Skocz do zawartości
mpeg-4

Recenzja Karty Dźwiękowej Esi Juli@

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

Oryginalny test na ixbt

 

profesjonalna karta dźwiękowa o niezwykłym wyglądzie,

z profesjonalnymi & konsumenckimi złączami Jacks.

Karta dźwiękowa Juli@ została zaprezentowana przez firmę ESI na znanej na całym świecie wystawie przy Musikmesse (31 marca – 3 kwietnia 2004) we Frankfurcie, w Niemczech.

 

Karta dostarczona jest w ładnym pudełku które wykonane jest w formie książeczki z przezroczystą wewnętrzną stroną.

 

Dołączona grafika

Pudełko dla karty ESI Juli@ jest ładne i funkcjonalne

Wyposażenie

 

Pudełko z przysłaną do nas na testy kartą zawiera w komplecie następujące składniki :

 

>Karta-PCI ESI Juli@;

>Kabel przejściówka z zewnętrznymi złączami dla interfejsu MIDI I/O i S/PDIF I/O;

>przydatny podręcznik użytkownika w języku angielskim i niemieckim wydany w formacie A5;

>CD z driverami;

>CD ze specjalną wersją Ableton Live (lista ograniczeń);

>kupon na 50% rabatu przy aktualizacji do pełnej wersji Ableton Live;

>kolorowa reklama prezentująca wszystkie produkty ESI.

 

Karta-transformer

 

Unikatową właściwością tej karty jest możliwość transformacji w zależności od potrzeb użytkownika np: możesz wybrać, które ze złącz chcesz uaktywnić — profesionalne zbalansowane dżeki (1/4 "TRS) albo standartowe dżeki (RCA).

 

Dołączona grafika

Karta ESI Juli@: profesionalne zbalansowane dżeki 1/4 TRS są teraz aktywne

 

Dołączona grafika

Rozłączona karta ESI Juli@ : górna część obraca się o 180 stopni

 

Dołączona grafika

Karta ESI Juli@: standartowe dżeki RCA są teraz aktywne

 

Wnętrze

 

Główny chip DSP, opatrzono etykietą(nalepką) z logo ESI — jest to chip VIA Envy24HT-S (24 bit, 192 kHz; interface'y: trzy wyjścia I2S/AC-links , dwa wejścia I2S/AC-links . Cyfrowy transceiver– AKM AK4114 (8 wejść, 2 wyjścia).

 

Dołączona grafika

Główny chip DSP: 24 bit, 192 kHz VIA Envy24HT-S

W karcie zastosowano 8-kanałowy multibitowy 24 bit 192 kHz DAC AKM AK4358, z zredukowaną wrażliwością na jitter, DAC AKM który przeznaczony jest dla profesjonalnego sprzętu ,a także konsumenckich odtwarzaczy DVD-Audio i SACD (a propos, o wyjściu tego DACa pisałem w naszych nowościach rok temu).Zakres dynamiki to 112 dB. THD+szum: -94 dB. 8-krotny 24-bitowy filtr cyfrowy z opcją płynnego spadku ChCZ(opcja w tym przypadku odłączona do dostarczenia w idealnie-liniowej ChCZ). DAC chociaż nie jest topowy, ale całkowicie solidny dla karty dźwiękowej w tej kategorji cen .

 

Dołączona grafika

Schemat strukturalny karty ESI Juli@

Ze schematu strukturalnego karty ESI Juli@ widać, że 8-kanałowy DAC AKM 4358 (oznaczony jak 4ch DAC) jest on zastosowany w tej karcie dźwiękowej nie przypadkowo — on służy do sprzętowego monitoringu cyfrowych wejść/wyjść (I/O ) przy absolutnie zerowym opóźnieniu (latencją).

 

ADC-dual bit delta-sigma stereo 24 bit 192 kHz AKM AK5385A, posiada on nieco lepsze parametry;ten przetwornik jest przeznaczony przez firmę AKM do zastosowań w profesjonalnym sprzęcie do nagrań w formatach wysokiej rozdzielczości, m.in.DVD-Audio.Zakres dynamiki to: 114 dB. Sygnał/(THD+szum): 103 dB. wysokiej jakości cyfrowy antialiasing-owy filtr z liniową fazą, pasmo przepustowe przy samplingu (Fs) 48 kHz: 0~21.768 kHz, nierównomierność: 0.005 dB,(stopband: 100 dB)

 

Dołączona grafika

Przetworniki karty ESI Juli@: DAC AKM 4358 i ADC AKM 5385A

Inne komentarze. chociaż DAC i ADC w tej karcie są zbliżonej klasy,to przetworniki ADCs są jednak nieco lepsze od DACs. prawdopodobnie,tak jak i w przypadku Waveterminal 192X, projektanci uważali, że przy innych równych jakości przetwarzanie (ADC) jest ważniejsza w studiu home/project , niż nieznaczne obniżona jakość monitoringu sygnału. ale oto dla użytkowników hi-end audio PC (złącza-RCA są właśnie ukłonem w ich stronę :)), i którzy wykorzystują swój komputer właśnie ze względu na wysoką jakość odtwarzania nagrań i których absolutnie nie interesuje ADC, jest to powodem do zastanowienia się — czy ten DAC jest porównywalny z poziomem jakości reszty naszego systemu audio ? jeżeli reszta naszego zestawu audio jest o wiele droższa od karty (orientacyjnie ponad $600), tak tak wąskim gardłem staje się w tej sytuacji, jakość DAC,a więc należy zwrócić uwagę na wartościowe karty dźwiękowe masteringowego poziomu.

 

W ogóle, należy zauważyć, że w rozpiętości cen do $200 Juli@ prezentuje lepszej jakości DAC/ADC, w porównaniu z podobnymi starszymi kartami na ENVY24 — różnymi M-Audio Audiophile 2496, Echo MIA i t.p. Stosownie do naszych pomiarów (using the same reference sound card) Juli@ jest jeszcze lepsza niż droższy Waveterminal ESI 192Õ, a który ma lepsze (według specyfikacji) ADCs.W naszym odczuciu jedynie karta EMU 1212M(z przetwornikami wyższej klasy) może być poważnym konkurentem dla niewątpliwie udanej w stosunku jakość/cena karty Juli@.

 

Pomimo tego faktu, wielu użytkowników posiadających sprzęt audio średniej klasy i kategorii cen woli wybrać kartę Juli@, ponieważ ta karta ESI jest łatwiejsza w użytkowaniu, nie ma problemów z wsparciem interface'u MME/WDM w high formats,posiada o wiele równiejszą charakterystykę częstotliwościową liniowych wyjść i proponuje pewne pożyteczne w pracy ''firmowe'' możliwości, o których będzie później mowa .Ponadto, karta EMU jest bardzo trudna do dostania,i ta sytuacja nie zmieniła się już od pół roku.

 

Dołączona grafika

Panel sterowania ESI Juli@ prosty i zrozumiały

Technologia E-WDM

 

Technologia E-WDM (Enhanced Audio MIDI Driver) jest projektem ESI, który poszerza oryginalną koncepcję architektury WDM-drivers firmy Microsoft .

 

Oprócz standardowych możliwości, E-WDM oferuje funkcje, potrzebne przy zawodowej obróbce dźwięku:

 

1.Oprócz wsparcia dla Win XP/2000, także wspieraja Win Me/98 SE

Oparte na architekturze WDM,sterowniki E-WDM doskonale pracują na wszystkim jako WDM zgodnych z Os rodziny Windows podczas gdy sterowniki WDM innych kart dźwiękowych często działają tylko w W2K i XP, proponując do Win98SE i ME drivera VxD.

 

2.Wsparcie GIGAStudio 2000

Od samego początku sterowniki E-WDM były rozwijane dla zawodowych zastosowań. Popularny sampler programowy GIGAStudio, firmy Tascam w pełni suportuje(wspiera) ekstremalnie niskie opuźnienie (latency) 1.5 ms.

 

3.Wsparcie ASIO 2.0

ASIO 2.0 — bezkompromisowy standard, i E-WDM ma jego wsparcie z tylko 3.0 ms opóźnieniem (latencją).

 

 

4.Niezależne wsparcie dla aplikacji MME

Kilka aplikacji MME może być używanych jednocześnie,i wtedy nie będzie wyskakiwać żaden komunikat od driverów że urządzenie jest zajęte. To jest również przydatne dla starszych aplikacji, które nie są suportowane przez sterowniki WDM .

 

5.Wsparcie Multi-client

Za pomocą Multi-client jest dostępna nieograniczona liczba aplikacji audio działajacych jednocześnie. Możesz korzystać z SONAR i Winamp przez pojedyncze urządzenie dźwiękowe(sound device).

 

6.Multi-channel support

Wsparty jest format wyjść 5.1 dla pracy z odtwarzaczami programowymi DVD-Video , takimi jak WinDVD i Power DVD. Ta funkcja jest przydatna do pracy z aplikacjami WDM , takimi jak SONAR, szczególnie pod względem synchronizacji wejściowych/wyjściowych kanałów.

 

7.DirectMUSIC MIDI ports

Oparty na WDM wielokanałowy sterownik-MIDI z ESI oferuje bardziej stabilny timing, od tego zawartego w NT4 lub Windows 9X MIDI-tajming.

 

8.Wsparcie DirectSound

E-WDM proponuje wsparcie kilku kanałów DirectSound dla wyjścia wielokanałowego w aplikacjach, takich jak PCDJ (soft do DJ).

 

 

9.Brak tłumienia sygnału przy -6 dB

W odróżnieniu od sytuacji z kilkoma innymi sterownikami, E-WDM gwarantuje poziom sygnału dokładnie zgodny z istniejącym standardem.

 

10.Ultraniskie opóźnienie przejścia sygnału (latency), poniżej 1.5 ms

Sterowniki E-WDM zapewniają komfortową dzięki minimalnej latencji sygnału. Rozmiar buforu ustawia się w sterownikach.

 

DirectWIRE: technologia wizualnego routingu sygnałów

 

DirectWIRE, technologia wizualnego programowego routingu sygnałów, który jest obecnie dostępny w większośći produktów ESI. transmisja sygnałów odbywa się na poziomie driverów, bit-w-bit, bez straty wysokiej jakości.

 

Technologia DirectWIRE 1.0 pojawiła się w kartach ESI Waveterminal 2496/192 jeszcze w czasach szerokiej popularności samplera Gigastudio i początkowo w zasadzie służyła dla komfortowego przeliczania MIDI--tracks na WAV z Gigastudio (interface GSIF) do Cubase (ASIO) albo do Cakewalk/SONAR1 (MME).

 

Dołączona grafika

Panel DirectWIRE 1.0 karty ESI Waveterminal 192X

W DirectWIRE 2.0 zostało dodane wsparcie dla 32 kanałów, nowy wygląd panelu kontrolnego i możliwość odłączania monitoringu (mute) wybranych wyjść kanałów. można zmieniać wejścia i wyjścia programowych interface'ów MME, WDM, ASIO, GSI/F,nawet jeśli one pracują jednocześnie. można połączyć wejscia i wyjścia różnymi położeniami wirtualnych kabli i nagrywać sygnał bez straty jakości.Używając DirectWIRE również możesz nagrywać wielokanałowy dzwięk z DVD albo innego źródła (lub nawet zabezpieczyć przed kopiowaniem) w formatach do 24-bit 192 kHz w czasie rzeczywistym i w całkowicie cyfrowej formie

 

Dołączona grafika

Panel DirectWIRE 3.0 karty ESI Juli@

W DirectWIRE 3.0 zostały rozszerzone sprzętowe wejścia. dla karty Juli@ wirtualne wejścia 1 i 2 — to lewe i prawe sprzętowe analogowe wejście, 3 i 4- lewy i prawy sprzętowe cyfrowe wejście S/PDIF .

 

 

Pod nazwami interface'ów działają następne aplikacje:

 

>MME: WinAmp, CoolEdit, Cakewalk, Vegas i t.p.

 

>WDM: SONAR (WDM/KS), PowerDVD, WinDVD i t.p.

 

>ASIO: Cubase, Nuendo, Logic, Reason, SONAR (ASIO) itp.

 

>GSIF: GigaStudio 2.42 albo starsze.

 

O zastosowaniach DirectWIRE 3.0 ze szczegółowymi przykładami użytkowania można poczytać na witrynie firmy Audiotrak.

 

Cyfrowe & MIDI interface'y

 

Od pozostałych innych wyrobów firmy ESI kartę Juli@ korzystnie odróżnia obecność przy karcie w komplecie MIDI-wejść/wyjść, cyfrowe wejście/wyjście RCA i cyfrowego optycznego wyjścia. W kartach Audiotrak MAYA44MKII i ESI Waveterminal 192X/L dla dostania wszystkich tych możliwości było potrzebne dokupienie osobnego modułu MI/ODI/O,Chociaż są też również modyfikacje z MI/ODI/O z dodatkowym modułem w pudle , niestety zajmuje to wtedy dodatkowy slot wśród gniazd PCI.

 

Jakość dźwięku

 

Juli@ vs. Audigy2 ZS Platinum Pro

 

Te dwie karty mogą być porównane ze sobą z powodu podobnej ceny ($185 za produkt ESI i $240 za produkt Creative) i zawodowe atrybuty w Audigy , (zewnętrzny blok z pełnym kompletem złącz)która jest zasadniczo kartą przeznaczoną dla gier.Funkcjonalność kart Juli@ i Platinum Pro pod względem przedwzmacniacza mikrofonowego oraz wyjścia na słuchawki można porównywać wtedy gdy dokupimy do karty Juli@ niedrogi zewnętrzny analogowy pulpit mikserski (takie kosztują około $50), ale jest bardzo prawdopodobnie, że w domowym studio już jest dostępny taki zewnętrzny mikser .

 

Przed pierwiastkiem odsłuchu porównawczego nie miałem żadnych własnych subiektywnych preferencji — karty mają przetworniki tej samej klasy, dlatego też i nie oczekiwałem żadnych znacznych różnic w jakości dźwięku. tym nie mniej, różnica pomiędzy kartami jest wyraźnie słyszalna nawet na głośnikach aktywnych JB-381 (od słowa, głośniki nader dobrej jakości i do tego, wreszcie-przy, całkowicie rozumnej kategorii cen, niecałe $200).

 

W trybie 16 bit 44 kHz A2 tradycyjnie niezbyt dobrze odtwarza poprzez interfejs MME , ale za to z drugiej strony w sposób istotnie lepszy gra profesionalnie wyposażony "SB Audigy2 ZS ASIO"ze sterownikiem z włączoną funkcją SSRC która umożliwia wysojakościowy resampling do 48 kHz. Jednak Juli@ gra wyraźniej i bardziej szczegółowo (more detailed) i właśnie dlatego jest bardziej odpowiednia do profesionalnej pracy, chociaż to może być wyraźnie słyszalne tylko przy szybkim przełączaniu się między kartami i przy odtwarzaniu tego samego fragmentu muzycznego . I jeżeli między czasem odsłuchiwania minie czas do kilku minut, to nie będziesz mógł odróżnić kart od siebie nawzajem ,i nawet przy tym samym fragmencie muzycznym nie będzie tak prosto.Tak czy inaczej,, najwyraźniej słyszę różnicę, na przykład, przy Alex Reece, album z 1996 roku "So Far" (hity Feel The Sunshine, Pulp Fiction), i jakiś innych kompozycjach testowych z czystym, ''compressed mastering'' i barwą pozostającą w pamięci oraz szeroką skalą wysokich częstotliwości .

 

Juli@ vs. EMU 1820

 

Pomimo wysokiej ceny ($400) i rozszerzonej liczby kanałów w karcie EMU1820, Juli@ może rywalizować z nią na równych warunkach, ponieważ wyrób Creative/EMU ma konwertery tego samego poziomu (CS4392).

 

Obie karty i Juli@, i 1280, zostały przetestowane w trybie zbalansowanym , poziom sygnału — podniesiony (+4 dBu) dla powiększenia skali (zakresu) dynamiki i maksymalnego wykazania możliwości kart. Odsłuchy zostały przeprowadzone na monitorach EVENT 20/20 bas,monitory, posiadają połączenia zbalansowane (XLR) .

 

Gruntowne odsłuchy w takich samych warunkach, i przy użyciu tego samego przewodu,i przy szybkim switchingu nie udało się wychwycić jakiejkolwiek różnicy w dźwięku między kartami. Jednakże uwzględniając wysoką cenę karty EMU1820 nie można jej nazwać udaną kartą — to jest budżetowy wariant (modyfikacja ) starszej karty 1820M,1820 i jest do tego nawet niższej jakości od nowszego modelu 1212M .Uprzedzając wasze pytania: porównać z kartą EMU 1212M albo 1820M u nas na razie nie ma takiej możliwości ponieważ tych kart w Rosji aktualnie nie ma w sprzedaży. Sztatowskij biuro EMU obiecywał nam wysłać priess-siempł, ale kontakt z nim się urwał. jeżeli jednak taka możliwość mimo wszystko się pojawi , wtedy odnowimy ten artykuł.

 

Juli@ vs. LynxTwo

 

Porównanie z LynxTwo (cena >$1000, stereo-modyfikacja karty Lynx L22 >$800) w naszych testach — to już tradycyja,służąca do wykazania stopnia i charakteru różnicy w dźwięku testowanej karty względem wzorcowego źródła dźwięku.

 

Powiemy odrazu, LynxTwo brzmi lepiej. Różnica nie jest tak duża, ale to się wyczuwa . Tym nie mniej, w porównaniu z wzorcem Juli@ wykazuje profesjonalną jakość dźwięku.Multimedialne karty (na przykład, Audigy2/ZS) zazwyczaj grzeszą zniekształceniami barw, różnymi zabarwieniami i przydźwiękami (harmoniczne) na wysokich częstotliwościach, tak że pomimo ich zadowolająco wysokiej jakość przetworników,takie karty są bezużyteczne do profesionalnej pracy. Juli@ jest wolna od tych wad, jej dźwięk jest wiarygodny (prawdziwy) i wyraźny(czysty). Jedyną różnica od Lynx jest lisz w ledwie mniejszej szczegółowości, co pewnie nie wpłynie na zawodową przydatność poza wyjątkiem zastosowania podczas etapu masteringu.

 

Praca z słuchawkami

 

Pomimo tego, że ta karta nie ma ddzielnego wyjścia słuchawkowego, to mogą one zostać podłączone poprzez przejściówke 2RCA-minijack. Podłączenie słuchawek Sennheiser HD600 (mpedancja 400 Omów) przez przejściówkę nie spowodowało żadnych problemów z dźwiękiem.

Ponadto, przeprowadziliśmy następujący interesujący eksperyment: do wyjścia połączyliśmy regulowany rezystor, i na wyjście karty podaliśmy sinusoide o maksymalnej amplitudzie.Na cyfrowym oscylografie EZ Digital OS-310M dawało się zauważyć — jak bardzo zmienia się amplituda, i na(przy) jakim oporze będą ograniczenia. W porównaniu z czystym liniowym wyjściem MAYA44MKII, gdzie było ograniczenie dla ~100 Om i mniej, to w Juli@ wszystko było okay.Wzmacniacze operacyjne JRC 4580 mają (держат dobrze tolerują ?)niską impedancję dla obcjązenia, chociaż w specyfikacji Juli@ wskazane wymaganie stawiane impedancji obciązenia to minimum 100 Omów. A propos,w MAYA44MKII jest wyjście słuchawkowe, i tam jest również wszystko OK.

 

Praca w zastosowaniach profesionalnych

 

Tu nie było żadnej niespodzianki. Tak jak każda inna dowolna karta dźwiękowa oparta na chip-ie z rodziny ENVY24, Juli@ wykazała doskonałą pracę w ASIO-aplikacjach CubaseSX 2.0.1 i WaveLab 5.0a.

 

Dołączona grafika

Ponadto, z kartą pracuje poprawnie również program InterVideo WinDVD 6.0.Płyty DVD-Audio odtwarzane są z downsamplingiem do 16/48.

 

Testy w RMAA 5.4

 

Wielu użytkowników prosi nas by sprawdzić nie tylko jakość liniowego wyjścia ale też i liniowego wejścia. Jest to szczególnie ważne dla profesjonalnego sprzętu dlatego przeprowadziliśmy pomiary karty w trzech trybach: przy połączeniu wyjścia i wejścia karty,oddzielnie wejścia i wyjścia przy zastosowaniu wysokojakosciowej(karty odniesienia) referencyjnej karty LynxTwo.

 

Dołączona grafika

 

Dalej przy testach wejścia liniowego w trybie zbalansowanym przy użyciu karty LynxTwo pogarsza się charakterystyka częstotliwościowa.W trybie loopback (przy połączeniu wyjścia i wejścia karty) takiej wady już nie ma a więc ma miejsce jakieś niepołączenie w działaniu zbalansowanych interface'ów konkretnej wiązki urządzeń.To jest jeszcze jeden powód aby bez potrzeby nie wykorzystać połączenia zbalansowanego.

 

Dołączona grafika

 

W trybie 24 bit należy zauważyć idealnie równy wykres charakterystyki częstotliwościowej i idealnie czyste widmo szumów. Zmierzony poziom szumów jest bliski (zgodny ze specyfikacja)) do podanych parametrów w specyfikacji przetworników. Z zastosowanych przetworników Inżynierowie wycisnęli po-maksimum .

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W trybie 96 kHz widmo odtwarzane jest w całości, ponieważ tak powinno być. Przypomnę że karty EMU mają problemy z nieodłącznym spadkiem charakterystyki częstotliwościowej, w DAC,który wynosi -0,7 dB przy 20 kHz.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W testach wyjścia cyfrowego Juli@ nie ustępuje karcie LynxTwo.

 

Dołączona grafika

 

W trybie 24/96 ideał od uczestników testu jest jeszcze lepiej. najpewniej, sprawa nie jest w braku bitowej dokładności przy przekazywaniu, a we wpływie PLL w transiwierach albo w przeformowaniu ditheringu.Tak czy inaczej, żeby zauważyć różnicę między oryginalnym i przyjętym sygnałem ze słuchu nierealnie? różnice niższe od progu cieplnego szumu półprzewodników, lecz każda cyfrowo-analogowa konwersja będzie powodowała dużo więcej słyszalnych niedokładności — poziom szumów własnych ze współczesnych DACów ledwie przekracza próg -120 dB A.

 

Testy w RightMark 3DSound 1.20

 

Przetestujemy funkcje DirectSound w karcie, ponieważ mamy taką możliwość. Testy w RM 3DS wykazują kompatybilność z interface'em DirectSound , ale i też brak jakichkolwiek algorytmów programowego dźwięku 3D .

 

Device: Juli@ Ch12 (JulaWdm.sys)

 

Features:

Device has not enough hardware 3D buffers

Device has not enough hardware 2D buffers

EAX1: N/A

EAX2: N/A

EAX3: N/A

EAX4 Advanced HD: N/A

 

Rates:

dwMinSecondarySampleRate 22050

dwMaxSecondarySampleRate 192000

 

Free buffers stats:

dwFreeHw3DAllBuffers 0

dwFreeHw3DStaticBuffers 0

dwFreeHw3DStreamingBuffers 0

dwFreeHwMixingAllBuffers 0

dwFreeHwMixingStaticBuffers 0

dwFreeHwMixingStreamingBuffers 0

 

Max buffers stats:

dwMaxHwMixingAllBuffers 1

dwMaxHwMixingStaticBuffers 1

dwMaxHwMixingStreamingBuffers 1

dwMaxHw3DAllBuffers 0

dwMaxHw3DStaticBuffers 0

dwMaxHw3DStreamingBuffers 0

 

Misc stats:

dwFreeHwMemBytes 0

dwTotalHwMemBytes 0

dwMaxContigFreeHwMemBytes 0

dwUnlockTransferRateHwBuffers 0

dwPlayCpuOverheadSwBuffers 0

 

Audio transfer speed (software): 3.289 Mb/sec.

 

Gdyby ktoś zauważył jakieś błędy tłumaczenia to proszę o propozycje do naniesienia korekty tekstu :wink: .

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie błędów językowo stylistycznych nagromadziło się troszkę, ale da radę przeczytać. Tłumaczysz Ty, czy jak odbywa się konwersja? I jak jest ogólnie z prawami autorskimi?

 

Jeśli tekst jest przetłumaczony w idealnym stopniu to autor troszkę niewyraźnie pisze. Szczęść Boże, ze nie ma nic o subtelnej wyższości częstotliwości 17kHz między jedną a druga kartą. To się ceni.

Mi mo to nie wiedział bym co kupić - czy A2ZS czy ESI.

 

Dwa - czemu porównał ją do A2ZS skoro podobno Audigy 4 ma lepsza jakość dźwięku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie błędów językowo stylistycznych nagromadziło się troszkę, ale da radę przeczytać. Tłumaczysz Ty, czy jak odbywa się konwersja? I jak jest ogólnie z prawami autorskimi?

 

Jeśli tekst jest przetłumaczony w idealnym stopniu to autor troszkę niewyraźnie pisze.

Wiem że są (moje) błędy i nieścisłości ,ale lepsze jest to niż gładka ale być może błędna własna interpretacja :wink: . Teksty tłumacze najpierw przy pomocy translatora (dla wygody) a następnie czytam oryginalny tekst i nanoszę poprawki ,niestety język rosyjski znam raczej dość pobieżnie więc przydał by się ktoś kto by pomógł w doprecyzowaniu tekstu ,tak jak np pomógł @popej w tłumaczeniu oraz szczegółach technicznych testu Prodigy HD. Co do praw autorskich to wymagają (w ostateczności) podania logo oraz linka do oryginalnego testu .

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tej recenzji chciałbym jeszcze dodać że na wyjściu liniowym tej karty zastosowany jest ten sam wzmacniacz operacyjny (JRC) NJM4580 co jest w Prodigy HD2 na wyjściu słuchawkowym , czyli charakteryzujący się szeroką tolerancją na rozrzut różnych impedancji zastosowanych słuchawek B-) .

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakupiłem używaną kartę Esi Juli@. Jakośc dźwięku super w porównaniu z realtekiem .

Do wyjśc RCA podłączyłem stary wzmacniacz Diory WS502.Chcialbym jeszcze podłączyc bezpośrednio do karty słuchawki Grado SR 80 (32 Ohm) tylko nie wiem gdzie.Karta posiada wyjscie spdif ale do niego chyba nie można ich podłączyc.Może da się je podlączyc z drugiej strony karty.Bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez leszek2m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakupiłem używaną kartę Esi Juli@. Jakośc dźwięku super w porównaniu z realtekiem .

Do wyjśc RCA podłączyłem stary wzmacniacz Diory WS502.Chcialbym jeszcze podłączyc bezpośrednio do karty słuchawki Grado SR 80 (32 Ohm) tylko nie wiem gdzie.Karta posiada wyjscie spdif ale do niego chyba nie można ich podłączyc.Może da się je podlączyc z drugiej strony karty.Bardzo proszę o pomoc.

 

Podłączyć z drugiej strony karty raczej nie da rady bo działają albo jedne albo drugie złącza w zależności od przekręcenia karty , możesz dokupić jakiś niedrogi mikser i wtedy podłączysz wzmacniacz i słuchawki jednak w tej sytuacji nastąpi mniejsza lub większa degradacja jakości związana z przeciętnym torem audio w mikserze , gdybyś wziął E-MU 0202USB wtedy miał byś wbudowany wzmacniacz słuchawkowy i wolne wyjście line out .

 

EDIT:

JEDNAK są jakieś dwójniki do podłączenia słuchawek i monitorów równocześnie :D

Komentarz do fotografii :

http://img80.imageshack.us/my.php?image=dsc03245zi3.jpg

http://img155.imageshack.us/my.php?image=dsc03246ya6.jpg

1 - wyjście (słuchawki: TS 1\4 "lewy+prawy);

2 - wyjście (monitory: TS 1\4" lewy+prawy);

3 - dwójnik do TS 1\4 "(chiński, za 5 kopiejek), wetknięty w lewy kanał wyjścia karty dźwiękowej;

4 - dwójnik do TS 1\4" (zob. p.3), wetknięty w prawy kanał wyjścia karty dźwiękowej;

5 - wejście (lewy i prawy kanały) karty dźwiękowej. u mnie podłączony tutaj mikszer do TS 1\4".

 

http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=90:8-70

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

A może da się podłączy pod spdif? :

 

"Dodatkowo w niektórych kartach te same gniazda mogą pełnić różne funkcję - programowalne z poziomu softwaru - np. ... RCA na ESI Juli@ to albo wyjście analogowe, albo SPDIF; złącza optyczne (TOS link) na karcie RME HDSP9632 transmitują sygnał ADAT lub SPDIF. Podobne zabiegi można stosować na kartach E-MU."

 

http://www.studio.use.pl/Karty_muzyczne_karty_dzwiekowe.html

 

Juli@ to interfejs audio na PCI o 4 wejściach i 4 wyjściach (2 x stereo) przy

czym druga para we. i wy. obsługuje sygnały cyfrowe S/PDIF oraz TosLink.

 

http://sklep.fabrykadzwieku.net.pl/Studio/...e/ESI-Juli.html

Edytowane przez leszek2m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś chociaż w skrócie przetłumaczyc ten frgment:

 

"Уважаемые!

По ответам в этой ветке можно предположить, что Juli@ нормально будет работать с наушниками, имеющими импеданс не менее 100 Ом. Если же использовать наушники с импедансом, например, 32 Ом (без дополнительных устройств, в частности микшера), то не исключено, что карта может быть испорчена.

Тогда как объяснить тот факт, что представители ESI утверждают обратное. Привожу цитату из своей переписки с ними по этому вопросу.

"Juli@ has no headphone amplifier, so headphone with more than 32 ohm can't be used wiht Juli@.

If you wan to use a headphone with more than 32 ohm, you need to use an headphone amplifier.

When you use 32 ohm or less, you can use the headphone without any other external devices.But if you want to use headphone with more than 32 ohm, I recommend you to use external device to amplify the signal. "

 

"Earthman

нашёл такую строчку, что она замечательно справляется с малоомными наушниками!

Справляться-то она справляется... Но вот что справляется замечательно - это что-то сомнительно. И вообще, понятие "замечательно" может толковаться очень растяжимо и относительно.

По даташиту на 4580, которые стоят на выхлопе Джульки, минимум THD у них при выходном напряжении 1-4 вольт RMS, а при выходном напряжении 10 вольт картина такая - на 1 кГц THD удваиваются, на 20 гц возрастают в 2,5 раза, а на 20 кГц - в 5 раз. То есть весьма кривенько. И это при нагрузке 2 килоома! А при 130 омах что будет? (130 - это 30 ом наушников плюс резисторы 100 ом, которые уже стоят на выходе). Надо учесть, что чем меньше сопротивление наушников, тем большее падение напряжения будет на защитных резисторах и больший уровень громкости придётся выкручивать, повышая размах напряжения на выходе оперов и ещё больше ухудшая эту картину.

ИМХО, при 300-400 омах нагрузки ещё можно не беспокоиться, 100 ом - на пределе, 30 ом - нужен усилок. Я и при 100 омах сделал бы усилитель.

Конечно, заметность THD - это тоже дело тёмное, но то, что красивые цифры джулькиных характеристик будут на 1-2 порядка хуже - это факт."

 

http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=90:8-12

Edytowane przez leszek2m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś chociaż w skrócie przetłumaczyc ten frgment:

Wyszło mi takie coś ,ale pełnej gwarancji nie daję :wink:

 

"Uszanowanie!

Po wypowiedziach z tej stronki można stwierdzić że Juli@ będzie normalnie pracować ze słuchawkami, mającymi impedancję nie mniejszą niż 100 Omów. jeżeli zaś zastosujemy słuchawki z impedancją, na przykład, 32 Om (bez dodatkowych urządzeń, a w szczególności miksera), to nie wykluczone, że karta może zostać uszkodzona.

Wtedy jak wytłumaczyć ten fakt, że przedstawiciele ESI twierdzą na odwrót. przytaczam cytat z mojej rozmowy z nimi na to pytanie.

"Juli@ has no headphone amplifier, so headphone with more than 32 ohm can't be used wiht Juli@.

If you wan to use a headphone with more than 32 ohm, you need to use an headphone amplifier.

When you use 32 ohm or less, you can use the headphone without any other external devices.But if you want to use headphone with more than 32 ohm, I recommend you to use external device to amplify the signal. "

 

"Earthman

zalazłem takiego linka, że ona wspaniale radzi sobie ze słuchawkami nisko omowymi normalnie

Radzić-to ona radzi sobie... ale słuchaj radzi sobie wspaniale - to coś jest coś wątpliwe. i w ogóle, pojęcie "wspaniale" może wyjaśniać się bardzo rozciągliwie i to jest niepewne.

Według datasheet na JRC 4580, które pracują na wyjściu Dżulji, minimum THD jest w nich przy napięciu wyjściowym 1-4 wolta RMS, a przy wyjściowym napięciu 10 woltów wygląda tak - na 1 kHz THD podwajają się, na 20 hz wzrastają o 2,5 raza, a na 20 kHz - o 5 razy. to jest nader sporo. i to przy obciążeniu 2 kiloom! a przy 130 omach ile będzie? (130 - tych 30 omów słuchawek plus rezystory 100 omów, które pracują na wyjściu). trzeba uwzględnić, że im mniejszy będzie opór słuchawek, tym większy spadek napięcia będzie na ochronnych rezystorach i większy poziom głośności wypadnie podkręcać, podnosząc wzrost napięcia na wyjściu wzmacniaczy operacyjnych i jeszcze bardziej pogarszając ten stan.

IMCHO, przy 300-400 omach obciążenia można jeszcze się nie martwić, 100 omów - na granicy, 30 omów - potrzebny wzmacniacz (słuchawkowy). ja i przy 100 omach zrobiłbym wzmacniacz.

Na pewno, zamęt z THD - to też sprawa ciemna, ale te, piękne cechy dżulji będą mieć charakterystyki o 1-2 rzędy gorsze - to fakt."

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...