Jump to content
blu3fire

Pytanie Odnośnie Pamięci, Zasilacza I Mobo

Recommended Posts

Witam,

 

Po długim nocach spędzonych nad czytaniem forum zdecydowałem sie na sprzęt:

E2160

MSI P35neo2fr (bo foxa w sklepie nie ma)

WD 3200AAKS

X1950pro powercolor

 

Mam zamiar do tego kupic pamięci Kingstona 667MHz 2x1GB, ale nieELPIDY, w dośc dobrej cenie 119zł. Czy nię ograniczą one podkręcania mojego CPU? Czy będę mógł bez problemu na nich kręcić e1260 do 3-3,2GHz o ile CPU pozwoli? :)

 

A drugie pytanie mam odnośnie zasilacza.

W apollo mam na oku 2: Amacrox'a AX-450 za 156zł i Modecoma MC-400ATX za 129zł. Nie wiem który wybrać :( oba mają 18A i 348W na linie +12V? Modecom tańszy i niby to samo, ale czy wystarczy?

 

Prosze o pomoc.

Edited by blu3fire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź darkx, mam nadzieję że odpowiedź jest wiarygodna :P . Mam jeszcze mętlik odnosnie zasilacza... Czy warto dołożyć 45pln (razem z przesyłką) do Pentagram'a Silent Force 460W? Obciążalność na +12V2 (procesor) ma taka samą jak Modecom MC-400W, czyli 18A, ale łączna obciążalność linii +12V to 380W (a nie 348W jak w modecomie). Za pentagramem przemawia również dłuższa o 12 miesięcy gwarancja Door-to-door, ale czy warto przepłacać?

Edited by blu3fire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budżet mam dośc ograniczony dlatego zasilacz za ponad 180pln odpada :( . Amacroxa 400W akurat w apollo nie ma (brak w magazynie), a jego cena jest taka sama jak tego Pentagrama 460W na allegro, przy czym pentagram "ma więcej watów" na linii +12V, a na wszystkich jego testach napięcia pod pełnym obciążeniem mieszczą się w normie ATX 2.0. Jestem maksymalnie skołowany :lol:

Amacrox 400W? Modecom 400w? Pentagram 460W? Wszystkie po 18A na linii +12V, po 348W/ 380W na +12V... dlatego zastanawiam się czy jest jakikolwiek sens kupowania zasiłki za 159zł (Amacrox/Pentagram) skoro za 129zł (Modecom MC) mam teoretycznie to samo?

Edited by blu3fire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę tworzyc nowego tematu dlatego postanowiłem napisac to tu.

 

Chciałem zakupić MoBo Foxconna P35A (336zł), bo IMHO lepiej prezentował sie w testach niż MSI P35 NEO2-FR. W sklepie apollo już tego Foxa nie ma, tylko P35A-S (357zł), lecz ten wydaje mi sie zbyt drogi, a poza tym raida nie będę używał... Tego Foxa P35A również brak w innych sklepach, a jesli jest to kosztuje ponad 350zł :lol2: . Produktem pośrednim cenowo między P35A i P35A-S jest właśnie MSI P35 NEO2-FR (342zł). Byłem już prawie pewien co do kupna MSI, lecz w internecie znalazłem wiele sprzecznych testów i opinii na jej temat. Raz płyta prezentuję się świetnie-prawie nie ustępuje Lisowi, a raz jest besztana z błotem i oceniana jako BARDZO niestabilna; jedni uzytkownicy są w pełni zadowoleni, ale istnieje większa grupa userów borykających się z jakimis drobymi problemami (a to dźwięk, a to stery, a to wolny transfer kopiowania z HDD,a to beznadziejne biosy, problemy ze stablinością). Jestem trochę skołowany tym, więc pytam:

Brać tego MSI, czy dopłacać do Foxa P35A-S?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zapytam inaczej... Warto nie iśc na piwo dla tego Foxa? ;) Czy te MSI będzie równie dobre jak fox p35a-s? Chodzi mi o to że odnosnie MSI jest wiele skrajnych opinii i tak na prawde nie wiem co o niej myśleć.

 

Proszę o odpowiedź :)

Edited by blu3fire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zamiar do tego kupic pamięci Kingstona 667MHz 2x1GB, ale nieELPIDY

a czemu nie-elpidy? w takim razie na jakich kostkach te kingi masz zamiar brac i na jaki ich o/c liczysz?

 

 

===

 

co do mobo: a moze Abit/Gigabyte/Asus (zblizone cenowo)?

Edited by sliza

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie idz raz na piwo i wez foxa. Co prawda zarowno z msi jak i fox bedziesz w 100% zadowolony, ale w foxie bedziesz mial fw i raida co moze ale nie musi sie przydac w przyszlosci :) za 15zl bym zaryzykowal tymbardziej ze od poczatku chciales foxa

ja tez mam taki problem tyle ze w odwrotna strone :-P U mnie jest dostepny Foxconn P35A iP35 a ja wolalbym MSI bo mam zaufanie do tej firmy (plyta w starym kompie) i nie moge sie przemoc aby kupic tego Foxa (kolor chyba mi nie odpowiada) A dodam ze kosztuje 298.90 a MSI FIR kosztuje ok 350 ale nie ma w dostepnosci.

Przed Foxem blokuje sie poniewaz slyszalem ze dobrze byloby wgrac nowszy bios a szczerze mowic nigdy tego nie robilem i obawiam sie tego tym bardziej ze jesli cos pojdzie nie tak to plye moge uszkodzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A myślisz że w przypadku MSI nie ma potrzeby wgrania nowszego BIOSu?? Co do RAMów, nie rozumiem dlaczego Elpidy be - Kingstony oparte na Elpidach to jedne z najlepszych tanich kości jakie można kupić.

 

Co do Foxa i MSI - zdania są podzielone. Ja osobiście wolę Foxconna, nawet pomimo lekko niedopracowanych BIOSów. Z MSI mam niemiłe wspomnienia, poza tym średnio mi się podobają te kilometrowe heatpipy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed Foxem blokuje sie poniewaz slyszalem ze dobrze byloby wgrac nowszy bios a szczerze mowic nigdy tego nie robilem i obawiam sie tego tym bardziej ze jesli cos pojdzie nie tak to plye moge uszkodzic.

Nic nie uszkodzisz podczas wgrywania biosu, na foxie bardzo łatwo wgrywa sie bios z poziomu windowsa, i jeszcze nie miałem problemu by coś było nie tak, a wgrywałem już kila razy nowsze biosy. Nie ma sie co bać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sliza: Nie o to chodzi że nie chce Elpid-wręcz przeciwnie :) . Kiedys na kościach Kingstona (widziałem na fotach) był wyraźny napis "ELPIDA" i symbol ELPxxxx,a teraz to chyba jest loteria na jaką kostke trafisz, bo sa remarkowane-na każdej widnieje "Kingston KGxxxx". Po oznaczeniach/symbolach na kościach chyba tego nie mozna sie dowiedzieć. Kingston robi pamięci na kościach Samsunga i Elpida chyba. Samsungi chodzą nawet do 875MHz 5-5-5-5-15, elpida lepiej.Są też na kostkach na "nanya" to podobno najgorsza padaczka. Wyczytałem że jesli na remarkach jest w rogu kostki kropka to Elpida. Poza tym panowie z apollo nie chcą dla mnie sprawdzić na jakich kostkach jest pamięc, więc biore w ciemno :( .

 

Odnośnie Abita- chciałbym <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> ale dyskwalifikuje go cold-bug. Asus-cena :/. GB-tani,niby wszystko ma, ale w testach duzo nizej niż Foxi i MSI, poza tym odstrasza mnie marka :P.

 

Tapio: Jaki to sklep? Dasz link? ;P Odnośnie flashowania to chyba nawet w windowsie mozna :) ,po przeczytaniu kilkunastu topiców tego forum wnioskuję, że każdą płytę lepiej zflashować.

 

Wygląd mobo... dla mnie to sprawa drugo-,trzecio-,nto-rzędna... Mnie równiez nie rajcują te heat-pipe'y, mam zrażenie lekkie do samej marki, zawze MSI kojarzyło mi się z shitem podobnym to ECS'a.

 

EDIT:robowsky mnie ubiegł :P

Edited by blu3fire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tapio: Jaki to sklep? Dasz link? ;P Odnośnie flashowania to chyba nawet w windowsie mozna :) ,po przeczytaniu kilkunastu topiców tego forum wnioskuję, że każdą płytę lepiej zflashować.

Sklep lokalny u mnie w miescie bez strony internetowej nawet :oops:

 

A co do Foxa to czytam topic o Foxe i topic o MSI. I ten Fox nie jest taki zly (chociaz dla mnie szpetnie wyglada a w szczegulnosci te radiatory)

Wyczytalem tez ze moga byc problemy z pamieciam OCZ w Foxie a ja wlasnie takie juz mam. Czy ktos moze potwierdzic lub zaprzeczyc? I jeszcze jedno czy to prawda ze jak zabraknie pradu to potem trzeba wgrywac od nowa biosa (jesli byl aktualizowany) bo takie tez posty czytalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... no ja szczerze mówiąc wole te heatpipe'y niż jakiś samotny mały radiator...

 

Dlatego mo wybór to MSI...

 

Jeśli chodzi o biosy to jeszcze nidy nie słyszałem żeby komuś sie podczas bios-upgrade''u stało kuku... samemu też robiłem to nie raz, więc nie ma się tego co bać, bo to proces naturalny, przewidziany przez producenta... pod warunkiem że w trakcie flashowania nie wyłączysz kompa albo nie wyłączą Ci prądu w jakiś diaboliczny sposób, nie ma się czego bać... (IMHO)

 

TAPIO:

raczej nie... jak już wgrasz biosa to siedzi. Gdyby tak było to po każdym odłączeniu kompa od sieci np przez przełączenie switcha na zasilaczu (0-1) musiałbyś od nowa wgrywać biosa... to bez sensu... mogę się mylić, ale jeśli by mnie ktoś spytał to taki historia jest bardzo ale to bardzo wątpliwa....

 

Chyba że przez "zabrakło prądu" rozumiesz odłączenie kompa od sieci energetycznej i wyjęcie bateryjki z mobo, chociaż i wtedy myślę że by się tak nie stało...

Edited by qamca

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... no ja szczerze mówiąc wole te heatpipe'y niż jakiś samotny mały radiator...

 

Dlatego mo wybór to MSI...

 

Jeśli chodzi o biosy to jeszcze nidy nie słyszałem żeby komuś sie podczas bios-upgrade''u stało kuku... samemu też robiłem to nie raz, więc nie ma się tego co bać, bo to proces naturalny, przewidziany przez producenta... pod warunkiem że w trakcie flashowania nie wyłączysz kompa albo nie wyłączą Ci prądu w jakiś diaboliczny sposób, nie ma się czego bać... (IMHO)

 

TAPIO:

raczej nie... jak już wgrasz biosa to siedzi. Gdyby tak było to po każdym odłączeniu kompa od sieci np przez przełączenie switcha na zasilaczu (0-1) musiałbyś od nowa wgrywać biosa... to bez sensu... mogę się mylić, ale jeśli by mnie ktoś spytał to taki historia jest bardzo ale to bardzo wątpliwa....

 

Chyba że przez "zabrakło prądu" rozumiesz odłączenie kompa od sieci energetycznej i wyjęcie bateryjki z mobo, chociaż i wtedy myślę że by się tak nie stało...

a wymieniales ta paste pod radiatorem na tej MSI? Czy to naprawde konieczne jest?

A odnosnie radiatorow na Foxie to w testach wychodzi ze spisuja sie dosyc dobrze.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czym roznia sie plyty Foxa (jena jest P35A a druga P35A-S)

Czytalem na topicu o roznicach w ilosci zlacz sataII (nie interesuje mnie to) ale wersja s ma RAID. Czy moze mi ktos tak po ludzku wytlumaczyc co to jest i do czego sluzy i czy bedzie mi potrzebne? Dodam ze nie mam w dostepnosci podelu z S dlatego pytam czy to duza strata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAID - jesli nie wiesz co to raid to nie bedzie to dla Ciebie strata ;]. Wydaje mi się że Ten Foxconn to jest jak Windows, a MSI jak Linux: Windows droższy, od razu ma wiele do zaoferowania, optymalny-dla każdego, ale Linux ma duzo większe możliwości, jest stabilniejszy, ale wymaga bardziej doswiadczonego uzytkownika i więcej czasu na konfigurację, lecz po dobrych ustawieniach przewyższa Windowsa :lol: . Poza tym z MSI jest chyba mniej problemów z biosem,a te które pojawiały się często w temacie można rozwiązać stosując się do prostych wskazań. Plusem MSI jest również to, że to na tej płycie azjaci biją rekordy OC, a podkręcone Quady do 4GHz i pamięci 4x1GB płyta "łyka" bez problemu i bez znacznego spadku wydajności.

 

Trudno mi się ustosunkować do Fox'a, bo w zagranicznych testach porównywana jest albo do Biostara albo do Mobasków na P965 :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAID - jesli nie wiesz co to raid to nie bedzie to dla Ciebie strata ;]. Wydaje mi się że Ten Foxconn to jest jak Windows, a MSI jak Linux: Windows droższy, od razu ma wiele do zaoferowania, optymalny-dla każdego, ale Linux ma duzo większe możliwości, jest stabilniejszy, ale wymaga bardziej doswiadczonego uzytkownika i więcej czasu na konfigurację, lecz po dobrych ustawieniach przewyższa Windowsa :lol: . Poza tym z MSI jest chyba mniej problemów z biosem,a te które pojawiały się często w temacie można rozwiązać stosując się do prostych wskazań. Plusem MSI jest również to, że to na tej płycie azjaci biją rekordy OC, a podkręcone Quady do 4GHz i pamięci 4x1GB płyta "łyka" bez problemu i bez znacznego spadku wydajności.

 

Trudno mi się ustosunkować do Fox'a, bo w zagranicznych testach porównywana jest albo do Biostara albo do Mobasków na P965 :lol: .

no faktycznie RAID nie bedzie mi potrzebny (chociaz jakbym wiedzial wczesniej ze cos takiego jest to kupil bym dwa dyski po 250go zamiast jednego 500gb)

A co do Twojego porownania wychodzi na to ze MSI jest stabilniejsza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAID - jesli nie wiesz co to raid to nie bedzie to dla Ciebie strata ;]. Wydaje mi się że Ten Foxconn to jest jak Windows, a MSI jak Linux: Windows droższy, od razu ma wiele do zaoferowania, optymalny-dla każdego, ale Linux ma duzo większe możliwości, jest stabilniejszy, ale wymaga bardziej doswiadczonego uzytkownika i więcej czasu na konfigurację, lecz po dobrych ustawieniach przewyższa Windowsa icon_lol.gif . Poza tym z MSI jest chyba mniej problemów z biosem,a te które pojawiały się często w temacie można rozwiązać stosując się do prostych wskazań. Plusem MSI jest również to, że to na tej płycie azjaci biją rekordy OC, a podkręcone Quady do 4GHz i pamięci 4x1GB płyta "łyka" bez problemu i bez znacznego spadku wydajności.

 

Trudno mi się ustosunkować do Fox'a, bo w zagranicznych testach porównywana jest albo do Biostara albo do Mobasków na P965 icon_lol.gif .

Widze że twoja opinia zmieniła sie diametralnie :wink: Foxcoon jest dla zwykłego kowalskiego ;] a MSI dla nieco innego kowalskiego :D i jeśli ten inny kowalski odpowiednio dopieści MSI to płytka ta jest bardzo porządnym kompanem :-P

 

p.s nowy beta bios powoduje że na płytce jeszcze szybciej ładuje się windows i 4x1GB funkcjonuje jeszcze lepiej ;] Ponadto jest nieco większy kop w cachemem :rolleyes:

Edited by Fredek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponadto jest nieco większy kop w cachemem

jakiego rzedu sa roznice? poprawia sie zapis/odczyt/oba?

 

ps ja sie uwazam za tego innego kowalskiego i mam foxa (tak sie zlozylo - mialem brac msi lub abita a skonczylo sie na foxie) i jakos korona mi z glowy nie spadla (a poprzednio mialem mobasa DFI na AMD - to dopiero byl pro-szajs (mobo, nie z winy usera!).

 

ps a przed DFI mialem Abita na Intelu :).

Edited by sliza

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAID - jesli nie wiesz co to raid to nie bedzie to dla Ciebie strata ;]. Wydaje mi się że Ten Foxconn to jest jak Windows, a MSI jak Linux: Windows droższy, od razu ma wiele do zaoferowania, optymalny-dla każdego, ale Linux ma duzo większe możliwości, jest stabilniejszy, ale wymaga bardziej doswiadczonego uzytkownika i więcej czasu na konfigurację, lecz po dobrych ustawieniach przewyższa Windowsa :lol: . Poza tym z MSI jest chyba mniej problemów z biosem,a te które pojawiały się często w temacie można rozwiązać stosując się do prostych wskazań. Plusem MSI jest również to, że to na tej płycie azjaci biją rekordy OC, a podkręcone Quady do 4GHz i pamięci 4x1GB płyta "łyka" bez problemu i bez znacznego spadku wydajności.

 

Trudno mi się ustosunkować do Fox'a, bo w zagranicznych testach porównywana jest albo do Biostara albo do Mobasków na P965 :lol: .

no to padlo jednak na Foxa (z braku konkurenta) ale moze to i lepiej. Zostaje jeszcze kwestia przyszlego OC. Mam E6750 i boxowy wentylator do tego (nie zamierzalem go wymieniac) ale teraz sobie mysle - dlaczego nie? Jesli wymienilbym to juz z grubszej rury i wzilbym scythe mugen. Ale teraz pytanie co realnie moge z tego co mam wykrzesac. a mam

proca e6750,

plyta Foxa bedzie :-P

grafa evga 8800gt ko edition

ram ocz 2x1GB 800MHz platinium rev2

no i do tego planowany zakup zasilacza Corsair 450W

Da sie cos z tego wykrzesac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tapio:

 

a jestes pewnien, ze ten fox za 298.90, co jest u ciebie, to wlasnie P35A(-S), a nie ubozsza wersja P35AX-S? Bo cena jest podejrzanie niska (chyba, ze tak juz zdazyl staniec).

tzn to jest wersja bez S czyli bez RAID (ale mi to nie bedzie potrzebne) a czy to jest P35AX-S? Nie wiem bo nawet nie wiem czym maja sie roznic

Dokladnie jest to plyta Foxconn P35A iP35 Socket 775 eSATA 8 channel audio

Czy to jest ta poprawna to pytanie do was. WYchodzi z opisu ze tak :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile ma slotów na pamięci? ;]

razem 4 sa

 

no teraz to widze roznice. Czyli moja to napewno jest P35A bo mam 4 sloty a P35X-S ma tylko 2

 

No i tym samym po 2 miesiacach czytania formu i opini moj komputer niedlugo zacznie oddychac. Kupilem wszysciutko od podtaw teraz licze na pomoc w skladaniu i w OC :-P

Mialo wyjsc tanio w wyszlo jak zwykle... ale mam nadzieje ze nie bede zalowal.

Edited by Tapio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.