Skocz do zawartości
nastynas

Zestaw Dla Grafika/animatora Za 3-3,5k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W sprawach sprzętu jestem kompletnym laikiem, dlatego proszę o pomoc w wyborze zastawu. Wszystkie wymagania poniżej. Przeglądałem proponowane tutaj zestawy ale wolałbym zaczerpnąć jeszcze dodatkowej opinii. Np. procesor chciałbym kupić Q6600 bo wydaje mi się bardziej przyszłościowy niż E6750. I jeśli ktoś będzie tak miły i mi pomoże :) to niech skrobnie kilka słów wyjaśnienia dlaczego wybrał ten a nie inny komponent.

1. Komputer w 80% do pracy z grafiką. Głównie After Effects (czyli animacje, obróbka video), Photoshop i 3Dmax. Pozostałe 20% czasu to Internet i okazjonalnie gierki (dlatego karta graf. w okolicach 1200zl)

2. Absolutna stabilność, no nie ma po prostu prawa się cokolwiek wieszać :)

3. Jakość liczy się bardziej niż cena

4. NIE będzie podkręcany żaden element

5. RAM 4gb

6. karta graficzna tak w okolicach 1200zł max, przy czym MUSI obsługiwać OpenGL 2.0 (NVIDIA rekomendowana - tak sobie życzy Adobe)

7. Cichutko ma chodzić zasilacz i procesor (Intel)

8. Dysk sporych rozmiarów i solidny. Jeśli jest jakiś sposób na rozłożenie, zabezpieczenie danych (np. dwa dyski, RAID) to poproszę o kilka słów wyjaśnienia

9. Nie potrzebuję: monitora, nagrywarki DVD i głośników. Chętnie przeczytam jakie obudowy do tego zestawu polecacie a nawet jaką klawiaturę i myszkę :)

10. Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie to używam Win XP sp2

11. Przedział cenowy 3000-3500 zł brutto, ale jeśli będzie uzasadnione przekroczenie budżetu to 4000 też ok

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

5. RAM 4gb

10. Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie to używam Win XP sp2

No to juz cos sie nie zgadza. Z tego co wiem Win Xp nie wykorzysta 4Gb ramu.

Ale sproboje cos zlozyc.

Procek - Q6600 - 900zl

Ram - 4x1GB Kingston 667MHz - 360zl

Plyta glowna - Foxconn P35A (Ewentualnie cos innego [nie wiem co ;)] jak nie bedzie ok) - 400zl