Slow Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Rozsypuje mi sie tlumik koncowy (wlasciwie caly wydech ;) ) i tak sobie mysle czy wymienic caly uklad wydechowy, maksymalnie wyciszajac ten element samochodu, pozostawiajac bitym 1400cm3 pole do popisu przy 4,5k - 5k rpm ;) Czy np. Wywalic tlumik srodkowy a zostawic koncowy, tudziez wywalic koncowy i dac jeszcze jeden srodkowy.. Chcialbym osiagnac chociaz namiastke ryku, mruku 4,5,6 litrowych jednostek mmmmmmmm true dual exhaust podwojny wydech dwie osobne rury wydechowe opel astra soundcheck kolektor 421 4-2-1 muffler brzmienie dzwiek wydechu resonator przelotowy EDIT: Literowka a raczej cyfrowka, hehe cm kwadratowych ;) Zebralem wszystko do kupy i opisalem historie :) Wszystko ropoczelo sie W Listopadzie 2007 roku gdy zaczalem rozmyslania na temat uzyskania namiastki brzmienia V8-ki w samochodzie z silnikiem R4 o pojemnosci 1.4 litra. Jak nie trudno sie domyslic pomysl nie mial zbyt wielu zwolennikow, szczegolnie, iz wtedy nie przewidywalem na ten cel zadnych konkretnych srodkow finansowych. Chodzilo raczej o wykorzystanie owczesnych elementow ukladu czy ewentualnie eliminacje niektorych z nich. Tak wygladal uklad wydechowy na poczatku: standardowy kolektor katalizator tlumik srodkowy tlumik koncowy jedynym slowem - SERIA Pierwsze pomysly: usunac tlumik srodkowy, przy okazji (co wyniknelo w trakcie) czemu nie sprobowac i nie wstawic w jego miejsce strumienicy. Z czasem zastapilem katalizator spalin tlumikiem przelotowym w obudowie katalizatora. Efekt tych zabiegow byl nastepujacy: http://www.youtube.com/watch?v=SUgBnwlQXXg Jesli projekt zakladalby osiagniecie brzmienia Syreny 105 wlasciwie moglbym zakonczyc, jednak w zwiazku z tym, ze zalozenie bylo z gola inne zaczalem dalej rozmyslac ;) Z biegem czasu uswiadomilem sobie, ze bez konkretnego wkladu finasowego nic z tego nie bedzie. Pierwszym powazniejszym zakupem byl oryginalny tlumik do Forda Mustanga GT z rocznika 2005-2008 ponizej przedstawiam porownianie wymiarow tlumika z Mustanga z oryginalnym tlumikiem koncowym do Astry F Mimo sporych gabarytow, tlumik z Mustanga zmiescil sie bez przerobek podwozia do Astry F, trzeba bylo jedynie dostosowac zaczepy oraz rure.. Efekt po zainstalowaniu tego potwora: http://www.youtube.com/watch?v=Ca-0NRSC4U0 Jednak wciaz nie bylo to, to o czym myslalem. Stwierdzilem, ze nie obejdzie sie bez kupna porzadnego kolektora 4-2-1. Przez conajmniej 4 miesiace wahalem sie, az w koncu kupilem.. za 900 zl w firmie Viga Auto Tuning z miejscowosci Tegoboze k. Nowego Sacza cena ogromna, jednak wykonanie na najwyzszym poziomie do tego gwarancja, faktura oraz fakt, ze mam nowiutenki kolektor 4-2-1 :) Roznica byla naprawde oczuwalna zarowno w mocy samochodu jak i brzmieniu, szczegolnie podczas jazdy (ruszania) Efekt: http://www.youtube.com/watch?v=CBBFXQGzNb0 http://www.youtube.com/watch?v=AGdW4N5JILI Bylo juz naprawde OK, chociaz, oczywiscie z dzwiekiem V8-ki niewiele mialo to wspolnego.. Kolejnym pomyslem bylo zwiekszenie srednicy calego ukladu wydechowego na calej dlugosci, poczawszy od portek kolektora oraz pozostawienie tylko jednego tlumika przelotowego. Niestety mialo to tragiczny w skutkach efekt, zarowno dla brzmienia jak i mocy samochodu - wolnossaki nie lubia zbytniego odprezenia. Efekt: http://www.youtube.com/watch?v=u-NbQ72Foc4 slychac wyrazne pierdzenie powyzej pewnych obrotow. Zmniejszenie koncowej czesci ukladu oraz dodanie drugiego tlumika przelotowego naprawilo dolegliwosc. Efekt: http://www.youtube.com/watch?v=veMUiWwDKaI Wciaz byl to jednak, jedynie basowy pomruk 'er czworeczki'. Postanowilem wiec dac szanse amerykanskiemu wynalazkowi o nazwie Flowmaster Super 44, ktory dzieki firmie Masterpart mozemy nabyc w Polsce (patrzac na kurs dolara w baaardzo przyzwoitej cenie) Tlumikowi specjalnie skonstruowanemu z mysla o wysokolitrazowych samochodach V6/V8. Producent deklaruje ze Super 44™ delivers a rich deep tone, an improved flow path radius, optimum internal flow and sound control, all created with Flowmaster’s Delta Flow® technology. It is the most aggressive, deepest sounding, highest performing four inch case street muffler we’ve ever built! coz, ciezko mi sie z tym nie zgodzic ;) Po zainstalowaniu Flowmastera zmuszony bylem dodac kolejny, trzeci juz tlumik przelotowy. Powodem byl niesamowity bas, ktory powodowal u mnie bol glowy po 5 minutach jazdy, nawet na niskich obrotach ;) Efekt: http://www.youtube.com/watch?v=f1I_jN3b0w8 Zapomnialem wczesniej wspomniec o montazu stozkowego filtra powietrza oraz dolotu, ktory bardzo ladnie wplynal na odglos wydobywajacy sie spod maski: Efekt: Flowmaster Super 44 przekonal mnie do siebie, jednak wciaz nie mialem odpowiedniej charakterystki brzmienia, klangu. W drodze rozmyslan splodzilem nastepujacy projekt: projekt przechodzil kilka metamorfoz aby ostatecznie wygladac tak: kolektor 4-2-1 przerobiony na 4-2, 2x rura 50mm, H-pipe, 2x strumienica, 2x Flowmaster super 44 W tym miejscu chcialbym podziekowac firmie RM Motors za zaopatrzenie mnie w tlumiki przelotowe oraz specjalnie przygotowana rure z gniazdem na sonde lambda :) Chlopaki z firmy Auto Medic wykonali uklad wedlug projektu. Efekt: http://www.youtube.com/watch?v=PkdvbN5oNeA Jak widac charakterystyka zmienila sie calkowicie, jednak odprezenie ukladu sprawilo, iz znow powyzej pewnych obrotow (2.5k) mamy doczynienia z pierdzeniem. Postaram sie jeszcze cos wymyslic aby wyeliminowac ten efekt Zobaczymy! Wyglad oraz brzmienie wydechu po 1001 modyfikacji: fotki niestety zrobione w polowie prac (zrobiony tyl).. uklad z kanalizacyjnej 2x 1" przed montazem: uklad z nierdzewki 2x 1" - tlumiki z seicento : uklad 2x 45mm - tlumiki przelotowe komorowe Edytowane 8 Lutego 2010 przez Slow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 1400ccm sluszy do jazdy nie do sluchania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 pozostawiajac bitym 1400cm2 pole do popisu przy 4,5k - 5k rpmZgadzam sie z Orgiuszem, poza tym to 1400cm3, ew 1400ccm, ale nie 140cm2 ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 1400ccm sluszy do jazdy nie do sluchania. Poeksperymentowac przeciez mozna.. Kiedys w Zastavce 1100p wywalilem koncowy tlumik, srodkowy dalem na koniec i bylo calkiem calkiem - niezbyt donosny ale bardzo przyjemny ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Co to za frajda jezdzic 1,4l ryczącym na polowe miasta przy okazji ledwo sie odpychającym ? Dajmy na to tego "bulgotania" V8 osiagnac raczej nie osiągniesz. Zrób wszystko na przelotowych tłumikach i będziesz miał basowy pomruk. Czy warto ? Według mnie nie. Jakie auto ? Edytowane 24 Listopada 2007 przez LukeXE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Bigblocki maja niskie RPM porownujac do europejskich jednostek. Stad przede wszystkim bulgot na wydechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) no wlasnie? mnie zawsze zastanawialo co ludzie w tym widza. przyciskasz gaz do oporu, silnik ryczy, slychac w promieniu kilometra, a samochod dalej stoji... wracajac do tematu, moze przelotowy z koncowka powiedzmy od kawy zzr1400 co by pojemnosc sie zgadzala? ? m@k777 z tego forum w swojim polo mial koncowke z gsxr'a i mowil ze to dziala ;) Edytowane 24 Listopada 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Chyba dobre porownanie stock vs koncowka HKS w ~1600ccm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 A co mam powiedz jak jeżdżę tylko z jednym wydechem, bo drugi urwałem? ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Bigblocki maja niskie RPM porownujac do europejskich jednostek. Stad przede wszystkim bulgot na wydechu.Czyli wg. ciebie smallblocki nie bulgocza? A moze jeszcze sa wysokoobrotowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 A co mam powiedz jak jeżdżę tylko z jednym wydechem, bo drugi urwałem? ;]Troche kleju do glazury powinno zalatwic sprawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Co to za frajda jezdzic 1,4l ryczącym na polowe miasta przy okazji ledwo sie odpychającym ? Dajmy na to tego "bulgotania" V8 osiagnac raczej nie osiągniesz. Zrób wszystko na przelotowych tłumikach i będziesz miał basowy pomruk. Czy warto ? Według mnie nie. Jakie auto ? astra sedan 95 z trupia czacha na masce ;) Mi wlasnie nie chodzi o to zeby ryczalo glosno i basowo, tylko zeby byl przyjemny pomruk..Tak jak mowisz bulgotania raczej nie osiagne - na to sklada sie budowa silnika + wydechu. Podeptaliscie moje marzenia ;) Chyba jednak bedzie nowy 'oryginalny' uklad wydechowy i zaczne zbierac na jakiegos hamerykanskiego V8 ;) Edytowane 24 Listopada 2007 przez Slow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Czyli wg. ciebie smallblocki nie bulgocza? A moze jeszcze sa wysokoobrotowe? Dobra znow dolozylem wg niektorych do pieca... Moze przestane sie odzywac bo to co chce osiagnac Slow wycinajac wydech zeby sie lansowac 1400ccm przy minimalnym nakladzie finansowym jest ciezkie do uzyskania IMHO. Jak podrzuca filmik na ktorym wydech sobie chodzi na jalowym ( ile ma RPM? 600? Mniej? ) i mowi ze chce miec taki dzwiek z 4x mniejszej jednostki to sorry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 :lol: swietne ;) Sprowadzam i zaczynam sie (jeszcze bardziej) lansowac B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 chcesz mieć bulgot to wywal wszystkie tłumiki a na końcu zastosuj puszkę o dużej powierzchni wewnętrznej, duża pucha - bas, końcówka przelotowa - wycie :) ale nie polecam takich zabiegów bo można ocipieć w samochodzie, w ogóle te "sportowe" wydech to pomyłka na jakąkolwiek trasę powyżej 50km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Dobra znow dolozylem wg niektorych do pieca... Moze przestane sie odzywac bo to co chce osiagnac Slow wycinajac wydech zeby sie lansowac 1400ccm przy minimalnym nakladzie finansowym jest ciezkie do uzyskania IMHO.To moze pare slow wyjasnienia bez ironii, wg. amerykanskiej nomenklatury small-block to kazdy silnik o pojemnosci ponizej 6L, jednostki 1,4L to chyba raczej dla kosiarek i malych motocykli. Osobiscie uwazam takie przerobki za absurdalne, widok czegos takiego na ulicy budzi raczej usmiech politowania, podobnie jak ospojlerowane i warczace malacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martian1 Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 A ja tam wspieram autora tematu ;). Probuj moze ci sie uda... a jak nie to bedziesz kolejnym na ulicy, z ktorych jak tylko slysze zaczynam sie smiac :D (Nie chcialem obrazac tu nikogo) PS. Jak uda Ci sie uzyskac taki dzwiek...: http://pl.youtube.com/watch?v=vRYYe0kLCto ...to jestes moim bogiem! :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Pierdzi glosniej niz jezdzi? :rolleyes: Wolalbym ciche 2.4l w Accord Coupe niz nieumiejetnie wykastrowane z wydechu 2.5l w BMW. S_Works Thx za wyjasnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martian1 Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Chodzi mi o dzwiek przypominajaca z deczka muscle car'a, sie nie znasz :P Edytowane 24 Listopada 2007 przez martian1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Chodzi mi o dzwiek przypominajaca z deczka muscle car'a, sie nie znasz :PKiepsko widze osiagniecie z silnika 1,4 takiego efektu: http://tinyurl.com/2uzls2 Edytowane 24 Listopada 2007 przez S_Works Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) to jest silnik x14xe ? jak tak to załóż stożek tylko markowy jakiś k&n będziesz miał namiastkę v8 przy przyśpieszaniu hehhe Edytowane 24 Listopada 2007 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martian1 Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) @S_Works Zly link... -Z tym dzwiekiem od muscle cara to oczywiscie zart :). Jak juz to na twoim miejscu odbstawialbym za dzwiekiem a'la wysoko krecacy sie motocykl xD Edytowane 24 Listopada 2007 przez martian1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbchp250 Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Kiepsko widze osiagniecie z silnika 1,4 takiego efektu: http://tinyurl.com/2uzls2 Link nie bangla... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 martian1 juz jakis czas temu zachwycałem sie tym dzwiekiem - po prostu BOSKI Pierdzi glosniej niz jezdzi? Wolalbym ciche 2.4l w Accord Coupe niz nieumiejetnie wykastrowane z wydechu 2.5l w BMW. Zapewne tyczyło się to filmiku z M5 - wyobraz sobie ze sam, markowy wydech w nowej M5 daje okolo 40 koni, co w tym przypadku winduje moc do jakich 550 koni. Nie sadze wiec zeby to głosniej pierdzialo jak jechało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Moze ten zadziala: http://www.bialas17.neostrada.pl/dzwieki/Mopar_race_440.mp3 Edytowane 24 Listopada 2007 przez S_Works Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Pierdzi glosniej niz jezdzi? rolleyes.gif Wolalbym ciche 2.4l w Accord Coupe niz nieumiejetnie wykastrowane z wydechu 2.5l w BMW. hmm m5 ma chyba 5l pojemności a nie 2.5 jeżeli o nie chodzi, 2ga sprawa wydaje mi się, że nie tylko pierdzi bo ma ponad 500 koników i poniżej 5 sekund do 100 Edytowane 24 Listopada 2007 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martian1 Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) @S_Works Jest takie powiedzenie - mopar or no car xD. http://pl.youtube.com/watch?v=zs3UyHCSyNg @guziq Jestem ogolnie fanem motoryzacji i jak uslyszalem bmw z linku, ktorego zapodalem to doslownie orgazm :D Edytowane 24 Listopada 2007 przez martian1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 guziq & slavOK Wiem ze M5 ma 49xx ccm pojemnosci. Mowie o sytuacji w ktorej ktos rezygnuje z tlumikow na rzecz glosnosci olewajac wydajnosc. Fakt - to BMW brzmi pieknie ale dzwiek jest dopelnieniem wizerunku auta sportowego. A z Astry 1.4 nie zrobi sie nagle OPC po skasowaniu jednego tlumika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CBZ Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2007 Pytanie w temacie jest o wasze gusta, czy o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie - 'jak to zrobic'... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...