Skocz do zawartości
Slow

Jak Uzyskac Przyjemny Odglos Wydechu A'la V8 (bez Buczenia) W Silniku R4 ?

Rekomendowane odpowiedzi

podziwiam cie za upor, ze topisz kase w czyms co nie ma sensu. masz wizje i do niej dozysz. to jest jak z lapaniem kroliczka. nie chodzi o to, zeby go zlapac, ale zeby go gonic.

dla mnie szkoda by bylo ladowac kase w taki wozek, zeby cos zmieniac. w swojej astrze mocniejszej od twojej o prawie 40% poza serie zmienilem tylko heble na skuteczniejsze bo oryginalne sie skonczyly a jak oryginalny wydech zaczal brzmiec jak WRC po odpuszczeniu gazu to wymienilem tlumiki na nowe, zeby byla cisza, bo na dluzsza mete i trase halas wkurza.

 

dla mnie najlepszym tuningiem jest auto, ktore wyglada jak seria a z pod swiatel odjezdza jak blyskawica i zostawia na sasiednim pasie typa w mocniejszym wozie zr szeka na dywaniku, oczywiscie odjazd do predkosci podanej przez znaki, bo punktow nie kolekcjonuje.

 

ogolnie zycze powodzenia, za kolejne pare tysiecy potroisz wartosc astry, bedziesz zadowolony a jak bedziesz chcial ja sprzedac to wezmiesz tyle co ten woz jest wart i to co dorobiles oddasz zafriko, zeby tylko sie go pozbyc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dobre slowo ;)

 

Jest dokladnie tak jak mowisz - nie chodzi o to zeby zlapac kroliczka, ale zeby go gonic. Skonczy sie to pewnie gdy pieniadze beda potrzebne gdzie indziej albo ja sam stwierdze, ze lepiej nie juz bedzie i przerzuce sie na cos innego.

 

Na blyskawiczne odjazdy seryjnie wygladajacym samochodem jeszcze troche niestety musze poczekac:

Dołączona grafika

 

Chyba zartujesz z tym oddaniem za friko ;) To co zrobilem wyciagne a wrzuce serie, ktora trzymam specjalnie na strychu.

 

Wydech biore na 100%, chocbym mial go sobie powiesic na scianie nad monitorem ;)

 

Mysle, ze bede jezdzil ta Asterka do konca jej dni.. czyli powazniejszej awarii - potem zlom!

 

EDIT:

Sam pewnie wiesz, ze pakowanie pieniedzy w cos co czlowieka cieszy nie boli az tak bardzo. Ty 'topisz' w sprzet do latania, ja w modyfikacje wydechu - frajda przypuszaczam wprost proporcjonalna do kwoty wydanych pieniedzy ;)

Edytowane przez Slow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ducha nie ma, jest za to dusza - tylko mocy brak ;)

 

Fajny macie placyk do takich zabaw :)

http://pl.youtube.com/watch?v=Xm0iIb6vCGU :D

 

Tutaj Daihatsu Charade GTti 993cc VS. Monaro Holden 5.6L V8

http://pl.youtube.com/watch?v=nu1V48gd9bQ&NR=1

 

 

Tak jak pisalem wczesniej, traktuje ten samochod jako poligon doswiadczalny, zdobyte doswiadczenie bede mogl wykorzystac pozniej ;)

 

post-106822-1231705854_thumb.jpg

Cylindry 1 i 4 oraz 2 i 3 na oddzielnych rurach, pozniej male rozprezniki, nastepnie srodkowy od BMW 5 E34 525, na koncu polaczenie rur i Flowmaster Super 44

 

Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

Edytowane przez Slow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Wyglada jak potwor a to tylko 3 cylinderki (dobrze wykorzystane) ;)

 

Gdzies mi sie obilo o uszy, ze teraz coraz wiecej samochodow benzynowych ma miec turbinke - tlumaczone jest to wzgledami ekonomicznymi oraz ekologicznymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzw. downsizing :wink:

Ford Flex 3,5 V6 EcoBoost - downsizing w amerykańskim stylu ;)

 

 

Az sie boje ile moj ruburak, doladowany jedynie moim ciezarem, wypuszcza CO2 do atmosfery przy obecnym wydechu ;)

 

EDIT

Panowie.. i Panie - nie Ty Pusik ;) wielkimi krokami zbliza sie podwojny wydech. Drugi Flowmaster 44 juz zamowiony, kilka dodatkow rowniez. Obecnie na ekranie monitora wyglada to tak:

Dołączona grafika

 

Byc moze jeszcze w tym tygodniu bedziemy swiadkami pierwszego podwojnego wydechu z H-pipem (True Dual Exhaust) w kosiarce R4 1.4L ;)

 

Zamast wytykajac jakie to bezsensowne prosze o trzymanie kciukow ! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy projekt, miło że dążysz do celu, ale sam wiesz ze ta całą kase można by lepiej zainwestować ;)

Ale tak jak pisałeś trzymam kciuki i może będzie mi dane usłyszec kiedyś ten wydech na żywo w krakowie, jak zobacze/usłysze tak grającą astre, to bede wiedział kto to :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy projekt, miło że dążysz do celu, ale sam wiesz ze ta całą kase można by lepiej zainwestować ;)

Ale tak jak pisałeś trzymam kciuki i może będzie mi dane usłyszec kiedyś ten wydech na żywo w krakowie, jak zobacze/usłysze tak grającą astre, to bede wiedział kto to :mrgreen:

Byś wrzucił jakiś onboard Twojego Dajczadu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy projekt, miło że dążysz do celu, ale sam wiesz ze ta całą kase można by lepiej zainwestować ;)

Ale tak jak pisałeś trzymam kciuki i może będzie mi dane usłyszec kiedyś ten wydech na żywo w krakowie, jak zobacze/usłysze tak grającą astre, to bede wiedział kto to :mrgreen:

Dzieki za dobre słowo :)

 

Z kasą wiadomo - lepiej byłoby odłożyc na wkład własny ;) jednak nie żaluję.. jeszcze.. bo jak sie moja 'Pani' o tym dowie to JA bede miał podwójny wydech w du... ;)

 

Troche jeżdzę po Krakowie w tygodniu - wypatruj Astry z białą czachą na masce ;)

 

Dołączona grafika

 

btw. rowniez czekam na nagrania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"prawy" przewód wydechowy jest sporo dłuższy od "lewego" tak się nie robi, spróbuj je jakoś wyrównać długościowo

Dzieki za sugestie :) Niestety blokuje mnie bak, inaczej bym sie nie cackal ;)

 

Chyba jedyne co mozna zrobic to puscic go nieco inaczej:

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na tych rzeczach, wiec nie bijcie jak jest to glupie i bezsensu :P

 

Ale czy takie cos nie rozwiaze tego problemu dlugosc, w ogole cos to zmieni?:

 

Dołączona grafika

 

 

Choc jak znam zycie to pewno nie zmieni :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, a to czarne to - tlumik ? Kwestia wygospodarowania miejsca oraz znalezienia odpowiedniego tlumika - obawiam sie, ze obydwie rzeczy bylyby bardzo trudne. Swoja droga, czemu rury maja byc rowne, jakie ma to znaczenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem, gdybam ale różna długość spowoduje różny opór dla wydostających się spalin co może dać efekt nierównej pracy, ciśnienie w układzie wydechowym też będzie inne, zjawiska falowe mogą być inne ble ble ble :D

Dla Ciebie może być taki efekt że kultura pracy silnika może się pogorszyć, być głośniejszy, słabszy ale pewnie nawet jak byś miał o 1m jeden układ dłuższy to trudno było by to wyczuć. Mimo wszytko wolał bym zrobić równy dla własnego dobra psychicznego.

 

Zresztą domowymi metodami to se ja mogę gdybać co by było i jaki efekt bym uzyskał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, a to czarne to - tlumik ?

No raczej nic innego by to nie moglo byc, no chyba ze katalizator :P

 

Chodzilo mi o fakt, ze do takiego tlumika srodkowego, moglbys jakims cudem podciagnac rownej dlugosci rury z obu stron(tzn od slinika do tlumika i z tlumika do tylu)

 

No ale pewno to nie ma racji bytu.

 

 

Wymien bak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykły User

Mimo ze projekt ambitny to wciaz totalna amatorka, uklad nie jest policzony wiec efekt moze byc rozny jesli chodzi o szeroka pojeta kulture pracy silnika - zobaczymy :)

 

Reaktiv

jesli dzwiek bedzie zbyt glosny mam zamiar dolozyc jeszcze jeden, tym razem podwojny tlumik przelotowy. Jednak najwet jesli bym chcial nie zmieszcze go w miejscu, w ktorym umiesciles go na wizualizacji.

 

EDIT:

Drugi Flowmaster Super 44 - dotarl !

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Czekam jeszcze na rozprezniki i gniazdo sondy lambda..

 

EDIT2:

Zdjecia z placu boju, niestety nie udalo sie zbyt wiele zrobic, ale juz wszystko przygotowane na jutro :)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

EDIT3:

 

Takl wyglada to na chwile obecna, jednak uklad nie jest jeszcze skonczony, wymaga kilka poprawek..

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

EDIT4:

Tak to obecnie brzmi:

True Dual Exhaust in R4 Engine - FLOWMASTER Super 44

Powyzej 2-2,5k RPM beznadzieja. Po weekendzie dorzucam dodatkowy tlumik z Vectry 3.0i..

 

EDIT5:

W miejsce strumienic poszedl podwojny tlumik przelotowy, na koniec dwie pojedyncze przelotowki. Jest zle. Jutro dalsze prace..

 

http://www.youtube.com/watch?v=7puk1bAx9Wo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dla tego taka lipa że układ wydechowy ma za dużą pojemność/sprawność a silnik za mały litraż.

I odpowiedniego oporu nie stawia, pewnie bardzo małe ciśnienie jest w układzie. Mógł byś spróbować z rurami o mniejszym przekroju. Zresztą i dont now.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehehe brzmi jak V8 ale takie bardziej scisniete za jaja :D. Probuj dalej, trzymam kciuki ;)

Dzieki za dobre slowo, ale naprawde mam dosc tematow zwiazanych z wydechem. Dzisiaj ostatnia przerobka. Jesli nie zda egzaminu daje sobie spokoj..

 

 

Pewnie dla tego taka lipa że układ wydechowy ma za dużą pojemność/sprawność a silnik za mały litraż.

I odpowiedniego oporu nie stawia, pewnie bardzo małe ciśnienie jest w układzie. Mógł byś spróbować z rurami o mniejszym przekroju. Zresztą i dont now.

No wlasnie srednica rury jest wzieta z d... - powinno byc 30-35mm przy dwoch wydechach.. Dzisiaj go przytkam troche prawdziwym tlumikiem (nie przelotowym) i zmiejsze srednice rur.

 

Zobaczymy, jednak juz teraz moge powiedziec Mission Failed :(

Edytowane przez Slow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oho...

No coz, nie ma co sie zalamywac ;). Troche zabawy z tym miales, nowe dosiwadczenia i takie tam.

 

 

Pozdro

Mateusz

 

PS. A ja i tak uwazam, ze moj rust-mod to najlepsza opcja polepszenia dzwieku :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daleko mi do zalamania, na razie jestem po prostu zly.. Jakies tam, zdobyte doswiadczenie przyda sie , mam nadzieje w przyszlosci.

 

Moglem pomyslec o rust-modzie na poczatku ;)

 

Na chwile obecna pozostaje mi:

 

:lol2:

 

EDIT:

 

Jeszcze nie zdazylem wszystkiego poprawic, na dzien dzisiejszy brzmi to tak:

 

http://www.youtube.com/watch?v=7iFpUndBPj0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daleko mi do zalamania, na razie jestem po prostu zly.. Jakies tam, zdobyte doswiadczenie przyda sie , mam nadzieje w przyszlosci.

 

Moglem pomyslec o rust-modzie na poczatku ;)

 

Na chwile obecna pozostaje mi:

 

:lol2:

 

EDIT:

 

Jeszcze nie zdazylem wszystkiego poprawic, na dzien dzisiejszy brzmi to tak:

 

http://www.youtube.com/watch?v=7iFpUndBPj0

 

Weź go przerżnij :D Wkręć na obroty, pokaż jak z nich schodzi. I nagraj czymś sensownym, bo dźwięk wcale nie wydaje się taki tragiczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź go przerżnij :D Wkręć na obroty, pokaż jak z nich schodzi. I nagraj czymś sensownym, bo dźwięk wcale nie wydaje się taki tragiczny :)

Nie wkrecam go na obroty wlasnie z powodu tragicznego brzmienia powyzej pewnego pulapu RPM. Nagrywam tym co mam - lepiej nie bedzie ;)

 

Na niskich jest bardzo ok, chodzi właśnie o wysokie, a tam to brzmi słabo, ale może uda coś się tam jeszcze pokombinować :) pzdr

Pokombinowalem ;)

 

Niestety brzmienie na wolnych obrotach nie jest juz takie glebokie. Jest za to o wiele ciszej a pierdzenie poszlo w wyzsza partie obrotow. Nadal jednak wystepuje:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1a1xe74ZJ30 - silnik na ssaniu

 

 

Przy normalnej jezdzie jest juz calkiem przyjemnie, nie musze sie ograniczac do maksymalnie 2500 RPM ;) Pierdzenie wystepuje jedynie przy gwaltownym przyspieszaniu oraz obrotach powyzej 4.5k. Jest to o tyle klopotliwe, ze wyprzedanie przy takiej kosiarce wymaga wkrecania sie na obroty..

 

http://www.youtube.com/watch?v=9G4G7zUOxlA

 

Filmik jest do du.y. Slychac stukanie ukladu o belke. Postaram sie nagrac cos lepszego uprzednio poprawiajac mocowanie wydechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...