Skocz do zawartości
cavarr

Ati Radeon HD3850/3870

Rekomendowane odpowiedzi

z powyższym można polemizować

 

Pokaż mi gre, na dowolnym enginie, wypuszczoną rok, 2, lub 3 po premierze danego silnika, która chodzi TAK SAMO SZYBKO, lub szybciej niż oryginał...

?

?

znajdzie się taka?

 

w klocki se pograsz na 8800GT jak wyjdzie cokolwiek na enginie crysis....

Ok, ok, ale jak pewnie wiesz Crysis urywa się praktycznie w momencie jak gierka się rozkręca i "za chwilę" zobaczymy kontynuację.

Tak czy siak nie ma co nad tym polemizować, hd3870 nie daje rady tej gierce.

Edytowane przez Anti2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi gre, na dowolnym enginie, wypuszczoną rok, 2, lub 3 po premierze danego silnika, która chodzi TAK SAMO SZYBKO, lub szybciej niż oryginał...

znajdzie się taka?

Poniekąd jest to prawda, dlatego dowolna karta 'DX10 ready' się nadaje najwyżej do pooglądania jak to może wyglądac w slideshow :P gdyż detale i tak na LOW puscic trzeba będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko to prawda

niemniej to nie jest temat o Crysis czy o tym jak w nim chodzi 8000gt versus 3870 tylko temat o 3870

 

było cię stać to wymieniłes, i tyle. Dopłaciłeś, masz róznicę w cenie i w wydajności.

 

i co prawda wróżka nie jestem...ale kontynuacja również rzadko jest tak samo szybka jak pierwowzór.

a skoro na 8000gt w maxie teraz nikt nie pogra, to na kontynuacji tym bardziej

 

38xx ati to po prostu karty budżetowe, ale ze sporym potencjałem wydajnościowym, który w koncu zostanie wydobyty poprzez poprawnie napisane sterowniki

i nieważne jaką bedzie miał wydajność 9600 czy jakies nowe 8800gs'y Nvidii...kupie sobie znów coś z ati, bo jednak jakoś nigdy nie miałem powodów do narzekań podczas posiadania radka 9800pro( 2 lata...a jeszcze daje rady) a stery nvidii jak dla mnie to... mocno śmierdzą "mieszaną" optymalizacją

 

poza tym licze bardzo na zarządzanie energią w tych kartach, bo patrzę na rachunki za prąd. 30 zł miesięcznie niby nie robi róznicy, ale jak sie sumuje takie [ciach!]ły...to troche tego jest

 

zresztą - to są karty DX10/DX10.1

 

1.a M$ w końcówce roku, czy na początku 2009 ma zamiar wypuścić DX11

2.a ilu ludzi gra w gry dx10 w dx10 na swoich kartach, a ilu w dx9...?

Edytowane przez Gregu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

38xx ati to po prostu karty budżetowe, ale ze sporym potencjałem wydajnościowym, który w koncu zostanie wydobyty poprzez poprawnie napisane sterowniki

a co dokladnie masz na mysli piszac o "potencjale wydajnosciowym" ? bo przepraszam bardzo, ale podobne bzdury slyszalem juz w dniu premiery r600 :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zaś o słyszałem ze dx10 ma zmniejszyc cpu hog w grach z 40% do 20% dzieki czemu gry dostaną niesamowitego kopa(aż do 400% w niektórych przypadkach!) przy niesamowicie(ile razy juz to widziałem) wygladającej grafice, efektach, blabla

 

ale rzeczywistość - tj gry wykorzystujące praktycznie tylko GPU zweryfikowała te doniesienia... = wzrost zerowy, a prawie dx10 gry typu krysia jakoś chodzą wolniej/tak samo jak dx9 przy prawie identycznej jakości obrazu. No ale tu pewnie dochodzi do głosu "vista hog" :D

 

jak napisałem - mam nadzieję - bo teoretyczna moc obliczeniowa tych kart jest ogromna. a róznice w dobrze napisanym sterowniku widać choćby w porównaniu 7.11 a 7.12 w WIC

Edytowane przez Gregu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak napisałem - mam nadzieję - bo teoretyczna moc obliczeniowa tych kart jest ogromna. a róznice w dobrze napisanym sterowniku widać choćby w porównaniu 7.11 a 7.12 w WIC

O jakiej wysokiej mocy obliczeniowej mówisz?

W WiC DX9 wygląda to tak:

 

1920 AA-OFF

Inwazja:

8800GT: 42,6

3870: 38,5

 

Kurtyna1

8800GT: 49,6

3870: 47,9

 

Kurtyna2

8800GT: 36,4

3870: 32,5

 

Upadek

8800GT: 26,7

3870: 22,2

 

Burza:

8800GT: 56,2

3870: 46,7

 

 

I teraz to samo z AA w 1280 AA-x4

Inwazja:

8800GT: 44,3

3870: 35,3

 

Kurtyna1

8800GT: 62,4

3870: 49

 

Kurtyna2

8800GT: 46,7

3870: 36,2

 

Upadek

8800GT: 39,3

3870: 24

 

Burza:

8800GT: 72,4

3870: 41,9

 

Faktycznie - moc drzemiąca w 3870 jest ogromna

 

 

 

Wracając do "mojego" Crysisa - nikt gierki nie posiada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3870 wygląda z powyższych testów w obecnej cenie jest karta dla fanów albo do specyficzncyh zastosowań (wybrane gry jak COH) ogólnie albo tańsza 3850 512 albo droższa 8800 GT, taki jest mój wniosek.

W lutym powinna być 3870x2 to może wydajnościowo przegoni nowego GTSa, jeśli tak to będzie dopiero konkurencja na wyższej półce bo teraz AMD zajęło niższą nV wyższą.

Edytowane przez maxymili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

Dzisiaj sprawdziłem sobie kompa 3dmarkiem 06 ;) I zastanawiam się czy to dobry wynik ??;/

Core 2 Duo Quad Q6600

Asus P5K

Patrioty 2x1GB LLK CL4 800MHz

ATI Radeon 3870 MSI OC Edition

Dysk pod ATA 250GB

Niewiem czy to az tak wazne;)

 

Wynik to 10335 ?? Dobry czy nie;/ Nic nie ustawialem w opcjach 3dmarka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grafa 800MHZ zegary i 1126 pamieci;)

Procek standard czyli 1,6GHz na rdzen w spoczynku 2,4GHz w stresie;)

czyli praktycznie standardowe ustawienia taktowań ... core tylko 25 wiecej, wynik krotko mowiac w normie imo ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3870 w Crysis na viscie ultimate, detale all na vhigh w levelu "recovery" i jest pomiedzy 18-24 fps(swobodny marsz przez krzaczory-zadnych walk z koreancami), po wlaczeniu anisox16 spada do 9-13 tak wiec spadek jest duzy.wniosek 3870 kompletnie sie nie nadaje do grania w tej grze pod dx10 ,dodam ze karta wykrecona na 2640 ,dalsze podkrecenie pamieci do 2800 nie daje ani 1 fpsa wiecej.

Co do wydajnosci 3870 pod xp i dx9 , to juz inna bajka,detale all high i jest 27-38 , po wlaczeniu aniso x16 23-30 tez spadek wydajnosci jest - spory

Testowalem rowniez level predatormod, tam graficznie obraz przedsawia sie o niebo lepiej niz orginalna gra i bardziej jeszcze obciaza Gpu i tam pod xp/dx9 all high, aniso x8 jest 21-27

Rozdzielczosc we wszystkich testach 1440/900

 

Tak wyglada wydajnosc Radka 3870 , wiec jakis tam potencjal karciocha ma :)

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3870 w Crysis na viscie ultimate, detale all na vhigh w levelu "recovery" i jest pomiedzy 18-24 fps(swobodny marsz przez krzaczory-zadnych walk z koreancami), po wlaczeniu anisox16 spada do 9-13 tak wiec spadek jest duzy.wniosek 3870 kompletnie sie nie nadaje do grania w tej grze pod dx10 ,dodam ze karta wykrecona na 2640 ,dalsze podkrecenie pamieci do 2800 nie daje ani 1 fpsa wiecej.

Co do wydajnosci 3870 pod xp i dx9 , to juz inna bajka,detale all high i jest 27-38 , po wlaczeniu aniso x16 23-30 tez spadek wydajnosci jest - spory

Testowalem rowniez level predatormod, tam graficznie obraz przedsawia sie o niebo lepiej niz orginalna gra i bardziej jeszcze obciaza Gpu i tam pod xp/dx9 all high, aniso x8 jest 21-27

Rozdzielczosc we wszystkich testach 1440/900

 

Tak wyglada wydajnosc Radka 3870 , wiec jakis tam potencjal karciocha ma :)

 

Pzdr.

Dzieki wielkie za informację - czyli z wydajnością u mnie 3870 jest OK - u mnie w 1024 x 768 miałem jakieś 15 - 20 FPS właśnie przy takim luźnym chodzeniu, na mapie ice więc się zgadza.

Jeszcze raz dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z powyższym można polemizować

 

Pokaż mi gre, na dowolnym enginie, wypuszczoną rok, 2, lub 3 po premierze danego silnika, która chodzi TAK SAMO SZYBKO, lub szybciej niż oryginał...

?

?

znajdzie się taka?

 

w klocki se pograsz na 8800GT jak wyjdzie cokolwiek na enginie crysis....

Bez przesady.Seria Half Life.Wyłącz HDR w nowszych częściach i masz w zasadzie to samo.Prey na silniku Doom 3 i inne przykłady....A zresztą -ile lat można kartę trzymać i liczyć ,że wszystko pójdzie.2 czy 3 lata w świecie komputerów to lata świetlne niemal :D

Hej -seria FIFA :rolleyes: Co roku...taka sama :lol:

Edytowane przez miron72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ustawienia?Te same?Silnik nieco podrasowano jednak.Zresztą -nie mówimy o 6600 chyba?To była świetna karta....dawno temu.Dla kart 38xx/8800Gt różnice w HL2 i nowszych częściach są mniej istotne -one po prostu są o wieleeee mocniejsze.Chyba mi nie powiesz ,że HL2 i epizody oba nie są grywalne na obu seriach/kartach?Owszem -będą różnice ale nie dramatyczne typu "tylko w klocki" i o to mi chodziło.A zresztą pozostają inne gry choćby na silniku wspomnianego przeze mnie Dooma 3...Też je lata dzielą.Głównie miałem na myśli bezsens wypowiedzi typu "kolejne gry wyjdą i karta do d...".To może nic nie kupujmy ,bo i po co?Skoro mocniejsza 88GT nie da za moment rady to po co komu 38xx?Chyba ,że ktoś ma mobo z 5 slotami "ekspresowymi" i będzie kolejne sztuki tam pakował :rolleyes: .Ludzie grają jeszcze na 6600 i grają na 7600/radeonach 9550(dziś odkurzałem takiego) i innych kartach....Wiadomo -nie we wszytko itp. ale coś za coś no nie?A na 7900/x19xx można podziubać w Crysis -licho ,bo licho ale jednak.Przecież ta gra nawet na obniżonych ustawieniach wygląda dobrze.tak czy siak mocniejsza karta na dłużej starczy tyle ,że to już kwestia indywidualna(kasa, wymagania i inne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miron72 zgadzam się :wink: Interesuje mnie też jedna sprawa. Pisałem już o niej ale nikt nie podzielił mojego zdania chodzi o 3850 256 vs 512. Przy niższych rozdzielczościach może być że 256 nie da rady?

da rade :) ale zawsze dobrze miec ten maly zapas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miron72 zgadzam się :wink: Interesuje mnie też jedna sprawa. Pisałem już o niej ale nikt nie podzielił mojego zdania chodzi o 3850 256 vs 512. Przy niższych rozdzielczościach może być że 256 nie da rady?

Może być, ale w coraz bardziej wymagających grach jak crysis nawet w niższych rozdzielczościach będziesz miał przycinki, fajnie mi to focus przedstawił, wszystkie karty jak im braknie ramu to co chwila siadają i znowu idą, kiepsko się tak gra, miałem to samo kiedys na 128mb.

Lepiej poczekać na 9600 będzie w dobrej cenie niż teraz brać 3850 256mb

Z tego co czytałem, 9xxx nie będzie się wiele różnić od serii 8xxx, czy to prtawda? Nawet tego DX10.1 dalej nie będzie miało, w końcu lepiej mieć niż nie mieć, choć na razie nie daje to nic to kiedyś zaczną używać tych efektów. Edytowane przez maxymili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem, 9xxx nie będzie się wiele różnić od serii 8xxx, czy to prtawda? Nawet tego DX10.1 dalej nie będzie miało, w końcu lepiej mieć niż nie mieć, choć na razie nie daje to nic to kiedyś zaczną używać tych efektów.

dokladnie. 9600 bedzie mial identyczna wydajnosc jak 88gt, wiec nie rozumiem po co go wogole robia, tym bardziej, ze dx10.1 nie bedzie obslugiwal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie. 9600 bedzie mial identyczna wydajnosc jak 88gt, wiec nie rozumiem po co go wogole robia, tym bardziej, ze dx10.1 nie bedzie obslugiwal...

Nie wiem co Wy macie z DX 10.1 - precież to nowych efektów nie oferuje. To jest zgodność z platformą Xbox 360, a głównie z kwestią dźwięku - w kwestiach graficznych róznic w zasadzie nie ma. Chyba nikt nie czytał na temat różnic między DX10, a DX10.1

Nie twierdzę, że nie będzie to potrzebne, bo podobno przeniesienie gierki z klocka na pieca własnie na DX 10.1 będzie dużo łatwiejsze, ale lepszej grafiki dzięki temu nie dostaniemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Wy macie z DX 10.1 - precież to nowych efektów nie oferuje. To jest zgodność z platformą Xbox 360, a głównie z kwestią dźwięku - w kwestiach graficznych róznic w zasadzie nie ma. Chyba nikt nie czytał na temat różnic między DX10, a DX10.1

Nie twierdzę, że nie będzie to potrzebne, bo podobno przeniesienie gierki z klocka na pieca własnie na DX 10.1 będzie dużo łatwiejsze, ale lepszej grafiki dzięki temu nie dostaniemy.

Ja widziałem tam co nieco różnic w grafice, tyle, że nikt ich jeszcze nie wykorzystuje, ale za jakiś czas zacznie.

Na niedawno odbytej konferencji Siggraph traktującej o rozwoju grafiki, przedstawiciele Microsoftu prezentowali możliwości nadchodzących bibliotek oznaczonych jako DX10.1, które mają być zawarte w dodatku ServicePack 1 dla Windows Vista. Podczas zebrania, zgromadzeni usłyszeli, że nowy DirectX będzie wymagać całkowicie nowego sprzętu i będzie niekompatybilny z obecnymi kartami, takimi jak np. GeForce 8800 czy Radeon 2900

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Wy macie z DX 10.1 - precież to nowych efektów nie oferuje. To jest zgodność z platformą Xbox 360, a głównie z kwestią dźwięku - w kwestiach graficznych róznic w zasadzie nie ma. Chyba nikt nie czytał na temat różnic między DX10, a DX10.1

Nie twierdzę, że nie będzie to potrzebne, bo podobno przeniesienie gierki z klocka na pieca własnie na DX 10.1 będzie dużo łatwiejsze, ale lepszej grafiki dzięki temu nie dostaniemy.

Głupoty waćpan gadasz. Gdyby tak było to dx10.1 nie wymagałby nowych kart graficznych.

 

What are the changes? DX 10.1's goals are to offer the "complete" DX 10, giving developers better control over image quality and making mandatory some of the things that are optional in DX 10. For example, 32-bit floating point filtering is optional in DX10 (16-bit FP filtering is mandatory), but will be mandatory in DX 10.1. Also, in DX 10, the number of multisample anti-aliasing samples is optional—DX 10.1 will make 4x AA mandatory, and require two specific sample patterns. Graphics cards can offer more sample patterns, and developers can query them in their shaders. Graphics cards that are DX 10.1 compliant will have to offer programmable shader output sample masks and multisample AA depth readback. Game developers will be able to index into cube maps and perform bitwise copies from uncompressed textures to block-compressed texture formats.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie. 9600 bedzie mial identyczna wydajnosc jak 88gt, wiec nie rozumiem po co go wogole robia, tym bardziej, ze dx10.1 nie bedzie obslugiwal...

Bo bedzie tanszy w produkcji i to zapewne sporo od 88gt. Nizszy proces technologiczny + zmniejszenie rdzenia.

Zreszta on ma zastapic 8600gt, od zastapienie 88gt bedzie inna karta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...