Skocz do zawartości
LukeXE

Remont Silnika, Swap Głowicy Etc.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

 

Zaniedbałem forum troche, pomiedzy pracą nad zaległymi unitami wziałem się za małą i niekosztowną modyfikacją auta. Lece po kosztach, bo nie mam pieniedzy, żeby na samochód przeznaczyć, mam ważniejsze rzeczy do spłat, dlatego robota jest jaka jest.

 

Postanowiłem w ogóle założyć topic, bo oprócz topicu Berkuta nie ma innych dotyczących przeróbek aut.

 

W tym crx`ie 1 generacji siedzi seryjnie leciwy 1.5 SOHC 12V 101HP (wielopunkt), oznaczenie silnika niby EW3, inne oznaczenie to d15a3. Silnik w miarę zdrowy, 8,7s/66mph według g-techa.

 

Przy okazji wariacji na naszym miastowym OES`ie, gdzie niespodziewanie ( ;) ) napatoczył się spory słupek, wydech dostał i przy okazji troszke głowica, postanowiłem ją zmienić i przy okazji trochę kucy dodać.

 

Niby seria D, wiec blok "uniwersalny, jak sie okazało, nie do końca ten mój jest normalną "D" serią.

 

Padł wybór na głowice d15b7, 16V, SOHC, wielopunkt, HP wypada podobnie. Wziąłem ją totalnie po taniości, udało się ją wyrwać za cenę sprzedanej uszkodzonej głowicy :-) Miała niby pasować na blok "D series" ;-) Jak sie pozniej okazało, nie pasowała jednak :-P

 

Może z fotkami będzie łatwiej:

 

Dołączona grafika

 

Komora silnika z wyjętą głowicą, kolektorami etc.

 

Dołączona grafika

 

Przy okazji, że wszystko rozbebeszone, może byc tak sprawdzić stan panewek i pierścionki zmienić ? No to do roboty, podnosimy samochod na lewarkach, zabezpieczamy (bo kanału nie mam :P) i jazda. Zdjemujemy miche ! Widok na wał przez cylindry.

 

Dołączona grafika

 

A teraz wał z perspektywy człowieka leżącego na plecach :-P Zdjęta podpora wału...

 

Dołączona grafika

 

...i leży sobie tutaj :-)

 

Dołączona grafika

 

Pierścienie out ! Panewki też ;-)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Mała "panewkowa" sesja. Jak na panewki z 180kkm licznikowego przebiegu (auto rok 85r, z niemiec, mysle, ze tam ponad 230kkm jest spokojnie) wyglądają miodnie.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W miedzyczasie przyszła głowica...

 

Dołączona grafika

 

Micha, smok pompy...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

No i wreszcie tłoki.

 

Dołączona grafika

 

Pierścionki nowe siedzą na miejscu.

 

Póki co ze zdjec to tyle.

 

Z progressu:

 

Tłoki siedzą na swoim miejscu, cały dół skręcony, miałem dość kapania oleju na twarz. Dalej, góra, tu były jaja :-)

 

Okazało się, że nowa głowica ma jeden otwór przesunięty względem innych, przez co nie pokrywał się ze szpilką, co mi akurat z bloku w tym miejscu wychodziła. Padały pomysły ze śrubą mimośrodową, ale przy obawie, ze nie wytrzyma momentu dokręcenia, przefrezowalem lekko otwor w prawo (2-3mm) i wszystko siedzi jak powinno. Czapa dokręcona.

 

Dalej, miałem wałek od d16a6, ma ciut inne czasy otwarcia i kąty niż ten od b7, a jest zamienny z nim (poprostu pasuje, i zwykle daje +5KM +4Nm) to go założyłem.

 

Dalej, jako, że ssący od mojej głowicy tez nie chciał pasować, miałem w piwnicy kolektor kolegi od d16a6, podpasował idealnie ;-)

 

Dalej, mój komputer niebardzo by tym wszystkim sterował. Też ciekawym trafem udało się zdobyc za free kompa od d16a6 ;-) Wykorzystam przy okazji potencjal lepszego wałka, bo mapy paliwa będą do niego przystosowane. Wydech 4-1 mam już z sondą też założony.

 

I póki co koniec. Brakuje mi paru dupereli, aparatu zapłonowego z2/a6, wiązki z2/a6, paska rozrzadu (moj mial 101 zebów, do tej głowicy 106 potrzebny), MAP sensor, olej na dotarcie...no i uszczelka pod wydech i kable zapłonowe. Z braku funduszy pewnie auto będzie stało kolejne tygodnie w garażu.

 

Postaram się zrobic fotki jakos, jak uda sie aparat załatwic, ale patrząc na ostatnie dni raczej szybko to nie nastąpi.

 

Tak więc, co moge napisac, ciąg dalszy nastąpi :-).

 

pozdrawiam

Edytowane przez LukeXE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma sprawy Daron, już powinien działać, o ile uda się go odpalić w ogóle po tych "modach" ;-)

 

Auto wygląda tak (na oes`ie, juz przedniego zderzaka sie pozbylem parenascie minut wczesniej, strasznie wąski jeden zakręt jest i ktos postawil slupek przy samej drodze :-P).

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Kiedyś był ładny :P Potem zacząłem wybebeszać i przerabiać i stracił na uroku

 

aha, tak sobie przypomniałem:

 

http://rapidshare.com/files/54414335/mkkompresja.rar

 

Link do "Bez kompromisów" z tvn turbo, 1:18 i widać moją strzałę, po lewej jadę :P Po prawej kopci troche :P ale nie dałem się, niby mocniejszy ale nie dał rady :P

Edytowane przez LukeXE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

crx eleganckie auto :)

zanim kupilem bmw chcialem civica :)

ech gdyby tylko mialy moc z dobrej strony :P

ogolnie dopieszczaj moduj i nie trac zapalu!

moze sie kiedys spotkamy na jakims oesie jak zrealizuje w przyszlym roku swoje plany :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BENITO, nie powinno oslabic. Taka mam przynajmniej nadzieje ;-)

 

Uszczelka po taniosci jakas, nie pamietam nazwy, elvis chyba ? No-name, ale nie jestem pewien czy auto w ogole bedzie poprawnie pracowac wiec nie inwestuje w drozsze uszczelki poki co.

 

Tutaj zabardzo nie ma co stroic, zwykla seria to bedzie.

 

Pare fotek, udalo sie odgrzebac z dysku :-)

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Musialem troche zmodowac ta rurke co bagnet sie wsadza od oleju, odgiac ją od bloku ;-) teraz pasuje jak marzenie, akurat pomiedzy rurami kolektora ;-)

 

Zakladalem nowy pasek dzis, ale sruba od napinacza tak styrana jest, ze lepek ma okrągly ;| nie da rady odkręcic, trza zaciagnac padlo gdzies zeby smarkneli nakretke migomatem i sie odkreci.

Edytowane przez LukeXE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ze jest nieszczelny i trzeba by go doszlifowac :) Sa specjalne pasty do tego ;]

Nie no, to ja wiem :-) Tylko glowica miala byc igla, byla po remoncie. Zawor nie powinien puszczac ot tak po remoncie.

 

kiedy planujesz zrobic to minime?

Zalezy od tego, kiedy przyjdzie paczka zza wielkiej wody. Gosc ma wyslac do konca tego tygodnia. Jak dojdzie, to trzebabedzie spasowac kanaly wydechowe/dolotowe z kolektorami, podszlifowac tu i tam, rozfrezowac ten jeden otwor etc. Takze roboty masa, czasu tez sporo na swieta, a sprzetu brak !

 

I tak btw:

 

Dołączona grafika

 

For free !! Warto rozmawiac ze sprzedawcami z ebay przez messengera :-)

Edytowane przez LukeXE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...