Skocz do zawartości
Nermefo

Volvo 850 Bardzo Nietypowy Test Na Wytrzymałość

Rekomendowane odpowiedzi

Coż można powiedziec w nawiazaniu chociazby do chinskich samochodow. Volvo od lat specjalizaowalo sie w produkcji samochodow bardz odpornych na zniszczenia spowodowane zderzeniami, niestety dzis juz ta marka nie jest taka jak kiedys ale warto sobie przypomniec model 850 produkowany w latach 90... Na tym filmiki widac co Volvo potrafilo, a znosilo bardzo wiele...

Wideo (Volvo 850) TEST

Volvo 850:

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test - nie powiem - niezle ;] Ciekawe, czy robili identyczny test z manekinem [;

 

BTW, przypomina mi to zawody w skokach synchronicznych do 'wody' w Afganistanie :lol:

Edytowane przez CBZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mialem na mysli, jak napisalem o manekinie ;]

To tak, jakby umiescic mala bombe w ludzkim ciele i w momencie uderzenia w ziemia ja zdetonowac ;]

Przydaliby sie Pogromcy Mitow ze swoim 'mozgiem z zarowki' [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siła Volvo tkwi w tych rodzajach wypadków, o których nawet nie pomyśleli inni producenci. Np. dopracowane zagłówki i konstrukcja foteli, odpowiednio wzmocnione przednie słupki gotowe na spotkanie z dużą zwierzyną, i wiele innych. Myślę, że nawet w dobie NCAP i gwiazdek auta Volvo zasługują na miano najbezpieczniejszych. EuroNCAP to tylko 3 rodzaje kolizji - przednia z offsetem 40%, boczna i boczna ze słupem. Ustandaryzowane i wymierzone - producenci konstruują auta pod te testy. Oczywiście lepiej, że chociaż w tym celu je wzmacniają, niż mieliby w ogóle tego nie robić.

 

Takim skandalicznym przykładem aut pod crashtesty jest cała rodzina golfIV - tak, tak. Te wersje golfa i wcześniejsze miały spapraną konstrukcję zagłówków i śmiertelne obrażenia odcinka szyjnego groziły już przy niewielkich uderzeniach w tył auta. Poprawili to dopiero w Touranie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W124 także. Ojciec zmienił takiego na A6 i na tamtym można było usiąść na rpzedniej masce a ta się nie wginała, co w Audi jest nie do pomyslenia. Fakt, że sama blacha niewiele daje, ale waga o prawie 400kg wieksza względem podobnej wielkości A6 daje do myslenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale auto im bardziej się odkształca tym bardziej chroni pasażerów w środku pochłaniając w ten sposób energię. Oczywiście odkształcać się powinno do pewnego stopnia, ale nie sztywność ramy, czy grubość maski jest wyznacznikiem bezpieczeństwa.

 

To podobnie jak w f1, karbon wył wynalazkiem rewolucyjnym, gdyż przy zderzeniu rozpada się w chmurkę ciemnego dymu, a przy tym jest leciutki jak nic inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

volvo zyskało miano bezpiecznego bo kiedyś we wczesnych pierwszych latach produkcji ktoś jednym z egzemplarzy zderzył się z autem innej marki. Volvo zostało nienaruszone a kierowca przeżył, auto innej marki zamieniło się w harmonijke i ierowca w ciężkim stanie do szpitala. Dziś np volvo s80 jest w pierwszej 5 najbezpieczniejszych aut/modeli na świecie, a volvo w euroncap ma te 5 gwiazdek...

 

dla vovlo było i jest priorytetem bezpieczeństwo, historia marki ciekawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mala uwaga - przy takich przeciazeniach jak na 1 filmiku kierowca moglby umrzec od obrazen wewnetrznych [; Co nie zmienia faktu legendy bezpieczenstwa Volvo ;]

kiedyś oglądałem program jak naukowiec badał odporność człowieka na przeciążenia

testował na sobie :D i doszedł stopniowo do 80g (fotel lotniczy hamowany na torze wodnym) - po próbie odchorował to w szpitalu - ale obrażenia miał niegroźne dla życia. Oczka miał całe czerwone (białka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie amerykanskie V8 sa mocniejsze, a 1.6D VW jest nie do za[ciach!]ia...

 

Wczoraj rozbieralem takiego 1.6D.

 

Pompa wody sie zatarla a wlasciciel dalej jezdzil - skonczylo sie to 1cm luzem wirnika (otwor mial 1cm wieksza srednice), pompa starego typou z zeliwnym rotorem ktora rozfrezowala obudowe pompy az do przewiercenia jej na wylot w kilku miejscach. Wlasciciel jezdzil przez kilka godzin w korkach po warszawie zupelnie bez wody w silniku, pozniej do warsztatu, z warsztatu do mnie, pozniej jeszcze do kumpla i tam go rozebralem. Masakra... Co ciekawe silnik klekocze radosnie jakby nigdy nic.

 

Niedlugo zmieniamy pompe i dam info z tego jak chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

smart też jest bardzo bezpieczny, miejsce kierowcy praktycznie nie naruszone... ale co z tego, taki samochód nie ma maski, nie ma żadnego suffu absorbującego energię z impetu uderzenia co za tym idzie, cały impet odbija się na człowieku i mimo tego, że nie zmarł by od obrażeń zewnętrznych, czy tam jakiś poważnych urazów, to śmierć jest gwarantowana od obrażeń wewnętrznych, człowiek się po prostu rozlatuje w środku...

http://pl.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s <---

 

 

co do silników to te w w123 też słyną z niezniszczalności, gdzieś czytałem o kliku centymetrowych luzach na łańcuchach a samochód jeździł dalej, po przebiegu bliskim miliona km bez remontu silnika.

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kiedys czytalem silniki w Volvo 2xx i 7xx zwlaszcza disel tez byly wytrzymale. Chlupaki a moze wiecie co nieco na temat silnika z 850 T5 2 litry. Chodzi mi o spalanie instalacje gazowe i niezawodnosc.

Spalanie? od 20 wzwyż. instalacje gazowe? trzeba mieć 4-5k żeby to jeździło. niezawodność? przegrzewanie silnika, skopany układ chłodzenia.

Jak nie masz porządnej kasy na to auto to lepiej daj sobie siana bo nie łatwo znależć zadbany egzemplarz nadający się do bezproblemowej jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Volvo w tym miejscu gdzie tak sie zgniotlo nie ma tyle 'napchane' jak modus i nie mialo co pochlonac energii. (mam 740, ktora jest pare cm mniejsza) Coz, wtedy jak powstawalo nie bylo crash testow offsetowych.

Technika poszla do przodu i tyle.

A za volvem - pamietacie jak w top gear bylo porownanie volvo, audi i rover i byl test z wjechaniem w ceglana sciane a prowadzacy siedzieli w autach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...