Skocz do zawartości
rzymo

Fiatowski Diesel 1.3 16v Multijet - Ktoś Ma W Aucie I Może Się Podzielić Wrażeniami? :)

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, czy ktoś z Was ma może auto z silnikiem diesla - 1.3 16V Multijet (bodajże to ta konstrukcja montowana w Polsce).

 

Interesuje mnie dynamika, rzeczywiste spalanie - z tego co wiem, jak na silnik 1.3 zaskakująco dobre ;)

 

Od razu dodam - nie interesują mnie kosmiczne prędkości/przyspieszenia, liczy się przede wszystkim trwałość i niskie koszty eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze Fiatem Doblo Maxi z tym motorkiem i:

- spalanie przy pałowaniu (jakbym jezdził benzyniakiem) nie wyjdzie poza 8 litrów

- spalanie przy delikatnej jezdzie bedzie poniżej 5 litrów (doblo swoje waży)

- bardzo dokuczająca turbodziura - do 2000rpm absolutnie nie ma mowy o dynamice, silnik rzezi jakby mu było naprawde ciezko itp. powyzej 2krpm jest całkiem spoko (jak na te moc i mase auta) i idzie ładnie do 3200-3500 tysiaca i potem znowu jest dół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

Dla sprecyzowania - piszesz o cyklu mieszanym/mieście? :)

 

Jeszcze jedno pytanie (odpowiedź będzie zapewne mocno subiektywna) - jak z hałasem przed/po rozgrzaniu?

 

Po Twoim opisie wnioskuję, że jak na tą pojemność nie jest źle: da się jeździć, jest ekonomicznie (spalanie i niższa składka z racji < 1.3litra) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mama ma 1,3 cdti w astrze III

czyli wlasnie ten jtd :)

turbodziura strzaszna ale jak sie naczysz ja odpowiednio eliminowac to ladnie idzie :)

spalanie? w l niie powiem bo to auto sluzbowe ale wiem ze male...

glosnosc? po rozgrzaniu miekko pracuje.

Awaryjnosc? po 18tys ostrego jezdzenia nic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pacjent - opel corsa D 1.3 cdti

przecinak jak cholera - przyspieszenie do 100km/h jak w jakims benzyniaku 1.4 16V ale za to elastycznosc - pierwsza klasa, powyzej 100... tak do 190km/h to 2L benzyny czasem nie daja rady B-)

turbo dziura do 2000obr okrutna - po 2-3h jazdy jak sie czlowiek nauczy z nia zyc to jest elegancko ;)

pali - miasto przy ciezkiej nodze tak 6,5-7l / oszczednie ponizej 6l sie da zejsc bez stresu

pali - trasa przy predkosci przelotowej 140-150km/h wyszlo 5,5l , tak jak sie jedzie kolo 100km/h mozna zblizyc sie do 4l

glosnosc - zimny klekota, ale jak sie nagrzeje jest calkiem calkiem

awaryjnosc - w corsie po 40tys km zero problemow, w doblo po 180tys zero problemow

 

wg. mnie bardzo udana konstrukcja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla sprecyzowania - piszesz o cyklu mieszanym/mieście?

tak, mniej wiecej 50/50. To najnizsze czyli ponizej 5 litrów to naprawde emerycka jazda musi byc, i tylko w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. W trasie, najnizej pokazało mi srednie 4,3, ale trasa była pusta a ja jechałem 80km/h.

Jeszcze jedno pytanie (odpowiedź będzie zapewne mocno subiektywna) - jak z hałasem przed/po rozgrzaniu?

W doblo silnik jest wytłumiony idealnie. Jak siedzisz we wnetrzu i masz pozamykane szyby to niezaleznie czy zimny czy gorący to go nie słychac. Z zewnatrz jak gorący to jest cichy, jak zimny to słychac ze to diesel ale nie jest to super głosno jak w starych merolach.

 

A jak sie nauczysz trzymac silnik w stałym przedziale obrotow 2k-3,5k rpm to bedziesz jezdził całkiem dynamicznie. Nie raz po katowickiej latałem tym fiacikiem z obciazeniem 150km/h (zwalniajac przy fotoradarach) i prowadził sie również wysmienicie przy tej predkosci.

Z wad samego auta jakim jest Doblo to promien skrętu jest tragiczny. Duzo wiekszy Peugeot Boxer Maxi ma mniejszy promien skrętu. Za to plusem jest bezposredni układ kierowniczy - 2 obroty od maksymalnego skretu do maksymalnego. Jest u nas taka kreta droga z nowa nawieszchnią, zakrety wyprofilowane, wogóle bajka trasa to fiacikiem lata sie tam jak odrzutowcem.

Edytowane przez guziq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam grande punto z multijetem 1,3 16v 90PS i skrzynią 6-biegową, przejechane troche ponad 40tyś km, co do spalania to u mnie praktycznie w 100% pokrywa sie z tym co napisał kamień, oczywiście da sie zejsc całkiem sporo mniej ale to juz inny styl jazdy ;)

faktem jest, że trzeba sie przyzwyczaić do specyfiki tego silnika tzn turbodziury poniżej jakchs 1800rpm, ale gdy już turbinka da kopa to jest naprawde miło i dynamicznie, bardzo sympatyczny silniczek do codziennej jazdy i naprawde dynamiczny (mam porównanie jezdząc na zmiane z punciakiem A4 1.8T).

 

Co do kosztów eksploatacji też niskie, nie tylko chodzi tu o paliwo, ale np. ubezpieczenie (pojemnosc tylko 1242cm bodajże), przeglądy co 30tysiecy kilometrów (przynajmniej w G.P.), akceptowalne ceny w ASO (np przeglad po 30tyś km. w ASO z wymianą oleju, filtrów i wszelkiego przewidzianego badziestwa kosztował ok. 600pln z czego najdroższy był filtr paliwa).

Zresztą ja tam na fiata nie narzekam, poprzednio jezdziłem Punto I z LPG i przejeździłem ponad 200tyś. bez wiekszych problemów, i to tez spowodowało że kupiłem G.P. plus oczywiscie to ze to autko mi sie podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rowniez po czesci jestem zasilany tym silnikiem (GP) i mozna powiedziec ze koledzy wyzej wyczerpali temat. Turbodziura jest zdecydowanie za duza, silniczek nadrabia pozniej :) Ostatnio na trasie (800km) spalil mi 5l/100, ale spokojnie mozna zejsc do ok 4,5l.

Glosny nie jest, ale jednak to klekot. Dla porownania jak stanie przy tobie jakis TDI od VW to swojego klekotu nie uslyszysz :)

 

Ogolnie bardzo przyjemny silniczek, jesli sie nie myle wygral "Engine of the Year" w swoim czzasie.

 

Jakie auto chcesz nabyc z tym silnikiem? 1.9 pali troszke wiecej, ale turbodziura jest mniejsza i daje jeszcze wiecej frajdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(..)

Jakie auto chcesz nabyc z tym silnikiem? 1.9 pali troszke wiecej, ale turbodziura jest mniejsza i daje jeszcze wiecej frajdy :)

Zapewne auto to będzie Punto - jakoś mi się podoba, a i trochę doświadczenia z tym samochodem mam.

Najprawdopodobniej samochód będzie sprowadzany i dobrze wyposażony - zdradzę tylko, że mogę je mieć stosunkowo tanio (i to pewnie z chipem: 82-84KM).

 

Zależy mi na tym silniku głównie ze względów ekonomicznych, zawsze mogę wziąć tańsze Punto 1.4GT/1.8HGT - ale to będę głównie pracować na paliwo do samochodu, miałem przyjemność jazdy 1.4GT i nie trzeba się specjalnie starać by przekroczyć 14l/100km :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne auto to będzie Punto - jakoś mi się podoba, a i trochę doświadczenia z tym samochodem mam.

Najprawdopodobniej samochód będzie sprowadzany i dobrze wyposażony - zdradzę tylko, że mogę je mieć stosunkowo tanio (i to pewnie z chipem: 82-84KM).

 

Zależy mi na tym silniku głównie ze względów ekonomicznych, zawsze mogę wziąć tańsze Punto 1.4GT/1.8HGT - ale to będę głównie pracować na paliwo do samochodu, miałem przyjemność jazdy 1.4GT i nie trzeba się specjalnie starać by przekroczyć 14l/100km :)

Jak nie kręcisz powyżej 3000rpm tocząc się do roboty to w 12stce na 100 się mieści :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...