HeatheN Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Hmm .. to szkoda ze przykladowo film 30 fps .. i co nie jest płynny ? i z tego co mnie uczono w przedszkolu to 30 fps ma film w kinie a 25 fps obraz telewizyjny Pozdrawiam No widocznie nie douczyli Cie:) W filmie i 24 fps sa plynnie, ale to sa obrazy statyczne, gry to dynamiczne sceny 3d 60fps to jest płynnie i tyle! Ale grac sie da w niektore gry juz przy 25 fps, niektore "wrazenie" plynnosci dadza przy 30 inne minimum 40, ale dopiero od 60 w zwyz nie poczujesz roznicy w fps i wtedy i tylko wtedy mozesz pisac ze cos jest PLYNNE;] ( nie liczac dalszych skoków przy 333fps w COD:P) http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2468-74 Od siebie dodam, odpal q3 wpisz w konsoli komende na ograniczenie fps do 24, a potem bez (wypluje ponad 200 klatek:P) i powiedz czy NIE WIDAC ROZNICY;] EOT Kurde nie dziala mi Crysis na s3...kijowo zoptymalizowany;P A pamietam jak niektorzy mowili o cudownej optymalizacji:D Zamiast gry mogli benchmark wydac na tym enginie...bo narazie granie na full to marzenie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Po co to całe porównywanie z filmami? Tam się ogląda, tu się szczela :lol: Tam jest ładnie rozmazane, tu niektórym blur przeszkadza. Filmy z resztą potrafią kręcić kilkaset klatek, jak im potrzeba do efektów, a potem przerabiają do kilkudziesięciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek-irl Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Panowie pomocy, jak odpalam w dx10 to uruchamia sie w oknie a nie w pelnym ekranie, trwa to dobre 5 min. i kiedy jest menu to kicha, kompletna zawiecha, zmnienialem stery i instalowalem demko jeszcze raz i nic to nie dalo. :cry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buziak Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Probowal ktos odpalic to na CF ?? Ja narazie jestem bez kompa bo plyta sie sypala strasznie i dostane Maximusa ale musze poczekac :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 2900 Crossfire in Crysis Broken? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2k Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 HeatheN Dobrze napisales o plynnosci w grach 3D . Swoja droga Crysis jest pierwsza gra w ktora gram 20-25 fps w Vhigh detalach jakos nie chce zmniejszac detal i zeby uzyskac wiecej fps . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boxster Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Czy Crysis 64bit na lata domyślnie na Viście 64bit w trybie dx10, czy dx9, ew. jak wymusić inny tryb niż ten domyślny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Tak jak pisałem wcześniej... instalka na xp, odpaliłem na vista w najwyższych detalach i było całkiem dobrze ale jednak bez dx10. Wygląda (tak mniemam) jak dx9 ze zmienionymi wartościami w pliku konfiguracyjnym na very high. Instalacja na vista i najwyższe ustawienia muli niemiłosiernie bo wykorzystuje dx10. Wygląda lepiej niż poprzednio. Takie przynajmniej wyciągnąłem wnioski po obcowaniu z grą pod dwoma systemami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OpenSource Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Nota w wysokości 98% mówi wiele. Nota w wysokości 98% wystawiona przez recenzenta amerykańskiej edycji magazynu PC Gamer mówi wszystko. Crysis nie zawodzi - Crysis rządzi. Redakcja niemieckiego czasopisma PC Action jest mimo to ostrożniejsza w ocenie i decyduje się na "jedyne" 9.2/10. W obu przypadkach dzieło studia Crytek zebrało najwięcej pochwał za oprawę audio-wizualną, świetnie nakreśloną wirtualną rzeczywistość oraz wciągający multiplayer. Wbrew oczekiwaniom na stosunkowo wysokim poziomie stoi także fabuła. Wśród minusów wymieniana jest nierówna S.I. przeciwników, a w szczególności kosmitów, oraz drobne niedoróbki. Ich eliminacja nie powinna być jednak wielkim problemem (kilkukrotne łatanie powinno załatwić sprawę). W obu tekstach możemy się również natknąć na informację o długości głównego trybu rozgrywki. Według recenzentów wystarczy on na około dwanaście godzin. O świetności finalnej wersji Crysis przekonamy się już za nieco ponad dwa tygodnie. Światowa, a w tym i polska premiera gry zorganizowana zostanie 16 listopada. W chwili obecnej pozostaje nam jedynie możliwość przetestowania wersji demonstracyjnej, do czego zachęcamy wszystkich Czytelników, którzy jeszcze tego nie dokonali. leże i tarzam sie ze śmiechu normalnie xD wiedziałem ze tak będzie, no cóż ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martins2000 Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 no niech mi ktos powie naprzykładzie jednego pliku np.Water jak zmieni zeby było z low na high Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2k Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 (edytowane) martins2000 Edytuj , popatrz i porownaj wartosci wpisane w tym pliku tu sa wartosci VeryHigh : r_WaterRefractions=1 r_WaterReflections=1 r_WaterUpdateFactor=0.05 e_water_tesselation_amount=10 -warto poeksperymentowac z ta wartoscia e_water_tesselation_swath_width=10 -warto poeksperymentowac z ta wartoscia r_WaterUpdateDistance=0.2 r_WaterCaustics=1 r_WaterReflectionsQuality=4 e_water_ocean_fft=1 q_ShaderWater=2 r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05 W kazdym configu ( dla przykladu : sys_spec_Water.cfg ) masz 3 pozycje [1] = Low [2] = Medium [3] = High skopiuj powyzsze wpisy i zapisz w pozycji [3] Czasami warto wyczyscic tymczasowe dane o shaderach C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\My Games\Crysis_SP_DEMO\shaders\Cache\ mnie raz po kilku zmianach w plikach .cfg wywalalo bledy podczas wczytywania mapy wyczyscilem ten cache i jak reka odjol . Edytowane 31 Października 2007 przez Mario2k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro18 Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 No widocznie nie douczyli Cie:) W filmie i 24 fps sa plynnie, ale to sa obrazy statyczne, gry to dynamiczne sceny 3d 60fps to jest płynnie i tyle! Ale grac sie da w niektore gry juz przy 25 fps, niektore "wrazenie" plynnosci dadza przy 30 inne minimum 40, ale dopiero od 60 w zwyz nie poczujesz roznicy w fps i wtedy i tylko wtedy mozesz pisac ze cos jest PLYNNE;] ( nie liczac dalszych skoków przy 333fps w COD:P) http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2468-74 Od siebie dodam, odpal q3 wpisz w konsoli komende na ograniczenie fps do 24, a potem bez (wypluje ponad 200 klatek:P) i powiedz czy NIE WIDAC ROZNICY;] EOT Oko ludzkie odbiera max 24 fps. W związku z tym nie powinno widzieć różnicy między 25 fps a 250 fps. Ale sytuacja ta występuje pod warunkiem, że odległość czasowa między klatkami jest równa. W grze może być 24 fps i być płynnie, pod warunkiem, że odległość między klatkami to 1/24 sekundy. Jeżeli w ciągu 0,5 sekundy masz 23 klatki a w ciągu następnej 0,5 sekundy 1 klatkę, to masz 24 fps a nie jest płynnie. Przy 60 fps masz płynnie, bo odległości między klatkami wahają się pewnie pomiędzy 1/30s a 1/120s. Ot cała filozofia (i fizjologia) :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martins2000 Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Mario2K a powiedz mi dlaczego skopiuj powyzsze wpisy i zapisz w pozycji 3 a nie wpozycji 1,bo ja chce zeby mi z Low czytało na High czyli wartosc 3 skopiowac mam i wklejc na wartosc 1? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2k Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 maro18 To ty bardzo madre ksiazki czytasz :) gdzies wyczytal ze oko ludzkie spostrzega max 24 klatki ?? moze twoje oko ??? martins2000 To co napisalem ,powinno w zupelosci Ci wystarczyc przeczytaj jeszcze raz ,pomysl i bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slimeck Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Oko ludzkie odbiera max 24 fps. W związku z tym nie powinno widzieć różnicy między 25 fps a 250 fps. Ale sytuacja ta występuje pod warunkiem, że odległość czasowa między klatkami jest równa. W grze może być 24 fps i być płynnie, pod warunkiem, że odległość między klatkami to 1/24 sekundy. Jeżeli w ciągu 0,5 sekundy masz 23 klatki a w ciągu następnej 0,5 sekundy 1 klatkę, to masz 24 fps a nie jest płynnie. Przy 60 fps masz płynnie, bo odległości między klatkami wahają się pewnie pomiędzy 1/30s a 1/120s. Ot cała filozofia (i fizjologia) :wink: no. moje oko odbiera okolo 30-40, ale z rana jak zaśpie i lece na autobus do roboty to mam jakies 7-12 i to tak niewyraźnie, bez detail-tekstury, oświetlenie tez takie sobie, wiec lepiej zebym szybko nie biegł jak mi ucieka z przystanku, bo jak mi klatkuje to moge na coś wpaść, lub kogoś, takze wiadomo. lepiej czekac az sie tekstury do łba załadująa prawidłowo. hehe oko chyba nie "odbiera max" tylko dobiera "już 24 klatki filmowe jako płynny obraz". wlasnie te filmowe, czyli z blurem, jak napisales, zależnego od czasu przesłony. ale to tak sie czepiam,, zajebiscie napisales i nie moglem sobie tej przyjemnosci odpuscic ;-) ciekawe czy komu przeszkadza to, ze w zwiazku z motion-bluremu wynika post-processing, wiec wynikajace z niego lekko odczuwalne "pływanie" myszki ( male opoznienie ) przy aniacji rzędu okolo 24-fps'ach wlasnie. do singla moze byc, ale w multiplu.. hehe... zeby sie nie powtorzyla sytuacja z CS'a, gdzie "ponizej 120 klatek niema co grac, bo pewne triki nie wychodzą" ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPKorn3324 Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 nie jestem do końca w temacie stąd pewnie śmieszne pytanie- czy normalnym jest przepaść w fpsie pomiedzy ustawieniem medium a high dla shaderów? na medium gra niby jest ładna itp ALE w porównaniu do high to inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczepoxx Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Panowie pomocy, jak odpalam w dx10 to uruchamia sie w oknie a nie w pelnym ekranie, trwa to dobre 5 min. i kiedy jest menu to kicha, kompletna zawiecha, zmnienialem stery i instalowalem demko jeszcze raz i nic to nie dalo. :cry: wcisnij Alt+Enter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alCatraz Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Oko ludzkie odbiera max 24 fps. W związku z tym nie powinno widzieć różnicy między 25 fps a 250 fps. Ale sytuacja ta występuje pod warunkiem, że odległość czasowa między klatkami jest równa. W grze może być 24 fps i być płynnie, pod warunkiem, że odległość między klatkami to 1/24 sekundy. Jeżeli w ciągu 0,5 sekundy masz 23 klatki a w ciągu następnej 0,5 sekundy 1 klatkę, to masz 24 fps a nie jest płynnie. Przy 60 fps masz płynnie, bo odległości między klatkami wahają się pewnie pomiędzy 1/30s a 1/120s. Ot cała filozofia (i fizjologia) :wink: Heh pozwól, że migiem obalę twoją teorię prostym przykładem. Odpal stareńkiego cs (1.0-1.6) na nowym sprzęcie, wpisz w konsoli fps_max 100 (oczywiście vsync off), a później fps_max 24 i sprawdź czy nie widzisz różnicy. Przy framerate zablokowanym na 24 fps nie doświadczysz płynności, a wszystkie klatki będą z całą pewnością rozłożone równomiernie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 nie jestem do końca w temacie stąd pewnie śmieszne pytanie- czy normalnym jest przepaść w fpsie pomiedzy ustawieniem medium a high dla shaderów? na medium gra niby jest ładna itp ALE w porównaniu do high to inna bajka. raczej tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 U mnie to demko też za pierwszym razem nie chciało odpalić (DX10 domyślny pod Vistą). Okienko się pojawiło i nie mogłem się doczekać reakcji. Odpaliłem Dx9, ustawiłem rozdziałkę i resztę, i później już normalnie chodziło pod DX10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIBI_PL Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 ale wy macie problemy. ja gram na lapku w 1024/748 z 1/2 na medium i high i gra sprawia mi przyjemnosc. to czy czasem szarpnie i spadnie fps jakos mi nie przeszkadza. dopóki nie widze klatkowania i szaprania animacji moge spokojnie grac. Polowa tych postow o ilosci klatek i tego ile ludzkie oko odbiera powinna byc usunieta bo to nie na temat...panowie cieszcie sie gra a nie benchamrkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuucOm Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 nie jestem do końca w temacie stąd pewnie śmieszne pytanie- czy normalnym jest przepaść w fpsie pomiedzy ustawieniem medium a high dla shaderów? na medium gra niby jest ładna itp ALE w porównaniu do high to inna bajka. Ta. U mnie miedzy shaderami na high a na med jest duża różnica w fps (nawet bardzo ;o). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro18 Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 maro18 To ty bardzo madre ksiazki czytasz :) gdzies wyczytal ze oko ludzkie spostrzega max 24 klatki ?? moze twoje oko ??? W książce do okulistyki. Nie szydź tylko też czasem coś mądrego przeczytaj, a nie tylko w te głupie gry grasz B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek-irl Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 wcisnij Alt+Enter Tak, jest pelny ekran ale wciaz zawiecha zaraz po zaladowaniu ekranu z menu. :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Tak, jest pelny ekran ale wciaz zawiecha zaraz po zaladowaniu ekranu z menu. :blink:zainstaluj najnowsze fw 169.04, jezeli jeszcze ich nie masz. mam zagadke B-) ciekawe kto zgadnie co i dlaczego ;) zalacznik spory, 400kilo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro18 Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Heh pozwól, że migiem obalę twoją teorię prostym przykładem. Odpal stareńkiego cs (1.0-1.6) na nowym sprzęcie, wpisz w konsoli fps_max 100 (oczywiście vsync off), a później fps_max 24 i sprawdź czy nie widzisz różnicy. Przy framerate zablokowanym na 24 fps nie doświadczysz płynności, a wszystkie klatki będą z całą pewnością rozłożone równomiernie. A skąd ta pewność, że klatki są równomiernie rozłożone? :-) Różnicę widzę, ale niewielką - zresztą max co się da ustawić to 60fps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 (edytowane) mam zagadke B-) ciekawe kto zgadnie co i dlaczego ;)Przecież to widać nie owłosionym okiem , lipne textury i brak lampy na maszcie , ewentualnie żarówka się przepaliła :lol2: Edytowane 31 Października 2007 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Przecież to widać nie owłosionym okiem , lipne textury i brak lampy na maszcie , ewentualnie żarówka się przepaliła :lol2:o lampke tutaj ni chodzi - troche inny kat "patrzenia". dla ulatwienia dodam, ze oba obrazki to very high, te same stery, te same ustawienia ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 (edytowane) Tylko nie mów , że ten lepszej jakości to przez edytor :wink: Edit: To nvidia cudnie optymalizuje stery :lol2: , lecą w h... równo. Edytowane 31 Października 2007 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 Tylko nie mów , że ten lepszej jakości to przez edytor :wink:nie :) "lapanka" z bencha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...