Skocz do zawartości
DziubekR1

8800gs 384mb-768mb/192bit 12rops

Rekomendowane odpowiedzi

A może sobie ustalcie gdzie testujecie użycie pamięci w COD4 ?

 

No i jeszcze jedno. @NFS: W CoD4 jest jeszcze osobna zakładka z ustawieniami textur, weź sobie tam ustaw na Extra ;]

 

Tak to u mnie wygląda żeby nie było niedomówień :-P

Testuje zawsze online:)

 

na serwerze 20-30 osób fps w granicach 60-100.

post-124959-1206196165_thumb.jpg

post-124959-1206196174_thumb.jpg

post-124959-1206196185_thumb.jpg

Edytowane przez NFS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to przetestuj na Overgrown / Downpour / Strike ;)

 

Bo Showdown to w sumie mały jest ;]

 

EDIT:

Proszę bardzo, z miejsca 400MB + ;]

 

Dołączona grafika

Sprawdzane na multi na HC na mp_citystreets ;]

Edytowane przez Lanc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz, to wlacz Single --> ACT I --> misja "War Pig". Tam od poczatku powinno byc z 450MB.

 

Dobra ja sprawdziłem ,tak to wygląda:

FPS jak widać, grać można spokojnie, użycie MB 350.

Fakt w tej misji dużo się dzieje :) to i zapotrzebowanie wzrasta. I teraz pytanie , bo patrząc na wasze wyniki , to mam sie cieszyć? czy to u mnie jest coś nie tak?

post-124959-1206199976_thumb.jpg

post-124959-1206199991_thumb.jpg

post-124959-1206200008_thumb.jpg

post-124959-1206200025_thumb.jpg

Edytowane przez NFS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz takie ustawienia jak wczesniej, to ja mam w Texture costam, ustawione wszystko na Extra, a Ty dwie ostatnie wartosci miales na Wysokie. Poza tym, to nie wiem jeszcze jak sprawa wyglada z AA i AF, bo na niektorych sterach jest tak, ze ustawisz 4x a tak naprawde dalej jest wylaczone, mimo ze w opcjach jest 4x.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz takie ustawienia jak wczesniej, to ja mam w Texture costam, ustawione wszystko na Extra, a Ty dwie ostatnie wartosci miales na Wysokie. Poza tym, to nie wiem jeszcze jak sprawa wyglada z AA i AF, bo na niektorych sterach jest tak, ze ustawisz 4x a tak naprawde dalej jest wylaczone, mimo ze w opcjach jest 4x.

 

Dobra sprawdziłem i wszystko jasne :) ,Wszystkie Texture ustawione na extra i użycie ponad 520MB B-)

 

Ja jednak zostanę przy ,,Wysokich"

Edytowane przez NFS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie...

 

Tylko, że jak go nie było tak dalej nie ma.

 

NV pewnie doskonale o tym wie, że wtedy ten GS 768MB byłby szybszy od 9600GT i by starsza seria miała lepszą sprzedaż od nowszej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już sprawdzacie to opcja Local Video memory Usage a nie Video memory usage.

To, ile engine gry rezerwuje sobie pamięci systemowej raczej nas nie interesuje,bo w zależności od gry 512MB też okaże się za mało.

Jak wiadomo 8800GT/GTS jakoś nie cierpią z braku vramu,pomimo tego ,że są przeznaczone do gry w wyższych rozdziałkach niż 1280x1024 i z FSAA AF domyślnie na zawsze włączone(poza nielicznymi wyjątkami->Crysis)).

Dopiero w 1600x1200 i zbliżonych z FSAA 8800GS może zacząć niedomagać,ale i tak nie we wszystkich grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie ja mam takie małe pytanko, czym testujecie karte , aby sprawdzic jaka jest jej maksymalna temperatura ??, tzn. te temperatury w stresie co podajecie, to co mam rozumiec przez ten "stres" ??

 

Dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie...

 

Tylko, że jak go nie było tak dalej nie ma.

 

NV pewnie doskonale o tym wie, że wtedy ten GS 768MB byłby szybszy od 9600GT i by starsza seria miała lepszą sprzedaż od nowszej...

Dokladnie. Jak by Gainward (Palit) puscil takiego GSa z 768MB za 450zl to 9600GT by nikt nie wzial, a napewno nie ja. Jedynym minusem GSa przy jego cenie jest wlasnie delikatny brak pamieci :( Ja wzialem GSa, bo poprostu trafilem okazje. 400zl + wysylka za nowke karte. 8800GT Gigabyte w ostatniej chwili sprzedalem, bo tanieja w oczach. Jeszcze pare dni temu w Arescie 665zl, dzisiaj juz 635zl i spadkow nie widac. Za miesiac kupie sobie znowu jak beda 100zl tansze ;)

 

@ mak888

 

Ja wlaczam 3D View w Ati Tool. Zazwyczaj pokazuje wieksza temperature niz mam pozniej w grach. Np. na tym Gainwardzie pokazal 62C, kiedy po 30min gry w UT3 mialem 53C.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ,że wersji 768MB w ogóle nie zobaczymy ,a jeśli jakimś cudem gdzieś się pojawią, to nie będzie to miało już znaczenia, gdyż w dalszej perspektywie dostępne będą karty "nowej" generacji.

A co do tej pamięci, gry wykrywają ilość Vramu niezależnie od sterowników ,te mają za zadanie efektywnie zarządzać tą pamięcią.Jeżeli taki CoD4 potrafi wrzucić więcej tekstur do Vram ,bo po prostu się mieszczą ,to tylko dobrze świadczy o developerach.

Dopóki mniejsza ilość Vram, nie przekłada sie na znacząco niższą wydajność ,dopóty nie ma o co kruszyć kopii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, tu nie chodzi o mniejsza wydajnosc. Na kartach z mniejsza iloscia ramu zauwazylem juz kiedys cos takiego, ze mimo ze ilosc klatek jest duza, to czasem zdarzaja sie nieprzyjemne "przyciecia" akcji.

Cos takiego mialem np. na Galaxy 7300GT 128MB w Prey, a nie wystepowalo w Palit 7300GT 256MB. Nie wiem czy skminisz o co mi chodzi, bo teoretycznie ilosc klatek byla taka sama, a jednak potrafilo sie przyciac na 128MB. Cos podobnego widze teraz np. w CoD4. Na 8800GT nie mialem przez cala gre zadnego "przyciecia". Teraz mimo ze ilosc klatek nadal jest bardzo duza, czasem, nie czesto, ale jednak zdarza sie takie "chrupniecie".

Nie wiem czy jest to spowodowane mniejsza ilosca VRam, ale podejrzewam ze tak. Przy chrupnieciu poprostu jest doczytywane, to co sie nie zmiescilo. Zreszta pamietam do dzisiaj zdanie z Egieldy gdzie testowali 7300GT ze 128mb i 256mb. Gosc pisal, ze sam juz nie wie, czy lepiej miec wiecej klatek na 128mb (karta miala wieksze zegary), czy mniej, ale bez "doczytywania" na karcie 256mb, wiec cos w tym chyba jest.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem o co chodzi.Tylko co powiedzieć, gdy ze wskazań wynika ,że gra nie wykorzystuje całej pamięci (a tylko ~250-270) a przycięcia się zdarzają?

Z tego co zauważyłem to najczęściej przycinki zdarzają się w momencie odczytu z dysku (nic nowego -prawda) a jednocześnie systemowego ramu jest jeszcze np. 512MB wolne i leży odłogiem.

To często wina gry,sterowników i nic na to nie poradzimy.

A z drugiej strony 8800GTS 512MB karta z wyższej półki więcej SP/TMU przeznaczona dla posiadaczy większych monitorów- i tam starcza 512 , jest często szybciej niż na 8800GTX pomimo ,że ten ostatni posiada więcej vram i szerszą szynę.

 

 

Jeszcze protestuje -trzeba sie przyjrzeć non-local video ram+local vram.

Sprawdzę jeszcze innym progsem(video memory watcher i może NV perfHUD).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak brakuje tej karcie ramu :( Sprawdzilem Frapsem w UT3. Ze wszystkim na full w 1024/768 AA4x/AF8x nie schodzi ponizej 60FPS. Ale co z tego jak prawdziwa plynnosc jest zachowana jedynie w miejsciach gdzie uzycie ramu miesci sie w 380MB. Wszedzie tam, gdzie przekraczalo ta wartosc, czyli np. wynosilo 450MB, mimo tego, ze FPS dalej wynosil 60, to widac bylo brak plynnosci, poprostu "szarpanie" obrazu, wygladalo to tak, jakby bylo tam z 25FPS (czyli niby plynnie, a jednak nie do konca), mimo ze tak naprawde dalej bylo 60. Jednak teraz bez 512MB nie ma co podchodzic do gier :(

A szkoda, bo karta naprawde fajna, wydajna i jak widac ma potencjal. Szkoda tylko, ze jest nieco hamowany przez ten nieszczesny ram.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jak sie sprawy mają kilku grach:

WiC

Dołączona grafika

generalnie wszystko w porządku, ilość vram wystarcza aż nadto ,ani razu wartość nie zbliżyła sie do chociażby 350MB.

Wykres pokazuje 3 misję(tą samą co w demie), jedynie co można powiedzieć - ustawiania na max są za wysokie dla 8800GS, częste spadki do 14FPS .Trzeba ustawić FSAAx2 i wyłączyć parę efektów.Niestety ale tak jest.Gra ma b.duże wymagania.

Gears of War

Dołączona grafika

Na wykresie 4 Akt

Co ciekawe w 3 akcie ("Brzuch Bestii"-czy jakoś tak),użycie vram to średnio uwaga-170MB.Max chwilowe w tym etapie ~220MB.

Ale jest inny kłopot-gra dziwnie przycina pomimo tego ,że na wykresach widać ,że zarezerwowana pamięć systemowa jest minimalna.

I to niezależnie od tego, ile vram jest zajęte-nawet przy 150MB można to zaobserwować.

 

CoD 4

Dołączona grafika

Tu jasno widać ,że Cod4 lubi sporo zabrać .Użyta jest cała pamięć na pokładzie i zarezerwowane ok.200MB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , a ja proponuje żebyście potestowali swoje karty graficzne "FURE" testem, nie pamietam dokładnie jak sie nazywa ten program do testowania karty graficznej, bo pisze z nie swojego kompa, ale jedyne co zauważyłem, że nie tam żadne ATI Tool, ani 3dmarki czy gry, obciążają grafike na maksa, w tym FURE tescie temperatura potrafi byc o 10 stopni wiecej niż w jakiejkolwiek innej grze czy benchmarku :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko powiedz mi po co mam testowac czyms, co bardziej obciaza niz gry, jesli mnie interesuja wlasnie gry :)

 

ja też najwieksze co widzialem to 57 w crysisie po lekkim OC , ale w FURE tescie już było ok 70, a po mocnym OC , w cieplejszy dzień dochodziło do 80 stopni, a swoja droga przynajmniej wiesz jaką maksymalna temperature osiagnie twoja karta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładna nazwa to: OpenGL Fur Rendering Benchmark i faktycznie obciążając kartę tym programem można zaobserwować wzrost temp. na karcie o co najmniej 10 Stopnie :).

Dodam, że znam dwie osoby, które spaliły sobie tym programem kartę, więc uważajcie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładna nazwa to: OpenGL Fur Rendering Benchmark i faktycznie obciążając kartę tym programem można zaobserwować wzrost temp. na karcie o co najmniej 10 Stopnie :).

Dodam, że znam dwie osoby, które spaliły sobie tym programem kartę, więc uważajcie. :)

Owe spalenie wiązało się pewnie z "usmażeniem" karty , bo nie wierze że padły sobie od nadmiernego obciążenia, poprostu programik obciąża karte razem z cpu, przez co cały komputer dostaje w kość , i można wtedy wykluczyć czy jest stabilny czy nie , u mnie jak miałem gorąco w pokoju i podkręciłem GSa mocno to po jakieś 30 minutach miałem z 80 stopni na GPU , co prawda dla 8800 w 65nm to jeszcze nie jest "niewiarygodnie dużo" bo na eferencyjnym chłodzeniu G92 potrafi miec tyle, ale wiem że maksymalnie to takiej temperatury moze cały zestas sie zagrzać i mam pewność że wiekszej temp nie osiagne chyba nigdy, bo każda gra czy 3dmark ma grupo 10-20 stopni mniej na gpu, nawet grajac godzine :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem u siebie tym OpenGL Fur Rendering Benchmark i max temp podskoczyła mi do 65*, po godzinnym katowaniu, czyli jakieś 10* więcej niż w atitool 3dview. Mam lekko zmodyfikowanego vf1000 i normalnie przy graniu temp nie przekracza 53* więc fur zdecydowanie mocniej obciąża gpu niż 3dview.

post-157650-1206638193_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...