Verter Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Panowie szybkie pytanie: Jak z obsługą Pentiumów 4 na naszej płycie? chodzi mi o takiego co ma (jeśl się nie myle) 2,66GHz więc 133*20 a płytka z tego co wiem obsługuje fsb od 200. Nawet jakby miało prockowi ustawić fsb najnizsze płyty to 200*20= nie wstanie. Więc jak jest z obsługą fsb 533? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
centy Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Coś już kiedyś było na ten temat i chyba wyszło że nic z tego nie będzie. O ile dobrze pamiętam. Według instrukcji supported FSB -800/1066/1333 także raczej kupa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Verter Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Na stronce MSI nie ma podanego żadnego procka z szyną poniżej 800 więc zapewne tak jak piszesz. Sprawdziłbym sam ale nie urządziło by mnie to bo właśnie chce sprawdzić czy procek jest sprawny :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Curly18 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) No i utknąłem przy 450 fsb :E (fsb wall?) + zauważalny vdroop -0.5v. Jakieś sugestie? Edytowane 30 Sierpnia 2010 przez Curly18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczYpior_n1 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) Nie. Po prostu chipset sie kończy. Także niepotrzebnie tak dużo masz V na SB, można na def zostawić bo nie ma to wpływu na OC. 1,5v na NB też dużo, do 500 fsb wystarcza 1,45v a do 450mhz juz wogóle z 1,4v pewnie. Jak możesz to obniż troche napięcia bo są wysokie, szczególnie VTT FSB, a jak będzie niestabilny po obniżeniu to bym zrezygnował z tych ustawień, szczególnie do nie najwyższych lotów grafiki... Edytowane 30 Sierpnia 2010 przez DejwiT11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 2 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2010 Cześć. Czy ta płyta obsłuży C2D w 45nm ? I czy da się coś z niej wycisnąć przy pamięciach DDR2 667Mhz i procku z mnożnikiem 12,5 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJH83 Opublikowano 2 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2010 Jasne że obsluży, wiele płyt na P965 po wrzuceniu nowego biosa obsluguje proce 45nm. Pamięci 667 do E5200(12.5) starczą to nie e8200 czy c2d e6300. Sam miałem e5200 z takimi pamięciami(moje robia 644 cl4 lub 800 cl5) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kline Opublikowano 3 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2010 Witam! Mam następujący problem: Komputer pracuje sobie normalnie przez tydzień (max po 13-14 godzin dziennie), przychodzi koniec pracy - wyłączam kompa. Włączam go i LEDy na płycie pokazują Red Red Green Red czyli Memory Detection Test, Memory Error. Tutaj następuje prawdziwa magia, komp resetuje się po wyświetleniu LEDów i startuje od nowa (zrozumiała rekacja biosu). Wyłączam kompa, wyjmuję jedną pamięć - nie startuje, wkładam drugą - nie startuje, próbuję w innych slotach - nie startuje. Resetuję bios na płycie. Po jakimś czasie( różnie, czasami 5 minut, czasami 40) wkładam je w różnej kombinacji (Single - Dual, 1 pamięć czy też 2) i komp startuje. Na powitanie komunikat o Failed Overclocking blablabla i ustawianie biosa od nowa. Teraz pytanie, czym to może być spowodowane? Pamięci testowane Memtestem i przeszły wszystkie testy. Procek to E4300@3,0 @1,35v. Pamiątki to A-Data Vitesta Extreme Edition 2x1GB Dual kit, bios 2,0V 4-4-4-12 (komp miał tą dolegliwość nawet na ustawieniach Auto by SPD i Auto V) Msi P35 Neo2 FR, Bios najnowszy stabilny (1.C z 30.12.2009), Zasiłka to Delta 400W, Grafa 9600GT. Czy to kres mojej płyty głównej? Ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczYpior_n1 Opublikowano 3 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) Sprawdzałes inne pamięci? A ten Twój Ram ile wymaga V do tych ustawień. Może próbuj podnieść V. A miałes inne biosy? Też to się działo? Ja bym popożyczał jak najwięcej kostek od kumpli i sprawdził czy na większej liczbie rodzajów Ramu to się dzieje i w ostateczności wymienił na takie na których by wszystko grało bo fochy płyty nieraz trudno zrozumieć a jeszcze trudniej im podołać... Edytowane 3 Września 2010 przez DejwiT11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemn2 Opublikowano 3 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) Ja mam inny problem i nie wiem na jakie klamoty go zwalić. Po przejsciu w 3d przeważnie CoD 4 wyłączy mi się komputer na sekundę i ponownie uruchomi.Tak jakby został wyłączony prąd. Podejrzewam kartę zasilacz i płytę. 3 dmark przechodzi na Crysis czasem się wywalił ale rzadko a na CoD 4 bardzo często Czasem przechodzi testy w GPUTool a czasem nie i robi jak wyżej. Co do płyty to dałem na NB 1.5V jak pisze w FAQ ale czy to nie za wiele? Po podniesieniu napięcia z chyba 1.4 na 1.5 na NB na razie mam spokój-nie wiem jak długo to się okaże. Procesor podkręcony na 3,2Ghz ram nie kręcony timingi i napięcia poustawiane jak powinny być. Kilka biosów wgrywałem i to samo. Albo zdycha płyta i potrzebuje więcej V na NB ale też zastanawiam się nad zdjęciem z niej chłodzenia może tam leżeć problem? Płyta od nowości w kompie-3 lata. I jeszcze jedno. Po wyłączeniu kompa z prądu np na noc lub kilka godzin nie chce się uruchomić.Uruchamia się i wyłącza i tak non stop. Po wciśnięciu przycisku od restartu biosu wchodzę do niego i jest OK. Bateria zdycha? Edytowane 3 Września 2010 przez przemn2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max340 Opublikowano 4 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2010 (edytowane) Ja mam inny problem i nie wiem na jakie klamoty go zwalić. Po przejsciu w 3d przeważnie CoD 4 wyłączy mi się komputer na sekundę i ponownie uruchomi.Tak jakby został wyłączony prąd. Podejrzewam kartę zasilacz i płytę. 3 dmark przechodzi na Crysis czasem się wywalił ale rzadko a na CoD 4 bardzo często Czasem przechodzi testy w GPUTool a czasem nie i robi jak wyżej. Co do płyty to dałem na NB 1.5V jak pisze w FAQ ale czy to nie za wiele? Po podniesieniu napięcia z chyba 1.4 na 1.5 na NB na razie mam spokój-nie wiem jak długo to się okaże. Procesor podkręcony na 3,2Ghz ram nie kręcony timingi i napięcia poustawiane jak powinny być. Kilka biosów wgrywałem i to samo. Albo zdycha płyta i potrzebuje więcej V na NB ale też zastanawiam się nad zdjęciem z niej chłodzenia może tam leżeć problem? Płyta od nowości w kompie-3 lata. I jeszcze jedno. Po wyłączeniu kompa z prądu np na noc lub kilka godzin nie chce się uruchomić.Uruchamia się i wyłącza i tak non stop. Po wciśnięciu przycisku od restartu biosu wchodzę do niego i jest OK. Bateria zdycha? Jakie temperatury w budzie podzespołów , procek itp no możesz przesmarować dobra pasta elementy chłodzenia płyty no i procka Bateria na 100% nie zdycha miałem to samo kupiłem nowa baterie nic nie dało . Moze warto wgrać najnowszy bios A7345IMS.1D2.rar nie wiem co on tam nowego wprowadza jeszcze tego nie wgrywałem ale na dniach wgram se ale wątpię aby cos pomogło ale zawsze można spróbować nic się nie traci mi zabawa z biosami wcześniejszymi z ta usterka nic nie dała . Edytowane 4 Września 2010 przez max340 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemn2 Opublikowano 4 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2010 Komp dobrze wentylowany pasty pod procem i grafą zmieniałem. Dostałem od kumpla Fortron 400W i na razie jest ok. Mam nadzieję,ze zdechł zasilacz. Klamoty znowu podkręciłem i testuję mam nadzieję,ze się nie wysypie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczYpior_n1 Opublikowano 6 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2010 (edytowane) Nie strasz bo mam taki sam zasilacz :P Co do problemu to nawet pasuje do zasilacza. Jednak to z wyłaczaniem na kilka godzin kompa i problem z ponownym uruchomieniem to juz od czego innego chyba. Bez OC też tak masz? Może coś z Ramem? PS. Wymiana pasty na mostkach daje jakiś znaczący spadek temperatury? Edytowane 6 Września 2010 przez DejwiT11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=YoGi=- Opublikowano 7 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2010 Na mostkach jest taśma przewodząca. Pewnie jakaś 3m. Nakładanie tam pasty nie będzie dobrym pomysłem. Jak odebrałem płytę z serwisu, to dostałem jakąś używkę, ale skoro z pełną gwarancją, to stwierdziłem, że co mi to przeszkadza. Okazało się, że nałożyli jakaś kupo-pastę również na mofy. Przez to miałem dość niestabilny sprzęt, gdy było cieplej. Problemy z zasilaniem procka głównie. Jeśli chcesz tam coś zmieniać, to nie ma sensu. Jeśli bardzo ci zależy, to dobrego thermopada. Natomiast na mostkach jak najbardziej warto wymienić :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemn2 Opublikowano 7 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2010 Myk jest tego typu. Po podłączeniu zasilacza Pentagram komp nie wstaje.Są ciągłe restarty.Nie jest się w stanie uruchomić. Po podłączeniu Fortrona nie ma tego efektu. Pentagram zdechł i nie jest mi w stanie podnieść podkręconego kompa.Wstał po zresetowaniu biosu przyciskiem. Restartował mi kompa w 3d w 2d było dobrze. Wytrzymał 3 lata a gwarancja skończyła się 2 miesiące temu na niego. Więc teoria z baterią odpada.Winny był zasilacz.Komp śmiga jak złoto. Wyłączę kompa na noc i zobaczę rano czy bateria siada aby na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczYpior_n1 Opublikowano 7 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2010 (edytowane) Na mostkach jest taśma przewodząca. Pewnie jakaś 3m. Nakładanie tam pasty nie będzie dobrym pomysłem. Jak odebrałem płytę z serwisu, to dostałem jakąś używkę, ale skoro z pełną gwarancją, to stwierdziłem, że co mi to przeszkadza. Okazało się, że nałożyli jakaś kupo-pastę również na mofy. Przez to miałem dość niestabilny sprzęt, gdy było cieplej. Problemy z zasilaniem procka głównie. Jeśli chcesz tam coś zmieniać, to nie ma sensu. Jeśli bardzo ci zależy, to dobrego thermopada. Natomiast na mostkach jak najbardziej warto wymienić :) Czyli gdzie warto wymieniać a gdzie nie? Bo sam sobie przeczysz :) Jednak i tak nic nie będe robić raczej bo tyle czasu mam tą płytę i jakoś nigdy nie widziałem problemów, chodziła na 500fsb jakiś czas z E7200, teraz na 435fsb na quadzie i jakoś sie nic nie grzeje (pomijając upały w to lato, ale wymiana pasty pewnie nic by nie dała bo chłodzenie i tak było gorące). Edytowane 7 Września 2010 przez DejwiT11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemn2 Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2010 DejwiT11 mój komp po odłączeniu od zasilania na noc na nowym zasilaczu wstał normalnie. Może skombinuj inny zasilacz i sprawdz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczYpior_n1 Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2010 DejwiT11 mój komp po odłączeniu od zasilania na noc na nowym zasilaczu wstał normalnie. Może skombinuj inny zasilacz i sprawdz? Ale Ty do mnie piszesz? Ja nie mam żadnych problemów z kompem, próbowałem Tobie pomóc pare postów wyżej :unsure: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=YoGi=- Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2010 Tak... po całym dniu w robocie... na początku miało być mofach :) o tym myślałem, dlatego teraz czytając Twojego posta trochę się zdziwiłem :D Na mofach zostaw jak jest. Na mostkach warto zmienić, szczególnie jeśli ocujesz. A jeśli ocujesz trochę mocniej, niż tylko +0.1 do napięcia na procku, można pomyśleć nad thermopadem na mofy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubek12 Opublikowano 20 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2010 Na wszystkich mostkach zmieniłem to różowe badziewie na AS i od 2 lat nie mam żadnych problemów, lato też było nie straszne a komp chodził jak malina, radzę kilka wentylatorów (dobrze rozmieszczonych) na minimum i nic na ma prawa się stać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CLAU Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2010 Ja od 3 lat mam ta plyte, gumy nie ruszalem pod mostkami, proc wykrecony troche ponad 3Ghz, pamieci to samo, sprzet latal dzien i noc przez 5 dni w tygodniu, rowniez w upaly i nic sie nie dzialo wiec te narzekanie na ta gume jest troche przesadzone. Ludzie zobaczyli fioletowe cos i sie przestraszyli a ja twierdze, ze pod radiatorem moglby byc nawet zdechly chomik - wazne, ze daje rade. Nie ma co sie spinac i ja usuwac, to ze wyglada slabo to nic nie znaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciem Opublikowano 24 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2010 Przy tam marnym "podkrecaniu" , jak 3GHz to nie potrzeba nawet tego zmieniac , ale gdy ktos podkreca do ok 4GHz to mostek juz osiaga znaczne temp. a sama zmiana na normalna paste daje sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczYpior_n1 Opublikowano 25 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2010 Swego czasu IbanezRG wyciskał rekordy w SPi, i fsb miał na 525mhz przy znacznym napięciu na NB :lol: To z tego co kojarzę nie wymieniał pasty tylko po prostu przyczepił wentylatorek. A tak btw, moja płyta wisi na ścianie :D Jako moja najlepsza i najbardziej zaprzyjaźniona mobo. A wisi dlatego, że odeszła :( Proc sprzedany, ram też, składam AM3. Bawiłem się w dwie grafy, i albo zasilacz ją zamordował albo jak Maciem twierdzi, padła bo nie wpiąłem molexa w płytę, który jest zalecany do dwóch graf. Ktoś wkładał dwie grafy? I może sie pochwalić doświadczeniami czy wpinał molexa lub nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2ms2ms Opublikowano 25 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2010 Przy tam marnym "podkrecaniu" , jak 3GHz to nie potrzeba nawet tego zmieniac , ale gdy ktos podkreca do ok 4GHz to mostek juz osiaga znaczne temp. a sama zmiana na normalna paste daje sporo. ja nic nie ruszałem i jest też ok. :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldskul Opublikowano 17 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2010 (edytowane) Jako, że padł mi Foxconn P35 A-S, stałem się posiadaczem MSI P35 Neo 2 FR. Bios najnowszy oficjalny V1.12. Po wyjęciu zworek z ustawieniami FSB wykryło CPU na 6x400, dziwne bo powinno 10,5x266. Ustawiłem zworki na 266 i włączyłem EIST. Jakie jest bezpieczne napięcie na NB? Edytowane 17 Października 2010 przez oldskul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foh_23 Opublikowano 17 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2010 (edytowane) Od BIOS 1.9 bodajże wyjęcie zworek oznacza strapa 400. To po pierwsze. Po drugie jak masz cepa 45nm to na neo2 są jaja po włączeniu EIST. Zawyża wówczas VID. Przykładowo ja na swoim e5200 bez EIST ustawię 1.1375V na cepa i to starczy mnie nawet do 3.2GHz. Włączę EIST i automatycznie 1.1375V przechodzi na tryb IDLE a w stresie daje mi już 1.25V. Dlatego najpierw wyłącz w cholerę EIST. I dziwne że mówisz że masz skokowo napięcie. Zobacz jak się zachowuje bez EIST ;) Edit: Sprawdzałem i zmiana napięcia powinna być w skokach o +/- 0.0125V Edit: Ludzie dają na NB i 1.5V ale im niżej tym lepiej ;) Edytowane 17 Października 2010 przez foh_23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldskul Opublikowano 17 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2010 (edytowane) Dzięki za szybką odpowiedź. Wyłączyłem EIST i rzeczywiście mogę pobawić się napięciami :). Teraz takie ustawienia, podobne do wcześniejszych na P35A-S: Testuję te ustawienia na razie ;). Napięcie, które pokazuje CPU-Z to 1,31-1,32V. V drop rzeczywiście wynosi coś koło 0,04V ;). Jakie napięcie na VTT FSB? Jeżeli komuś bardzo przeszkadza komunikat "Adapter 1 Disk Information No hard disk detected!", można to wyłączyć, rozwiązanie tutaj: Adapter 1: No HDD detected! - MajorGeeks Support Forums EDIT Podbiłem trochę napięcie na CPU i jakoś to śmiga. Szkoda mi tego EIST'a, na Foxconn P35 działał znakomicie. Ostatecznie uzyskałem, to co chciałem uzyskać: Edytowane 17 Października 2010 przez oldskul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foh_23 Opublikowano 17 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2010 IMO do takiego FSB jak masz to starczy min. VTT. Ewentualnie podbić do 1.2V. Co do droopa 0.04V i tak też potwierdzam że jest taka różnica między tym co w BIOS się ustawi a tym co pokazuje potem w CPUZ ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczYpior_n1 Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2010 1. Nie zrozumiałeś do końca foha, albo foh_23 sam nie rozumie lub nie wie tego, że włączyć i używać EIST można zupełnie normalnie na normalnych napięciach jeśli się podkręca i wymaga to zwiększenia napięcia. Właczenie EIST powoduje tylko, że nie można ustawić defaultowego Vcore, np. 1,1v bo zaczyna się skala od chyba 1,21v czy coś koło. Także obniż napięcie Vcore, włącz EIST i wtedy ustaw odpowiednio Vcore wedle własnego życzenia i taki jak ustawisz takie będziesz mieć ;) Ludzie po prostu zauważyłem (udzielam się w tym temacie od ~setnej strony), że nie umieją się posługiwać EISTem na tej płycie. Właczą go, zobaczą "o lol jaki napięcie" i szybko go wyłaczają bo nie wiedzą o co chodzi. A wystarczy go włączyć (przed włączeniem pamiętać, że po restarcie będzie o ~0,1v wyższe Vcore) i potem sobie ustawić jak się chce. Oczywiście bez podkręcania nie ma semsu właczać EISTa bo nie ustawisz def napięcia. 2. Do fsb 450mhz wystarcza vNB ~1,35v a do fsb 500mhz 1,45v. 3. Przy wartościach Vcore powyżej 1,3v napięcie VTT FSB nie może być wyższe niż Vcore bo można uje..ć CPU. 4. Nie wiem, dlaczego się pytasz takie rzeczy skoro też miałeś P35 i większość tych zasad obowiązuje na tych obydwu płytach ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foh_23 Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2010 (edytowane) 1. Nie zrozumiałeś do końca foha, albo foh_23 sam nie rozumie lub nie wie tego, że włączyć i używać EIST Ależ ja doskonale wiem jak używać EIST na neo2. Sam kiedyś to tutaj tłumaczyłem. Ok powtórzę to jeszcze raz. EIST opłaca się dopiero przy wyższym OC. Przykładowo ja nie mam po co ruszać u siebie tej opcji ponieważ mnie interesuje 3.17GHz, które cep robi przy 1.1375V z BIOS. Jeżeli włączę EIST wówczas mobo walnie mi 1.25V w stresie i cep będzie się nie potrzebnie grzał i dostawał po pupie. Natomiast magiczne 1.1375V zostanie wówczas zarezerwowane dla idle gdzie proc ma mnożnik 6. Włączenie EIST opłacałoby się u mnie dopiero przy OC na poziomie 3.8GHz gdyż wówczas i tak musiałbym dać te 1.25V z BIOS. Wówczas w stresie będzie 1.25V, które jest potrzebne a w idle 1.1375 i gitara. W tej sytuacji nie przeszkadza mi to że nie dam niższego napięcia na cepa (to które będzie w stresie) niż 1.25V bo i tak je potrzebuje do taktowania 3.8GHz. Kolejna sprawa to to że nie wolno najpierw podkręcać bez EIST a potem go włączać gdy już przywalimy jakieś tam napięcie na cepa. Przykładowo najpierw zacznę podkręcać bez EIST i ustawię 3.8GHz przy 1.25V. Potem włączę EIST i nagle będę miał w stresie kosmiczne napięcie, bo mobo się wówczas gubi. Mianowicie nagle ustala nowy VID (czyli u mnie zamienia 1.1375 na 1.25V) a to o ile zwiększyłem napięcie bez EIST dodaje do nowego VID. Czyli jak z 1.1375 dałem na 1.25V to po włączeniu EIST nagle zobaczę w stresie 1.3625V. Cały pic polega na tym że po pierwsze nie chciało mi się tego po raz drugi pisać, po drugie nie wiem jaki u kolegi jest VID bez EIST i z EIST i od jakiego momentu u niego opłaca się EIST włączyć. Po prostu jeżeli chce mieć EIST to musi proca dać teraz na defa, dać min. napięcie z BIOS, dopiero potem włączyć EIST i albo zostawić, bo okaże się że min napięcie z EIST wystarczy do zegara jaki chce ustawić albo jeżeli będzie potrzebował trochę więcej papu to odpowiednio nowy VID skorygować ;) Edit: Mam nadzieję że to jakoś wyklaruje sytuację :P Aha jeszcze jedno, to co wyżej to było w moim przypadku i nie dam ręki uciąć że tak jest zawsze ;) Ale jednak wszystkie znaki na ziemi i na niebie na to wskazują :P Edytowane 19 Października 2010 przez foh_23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...