Skocz do zawartości
ath

Gigabyte Ga-p31-ds3l [intel Ep31]

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zaczynam sie zastanawiac czy mobo nie ma coldboota jak za czasow NF2 DFI sigh...

 

333x8 - 2-4 razy bootuje do windowsa i wywala bluescreenem, za ktoryms razem 0 problemow i orthos 12h zadnych bledow...

 

Naprawde zalezy mi na wyzszym o/c ze wzgledu na to ze z frapsem wlaczonym po prostu komp siada (15-25fps) jak odpale WoW'a na full max detalach na tym sprzecie. Wiem ze grafa taka sobie ale gdyby proc lecial 3.2-3.3ghz zrobiloby spora roznice.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po podzieleniu FSB przez 3.33 wychodzi 100. Tyle mam ustawione na sztywno i dalej coldbooty :/

Dopiero tak po około 5 minutach mogę resrtować kompa celem przestawienia ustawień na 3GHz i wtedy działa bezproblemowo (do czasu następnego uruchomienia kompa). Dodam że komp startuje normalnie z podniesionym taktowaniem procka gdy załącze go po chwili gdy był używany z podkręceniem (czyli do jakichs 10-15 minut). Wygląda na to że jak się nie rozgrzeje to nie zastartuje na PC. Niezła kicha. Jakbym wiedział że będą takie rewelacje to bym dopłacił do wersji P35. Moze tam nie ma takich problemów....żal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie skusilem liczac na pelne FAQ etc, MSI mnie nie skusilo tylko z lenistwa do przekladania zworki na 1szym razem :(

 

Jutro bede probowal odlaczac wszystko od kompa, dyski/hdd/napedy, wylaczac wszystkie procesy zbedne w biosie jak dzwiek i probowac postawic mobo chociaz na 334.

 

Pytanko jeszcze jedno. Podnoszenie napiec na FSB/NB i cokolwiek tam zostalo daje cokolwiek? Jesli tak to jakie bede bezpieczne wartosci na powietrzu dla mobo. Nie chce zjarac NB, stock radiator tylko AS5 wstawilem zamiast tamtego dranstwa pod NB i SB.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy P31 i jego radiatorze bez nawiewu nawet nie podnoś napięcia o +0,1V.

Przydaje się przy osiąganiu wysokich FSB. Przy podchodzeniu pod FSB 400 już zaczyna się ładować +0.1V na NB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy P31 i jego radiatorze bez nawiewu nawet nie podnoś napięcia o +0,1V.

Przydaje się przy osiąganiu wysokich FSB. Przy podchodzeniu pod FSB 400 już zaczyna się ładować +0.1V na NB.

Przeciag w budzie to mam, 2x 120 silverstona 3000RPM na wyciagu 180CFM wyciagu, na max obrotach mozna sie przyssac do frontu :P jak cos to sie walnie Vantca tornado 92mm na NB, evil :D Na mosfety moglbym puscic jeszcze 40mm 40CFM :blink:

W zwiazku z powyzszym jest gdzies jakis schemat co sie najbardziej grzeje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ co do temperatur , stress NB ~28-32oC, orthos priority na 9, 30min test. Wymieniony tylko glut na AS5.

 

@ Znowu sie pobawilem memkami. Kosc #2 solo Dimm4 pierwsza proba 6x350 Leci. Teraz szukam FSB walla i zabawa bankami pamieci zeby to poszlo w dualu.

 

Plyta ma syndrom NF2 gdzie dual sie gryzie !@#!@#!@#@!#@!

 

A i tak w ogole, po przywiezieniu kompa nie zwrocilem uwagi... ale radiator z SB odpadl ;o tzn 1 kolek wystrzelil i radiator wisial w powietrzu -_-

 

Zeby juz podsumowac:

370x8 1.26-1.28v CPU-Z Dual Mem 740 5-5-5-18 2T Dołączona grafika

370x9 1.35 w biosie i za malo papu zeby winda wstala.

395x6 Solo np

400x6 Zwis w winie

 

Zauwazylem takze pewna prawidlowosc.

Plyta resetuje ustawienia u mnie jesli za kazda zmiana/wejsciem do biosa nie dam na poczatku ctr+f1 i wejde w MIB zeby przestawic memory z auto na wlasne ustawienia.

 

I takie pytanie o tego vdropa, ile mniej wiecej plytka zaniza? Bo nie bardzo wiem ile max moge dac w biosie zeby nie przecholowac i zeby Box nie wyfrunal. Obecnie w biosie 1.325, CPU pokazuje 1.26-1.28v (Tak wiem ze to nie miernik...)

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

@ co do temperatur , stress NB ~28-32oC, orthos priority na 9, 30min test. Wymieniony tylko glut na AS5.

Skąd takie dane? Mierzyłeś termometrem / sondą czy z everesta? Jak to drugie to zapomnij o prawidłowości.

Zapuść orthosa na prio 9 na 10 minut mając otwartą obudowę. Potem szybko wyłącz kompa (przezorność) i dotknij radiatorka na NB - jeżeli wymieniłeś dobrze na AS5 to powinieneś poczuć, że everest pokazuje minimum 2x za mało :lol2:

 

Piszecie o problemach na P35-DS3L. Ja tam przeżyłem z tą płytką ponad rok, miałem nawet okazje spier.. bios i ustawień nie gubiła. No chyba że leciało się z procem za wysoko, to wiadomo, nie startował i po 3 takich próbach wszystko się resetowało. Potem jechała non stop na E2160 0,975 (bios) / 0,95 (real) V i 200x9. Śmigająco :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z moją ep31 i e5200 @ 333 x 10 i 1,32 V ustawienia resetuja sie zawsze gdy wylaczę kompa, usb legacy oraz inne "newralgiczne" są disabled itd. mimo to nie pomaga przy resetach do default. Jednak znalazlem sposob na ta "bolaczke" , otoz gdy wylacze kompa dodatkowo przelaczam wlacznik w zasilaczu na zero, potem gdy go odpalam, przelaczam na "1" i wszystko startuje z OC, gdybym tego nie zrobil nastapilby 3krotny coldboot i ustawienia szyny wrocilyby do defaultowych 200-u , mnozniki na auto itd. ma ktos podobnie? Wolabym oczywiscie zeby wszystko biegalo jak nalezy ale i tak wygodniejsze jest pstrykneicie przyciskiem na zasialczu niz wchodzenie do biosu za kazdym odpalaniem kompa. Wywnioskowalem z tego ze moga byc za to winne jakies napiecia zasilajace plyte w czasie spoczynku, sprobowalem przelaczyc ACPI z S3 na S1 ale nic to nei dalo, sproboje jeszcze dzisiaj powylaczac wszystkie funkcje zwiazane z wake-up w Power Managment Setup i zobaczymy czy pomoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

370x9 nie bardzo ... dawalem juz nawet w biosie 1.4125V, windows wstaje ale zwis po wejsciu. Pewnie 1.4375+ wystarczyloby na 370x9.

Ale to juz troche duzo V. Temperaturka w biosie idle po zmianie na 370x9 i 1.4250 jakies 38oC, gdybym otworzyl okno spokojnie zbilbym do 33-34 idle. Moze sprobouje 1.45 jesli jest to jeszcze w miare bezpieczne.

 

Tak apropo, ktora opcja to napiecie chipsetu i co daje zwiekszanie V na FSB/PCI

Mam potworna ochote pobawic sie jeszcze innymi biosami bo obecnie jade na FB czyli pierwszy bios jaki wyszedl do tej mobo.

400x9 na pewno by mnie zadowolilo ale do tego inny bios i pewnie jeszcze inne obsadzanie bankow pamieci badz solo ;(

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Jakie chłodzenie?

Temperatury nie sprawdzaj na idle tylko w stresie. Staraj się nie przekraczać 72-73 stopni.

 

Do rozgrzewania polecam TAT - Thermal Analysis Tool: ustawiacie sobie oba rdzenie na 100% i w obu dajecie aby pracowały.

Możecie spokojnie zakręcić grzejniki ;) Programik potrafi wydusić parę stopni więcej niż orthos.

 

Zwiększanie V na płycie raczej nie ma sensu, jeżeli FSB jest poniżej 400 MHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Box od E4300 z miedziana podstawka + AS5. 2x 120mm 3.200 RPM 240CFM robiace za wyciag i 12-20oC w pokoju xD

To ze stress =/ idle to wiem, tylko ze juz przy 370x9 i 1.4250 winda nie wstawala na tyle aby zapuscic.

370x8 ~1.3v orthos ~50 stopni przy sporej tempie w pokoju.

 

TAT 370x9 po 2min ~65oC 1.4375 nie stabilny komp. Ale juz sporo lepiej ale wyzej to juz sie nie bawie ;)

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio postanowiłem wystawić mojego E2180 na allegro w celu zakupienia sobie E5200. Do tej pory robiłem na P31-DS3L 3,33GHz, choćby 1 MHz więcej - i płyta wracała do ustawień domyślnych. Przy 3,33GHz szyna wynosiła 1332MHz. "Coś za dużo tych trójek jak na walla procka" pomyślałem. Na jakimś forum trafiłem na ciekawą informację. Ktoś radził, aby przestawić szynę PCI-E na auto. Do tej pory miałem ją ustawioną na 100MHz.

 

Postanowiłem poeksperymentować. Restart, bios, szyna PCI-E na auto, nieco zwiększyłem napięcie i podkręciłem procka do 3,4GHz. Odpalam-działa. Szok. Odpalam Orthosa-działa (napięcie 1,43V). Kolejny szok. Postanowiłem pójść wyżej. Pełen wątpliwości, ale jednak, restart, bios, szyna 350MHz, co daje 3,5GHz. Napięcie 1,46V. Odpalam-działa. Orthos-zwiecha po 2 minutach. I znowu restart i znowu bios, zwiększałem stopniowo napięcie aż doszedłem do 1,53V. Katusze Orthosem przez 2 godziny-zero errorów, zero zwiech. Jedynie temperatura momentami wysoka (max. 77stopni, chłodzenie- Arctic Cooling Freezer 7PRO). Screen z testów (to lumi1055 to na potrzeby aukcji :D):

 

Dołączona grafika

 

Ale to nie koniec. Jest ryzyko-jest zabawa. 1,6V (przy mniejszym SuperPI/3DMarka przechodzi, ale przy Orthosie BSOD-y/restarty po kilku minutach, 3600MHz. Obroty Freezera maksymalne przez cały czas (po prostu wyłączyłem kontolę obrotów według temperatury), jutro odpalę Orthosa, zobaczymy co będzie :). Przydała by mi się raczej Ninja do takich ekstremalnych napięć, ale Freezer przy otwartej budzie też powinien wystarczyć. Jak już pisałem, przy 3,6GHz boot, SuperPI, 3DMark - bez problemu. Na moim zestawie, przy takim taktowaniu procka i podkręconej HD3850 dobiłem do 11600 punktów w 3DM06 :):

 

Dołączona grafika

 

Niestety testu w Orthosie nie udało mi się przejść przy 3,6GHz. Wynika to prawdopodobnie ze zbyt wysokich temperatur przy teście (już na początku 75 stopni), oraz ze sporych skoków napięcia. Komputer restartuje się po 2-3 minutach. Myślę, że na droższej mobo, oraz lepszym chłodzeniu przeszedłby on "długodystansowy" test. Ale na dobrą sprawę, nawet pod maksymalnym obciążeniem komputera procesor nie dostaje takiego wycisku, jaki serwuje mu Orthos. Przy 3,6GHz można grać i pracować bez problemów, temperatury nawet w czasie grania nie przekraczają 60 stopni.

 

Dlaczego to piszę? Uznałem, że warto się pochwalić wynikiem, w końcu nie codzień trafia się taka sztuka :). Ponadto być może komuś się to przyda przy podkręcaniu. Powoli zastanawiam się, czy jest sens w ogóle sprzedawać mojego procka, kto wie czy na E5200 też tyle zrobię... A, jeszcze jedno, gdyby ktoś był zainteresowany kupnem mojego procka, daję link do aukcji: KLIK

Edytowane przez wojton1314

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu przeżyłeś szok, nie od dziś wiadomo, że im wyższe FSB tym wyższe taktowanie szyny PCIE jest wymagane. Większość 'specjalistów' od o/c mówi: PCIE freq 100 na sztywno i jedziesz z FSB. Spoko, lecz daleko nie dojedziesz. Kolega Black Bull z pclab miał podobny problem, jak się okazało winowajcą była owa szyna pracująca na 100MHz.

Edytowane przez BlackBool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki zasilacz - bo coś sie nie chwalisz ? [;

Tak po prostu ustawia płyta jak zostawisz ją na auto. Później płyta podbija w górę. Jak dasz 360 to zgodnie z tym co odkrył Przemek trzeba podzielić przez 3,33 - czyli na sztywno szyna 108 i powinno chodzić. Z resztą wielokrotnie było w temacie wspominane, że na auto ..

Ile mu dasz na co dzień 1,5v ? i zrobi stabilnie 3,4. Dobrym wyjściem jest jak ktoś gra tyko od czasu do czasu zrobienie sobie w biosie profilu do neta/torrentów z oc przy napięciu auto i do grania osobno. A to dlatego, że płyta obniża napięcie w idle tylko jak procek ma na auto.

 

ps. orthos nie katuje najlepiej - są gorsze tortury: 3dmark05 test cpu looped, linpack, a najgorszy jaki znam to xilisoft video converter - kilka avików (nascie jak chcesz być pewniejszy) do dvd. Seti podobno jest też bardziej wymagające niż orthos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz to Chieftec 500W. Na szrocie bałbym się takich eksperymentów :D.

 

[uPDATE]Ostatecznie osiągnąłem to co chciałem. Po ustawieniu vcore równe 1,6V, oraz szyny PCI-E manualnie na 108MHz procesor wreszcie osiągnął pełną stabilność przy 3,6GHz w teście w Orthosie. 1,5 godziny testów - zero errorów, zero bsodów i co najważniejsze - zero restartów. Temperatura podczas testów nie przekroczyła 73-74 stopni, mogę więc uznać ją za bezpieczną, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że na boxowym chłodzeniu miewałem ponad 80 stopni w stresie przy 3,2GHz i jakoś się żyło :D. Tak więc, poniżej screen po 1,5h testów:

Dołączona grafika

 

q8ic,ja wiem,czym różni się opcja "Auto" od pozostałych, ale nigdy bym nie pomyślał,że to właśnie ona stanowi limit przy podkręcaniu procesora :). A poza tym, kiedyś mając opcję PCI-E Freq na "Auto" miałem artefakty w 3DMarku, natomiast po ustawieniu jej ręcznie na 100, artefakty zniknęły. Obecnie, mając ją znów na "Auto" zrobiłem test 3DMarkiem i żadnych krzaków nie zauważyłem, więc być może przyczyną moich problemów nie była jednak szyna PCI-E :).

Edytowane przez wojton1314

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj E2160 chodzil 24/7 na 1.6V dobre pol roku i nic mu sie nie stalo, teraz smiga u kolejnego wlasciciela wiec nie sadze ze to specjalne ryzyko dla procka 65nm przy dobrym chlodzeniu.

 

Na E7300 moja plytka robi max 510FSB stabilnie, powyzej juz sa problemy, do 515 windows sie laduje. Ale moze to wall procka ? ^_^

Co do PCI-E freq to dla mnie glowna wada plyty, bo co z tego ze robi 500fsb jak moge miec 370+ bo powyzej 380fsb plyta wymaga 112+ na PCI-E co uniemozliwia prace karty dzwiekowej.

Edytowane przez hapek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...