Nermefo Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 Coż można powiedziec w nawiazaniu chociazby do chinskich samochodow. Volvo od lat specjalizaowalo sie w produkcji samochodow bardz odpornych na zniszczenia spowodowane zderzeniami, niestety dzis juz ta marka nie jest taka jak kiedys ale warto sobie przypomniec model 850 produkowany w latach 90... Na tym filmiki widac co Volvo potrafilo, a znosilo bardzo wiele... Wideo (Volvo 850) TEST Volvo 850: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucyk Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 (edytowane) VOLVO 740 masakra, nic na nim nie robilo wrazenia [; Edytowane 13 Września 2007 przez kucyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nermefo Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 VOLVO 740 masakra, nic na nim nie robilo wrazenia [; Hmm tego nie widzialem rowniez dobre... Volvo to Volvo, szkoda ze dzisiejsze modele nie sa tak odporne :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CBZ Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 (edytowane) Test - nie powiem - niezle ;] Ciekawe, czy robili identyczny test z manekinem [; BTW, przypomina mi to zawody w skokach synchronicznych do 'wody' w Afganistanie :lol: Edytowane 13 Września 2007 przez CBZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 Mala uwaga - przy takich przeciazeniach jak na 1 filmiku kierowca moglby umrzec od obrazen wewnetrznych [; Co nie zmienia faktu legendy bezpieczenstwa Volvo ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CBZ Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 To mialem na mysli, jak napisalem o manekinie ;] To tak, jakby umiescic mala bombe w ludzkim ciele i w momencie uderzenia w ziemia ja zdetonowac ;] Przydaliby sie Pogromcy Mitow ze swoim 'mozgiem z zarowki' [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nermefo Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 Przy takmi uderzeniu mozg wypada przez nos... Chyba:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 Siła Volvo tkwi w tych rodzajach wypadków, o których nawet nie pomyśleli inni producenci. Np. dopracowane zagłówki i konstrukcja foteli, odpowiednio wzmocnione przednie słupki gotowe na spotkanie z dużą zwierzyną, i wiele innych. Myślę, że nawet w dobie NCAP i gwiazdek auta Volvo zasługują na miano najbezpieczniejszych. EuroNCAP to tylko 3 rodzaje kolizji - przednia z offsetem 40%, boczna i boczna ze słupem. Ustandaryzowane i wymierzone - producenci konstruują auta pod te testy. Oczywiście lepiej, że chociaż w tym celu je wzmacniają, niż mieliby w ogóle tego nie robić. Takim skandalicznym przykładem aut pod crashtesty jest cała rodzina golfIV - tak, tak. Te wersje golfa i wcześniejsze miały spapraną konstrukcję zagłówków i śmiertelne obrażenia odcinka szyjnego groziły już przy niewielkich uderzeniach w tył auta. Poprawili to dopiero w Touranie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 13 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2007 heh nie trudno jest skonstruowac auto ci sie malo odksztalca podczas zderzenia:] tylko kto pozniej takie zderzenie przezyje:] wystarczy dobra rama i po sprawie:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martian1 Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Września 2007 http://pl.youtube.com/watch?v=tIFKdvuTylc&...ted&search= Nowe volvo tez ladnie wypadlo. Solidna konstrukcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caillain Opublikowano 15 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Września 2007 http://pl.youtube.com/watch?v=EqMEGA76HsE Znajomy przeżył w tym samym modelu zderzenie z drzewem przy 140km/h :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 15 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Września 2007 Jak on sie tym wogóle do takiej prędkości rozpędził<joke>.Musze powiedzieć że te merce też były odporne na zderzenia:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
srekal34 Opublikowano 17 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2007 W124 także. Ojciec zmienił takiego na A6 i na tamtym można było usiąść na rpzedniej masce a ta się nie wginała, co w Audi jest nie do pomyslenia. Fakt, że sama blacha niewiele daje, ale waga o prawie 400kg wieksza względem podobnej wielkości A6 daje do myslenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 No ale auto im bardziej się odkształca tym bardziej chroni pasażerów w środku pochłaniając w ten sposób energię. Oczywiście odkształcać się powinno do pewnego stopnia, ale nie sztywność ramy, czy grubość maski jest wyznacznikiem bezpieczeństwa. To podobnie jak w f1, karbon wył wynalazkiem rewolucyjnym, gdyż przy zderzeniu rozpada się w chmurkę ciemnego dymu, a przy tym jest leciutki jak nic inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 volvo zyskało miano bezpiecznego bo kiedyś we wczesnych pierwszych latach produkcji ktoś jednym z egzemplarzy zderzył się z autem innej marki. Volvo zostało nienaruszone a kierowca przeżył, auto innej marki zamieniło się w harmonijke i ierowca w ciężkim stanie do szpitala. Dziś np volvo s80 jest w pierwszej 5 najbezpieczniejszych aut/modeli na świecie, a volvo w euroncap ma te 5 gwiazdek... dla vovlo było i jest priorytetem bezpieczeństwo, historia marki ciekawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yotomeczek Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 Mala uwaga - przy takich przeciazeniach jak na 1 filmiku kierowca moglby umrzec od obrazen wewnetrznych [; Co nie zmienia faktu legendy bezpieczenstwa Volvo ;] kiedyś oglądałem program jak naukowiec badał odporność człowieka na przeciążenia testował na sobie :D i doszedł stopniowo do 80g (fotel lotniczy hamowany na torze wodnym) - po próbie odchorował to w szpitalu - ale obrażenia miał niegroźne dla życia. Oczka miał całe czerwone (białka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 Volvo owszem bezpieczne, a saaby jeszcze bardziej, szczególnie te starsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qx's Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 (edytowane) Nie wiem czy mozna to nazwac testem ale ogolnie dowodzi wytrzymalosci silnikow Japonczykow. http://pl.youtube.com/watch?v=ALZIS-5V_mY&...ajechac%2DHonde Edytowane 19 Września 2007 przez Qx's Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 20 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2007 To w takim razie amerykanskie V8 sa mocniejsze, a 1.6D VW jest nie do za[ciach!]ia... Wczoraj rozbieralem takiego 1.6D. Pompa wody sie zatarla a wlasciciel dalej jezdzil - skonczylo sie to 1cm luzem wirnika (otwor mial 1cm wieksza srednice), pompa starego typou z zeliwnym rotorem ktora rozfrezowala obudowe pompy az do przewiercenia jej na wylot w kilku miejscach. Wlasciciel jezdzil przez kilka godzin w korkach po warszawie zupelnie bez wody w silniku, pozniej do warsztatu, z warsztatu do mnie, pozniej jeszcze do kumpla i tam go rozebralem. Masakra... Co ciekawe silnik klekocze radosnie jakby nigdy nic. Niedlugo zmieniamy pompe i dam info z tego jak chodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 20 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2007 (edytowane) smart też jest bardzo bezpieczny, miejsce kierowcy praktycznie nie naruszone... ale co z tego, taki samochód nie ma maski, nie ma żadnego suffu absorbującego energię z impetu uderzenia co za tym idzie, cały impet odbija się na człowieku i mimo tego, że nie zmarł by od obrażeń zewnętrznych, czy tam jakiś poważnych urazów, to śmierć jest gwarantowana od obrażeń wewnętrznych, człowiek się po prostu rozlatuje w środku... http://pl.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s <--- co do silników to te w w123 też słyną z niezniszczalności, gdzieś czytałem o kliku centymetrowych luzach na łańcuchach a samochód jeździł dalej, po przebiegu bliskim miliona km bez remontu silnika. Edytowane 20 Września 2007 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 20 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2007 mercowe diesle starego typu są niezniszczalne bo mają pompę wtryskową smarowaną olejem a nie paliwem, pojechać można prawie na wszystkim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qx's Opublikowano 20 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2007 Z tego co kiedys czytalem silniki w Volvo 2xx i 7xx zwlaszcza disel tez byly wytrzymale. Chlupaki a moze wiecie co nieco na temat silnika z 850 T5 2 litry. Chodzi mi o spalanie instalacje gazowe i niezawodnosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 20 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2007 Z tego co kiedys czytalem silniki w Volvo 2xx i 7xx zwlaszcza disel tez byly wytrzymale. Chlupaki a moze wiecie co nieco na temat silnika z 850 T5 2 litry. Chodzi mi o spalanie instalacje gazowe i niezawodnosc.Spalanie? od 20 wzwyż. instalacje gazowe? trzeba mieć 4-5k żeby to jeździło. niezawodność? przegrzewanie silnika, skopany układ chłodzenia. Jak nie masz porządnej kasy na to auto to lepiej daj sobie siana bo nie łatwo znależć zadbany egzemplarz nadający się do bezproblemowej jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qx's Opublikowano 20 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2007 To teraz jeszcze powiecie moze jaka jest roznica w niezawodnosci zwyklej 2 lirowki miedz 2 litrowka 20v. Osobiscie jezdzilem troszke zwykla 2 litrowka. Silnik troszke przy slaby ale ogolnie milo sie jezdzilo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 20 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2007 Kwestia budowy silnika - inne materialy na zawory, gniazda, osprzet inny etc. Zdefiniuj "zwykla" 2 litrowke.... tu bedzie duzy problem :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qx's Opublikowano 21 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Września 2007 Bo w volvo byly 2Litry o mocy ok 126 koni i 2 litry 20v o mocy 140 koni. Moje pytanie to takie same jak poprzednio wytrzymalosc niezawodnosc spalanie i instalacja gazowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 24 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2007 http://www.youtube.com/watch?v=XrXNRfGbaA8&NR=1 SZOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 24 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2007 a ja wybralem volvo... szacunek dla renault!!! choc i tak uwazam ze volvo jak na te lata wypadlo niezle :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EagleBravo Opublikowano 27 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2007 jaki model volvo? 850 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^BerZerK^ Opublikowano 27 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2007 Volvo w tym miejscu gdzie tak sie zgniotlo nie ma tyle 'napchane' jak modus i nie mialo co pochlonac energii. (mam 740, ktora jest pare cm mniejsza) Coz, wtedy jak powstawalo nie bylo crash testow offsetowych. Technika poszla do przodu i tyle. A za volvem - pamietacie jak w top gear bylo porownanie volvo, audi i rover i byl test z wjechaniem w ceglana sciane a prowadzacy siedzieli w autach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...