m40 Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 Załóżmy że mam firmę i chce kupić kilka rzeczy (produktów) od bezrobotnego/pracującego który nie posiada firmy, a dane rzeczy wykonuje nieregularnie. Produkty te chcę przeznaczyć na dalsza sprzedaż czyli wystawić na nie fakturę VAT lub paragon. Czy da się to zrobić w sposób legalny tzn. osoba od której kupuję nie posiada firmy i raczej nie stać ją na opłaty dla ZUSu czy w takim przypadku taki ktoś musiałby założyć firmę? Jak to jest? Mam do czynienia z firmami, ale w tym przypadku jestem ciemny, zawsze kupujemy od firm... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegorz91 Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 Zależy jaką masz firmę itp, można zrobić tak że przyjmujesz go do siebie i robi te produkty pod twoją firmą, Ale to wszystko zależy od tego co twoja firma potrafi czy ma różne pozwolenia na produkcje i takie tam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 Wlasnie i ja o czyms takim pomyslalem, w sensie ze zatrudniasz go na umowe o dzielo (zlecenie?) .. sam sie w tym gąszczu gubie, ale powziąłbym ten trop ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaZi Opublikowano 9 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2007 w PKD musisz mieć handel używanymi przedmiotami, wtedy na umowe kupna sprzedaży kupujesz i możesz to potem sprzedać z fvat/paragonem. Musisz sie w skarbowym tylko dowiedzieć ile % vatu sie płaci za te przedmioty UŻYWANE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...