włóczcykij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2007 Witam, sprawa wygląda następująco: Posiadałem 192 (64+128) mb pamięci (PC133 SDRAM) i uznawszy, że jest to ilość niewystarczająca, postanowiłem kupić nową. Znajomy, który zna się na komputerach bardziej niż ja, powiedział, bym kupił 512 mb DDR PC1600/2100. Kupiłem 512 mb pamięci DDR, ale PC3200. Zrobiłem tak, bo sprzedawca powiedział, że pamięć przystosuje się do starszego sprzętu (taki właśnie posiadam). Po włożeniu kości, BIOS ją czyta, ale po zalogowaniu się, niektóre programy nie włączają się. Wyskakują natomiast okienka z informacją o błędzie i tekstem "pamięć nie może być read". Wcześniej komputer się wyłączał, a ja mogłem oglądać informację na niebieskim tle o błędzie. Po ostatnich próbach widzę "tylko" te okienka. Kość kupiłem 23.12, posiada wieczystą gwarancję. Proszę o pomoc w znalezieniu problemu. Podejrzewam, że chodzi o taktowanie pamięci, ale niestety nie znam się na tym. Mój sprzęt: procesor- AMD Athlon XP, 1100 MHz płyta główna- ECS K7S5A karta graficzna- NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X. Czekam na odpowiedź i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
phobosq Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Glupie pytanie, ale wyjales SDRAM-y? Plyta nie bedzie dzialac poprawnie jesli ma jednoczesnie wlozone SDR i DDR-y. Co do taktowania pamieci, to nie ma sily zeby bylo cos zle, skoro kupiles DDR400. Sa szybsze niz obsluguje plytam ale w tym przypadku beda po prostu dzialac wolniej. Zastanowilbym sie jeszcze nad niekompatybilnoscia nowych pamieci z plyta... co to za 400-ki kupiles? DDR400 = PC3200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...