Skocz do zawartości
Slow

Jak Uzyskac Przyjemny Odglos Wydechu A'la V8 (bez Buczenia) W Silniku R4 ?

Rekomendowane odpowiedzi

Ale w tym ostatnim filmiku bylo trzeba na ciebie czekaaaaaac :P. Ogolnie spoko. Przez youtube ciezko ocenic jak to naprawde brzmi wiec nie wiem zabardzo co powiedziec :D. Floumaster troche glosniejszy chyba.

 

Pozdro!

Edytowane przez martian1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie brzmi :) jak jakas hondzisza ;)

teraz hondzisze brzmia jak asterka ;)

 

podoba mi sie dzwiek spod maski ;]

W takim samochodzie jest to chyba jedyny plus plynacy z instalacji filtra stozkowego ;)

 

FLOWMASTER +1

wolalbym FLOWMASTER x2 - jeden na rurze z 1 i 4 cylindra drugi z 2 i 3.. ehh moze kiedys ;)

 

Ale w tym ostatnim filmiku bylo trzeba na ciebie czekaaaaaac :P. Ogolnie spoko. Przez youtube ciezko ocenic jak to naprawde brzmi wiec nie wiem zabardzo co powiedziec :D. Floumaster troche glosniejszy chyba.

 

Pozdro!

Ciezko bylo sie mej niewiascie wstrzelic z nagrywaniem przyjazdu, niemniej jednak dzwiek slychac bardzo dobrze juz z daleka ;)

 

Niestety jest tak jak piszesz, ciezko ogladajac filmiki na youtubie powiedziec jak brzmi to w rzeczywistosci. Ja jednak uwazam, ze brzmi calkiem, calkiem :)

 

http://pl.youtube.com/watch?v=5b3I1qXEQBY Tak brzmi mój skromny f18b2 :)

Wez - nagraj z boku, z przodu, z tylu, przy odjezdzie, przyjezdzie a nie jakies 5 sekund ze widokiem na zegary ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się nie podoba żadne V8, buczycie, że aż mi sie słuchać tego nie chce. Śmieszne pojemności a próbujecie sie jakoś podratować jakimś syfem, który mało głowy nie rozwali. Dajcie sobie spokój albo kupcie prawdziwe V8 i w tedy pogadamy. Mnie to tylko wkurza, kiedy słyszę coś takiego na ulicy.

Dzięki za uwagę PA.

Edytowane przez Pure

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Częściowo muszę poprzeć Pure'a. Siedzę w moto chyba bardziej niż w kompach i prawda taka że z 1,4l czy jakiegokolwiek innego R4 nie uzyskacie dźwięku podobnego do V8. A jeśli sądzicie że jest on podobny, posłuchajcie na żywo GM Big-Block 8,2l doładowane kompresorem... lub zwykłej Vetty C5 a zmienicie zdanie, nie urażając nikogo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Częściowo muszę poprzeć Pure'a. Siedzę w moto chyba bardziej niż w kompach i prawda taka że z 1,4l czy jakiegokolwiek innego R4 nie uzyskacie dźwięku podobnego do V8. A jeśli sądzicie że jest on podobny, posłuchajcie na żywo GM Big-Block 8,2l doładowane kompresorem... lub zwykłej Vetty C5 a zmienicie zdanie, nie urażając nikogo ;)

Nikt nie powiedzial, ze cel zostal osiagniety a idac tokiem rozumowania uzytkownika Pure: Nalezy kupic "amerykanca" z silnkiem V8 i .. wtedy zaczac rozmawiac na temat z topicu, ktory dla przypomnienia brzmi:

Jak Uzyskac Fajny Odglos Wydechu A'la V8 (bez Buczenia) W Silniku 1,4l ?

 

Cala zabawa tkwi natomiast w tym aby probowac osiagnac chociaz namiastke odglosu V osemki w rzedowej czworeczce i nikt mi tego nie zabroni ;)

 

Swoja droga saleen probowales modyfikowac wydech pod tym katem ?

 

czytajac Twoja wypowiedz :

prawda taka że z 1,4l czy jakiegokolwiek innego R4 nie uzyskacie dźwięku podobnego do V8

mozna wnioskowac, ze masz to juz za soba ;)

 

Korzystajac z okaji chcialbym podziekowac wiernym 'kibicom' ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem. Ale no... dobra, nieważne. Nic nie mówiłem, sorry.

Nie chodzi o to aby nic nie mowic.. szczegolnie, ze jak narazie niewiele bylo tu osob, ktore tak jak Ty sa bardziej moto np. Berkut czy Genocide

 

Jezeli masz jakies sugestie to chetnie przeczytam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swap to nie tylko wymiana silnika :P. Trzeba takze zainwestowac w hamulce, skrzynię... ewentualnie zawieszenie zeby po wsadzeniu takiego klocka samochod nie szural po ziemi ;) - ogolem wydatek dosc duzy sie robi.

Edytowane przez martian1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sobie zajrzalem przed koncem roku co w temacie slychac i widze ladne postepy...

 

tak moze strzele dziwna aluzja... ale czy zamiast ladowac kase w stary silnik... i modyfikowac i modyfikowac a portfel coraz mniejszy... nielepiej poprostu bylo by kupic V8? mysle ze przy odrobinie szczescia zmiesci ci sie pod maska... a i niekosztuje niewiadomo ile... a w razie czego pozostaje jeszcze slinik od subaru ktory juz na bank ci wejdzie a efekt bedziesz mial napewno taki o ktorym marzysz a przy okazji i koni tycio wiecej ;) wiec 2sprawy zalatwisz za jednym zamachem ;) powodzenia. & szczesliwego nowego...

I z jaką skrzynią FWD byś chciał to ożenić? Poza tym Astra V8 FWD... nie no, kontrowersyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1UZFE jest malym motorem ale ni w zab nie widze jak by wlozyc to na przednia os :) Ja sie zastanawiam jak ja wogole tego potworka w Escorta wloze :) W audi da sie latwo zrobic FWD V8 ale astra... nie wiem jak :) Chyba ze jakis patent z Volvo ale tam z kolei auto jest bardzo szerokie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za kreatywnosc, pomysłowość i włożoną pracę.

aaaale nie brzmi to podobnie do V8 i nigdy nie będzie bo to zupełnie inna konstrukcja.

 

Nie było by lepszym wyzwaniem, próba maksymalnego uciszenia auta? np poprzez zamontowania zestawu tłumika śodkowego i końcowego do 1 i 2 cylindra oraz 3 i 4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

start

przejazd

 

Moje skromne Charade GTti

 

Co prawda nie R4 ani 1400ccm tylko R3 12v DOHC Turbo 993 ccm

 

Pełen przelot od turbiny do końca 2,5 cala z jakimś końcowym tłumikiem aby jeździć jakoś "po mieście" :lol:

 

Przepraszam za jakość, robione aparatem.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bobson37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

start

przejazd

 

Moje skromne Charade GTti

 

Co prawda nie R4 ani 1400ccm tylko R3 12v DOHC Turbo 993 ccm

 

Pełen przelot od turbiny do końca 2,5 cala z jakimś końcowym tłumikiem aby jeździć jakoś "po mieście" :lol:

 

Przepraszam za jakość, robione aparatem.

 

Pozdrawiam.

Fajny Matchbox ;) - Ile ma kucy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj nie wiem czy to ma tyle. Przy 130bhp moj RST majac szpere i 830kg wagi na 195/50/15 mielil na jedynce kapcia za dodaniem gazu, u ciebie nie widzialem rozpaczliwej walki o trakcje. Ani tez nie ucieka jak glupii.

 

Chcemy onboard :D

 

Brzmi fajnie, 3 cylindry maja perfidny odglos :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj nie wiem czy to ma tyle. Przy 130bhp moj RST majac szpere i 830kg wagi na 195/50/15 mielil na jedynce kapcia za dodaniem gazu, u ciebie nie widzialem rozpaczliwej walki o trakcje. Ani tez nie ucieka jak glupii.

berkut, przeciez kolega nawet nie ruszał ostro a pierwszy bieg zmieniał pewnie gdzies przy ~3krpm ;)

wydaje mi sie ze w RSie jest nizej moment i dlatego łatwiej jest zerwać przyczepność :) seryjne GTti przy wadze 700kg robi setke w ~8s, wiec pewnie i na dwójce jeszcze sporo popiszczy jak bedzie trzeba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkrut znając Twoje poczynania na forum spodziewałbym się innej odpowiedzi :) Brak wiary w japońską technologie?:>

 

Co do mocy, seria ma 101 koni i 130 Nm, w moim jest obrobiona głowica, wtryski denso 365 ccm, doładowanie 0,85bara (0,6 seria) wydech z downpipe 2,5 cala pełen przelot, FIC od Iveco od dolnej dokładki zderzaka po same reflektory (jest wielki :) ) i kilka innych pierdółek. Obecnie auto świeżo po zakupie, remontuje budę, do zrobienia hamulce tył i kilka rzeczy przy silniku. Na lato na przód wskoczą prawdopodobnie Toyo R888 195/50r15 :) Obecnie mamy zimę a ja popitalam na uniroyal rainsport1 195/45r14. Myślisz, że mam trakcję gdy ruszam z 3k rpm? :)

 

S1Sweet ma rację, biegi zmieniane przy 3k i ruszałem normalnie :) a pełen moment seria ma już przy 3,5k rpm.

 

 

Onboard będzie jak polepszy się pogoda i wyremontuje podłogę. Bov 2tłoczkowy sun-a robi niesamowite wrażenie :)

Edytowane przez bobson37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm widac nieogarniety bylem ;) Za duzo bokow od tej zimy, za malo myslenia :)

 

Czekam na onboard bo wyobrazam sobie jak to smiga przy pelnym gazie :)

 

Ja brak wiary w japonska motoryzacje ?:) W moim autku bedzie bilo serduszko japonczyka, mam nadzieje ze bicie zamieni sie w pikanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mnie sie bardziej podoba "MUSTANG GT" ;)

 

Slow, dobrze ze nie sluchasz teoretyków bo poki co masz pewnie duzo wieksza wiedze w temacie od nich ;)

Ogladajac te filmiki, tlumik z Mustanga faktycznie moze brzmiec lepiej, szczegolnie jesli ktos lubi 'wyscigowy ryk' Ja jednak jestem w pelni zadowolony ze zmiany i wiem, ze ide w dobrym kierunku ;)

 

Ogolnie malo kogo slucham w tej materii, wiedza na pewno sie kiedys przyda gdy bede robil uklad wydechowy do lepszego samochdu (Talon 2.0 T ~300HP RWD), poki co tego rumburaka traktuje jako poligon doswiadczalny :D

 

 

tak sobie zajrzalem przed koncem roku co w temacie slychac i widze ladne postepy...

 

tak moze strzele dziwna aluzja... ale czy zamiast ladowac kase w stary silnik... i modyfikowac i modyfikowac a portfel coraz mniejszy... nielepiej poprostu bylo by kupic V8? mysle ze przy odrobinie szczescia zmiesci ci sie pod maska... a i niekosztuje niewiadomo ile... a w razie czego pozostaje jeszcze slinik od subaru ktory juz na bank ci wejdzie a efekt bedziesz mial napewno taki o ktorym marzysz a przy okazji i koni tycio wiecej ;) wiec 2sprawy zalatwisz za jednym zamachem ;) powodzenia. & szczesliwego nowego...

Pomysl chyba jeszcze bardziej szalony niz zalozenie tematu ;) Z tym, ze mozliwe, iz bylalby to jedyna droga - jednak wtedy nie byloby to juz osiaganie dzwieku podobnego do V8 w R4-ce a po prostu dzwiek V8 :)

 

Szczerze, jakiekolwiek powazniejsze idace modyfikacje w tym samochodzie nie maja sensu.

 

Raz, ze jest to mocno zajechana sluzbowka do brudnej roboty, ktorej nikt nigdy juz nie odkupi i osobiscie daje jej jeszcze okolo roku zanim sie rozleci i wtedy wyciagne z niej swoje graty. Dwa, ze SWAP wiazalby sie z niemalymi kosztami, do ktorych dochodza wspomniane rzeczy takie jak; skrzynia, zawieszenie, ukl. hamulcowy itp.

 

Niestety nie nalezy do osob, ktore wiedza "gdzie kupic.... i CO kupic..." ;)

 

Swoja droga jak myslisz ile kosztowala by taka przekladka z czesciami i robocizna - zakaladajac, ze zroblily to ktos znajacy sie na rzeczy?

 

Szacunek za kreatywnosc, pomysłowość i włożoną pracę.

aaaale nie brzmi to podobnie do V8 i nigdy nie będzie bo to zupełnie inna konstrukcja.

 

Nie było by lepszym wyzwaniem, próba maksymalnego uciszenia auta? np poprzez zamontowania zestawu tłumika śodkowego i końcowego do 1 i 2 cylindra oraz 3 i 4 ?

Dziekuje za motywacje do dalszych poszukiwan i eksperymentow :)

 

Robilem cichy komputer to ktos rzucil pomysl (chyba PelzaK) zrobienia najglosniejszego komputera ala chopper, teraz znowu zeby wyciszyc ;)

 

Myslalem raczej o osobnych wydechach dla cylindrow 1 i 4 oraz 2 i 3, pamietaj rowniez ze teraz sa 3 srodkowe i koncowy wiec uklad jest nieco wyciszony.

 

Moje skromne Charade GTti

 

Co prawda nie R4 ani 1400ccm tylko R3 12v DOHC Turbo 993 ccm

 

Pełen przelot od turbiny do końca 2,5 cala z jakimś końcowym tłumikiem aby jeździć jakoś "po mieście" :lol:

Dosc cicho jak na 2,5 cala i jeden tlumik. Mi przy takiej srednicy rury, dwoch przelotowkach i koncowym Flowmasterze 44 urywalo leb ;)

Moze tlumik ma srednice wlotowa/wylotowa 1.5 cala ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dosc cicho jak na 2,5 cala i jeden tlumik. Mi przy takiej srednicy rury, dwoch przelotowkach i koncowym Flowmasterze 44 urywalo leb ;)

Moze tlumik ma srednice wlotowa/wylotowa 1.5 cala ? ;)

 

hmmm 100 db na biegu jałowym, 115 przy 4k to cicho?:D Aparat sporo chrzani więc nie ma odniesienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm 100 db na biegu jałowym, 115 przy 4k to cicho?:D Aparat sporo chrzani więc nie ma odniesienia.

Zwracam honor ;) Niestety aparaty/kamerki czy komorki nie radza sobie zbyt dobrze ze poprawna rejestracja dzwieku.

 

Wracajac do mojego ukladu - tak sie bawilem przez chwilke w PS i obecnie mysle nad czyms takim:

 

Dołączona grafika

nie jest to Magnalflow ale jak sie nie ma co sie lubi..

 

Chcialbym obciac portki z kolektora i umiescic gniazdo sondy lambda do jednej z rur.

Dołączona grafika

 

nastepnie wstawic jak najwczesniej dwie osobne przelotowki:

Dołączona grafika

 

pozniej duza, podwojna przelotowka i dalej prawie do konca dwie rury o srednicy 45mm.

Dołączona grafika

 

Tuz przed Flowmasterem wykorzystalbym portki z kolektora lub zakupil jakies inne i rury laczylyby sie w jedna.

Dołączona grafika

 

 

Dobrze glowkuje ? ;)

 

Zastanawiaja mnie jak silnik zareaguje na taka zmiane, chodzi mi tutaj o zjawiska falowe w ukladzie wydechowym.. Chociaz chyba tak juz namieszalem, ze nie ma to wiekszego znaczenia, szczegolnie, iz chodzi mi o dzwiek a nie o moc ;)

 

Najbardziej jednak jestem ciekaw jaki wplyw bedzie to mialo na samo brzmienie :D

 

Mial byc True Dual bedzie "prawie jak" - zobaczymy co z tego wyniknie.

 

Jesli bedzie kiszka trzeba bedzie dokupic drugiego Flowmastera 44, inaczej poprowadzic jedna z rur i zainstalowac go po drugiej stronie, co moze byc nieco trudne - szczegolnie ciezko przekonac niektorych spawaczy, ze cos sie zmiesci (tak jak bylo z dosc pokaznym tlumikiem od Mustanga)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, rozdzielanie układu wydechowego na 2 rury gdzie indziej niż w kolektorze nie da oczekiwanego efektu. A po co chcesz łączyć już raz rozdzielone rury, to ja już w ogóle nie rozumiem. Jak chcesz mieć podwójny wydech, to wyspawaj kolektor wydechowy który paruje po 2 cylindry i pociągnij od tego kolektora 2 niezależne wydechy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, rozdzielanie układu wydechowego na 2 rury gdzie indziej niż w kolektorze nie da oczekiwanego efektu. A po co chcesz łączyć już raz rozdzielone rury, to ja już w ogóle nie rozumiem. Jak chcesz mieć podwójny wydech, to wyspawaj kolektor wydechowy który paruje po 2 cylindry i pociągnij od tego kolektora 2 niezależne wydechy.

Wszystko przez to, ze aparat nie objal calego podwozia, moze takze nie wyrazilem sie do konca jasno w ostatnim poscie.

 

Kolektor posiadam taki:

Dołączona grafika

czyli 4-2-1.

Chcialbym go obicac w miejscu zaznaczonym czerowna linia. Bedzie wiec jedna rura z cylindra 1 i 4, druga z 2 i 3.

 

W miejscu gdzie konczy sie kolektor planuje wstawic dwie male przelotowki lub strumienice szczelinowe (substytut glasspacka)

Dołączona grafika

 

Nastepnie duzy podwojny tlumik przelotowy i 2 rury o sr. 45mm z nierdzewki az do Flowmastera 44 na koncu.

 

Rury planuje wstepnie polaczyc gdyz tak jest po prostu latwiej i taniej. W przypadku calkowicie osobnych wydechow dochodzi kupno kolejnego Flowmastera i proba puszczenia jednej z rur na druga strone, co moze nie byc takie latwe (jestem w trakcie pomiarow).

 

Oczywiscie jesli efekt bedzie mizerny bede musial tak mimo wszystko zrobic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...