Skocz do zawartości
nrl

Crysis

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm .. to szkoda ze przykladowo film 30 fps .. i co nie jest płynny ?

i z tego co mnie uczono w przedszkolu to 30 fps ma film w kinie a 25 fps obraz telewizyjny

Pozdrawiam

No widocznie nie douczyli Cie:)

W filmie i 24 fps sa plynnie, ale to sa obrazy statyczne, gry to dynamiczne sceny 3d

60fps to jest płynnie i tyle!

Ale grac sie da w niektore gry juz przy 25 fps, niektore "wrazenie" plynnosci dadza przy 30 inne minimum 40, ale dopiero od 60 w zwyz nie poczujesz roznicy w fps i wtedy i tylko wtedy mozesz pisac ze cos jest PLYNNE;] ( nie liczac dalszych skoków przy 333fps w COD:P)

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2468-74

Od siebie dodam, odpal q3 wpisz w konsoli komende na ograniczenie fps do 24, a potem bez (wypluje ponad 200 klatek:P) i powiedz czy NIE WIDAC ROZNICY;]

EOT

 

Kurde nie dziala mi Crysis na s3...kijowo zoptymalizowany;P

A pamietam jak niektorzy mowili o cudownej optymalizacji:D

Zamiast gry mogli benchmark wydac na tym enginie...bo narazie granie na full to marzenie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co to całe porównywanie z filmami? Tam się ogląda, tu się szczela :lol:

Tam jest ładnie rozmazane, tu niektórym blur przeszkadza. Filmy z resztą potrafią kręcić kilkaset klatek, jak im potrzeba do efektów, a potem przerabiają do kilkudziesięciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej... instalka na xp, odpaliłem na vista w najwyższych detalach i było całkiem dobrze ale jednak bez dx10. Wygląda (tak mniemam) jak dx9 ze zmienionymi wartościami w pliku konfiguracyjnym na very high. Instalacja na vista i najwyższe ustawienia muli niemiłosiernie bo wykorzystuje dx10. Wygląda lepiej niż poprzednio.

Takie przynajmniej wyciągnąłem wnioski po obcowaniu z grą pod dwoma systemami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nota w wysokości 98% mówi wiele. Nota w wysokości 98% wystawiona przez recenzenta amerykańskiej edycji magazynu PC Gamer mówi wszystko. Crysis nie zawodzi - Crysis rządzi. Redakcja niemieckiego czasopisma PC Action jest mimo to ostrożniejsza w ocenie i decyduje się na "jedyne" 9.2/10.

 

W obu przypadkach dzieło studia Crytek zebrało najwięcej pochwał za oprawę audio-wizualną, świetnie nakreśloną wirtualną rzeczywistość oraz wciągający multiplayer. Wbrew oczekiwaniom na stosunkowo wysokim poziomie stoi także fabuła. Wśród minusów wymieniana jest nierówna S.I. przeciwników, a w szczególności kosmitów, oraz drobne niedoróbki. Ich eliminacja nie powinna być jednak wielkim problemem (kilkukrotne łatanie powinno załatwić sprawę). W obu tekstach możemy się również natknąć na informację o długości głównego trybu rozgrywki. Według recenzentów wystarczy on na około dwanaście godzin.

 

O świetności finalnej wersji Crysis przekonamy się już za nieco ponad dwa tygodnie. Światowa, a w tym i polska premiera gry zorganizowana zostanie 16 listopada. W chwili obecnej pozostaje nam jedynie możliwość przetestowania wersji demonstracyjnej, do czego zachęcamy wszystkich Czytelników, którzy jeszcze tego nie dokonali.

leże i tarzam sie ze śmiechu normalnie xD

 

wiedziałem ze tak będzie, no cóż ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

martins2000

 

Edytuj , popatrz i porownaj wartosci wpisane w tym pliku

 

 

tu sa wartosci VeryHigh :

 

r_WaterRefractions=1

r_WaterReflections=1

r_WaterUpdateFactor=0.05

e_water_tesselation_amount=10 -warto poeksperymentowac z ta wartoscia

e_water_tesselation_swath_width=10 -warto poeksperymentowac z ta wartoscia

r_WaterUpdateDistance=0.2

r_WaterCaustics=1

r_WaterReflectionsQuality=4

e_water_ocean_fft=1

q_ShaderWater=2

r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05

 

W kazdym configu ( dla przykladu : sys_spec_Water.cfg )

masz 3 pozycje [1] = Low [2] = Medium [3] = High

skopiuj powyzsze wpisy i zapisz w pozycji [3]

 

Czasami warto wyczyscic tymczasowe dane o shaderach

C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\My Games\Crysis_SP_DEMO\shaders\Cache\

mnie raz po kilku zmianach w plikach .cfg wywalalo bledy podczas wczytywania mapy

wyczyscilem ten cache i jak reka odjol .

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widocznie nie douczyli Cie:)

W filmie i 24 fps sa plynnie, ale to sa obrazy statyczne, gry to dynamiczne sceny 3d

60fps to jest płynnie i tyle!

Ale grac sie da w niektore gry juz przy 25 fps, niektore "wrazenie" plynnosci dadza przy 30 inne minimum 40, ale dopiero od 60 w zwyz nie poczujesz roznicy w fps i wtedy i tylko wtedy mozesz pisac ze cos jest PLYNNE;] ( nie liczac dalszych skoków przy 333fps w COD:P)

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2468-74

Od siebie dodam, odpal q3 wpisz w konsoli komende na ograniczenie fps do 24, a potem bez (wypluje ponad 200 klatek:P) i powiedz czy NIE WIDAC ROZNICY;]

EOT

Oko ludzkie odbiera max 24 fps. W związku z tym nie powinno widzieć różnicy między 25 fps a 250 fps. Ale sytuacja ta występuje pod warunkiem, że odległość czasowa między klatkami jest równa. W grze może być 24 fps i być płynnie, pod warunkiem, że odległość między klatkami to 1/24 sekundy. Jeżeli w ciągu 0,5 sekundy masz 23 klatki a w ciągu następnej 0,5 sekundy 1 klatkę, to masz 24 fps a nie jest płynnie. Przy 60 fps masz płynnie, bo odległości między klatkami wahają się pewnie pomiędzy 1/30s a 1/120s. Ot cała filozofia (i fizjologia) :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maro18

 

To ty bardzo madre ksiazki czytasz :) gdzies wyczytal ze oko ludzkie spostrzega max 24 klatki ??

moze twoje oko ???

 

 

 

martins2000

 

To co napisalem ,powinno w zupelosci Ci wystarczyc

przeczytaj jeszcze raz ,pomysl i bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oko ludzkie odbiera max 24 fps. W związku z tym nie powinno widzieć różnicy między 25 fps a 250 fps. Ale sytuacja ta występuje pod warunkiem, że odległość czasowa między klatkami jest równa. W grze może być 24 fps i być płynnie, pod warunkiem, że odległość między klatkami to 1/24 sekundy. Jeżeli w ciągu 0,5 sekundy masz 23 klatki a w ciągu następnej 0,5 sekundy 1 klatkę, to masz 24 fps a nie jest płynnie. Przy 60 fps masz płynnie, bo odległości między klatkami wahają się pewnie pomiędzy 1/30s a 1/120s. Ot cała filozofia (i fizjologia) :wink:

no. moje oko odbiera okolo 30-40, ale z rana jak zaśpie i lece na autobus do roboty to mam jakies 7-12 i to tak niewyraźnie, bez detail-tekstury, oświetlenie tez takie sobie, wiec lepiej zebym szybko nie biegł jak mi ucieka z przystanku, bo jak mi klatkuje to moge na coś wpaść, lub kogoś, takze wiadomo. lepiej czekac az sie tekstury do łba załadująa prawidłowo. hehe

oko chyba nie "odbiera max" tylko dobiera "już 24 klatki filmowe jako płynny obraz". wlasnie te filmowe, czyli z blurem, jak napisales, zależnego od czasu przesłony. ale to tak sie czepiam,, zajebiscie napisales i nie moglem sobie tej przyjemnosci odpuscic ;-)

 

ciekawe czy komu przeszkadza to, ze w zwiazku z motion-bluremu wynika post-processing, wiec wynikajace z niego lekko odczuwalne "pływanie" myszki ( male opoznienie ) przy aniacji rzędu okolo 24-fps'ach wlasnie. do singla moze byc, ale w multiplu.. hehe... zeby sie nie powtorzyla sytuacja z CS'a, gdzie "ponizej 120 klatek niema co grac, bo pewne triki nie wychodzą" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy, jak odpalam w dx10 to uruchamia sie w oknie a nie w pelnym ekranie, trwa to dobre 5 min. i kiedy jest menu to kicha, kompletna zawiecha, zmnienialem stery i instalowalem demko jeszcze raz i nic to nie dalo. :cry:

wcisnij Alt+Enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oko ludzkie odbiera max 24 fps. W związku z tym nie powinno widzieć różnicy między 25 fps a 250 fps. Ale sytuacja ta występuje pod warunkiem, że odległość czasowa między klatkami jest równa. W grze może być 24 fps i być płynnie, pod warunkiem, że odległość między klatkami to 1/24 sekundy. Jeżeli w ciągu 0,5 sekundy masz 23 klatki a w ciągu następnej 0,5 sekundy 1 klatkę, to masz 24 fps a nie jest płynnie. Przy 60 fps masz płynnie, bo odległości między klatkami wahają się pewnie pomiędzy 1/30s a 1/120s. Ot cała filozofia (i fizjologia) :wink:

Heh pozwól, że migiem obalę twoją teorię prostym przykładem. Odpal stareńkiego cs (1.0-1.6) na nowym sprzęcie, wpisz w konsoli fps_max 100 (oczywiście vsync off), a później fps_max 24 i sprawdź czy nie widzisz różnicy. Przy framerate zablokowanym na 24 fps nie doświadczysz płynności, a wszystkie klatki będą z całą pewnością rozłożone równomiernie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem do końca w temacie stąd pewnie śmieszne pytanie- czy normalnym jest przepaść w fpsie pomiedzy ustawieniem medium a high dla shaderów?

 

na medium gra niby jest ładna itp ALE w porównaniu do high to inna bajka.

raczej tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wy macie problemy. ja gram na lapku w 1024/748 z 1/2 na medium i high i gra sprawia mi przyjemnosc. to czy czasem szarpnie i spadnie fps jakos mi nie przeszkadza. dopóki nie widze klatkowania i szaprania animacji moge spokojnie grac. Polowa tych postow o ilosci klatek i tego ile ludzkie oko odbiera powinna byc usunieta bo to nie na temat...panowie cieszcie sie gra a nie benchamrkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem do końca w temacie stąd pewnie śmieszne pytanie- czy normalnym jest przepaść w fpsie pomiedzy ustawieniem medium a high dla shaderów?

 

na medium gra niby jest ładna itp ALE w porównaniu do high to inna bajka.

Ta. U mnie miedzy shaderami na high a na med jest duża różnica w fps (nawet bardzo ;o).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh pozwól, że migiem obalę twoją teorię prostym przykładem. Odpal stareńkiego cs (1.0-1.6) na nowym sprzęcie, wpisz w konsoli fps_max 100 (oczywiście vsync off), a później fps_max 24 i sprawdź czy nie widzisz różnicy. Przy framerate zablokowanym na 24 fps nie doświadczysz płynności, a wszystkie klatki będą z całą pewnością rozłożone równomiernie.

A skąd ta pewność, że klatki są równomiernie rozłożone? :-) Różnicę widzę, ale niewielką - zresztą max co się da ustawić to 60fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zagadke B-) ciekawe kto zgadnie co i dlaczego ;)

Przecież to widać nie owłosionym okiem , lipne textury i brak lampy na maszcie , ewentualnie żarówka się przepaliła :lol2: Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to widać nie owłosionym okiem , lipne textury i brak lampy na maszcie , ewentualnie żarówka się przepaliła :lol2:

o lampke tutaj ni chodzi - troche inny kat "patrzenia". dla ulatwienia dodam, ze oba obrazki to very high, te same stery, te same ustawienia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...