Skocz do zawartości
Kakuś_

Udostępnianie Urządzenia Wielofunkcyjnego

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość uciążliwy problem. Może pierw opisze jak wygląda sytuacje. No więc neostrade mam rozdzieloną poprzez router Linksys na dwa komputery. Komputer stacjonarny jest podłączony do router'a poprzez kabel podłączony do karty sieciowej, natomiast laptop działa poprzez sieć bezprzewodową. Jeśli chodzi o dostęp do internetu to nie ma jakieegokolwiek problemu. Problem pojawia się w przypadku korzystania z urządzenia wielofunkcyjnego HP. Jest ono podłączone przez USB do komputera stacjonarnego i z niego bez problemu można wszystko drukować, natomiast nie jestem w stanie nic wydrukować z pozycji laptopa. Zainstalowałem na nim również wszystkie sterowniki z HP jednak mimo wszystko nie widzi on drukarki. Dodam, że na komputerze stacjonarnym włączone jest udostępnianie plików i drukarek. Komputer stacjonarny jest praktycznie cały czas włączony. Dodam, że nie chciałbym instalować dodatkowych programów. Jaki jest sposób na to żeby laptop również był w stanie wysyłać dane do drukarki?

Edytowane przez Kakuś_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro nie widzi drukarki to pewnie jej nieudostepniles... w innym wypadku podaj konkretny blad jaki wystepuje.

No właśnie problem w tym, że w ustawieniach stacjonarnego udostępniłem drukarkę a mimo to laptop nie jest w stanie jej wykryć... Jeśli mógłby ktoś po kolei napisać od początku co i jak powinienem zrobić to może odpali. Byłbym wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dość uciążliwy problem. Może pierw opisze jak wygląda sytuacje. No więc neostrade mam rozdzieloną poprzez router Linksys na dwa komputery. Komputer stacjonarny jest podłączony do router'a poprzez kabel podłączony do karty sieciowej, natomiast laptop działa poprzez sieć bezprzewodową. Jeśli chodzi o dostęp do internetu to nie ma jakieegokolwiek problemu. Problem pojawia się w przypadku korzystania z urządzenia wielofunkcyjnego HP. Jest ono podłączone przez USB do komputera stacjonarnego i z niego bez problemu można wszystko drukować, natomiast nie jestem w stanie nic wydrukować z pozycji laptopa. Zainstalowałem na nim również wszystkie sterowniki z HP jednak mimo wszystko nie widzi on drukarki. Dodam, że na komputerze stacjonarnym włączone jest udostępnianie plików i drukarek. Komputer stacjonarny jest praktycznie cały czas włączony. Dodam, że nie chciałbym instalować dodatkowych programów. Jaki jest sposób na to żeby laptop również był w stanie wysyłać dane do drukarki?

Kolego,

nie wiem czy pomoże, ale miałem podobny problem z drukarką (laserową HP 1020). Próbowałem ją podłączyć do sieci za pomocą urządzenia typu PrintServer, próbowałem udostępnić na komputerze w WinXP SP2 oraz Win2003 SP2 -- niestety bez rezultatu.

Drukarka znakomicie pracowała w srodowisku lokalnym, natomiast w sieci nie było jej widać (co więcej - w momenicie podłaczania jej do PrintServera Linksysa całkowicie wyłączała to urządzenie - sam PrintServer był na 100% sprawny). Skłoniło mnie to do napisania e-maila do supportu zarówno HP jak i Linksysa. Otrzymałem następujące odpowiedzi:

Od Linksysa:

E-mail

From (Marcin Ciosek) 09/27/2007 03:51 AM

Szanowny Panie,

 

Dziękuję za skorzystanie ze Wsparcia Technicznego firmy Linksys.

 

Urządzenie PSUS4-EU współpracuje z większością drukarki PCL, które nie są

urządzeniami wielofunkcyjnymi.

Natomiast Informacje o drukarce HP 1020 dlaczego nie chce współpracować,

są dla nas nie dostępne. Z informacji ogólnych jakie dostaliśmy na ten temat problem drukarki HP 1020

powtarza się w większości printserverów.

W przypadku dalszych pytań, proszę o ponowny kontakt.

 

Z poważaniem,

Wsparcie Techniczne Linksys

support.pl@linksys.com

Telefon: 00800 331 1345 w godz. 9:00 – 18:00 od poniedziałku do piątku.

 

natomiast e-mail od Supportu HP wyglądal następująco:

From: monolaserjet_support_pl@mail.support.hp.com

Szanowny Kliencie ,

 

Dziękujemy za skorzystanie z usług Serwisu HP

 

Z przykrością muszę Pana poniformować, iż specyfikacja urządzenia LJ 1020 nie przewiduje pracu w sieci, dlatego też nie ma możliwości wydruków za pomocą sieci. Drukarka ta jest przeznaczona tylko do wydruku z komputera do którego jest podłączona bezpośrednio (USB).

 

Z poważaniem

 

Łukasz Kluska

Pomoc Techniczna HP

 

 

 

Treść udzielonej porady oparta jest na informacjach przekazanych przez Klienta i ogranicza się do odpowiedzi na postawione pytania. Identyfikacja problemu oraz skuteczność przedstawionego rozwiązania może zależeć od systemu operacyjnego Klienta i innych parametrównieznanych HP. Z tego powodu HP nie ponosi odpowiedzialności za skuteczność tego rozwiązania. Ze względu na to, że dostępne informacje techniczne uzupełniane są wciąż nowymi danymi, HP zaleca systematyczne sprawdzanie zawartości witryny internetowej:

http://www.hp.com/country/pl/pl/support.html,

w celu dokonania koniecznych uaktualnień. W żadnym wypadku HP nie ponosi odpowiedzialności za szkody (bez ograniczeń, łącznie ze stratami wynikającymi z utraconych korzyści, danych lub przerw w prowadzeniu działalności) powstałe bezpośrednio lub pośrednio na skutek korzystania z udzielonej porady. Jeżeli w wyniku korzystania z podanych informacji konieczne będzie serwisowanie, naprawa lub dokonanie modyfikacji urządzenia lub danych, HP nie ponosi kosztów związanych z wykonaniem tych czynności.

 

Jak widac z powyższego HP po prosu blokuje w niektórych urządzeniach funkcje pracy w sieci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem i u mnie rozwiazanie bylo dosc banalne:

 

Masz zapewne wlaczone DHCP na routerze? Jesli tak, to przydziel komputerowi stacjonarnemu IP na sztywno (we wlasciwosciach polaczenia sieciowego), a nastepnie na nowo dodaj drukarke w laptopie, usuwajac uprzednio stare wpisy.

Powinno dzialac ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...