LukeXE Opublikowano 11 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2007 (edytowane) Cześć wszystkim Zaniedbałem forum troche, pomiedzy pracą nad zaległymi unitami wziałem się za małą i niekosztowną modyfikacją auta. Lece po kosztach, bo nie mam pieniedzy, żeby na samochód przeznaczyć, mam ważniejsze rzeczy do spłat, dlatego robota jest jaka jest. Postanowiłem w ogóle założyć topic, bo oprócz topicu Berkuta nie ma innych dotyczących przeróbek aut. W tym crx`ie 1 generacji siedzi seryjnie leciwy 1.5 SOHC 12V 101HP (wielopunkt), oznaczenie silnika niby EW3, inne oznaczenie to d15a3. Silnik w miarę zdrowy, 8,7s/66mph według g-techa. Przy okazji wariacji na naszym miastowym OES`ie, gdzie niespodziewanie ( ;) ) napatoczył się spory słupek, wydech dostał i przy okazji troszke głowica, postanowiłem ją zmienić i przy okazji trochę kucy dodać. Niby seria D, wiec blok "uniwersalny, jak sie okazało, nie do końca ten mój jest normalną "D" serią. Padł wybór na głowice d15b7, 16V, SOHC, wielopunkt, HP wypada podobnie. Wziąłem ją totalnie po taniości, udało się ją wyrwać za cenę sprzedanej uszkodzonej głowicy :-) Miała niby pasować na blok "D series" ;-) Jak sie pozniej okazało, nie pasowała jednak :-P Może z fotkami będzie łatwiej: Komora silnika z wyjętą głowicą, kolektorami etc. Przy okazji, że wszystko rozbebeszone, może byc tak sprawdzić stan panewek i pierścionki zmienić ? No to do roboty, podnosimy samochod na lewarkach, zabezpieczamy (bo kanału nie mam :P) i jazda. Zdjemujemy miche ! Widok na wał przez cylindry. A teraz wał z perspektywy człowieka leżącego na plecach :-P Zdjęta podpora wału... ...i leży sobie tutaj :-) Pierścienie out ! Panewki też ;-) Mała "panewkowa" sesja. Jak na panewki z 180kkm licznikowego przebiegu (auto rok 85r, z niemiec, mysle, ze tam ponad 230kkm jest spokojnie) wyglądają miodnie. W miedzyczasie przyszła głowica... Micha, smok pompy... No i wreszcie tłoki. Pierścionki nowe siedzą na miejscu. Póki co ze zdjec to tyle. Z progressu: Tłoki siedzą na swoim miejscu, cały dół skręcony, miałem dość kapania oleju na twarz. Dalej, góra, tu były jaja :-) Okazało się, że nowa głowica ma jeden otwór przesunięty względem innych, przez co nie pokrywał się ze szpilką, co mi akurat z bloku w tym miejscu wychodziła. Padały pomysły ze śrubą mimośrodową, ale przy obawie, ze nie wytrzyma momentu dokręcenia, przefrezowalem lekko otwor w prawo (2-3mm) i wszystko siedzi jak powinno. Czapa dokręcona. Dalej, miałem wałek od d16a6, ma ciut inne czasy otwarcia i kąty niż ten od b7, a jest zamienny z nim (poprostu pasuje, i zwykle daje +5KM +4Nm) to go założyłem. Dalej, jako, że ssący od mojej głowicy tez nie chciał pasować, miałem w piwnicy kolektor kolegi od d16a6, podpasował idealnie ;-) Dalej, mój komputer niebardzo by tym wszystkim sterował. Też ciekawym trafem udało się zdobyc za free kompa od d16a6 ;-) Wykorzystam przy okazji potencjal lepszego wałka, bo mapy paliwa będą do niego przystosowane. Wydech 4-1 mam już z sondą też założony. I póki co koniec. Brakuje mi paru dupereli, aparatu zapłonowego z2/a6, wiązki z2/a6, paska rozrzadu (moj mial 101 zebów, do tej głowicy 106 potrzebny), MAP sensor, olej na dotarcie...no i uszczelka pod wydech i kable zapłonowe. Z braku funduszy pewnie auto będzie stało kolejne tygodnie w garażu. Postaram się zrobic fotki jakos, jak uda sie aparat załatwic, ale patrząc na ostatnie dni raczej szybko to nie nastąpi. Tak więc, co moge napisac, ciąg dalszy nastąpi :-). pozdrawiam Edytowane 11 Listopada 2007 przez LukeXE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu_1990 Opublikowano 11 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2007 Bardzo fajne i ciekawe :) Aby Ci nie zabrakło ambicji i trzymam kciuki :P Pokaż fotki Hondy w całości jak będziesz miał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaRoN Opublikowano 11 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2007 Jak zrobie prawko to wpadne do Ciebie do Skarżyska obadać CRX'a ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 11 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2007 (edytowane) nie ma sprawy Daron, już powinien działać, o ile uda się go odpalić w ogóle po tych "modach" ;-) Auto wygląda tak (na oes`ie, juz przedniego zderzaka sie pozbylem parenascie minut wczesniej, strasznie wąski jeden zakręt jest i ktos postawil slupek przy samej drodze :-P). Kiedyś był ładny :P Potem zacząłem wybebeszać i przerabiać i stracił na uroku aha, tak sobie przypomniałem: http://rapidshare.com/files/54414335/mkkompresja.rar Link do "Bez kompromisów" z tvn turbo, 1:18 i widać moją strzałę, po lewej jadę :P Po prawej kopci troche :P ale nie dałem się, niby mocniejszy ale nie dał rady :P Edytowane 11 Listopada 2007 przez LukeXE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 11 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2007 crx eleganckie auto :) zanim kupilem bmw chcialem civica :) ech gdyby tylko mialy moc z dobrej strony :P ogolnie dopieszczaj moduj i nie trac zapalu! moze sie kiedys spotkamy na jakims oesie jak zrealizuje w przyszlym roku swoje plany :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 12 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2007 zajefajne autko :] niby tylko 100km ale przy 825kg robi swoje zycze powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 12 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2007 Mnie tylko martwi czy to "podfrezowanie" nie osłabi ci głowicy. BTW Jaką uszczelkę dałeś pod głowicę? Poza tym trza by to było jakoś dobrze wystroić żeby ci się wszystko nie rozsypało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 12 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2007 (edytowane) BENITO, nie powinno oslabic. Taka mam przynajmniej nadzieje ;-) Uszczelka po taniosci jakas, nie pamietam nazwy, elvis chyba ? No-name, ale nie jestem pewien czy auto w ogole bedzie poprawnie pracowac wiec nie inwestuje w drozsze uszczelki poki co. Tutaj zabardzo nie ma co stroic, zwykla seria to bedzie. Pare fotek, udalo sie odgrzebac z dysku :-) Musialem troche zmodowac ta rurke co bagnet sie wsadza od oleju, odgiac ją od bloku ;-) teraz pasuje jak marzenie, akurat pomiedzy rurami kolektora ;-) Zakladalem nowy pasek dzis, ale sruba od napinacza tak styrana jest, ze lepek ma okrągly ;| nie da rady odkręcic, trza zaciagnac padlo gdzies zeby smarkneli nakretke migomatem i sie odkreci. Edytowane 12 Listopada 2007 przez LukeXE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 13 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2007 hehehe tylko sobie bagnetu nie wyciągaj po jeździe bo ci paluchy poparzy, 2ga sprawa nie wiem czy to dobry pomysł jak sie mocno zagrzeje to Ci się ta gumowa uszczelka na bagnecie po prostu stopi :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk_wiking Opublikowano 13 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2007 ten OS to bernatka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 13 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2007 Mhm Samochod rozwalilem na OESie na Bernatce, a zawody na 1/4, jak i OES`y byly organizowane na Specjalnej Strefie Ekonomicznej w starachowicach. Faktycznie, od przyszlego sezonu nie bedzie ich juz tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 13 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2007 Tu był post, ale znikł w każdym razie Luke się do niego odniósł i tak jak widać ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 18 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2007 to glowica od LCFR`a moze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 18 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) Ya ! Ale juz poszla do ludzi innych :) Bedzie docelowo d16z6 z bonusowym vteciem Edytowane 18 Grudnia 2007 przez LukeXE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 18 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2007 dobry pomysl, chociaz glowica lcfr`a byla igielka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2007 Prawda, wygladala naprawde swietnie, choc podczas planowania tokarz powiedzial, ze jeden zawor przepuscil mu emalie chłodzącą. Takze nie wiem, ocb z tym jednym zaworem wydechowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2007 Znaczy ze jest nieszczelny i trzeba by go doszlifowac :) Sa specjalne pasty do tego ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2007 kiedy planujesz zrobic to minime? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2007 (edytowane) Znaczy ze jest nieszczelny i trzeba by go doszlifowac :) Sa specjalne pasty do tego ;] Nie no, to ja wiem :-) Tylko glowica miala byc igla, byla po remoncie. Zawor nie powinien puszczac ot tak po remoncie. kiedy planujesz zrobic to minime? Zalezy od tego, kiedy przyjdzie paczka zza wielkiej wody. Gosc ma wyslac do konca tego tygodnia. Jak dojdzie, to trzebabedzie spasowac kanaly wydechowe/dolotowe z kolektorami, podszlifowac tu i tam, rozfrezowac ten jeden otwor etc. Takze roboty masa, czasu tez sporo na swieta, a sprzetu brak ! I tak btw: For free !! Warto rozmawiac ze sprzedawcami z ebay przez messengera :-) Edytowane 19 Grudnia 2007 przez LukeXE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...