Skocz do zawartości
Deck

Mandriva+xp+bluescreen=frustracja

Rekomendowane odpowiedzi

Pragne sie przywitac, bo to moj pierwszy post na tym forum :)

Mam nastepujacy problem, byc moze ktos bedzie w stanie mi pomoc, bo w radzeniu sobie z Linuxem jestem troche zielony.

Wpadl mi w rece bardzo sympatyczny desktop della,ale choc za darmo, mial 3 (no dobrze, dwie) wady:

- zewnetrzny naped pod usb

- brak slotu ide na plycie

- Viste

Trzecie mnie najbardziej ubodlo wiec postanowilem rozwiazac ten problem sila.

Sformatowalem drania, w zalozeniu chcialem miec dwie partycje na winde i dwie na Mandrive.

Niestety win XP przywitalo mnie bluescreenem - i na tym sie przygoda zakonczyla. Wypialem co sie dalo, wylaczylem sieciowke,muzyke i inne pi erdolki na plycie i wciaz to samo. Niebieski ekranik sugerowal /chkdsk F:/ - tyle, ze F: to wypalarka. Nadmienie tylko, ze plyta jest oryginalna, z zintegrowanym SP2 (dziala idealnie, bo na drugim kompie kilka godzin pozniej instalowalem z niej xpka).

Lekko zdenerwowany zarzucilem Mendrive, ktora zainstalowala sie bez oporu, chodzi szybko i spokojnie.

W tym momencie wyjde na ostatnia lame, ale przyznaje bez bicia, nie mialem nigdy nic wspolnego z linuxem:

moj ostateczny plan byl taki: zrzucic instalke xp na dysk, zbootowac z dyskietki dosowej, przejsc z wiersza polecen do katalogu z windowsem i odpalic instalke xp, potem uporac sie z uszkodzonym bootloaderem li_nucha (mam gdzies wydrukowana solucje). Niestety nie moge dobrac sie do dysku. Pytanie: co jest nie tak?:> W wierszu polecen wklepuje C:,D: i tak dalej ale bez rezultatu, caly czas wyskakuje error, zlej partycji. Moglby mi ktos lopatologicznie wylozyc, co powinienem zrobic? Nie mam napedu z interfacem SATA, ostatni desperacki pomysl to podpiac pod usb przez kabel moj drugi dysk (ide), zbootowac z niego winde z oporami, sformatowac glownego twardziela, zrzucic na niego xp, powtorzyc poprzedni plan a potem meczyc mendrive.