tomczyslaw Opublikowano 13 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2007 Witam, zamieszczam opis mojego problemu skopiowany z maila: Witam, chciałbym zgłosić następujący problem w związku z użytkowaniem laptopa Toshiba Satellite M100-180. Karta graficzna to ATI Mobility Radeon X1400. Chodzi o wyjście RGB do monitora/telewizora. Normalnie pracuję na zewnętrznym monitorze. Jakiś czas temu z dnia na dzień przestało to działać, a nie przypominam sobie żebym zmieniał coś istotnego w systemie. Używam dołączonego z komputerem Widnows XP home. Próbowałem przeinstalować sterowniki karty graficznej, ale to nie pomogło. Potem zrobiłem format dysku używając dołączonej płyty (pełen format wszystkich partycji, przywrócenie stanu wyjściowego - dwukrotnie), ale po tym zabiegu także nic się nie poprawiło. Kabel oraz monitor są sprawne, ponieważ działają z innym komputerem. Poza tym zaobserwowałem (podczas ustawienia wyjścia karty i na ekran i na zewnętrzny monitor), podczas jednego uruchamiania włączył się scandisk, który odbył się w pełni na zewnętrznym monitorze, a podczas ładowania Windows wyświetlane było tylko na ekranie... Komputer wykrywa monitor, zarówno w windowsowych ustawieniach (właściwości ekranu oraz klawisze Fn+F5) jak i w ATI utilities. Wnioskuję z tego, że gniazdo RGB także jest w porządku. W ATI Catalyst wyświetla też nazwę zewnętrznego monitora jak i projektora (próbowałem na kilku). Czy z tego opisu przychodzi Państwu jakieś szybkie rozwiązanie, co mogę sprawdzić/przestawić? Czy może ewentualnie chodzić o jakieś ustawienie w BIOSie, skoro scandisk odbył się na ekranie? Z góry dziękuję za pomoc, i mam nadzieję, że nie będzie potrzeby oddawania komputera do serwisu. No. A w ogóle zauważyłem, że jak w programie ATI Catalyst Controlling Centre, po ustawieniu czegoś z composite (opisane jako coś do starszych monitorów, nie mam teraz tego pod ręką), na zewnętrznym monitorze pojawia się samo tło pulpitu, bez ikon ani żadnego ruchu... Mam nadzieję, że ktoś się w tym orientuje i coś pomoże. Pozdrawiam, Tomek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...