile wynik wyszukiwania pasuje do zadanego wyszukiwarce zapytania, ale na pozycję linku. Im wyżej był on umieszczony, tym większa szansa, że zostanie kliknięty. Taki sposób korzystania z wyszukiwarek powoduje, że w Internecie wygrywają wielkie serwisy. Mają one najwięcej użytkowników, więc wyszukiwarki umieszczają je wyżej, niż odnośniki do niewielkich serwisów. W ten sposób „bogaci stają się jeszcze bogatsi”, gdyż osoby korzystające z wyszukiwarek klikają na te linki, które są wyżej, nawet jeśli linki zaprezentowane niżej lepiej pasują do zadanego zapytania. Wyszukiwarki są niezwykle popularne, ale mimo tego większość użytkowników nie ma pojęcia, jak działają i nie wie, jak wykorzystywane przez nie algorytmy wyszukiwania wpływają na prezentowane wyniki - mówi Bing Pan, główny autor eksperymentu. Klikając na najwyżej położone linki użytkownicy podbijają ich wartość, więc w przyszłości te same linki znowu zostaną zaprezentowane na pierwszych miejscach. Inne odnośniki, nawet jeśli prowadzą do bardziej wartościowych informacji, spadną w rankingach na dalsze miejsca. Witryny bardziej popularne stają się jeszcze bardziej popularne, niezależnie od tego, w jakim stopniu pasują do tego, czego użytkownik szuka. To z kolei umacnia je na najwyższych pozycjach, a internautom coraz trudniej jest dotrzeć do potrzebnych im informacji - mówi Pan. źródło: PhysOrg / Kopalnia Wiedzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 No i to jest problem, o którym się wczorja przekonałam. Mam stronkę wyłącznie o jednej linii produktów i 2 dni temu spadła z 3 miejsca na bodajże drugą stronę. Co jest na 1 stronie? Jakieś fora i ploty z wp.pl i innych portali, co to ma wspólnego z kartami graficznymi? Jakiś laik pomylił 8800 z 9800 i dzięki temu, że istnieje na jakimś popularnym forum fraza "9800, będzie ją wypluwać wyżej niż mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Coś mi się wydaje że ten problem się będzie bardzo nasilał, wiadomo ż google zmienia swojąwyszukiwarkę od jakiegoś czasu tak żeby PR był mało istotny, chcą w ten sposób ograniczyć sztuczne podbijanie pozycji w google przez dodawanie swojej strny do linkowni. A skoro PR będzie miał niskie znaczenie to coś innego musi stać się priorytetem i nie zdziwi mnie jeśli m. in liczba kliknięć na odnośnik w googlach będzie znacznie bardziej podbijała pozycję tej witryny niż obecnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Myśle, że przedewszystkim linki do forum, komentarzy, blogów czy innych takich, powinny być stosunkowo daleko i wypadać dopieor po wpisaniu precyzyjniejszej frazy. Wpisując geforce 9800, 80% linków to jakieś spekulacje na forach. Czizys! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2007 dziwne zeby szukając informacji studenci szukali ich na 154 stronie wyników gogle :)... Z praktyki wynika że za 3 stronę nie ma co wychodzić :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...