Skocz do zawartości
Drunk_ZoZol

Battlefield 3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam sie jak najkorzystnij ustawic opcje grafiki w bf3 aby na sprzecie i5 2500k + gtx 560ti chodziło jak najlepiej przy rozdziałce 1024x1280. Chodzi mi o grze w multiplayer gdyż w singlu na ultra chodzi pięknie lecz na mp troche laguje. Pozdrawiam!

Edytowane przez PogromcaSS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to nie na to samo wychodzi ? ;)

pzd

 

Z punktu developera gry - w żadnym wypadku. "Fizyka" to silnik fizyczny odpowiadający za np. to jakim torem leci odłamek granatu. "Model zniszczeń" odpowiada za np. to na ile elementów rozpadnie się owy granat i jak będą wyglądały jego odłamki. ;) Z punktu widzenia gracza może nie jest to taki klarowny podział, ale z punktu widzenia kodu programu - ogromny. :)
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też odniosłem takie wrażenie. Niby w BF3 "fizyka" jest poprawiona względem BC2, ale w efekcie w BC2 jakoś lepiej to wyglądało. IMO w BF3 obcięli fizykę, co zdaje się potwierdzać choćby mniejsze zużycie CPU (chyba, że to kwestia silnika).

pzd

 

Tak, to kwestia silnika, przykładowo - silniki frostbite 1.0 (Bad Company 1) i frostbite 1.5 (Bad Company 2, MoH, BF 1943) zostały stworzone na potrzeby konsol. Wymienione gry, które znalazły się także na PC są portami konsolowymi, które przy średniej optymnalizacji mogą przynieść ogromne zapotrzebowanie mocy obliczeniowej naszych blaszaków. Frostbite 2.0 został rzekomo napisany od podstaw osobno dla PC i konsol (optymalizacja kodu), stąd zapotrzebowanie na CPU może być mniejsze, pomimo większej złożoności gry.

 

Witam. Zastanawiam sie jak najkorzystnij ustawic opcje grafiki w bf3 aby na sprzecie i5 2500k + gtx 560ti chodziło jak najlepiej przy rozdziałce 1024x1280. Chodzi mi o grze w multiplayer gdyż w singlu na ultra chodzi pięknie lecz na mp troche laguje. Pozdrawiam!

 

Mesh quality na high/ultra (najważniejsze), następnie MSAA x2 (jeżeli masz 19" to przy tej rozdziałce linie są strasznie poszarpane) chyba że zeżre za dużo fps i zabawa z poziomem jakości tekstur. Każdy ma swój próg płynności gry, niektórym ttuaj wystarcza 30fps ;p, więc musisz eksperymentować. Jeżeli zależy ci na jak najlepszej widoczności w multi i dużej liczbie fps to ustaw wszystko na low prócz mesh quality i tak jak psiałem, ew. MSAA x2 jeżeli strasznie drażnią cię linie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za dość wyczerpujące odpowiedzi :) aczkolwiek chodziło mi bardziej o "fizykę" widzianą przez szarego gracza (np: mnie ;) ) czyli wspomniany model zniszczeń (który bądź co bądź jest elementem tzw. fizyki w grze). W BF3 w kilku przypadkach nie chodzi o to "jakim torem leci granat" tylko czy w ogóle leci. Mowa oczywiście nie o samych granatach, ale np: o wspomnianych wcześniej lejach w ziemi po wybuchu, czy niektórych budynkach/obiektach których efektów brak w BF3,a które było w BC2.

 

Ale tam...gdyby tylko cała gra była tak dopracowana jak grafika i fizyka ;) mielibyśmy prawie idealną grę :)

pzd

Edytowane przez jurek911

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inna rzecz która mnie irytuje (nie tylko w BF3 zresztą) to amunicja. W BF2 działała tak jak powinna, czyli nosiło się magazynki i przeładowując traciliśmy naboje, które w nich pozostawały. W BF3 mając np. 50 sztuk amunicji możemy przeładować broń 50 razy wyrzucając na ziemię 50 magazynków. Znowu - zamiast ulepszyć system (np. nasz żołnierz chowałby magazynki w których jeszcze coś zostało i po zużyciu wszystkich używał tych niepełnych) twórcy woleli pójść na łatwiznę. Albo stwierdzili, że ogarnięcie stanu magazynka to za duży wysiłek umysłowy dla dzisiejszego gracza.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zastanawiam sie jak najkorzystnij ustawic opcje grafiki w bf3 aby na sprzecie i5 2500k + gtx 560ti chodziło jak najlepiej przy rozdziałce 1024x1280. Chodzi mi o grze w multiplayer gdyż w singlu na ultra chodzi pięknie lecz na mp troche laguje. Pozdrawiam!

 

 

Ja, który gram na sprzęcie z podpisu na min. detalach w rozdzielczości 720p mając max 40 klatek gdy patrzę w ziemię, nie rozumiem twojego pytania :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inna rzecz która mnie irytuje (nie tylko w BF3 zresztą) to amunicja. W BF2 działała tak jak powinna, czyli nosiło się magazynki i przeładowując traciliśmy naboje, które w nich pozostawały. W BF3 mając np. 50 sztuk amunicji możemy przeładować broń 50 razy wyrzucając na ziemię 50 magazynków. Znowu - zamiast ulepszyć system (np. nasz żołnierz chowałby magazynki w których jeszcze coś zostało i po zużyciu wszystkich używał tych niepełnych) twórcy woleli pójść na łatwiznę. Albo stwierdzili, że ogarnięcie stanu magazynka to za duży wysiłek umysłowy dla dzisiejszego gracza.

 

Akurat jest dobrze. Myślisz, że większość graczy nie ma co robić tylko myśleć o amunicji? Jak już było powiedziane - ta gra nie jest robiona dla garstki napaleńców. Ona ma przynosić zysk. Ciekawe, że nie narzekasz na rzucanie skrzynek z amunicją, apteczek, braku symulacji pęcherza, udaru itd. Amunicją się przejmujesz, a faktem, że zachowanie poszczególnych broni w grze nie ma nic wspólnego z rzeczywistością(szybkostrzelność, podrzut, rozrzut) już nie. Z rzeczywistością nie ma to nic wspólnego, ale jest balans. Jestem niemal pewny, że nad tymi magazynkami to się ładnych kilka dni zastanawiali i może jakieś badania na grupce testerów przeprowadzali. Wyszło im, że tak woli większość i "fertig". Jedyne co to mogli dać możliwość włączenia/wyłączenia takiego zachowania po stronie serwera.

 

Inna sprawa, że przy takim zachowaniu magazynka wymagane byłyby też dużo realistyczniejsze obrażenia. Bo teraz przy 15 pociskach to warto w takim np. AEK-u przeładować bo za wiele to się tym wypadając na 2 nie zdziała. W rzeczywistości przy dobrym celowaniu można jeszcze 15 zabić...

 

Pozdrawiam

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy niektórych budynkach/obiektach których efektów brak w BF3,a które było w BC2.

 

To kwestia ustalenia złotego środka pomiędzy ograniczeniami sprzętowymi/czasowymi a przepychem wizualnym. W BF3 zdecydowano się na bardziej precyzyjną ale lokalną destrukcję (nie wszystko da się zupełnie zburzyć), przy jednoczesnym zwiększeniu różnorodności budynków. Granice te wyznaczyły oczywiście konsole. BC2 jest w porównaniu do BF3 bardzo ubogi pod względem ilości tzw. assetów (ang. assets, nie mam pojęcia jak to tłumaczyć na PL), tj. klocków z których składa się mapę. W BC2 można to było przysłowiowo policzyć na palcach u jednej ręki (budynek typu A, B, C, płotek drewniany, blaszany, betonowy murek, etc.). Łatwiej zapewnić pełną destrukcję przy tak ubogiej palecie obiektów na mapie. Wszystkie zniszczenia w tej grze są wymodelowane a priori, co zwyczajnie zżera pamięć (o żadnej fizyce mowy tu nie ma ;)). W BF3 mapy są o wiele bardziej urozmaicone i mają więcej detali, stąd ich destrukcja nie jest tak globalna jak w BC2. Obstawiam, że pełna destrukcja powróci wraz z next-genami.

Dla naprawdę dociekliwych polecam stronę z publikacjami DICE http://publications.dice.se/ (obecnie offline), tam można poczytać więcej.

 

Inna rzecz która mnie irytuje (nie tylko w BF3 zresztą) to amunicja. W BF2 działała tak jak powinna, czyli nosiło się magazynki i przeładowując traciliśmy naboje, które w nich pozostawały. (...)

 

Mnie to osobiście nie irytuje, szczerze mówiąc przypomniałeś mi tym postem jak to było w BF2 (ehh, dobre czasy ;-)). Ciekawe kiedy standardem w fps'ach będzie regeneracja amunicji, zapewne już niedługo ;-). Edytowane przez alCatraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BF2 działała tak jak powinna, czyli nosiło się magazynki i przeładowując traciliśmy naboje,

 

Inna sprawa, że przy takim zachowaniu magazynka wymagane byłyby też dużo realistyczniejsze obrażenia. Bo teraz przy 15 pociskach to warto w takim np. AEK-u przeładować bo za wiele to się tym wypadając na 2 nie zdziała. W rzeczywistości przy dobrym celowaniu można jeszcze 15 zabić...

 

Dokładnie tak jak DeathTomahawk powiedział, w BF2 mając jeszcze 4 naboje w M4 nie przeładowywałem, bo wiedziałem, że przynajmniej jednego ustrzelę. ;) Tutaj grając na FAMASie mając mniej niż 10 sztuk amunicji konieczny jest reload , bo przeładowanie trwa wieki a czasem można komuś wpakować 10 naboi w korpus a on dalej stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to jest dziwne, z bliska kazda bron zadaje min 20 obrazej.

 

Może musi się rozpędzić ? :lol2: Niby się śmieję, ale kto wie, czy nie namieszali w kodzie ku poprawie fizyki lotu naboju a efektem ubocznym wyszedł taki "kffiatek". ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Kolega chciałby zagrać w multi i pytał się czy pójdzie mu na AII x4 640 3.6GHz, 9600gt (750/1050/1700) i 4GB - rozdzielczość 1280x1024. Trudno mi było odpowiedziec bo sam mam 4850, które w wyzszej rozdzialce lepiej radzi sobie od tego 9600gt i ciezko mi to porównać. Grał ktoś na podobnym sprzęcie? Jest szansa na tą niską rozdzialke@ALL LOW i 35fps+ ? Na youtube niby są filmiki ale wiadomo jak to z YT... 

Edytowane przez kaijitsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega chciałby zagrać w multi i pytał się mnie czy pójdzie mu na AII x4 640 3.6GHz, 9600gt (750/1050/1700) i 4GB - rozdzielczość 1280x1024. Trudno mi było odpowiedziec bo sam mam 4850, które w wyzszej rozdzialce lepiej radzi sobie od tego 9600gt i ciezko mi to porównać. Grał ktoś na podobnym sprzęcie? Jest szansa na tą niską rozdzialke@ALL LOW i 35fps+ ? Na youtube niby są filmiki ale wiadomo jak to z YT...

 

Przy tej rozdziałce będą te 30 FPS. Jeszcze trochę OC procka i grafy i imho da radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Z punktu developera gry - w żadnym wypadku. "Fizyka" to silnik fizyczny odpowiadający za np. to jakim torem leci odłamek granatu. "Model zniszczeń" odpowiada za np. to na ile elementów rozpadnie się owy granat i jak będą wyglądały jego odłamki. ;) Z punktu widzenia gracza może nie jest to taki klarowny podział, ale z punktu widzenia kodu programu - ogromny. :)

 

Czy to zwać fizyką czy modelem zniaszczeń, cieżko ten aspekt pozytywnie ocenić w tej części:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=TnOztrFoxIA

http://www.youtube.com/watch?v=TnOztrFoxIA

 

Fakt że jest to często zabawne, można sie pośmiać, ale ogólnie z [gluteus maximus], i regularnie sie czymś jedzie/leci i dzieją się cuda. W BC2 było o wiele lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pożyczenie to jest ostateczność. Przy jego prędkości neta zasysać to będzie wieczność dlatego wolałem najpierw się zapytać na forum i upewnić czy da radę zagrać.

 

a co sie stalo ze starym dobrym zwyczajem wpadania z dyskiem do kumpla? Zgrywasz folder i gotowe.

 

btw albo ktoś pyta się (siebie) albo pyta mnie. Nie ma czegos takiego jak pyta sie mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że mieszka kawałek drogi ode mnie więc "stary dobry zwyczaj" póki co się nie sprawdzi ;) Powiem mu żeby zaryzykował, jak będzie słabo chodzić a mimo to mu się spodoba to będzie miał powód do zmiany grafy :lol2:

Edytowane przez kaijitsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..Mowa oczywiście nie o samych granatach, ale np: o wspomnianych wcześniej lejach w ziemi po wybuchu, czy niektórych budynkach/obiektach których efektów brak w BF3,a które było w BC2..

 

Leje po ładunkach wybuchowych były i to dość pokaźne, z tym że tylko w alfie. Na poniższym filmiku to widać (w 4:35 najlepiej).

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=e3ff_UORhuc

Na początku bety wyłączyli deformację terenu, ponieważ notorycznie zdarzało się, że ludzie wpadali pod teksturę mapy (
). Mieli sfixować ten bug i przywrócić deformację, ale jak widać darowali sobie. Z jednej strony może i dobrze, bo przy ogromie używanych przez graczy ładunków wybuchowych mapy byłyby niesamowicie podziurawione. Z drugiej, przydałaby się możliwość tworzenia własnych okopów ;]

 

wlasnie to jest dziwne, z bliska kazda bron zadaje min 20 obrazej. Jak byla beta to wszyscy mowili '4 naboje i nie zyjesz' a tu [gluteus maximus].

 

Strzel na jakimś pustym serwerze znajomemu z bliska w klatę 4 kulki, np z M16A3. Zobaczysz, że zginie (no może przy 5 bo z 0% dmg potrafią ludzie latać). IMO problem leży w stworzonej przez DICE hybrydzie rejestracji obrażeń po stronie klienta i serwera. Przy minimalnym dmg M16A3 (17HP) wynika, że z daleka potrzeba 6 celnych kul w klatę (przy łapach i nogach jest bodajże mnożnik poniżej 1), ale z racji wspaniałego netcodu BF3 - wielkich opóźnień między klientami a serwerem - pokaże Ci znacznie więcej hitmarków, z tym że przypuśćmy po 3/4 znich koleś już nie żyje. Ty tylko czekasz na uzyskanie/potwierdzenie informacji od serwera, że koleś nie żyje i na naliczenie pkt. W tym momencie nieświadomie marnujesz kule.

 

Fakt że jest to często zabawne, można sie pośmiać, ale ogólnie z [gluteus maximus], i regularnie sie czymś jedzie/leci i dzieją się cuda. W BC2 było o wiele lepiej.

 

Mi np o wiele bardziej pasuje jazda czołgiem w BC2, latanie heli również. Irytuje mnie jedynie ta samoczynna destrukcja pojazdu przy próbie zjechania ze skarpy, bądź wyskakując zbyt wysoko w powietrze humvee. W BF3 takich akcji nie ma.

 

Może komuś się przyda - ECM JAMMER GUIDE

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=fX_50yKynMA&feature=relmfu

Edytowane przez vinoo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym ECM to nawet nie zdawalem sobie sprawy dopoki nie obejrzalem tego filmiku. Z jednej strony jest bezuzyteczny w jetach bo nie dziala a z drugie jest OP w heli zapobiegajac 95% trafien. Nic dziwnego ze piechota ma marne szanse zestzrelic helikopter. Nie wiem czy mozna miec jednoczesnie flary i ECM, ale przy samym ECM jest 10s cooldown a dziala 5s czyli mamy 5s zeby namierzyc, wystzrelic i trafic helikopter co jest cholernie trudne. A nawet jak pocisk bedzie 10m od heli i zadziala znow ECM to tez pudlo... No jak dla mnie to przegiecie, a w patchu maja jeszcze zwiekszyc skutecznosc flar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Koleś powiedział że jammer nie ochroni przed lecącymi laserowo namierzonymi rakietami. Bullshit!!! Nie ZAWSZE obroni, ale w 90% przypadków tak. Regularnie czy to jak strzelam z czołgu, czy ze scouta, to jak ktoś włączy jammera nawet gdy pocisk leci to prawie zawsze go nie trafi. Zresztą w scoutach jak sie pojedynkuję na guided missile to też prawie zawsze mnie jammer obroni przed rakietą.

 

Jammera najlepiej używać tuż przed lub natychmiast po zostaniu namierzonym, i najlepiej sie zaraz schować, i to tyle jeśli chodzi o guide.

W attackerach będzie troche łatwiej po patchu, bo flary też będą dezorientować laserowo namierzone pociski, więc pasażer także coś zdziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie na jaki sidearm sie przesiasc po M1911ktory juz mi sie znudzil mowiac prawde. (czyt. Za duzo hate maili dostaje :D). Jako hardcorowiec biegam z pistoletem jako primary wiec me k/d ratio cierpi na tym ale coz taki juz mam styl gry :D

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Rozumiem że wolisz gorszy pistoled żeby K/D dalej spadało?

 

 

Sent from my HTPC using Firefox

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie martw sie o me K\D ratio Harry ma sie dobrze. Zas me uprzedzenie do G18 wynika z tego iz seria jest mniej celna niz pojedynczy strzal a dla mnie celnosc jest wazniejsza niz szybko strzelnosc. W koncu nie codzien wali sie h/s z pistoletu na 125 metrow:P

 

Dzieki Johnatan napewno wyprobuje :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...