Skocz do zawartości
robowsky

Geforce 9600 GT / GSO

Rekomendowane odpowiedzi

Co jest z wami , co tak słabo kręcicie :wink:. Przecież ta karta na miętko przyjmie na plecy 1.45v :wink:

może jakiś killer sie znajdzie :lol2: co da 1.45v. Lanc na co czekasz pokaż klasę :wink:

1.5v daje NIC jeśli chodzi o taktowanie rdzenia.

Shadery dostają kopa względem 1.37v o 300Mhz, bo robią 2400Mhz stabilnie bez artów w Ati toolu.

 

A rdzeń się strasznie dziwnie skaluje. Albo limitacja biosu, albo mu za ciepło. Chociaż 33* w stresie to za dużo raczej nie jest... :S

Tak więc:

1.36v - 860Mhz mega ultra stable, na 866 mark może przejść, ale nie musi ;)

1.47v - 870Mhz mega ultra stable, na 900 śmiga 3DMark ale artefaktów duuużo (zarówno przy shaderach 2200, jak i 1800).

1.5v - żadnego zysku na rdzeniu :mur:

 

Tak więc u mnie 24/7 trzymam 1.36v i mam 860/2150 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no dają ;]

 

Shadery na tej karcie dają więcej niż core. W sumie nie dziwne, 16 ropów jak w 8800GT, taktowanych 860Mhz, nie ma jak ograniczyć shaderów, które przyśpieszają kartę dosyć znacznie (vide Crysis) ;)

Edytowane przez Lanc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj skladalem kompa na Inno 3d 9600 gt. Karta jak karta - typowy referent. Ale jedna ceche ma "zabojcza". Hm nie wiem jak to nazwac piszczenie cewek? raczej nie, to raczej WYCIE CEWEK. Nawet nie zdawalem sobie sprawy jak to zjawisko moze byc meczace. Przy w miare cichym kompie to najglosniejszy element. Naszczescie to dla "nieswiadomego" klijenta ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz tego Gigabyte 9600GT pasywnego? mozesz cos napisac wiecej o nim :)? jakie temperatury, czy naprawde jest krotszy od referencyjnych 9600GT itp.

 

chodzi mi o ta karte http://kdo.pl/product_info.php/products_id/27013 (takty 720/2000, pasywny) - wyglada na dosyc krotka, zamontowac fandera i calkiem przyjemna moze byc karta (i da sie dorwac do 500 zl)

Edytowane przez CzArNy`

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam inno3d i bardzo sobie chwale. w 2D jest kompledna cisza w 3d przy normalnym fps-ie (50-100) nie slychac cewek.. no moze lekkie pomrukiwanie. słychać je dopiero powyzej 1000 klatek (crysis po odpaleniu ma jakoś 3000 i wtedy piszczą); w grach jest to nieslyuszalne praktycznie tym bardziej ze wentyl jest ustawiony na 60% w trybie 3D ale sprawdzalem przysluchiwalem sie i malo co je slychac (przy skreconym wentylu) troche chaotycznie napisane ale pośpiech.

Kompa też mam dość mocno wyciszonego(siedząć normalnie slysze lekkie brzęczenie CTR-a a kompa nic)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość spiegelmann

masz tego Gigabyte 9600GT pasywnego? mozesz cos napisac wiecej o nim :)? jakie temperatury, czy naprawde jest krotszy od referencyjnych 9600GT itp.

 

chodzi mi o ta karte http://kdo.pl/product_info.php/products_id/27013 (takty 720/2000, pasywny) - wyglada na dosyc krotka, zamontowac fandera i calkiem przyjemna moze byc karta (i da sie dorwac do 500 zl)

ja tez mam tego gigabyta. karta swietna, nic nie piszczy, zupelnie bezglosna.

co do temperatur to pasywnie po kilkudziesieciu minutach grania ma ponad 100'C. dlatego odrazu wrzucilem na nia malutki wentylatorek 60x60@7V (tylko taki pod reka mialem) i teraz najwiecej ile widzialem to 63'C w stresie i dalej jest bezglosnie.

nie podkrecalem bo nie potrzebuje narazie ;)

karte z czystym sumieniem polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pasywnym maks. 62 stopnie wg R.Tuner (ale mam dobrze wentylowaną budę, wiatrak zasysający powietrze przedmuciach!e je aż do radiatora karty graficznej + nad kartą jest went. wyciągowy). Przy długich sesjach (głównie pykam w serię UT) nie ma absolutnie żadnych kłopotów które mogłyby wskazywać na przegrzewanie (w drugim kompie mam też pasywnego G-byte'a 6600 i tam nawet mały oc skutkuje niestety artami).

 

Karta nie jest chyba krótsza niż referencyjne (nie chcę jej teraz wyciągać by zmierzyć) ale głowy nie dam.

Edytowane przez Night_Bird

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc sprawa ze zwiększaniem napięcia i podrkęcaniem wcale nie wygląda tak różowo. G94 po prostu bardzo nie lubi dużych temperatur.

 

Lanc ma bardzo dobre chłodzenie wodne i stąd takie wyniki przy 1.5V na GPU. Opiszę po krótce jak to wygląda u mnie.

 

Chłodzenie: AC dosyć dobre Evercool Turbo2 wsparty przez 2 dodatkowe wentylatory i wentylatorek chłodzący backplate'a

 

napięcie:

1.1V - OC na poziomie 740/1850 (GPU/Shader) - karta w stressie osiąga niecałe 40 stopni na GPU (około 37), co przy zamkniętym oknie i w miarę ciepłym pomieszczeniu jest rezultatem godnym uznania (karta na default ma naprawdę znikome zapotrzebowanie na prąd)

1.25V - OC na poziomie 800/2000 - temperatury nadal w normie

1.33V - 850/2100

1.37V - 875/2100

1.40V - 880/2100

1.50V - 870/2050 - i tutaj temperatury po pol godziny grania w crysis (mierzone w tle, nie po wyjsciu do pulpitu) osiągają nawet powyżej 80 stopni.

 

Napięcie ma bardzo duży wpływ na temperaturę (zgodnie ze starym, znanym wzorkiem), jednak trzeba zauważyć, że bardzo widoczny jest wpływ taktowania shaderów na temperaturę - przy 1.5V i def. taktach mam około 69 stopni w stress, przy OC na 870/2100 - już 82 (uważajcie na to!)

Co najciekawsze na taktowania shaderów ma sama temperatura, rozmawiałem z Lancem trochę i napisał mi, że shadery nie lubią temperatury powyżej 44 stopni jeśli mają pracować na >2100 MHz i... rzeczywiście - przy zimnym starcie Ati Tool z taktowaniami 850/2200 nie mam zadnych artefaktów i dokładnie przy 45 stopniach pojawiają się piewsze kropki i jest coraz gorzej.

Również sam rdzeń stracił na OC przy większym napięciu (1.5V) - karta zawiesza się na przykład w crysisie na 880 MHz w znany sposób (stop-klatka i zapętlony dźwięk, potem ekran zaczyna mrugać) i nie da się karty wyprowadzić do puliptu na żaden sposób - po kilkunastu sekundach pojawia się albo BSOD z błędem sterownika (nv4_disp) albo komunikat o wywaleniu nv4_disp i koniecznosci zrestartowania komputera. Pod tym względem zdecydowany krok wstecz względem poprzedniej generacji (gdzie przy zawieszeniu rdzenia ekran stawał na kilka sekund i można było bezproblemowo wyjść do menu i wyłączyć grę), na tej karcie niestety nie obejdziemy sie bez restartów komputera (jeśli wysoko kręcimy).

 

Same shadery też mają różną stabilność, zależnie od typu operacji przez nie wykonywanych. Zauważyłem, że najbardziej je "męczy" kod vertex shadera. Nie polecam testować stabilności i artefaktów w 3dmarkach (także pamięci), gdyż u mnie mogę zrobić 3dm2006 na taktach 890/2200 bez najmniejszych artefaktów. Ja osobiście testuję w oblivionie na ogromnej łące pełnej trawy - to rozgrzewa kartę znacznie szybciej niz Ati Tool i wcześniej wywala artefakty.

 

Jako ciekawostkę podam fakt, że zbyt duże OC pamięci na mojej karcie (qimonda :( ) nie powoduje artefaktów, tylko zawieszenie karty (identyczne jak przy rdzeniu - dziwne, nawet bardzo)

 

Osobiście uważam, że zwiększanie napięcia powyżej 1.25V nie przynosi satysfakcjonujących rezultatów (przy chłodzeniu powietrzem) i nie warto tego robić - może i żal nam 50 Mhz na shaderach ale nie oszukujmy się - stanowi to wzrost (czy spadek) około 2,5% i napewno nie uratuje, bądź nie zaszkodzi wydajności w Crysisie.

 

Wzrost wydajności w grach względem standardowego taktowania jest odczuwalny, aczkolwiek, nie do przesady - z 30 fpsów w grze ograniczanej przez GPU zrobi się nam może 40 ale raczej nie więcej (jakoś nie wierzę w realny wzrost wydajnośći 50% w crysis, jaki zaprezentował Lanc, może dlatego, że nie testuję wydajności w demie?!)

 

Ciekawostka - testy vertex shadera (complex) w 3dmarku 2006 nie są wogóle (!) zależne od częstotliwości Shadera - identyczny wynik jest na 1600 i 2100, za to zwiększenie taktowania GPU przynosi naprawdę potężny skok wydajności. Albo coś tutaj jest "nie tak" albo ktoś nas okłamuje z tymi zunifikowanymi shaderami :P

Edytowane przez Slaver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam tego gigabyta. karta swietna, nic nie piszczy, zupelnie bezglosna.

co do temperatur to pasywnie po kilkudziesieciu minutach grania ma ponad 100'C. dlatego odrazu wrzucilem na nia malutki wentylatorek 60x60@7V (tylko taki pod reka mialem) i teraz najwiecej ile widzialem to 63'C w stresie i dalej jest bezglosnie.

nie podkrecalem bo nie potrzebuje narazie ;)

karte z czystym sumieniem polecam

a bys mogl zrobic, np. fotke tej grafy jak siedzi w budzie? bo mam naprawde mala bude i wielkosc karty ma znaczenie dla mnie :P na jakis fotkach z Cebitu czy tam z czegos wydawala sie bardzo krotka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pasywnym maks. 62 stopnie wg R.Tuner (ale mam dobrze wentylowaną budę, wiatrak zasysający powietrze przedmuciach!e je aż do radiatora karty graficznej + nad kartą jest went. wyciągowy). Przy długich sesjach (głównie pykam w serię UT) nie ma absolutnie żadnych kłopotów które mogłyby wskazywać na przegrzewanie (w drugim kompie mam też pasywnego G-byte'a 6600 i tam nawet mały oc skutkuje niestety artami).

 

Karta nie jest chyba krótsza niż referencyjne (nie chcę jej teraz wyciągać by zmierzyć) ale głowy nie dam.

a orientujesz sie moze jaka moze byc max temp dla tego rdzenia , apmieci ? (bo tymi 100 C troche mnie zaskoczyles)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jest możliwość podania stosunku oporności do napięcia na palicie i czy występuje rezystor odpowiedzialny za zwiększenie vgpu, po drugiej stronie PCB, ponieważ mam założone accelero S2 i nie mam do niego dostępu.

 

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Edytowane przez igorzasty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość spiegelmann

a bys mogl zrobic, np. fotke tej grafy jak siedzi w budzie? bo mam naprawde mala bude i wielkosc karty ma znaczenie dla mnie :P na jakis fotkach z Cebitu czy tam z czegos wydawala sie bardzo krotka

fotki moge zrobic jak mi szwagier aparat odda ;) czyli jutro wieczorem

mierzac bez wyciagania z budy ma ok 23-24cm

 

a jeszcze co do temperatur to z 2 wiatraczkami (80 i 60mm) karta ma:

bez krecenia czyli 720/2000

IDLE : 32'C

GRY : 47'C

ATITOOL : 49'C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość spiegelmann

no to jednak ma standardowe wymiary :) na targach to chyba byl jakis prototyp :P

 

no ale czekam jeszcze na fotki

ok karta ma dokladnie 20 cm dlugosci, bez tej czesci ktora wychodzi za obudowe

 

post-139727-1208193995_thumb.jpg

 

tak to u mnie w budzie wyglada

 

post-139727-1208194242_thumb.jpg

Edytowane przez spiegelmann

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki mały problem z kartą z sigu. Otóż grając w COD 4 zauważyłem rzadkie, ale jednak, przycięcia w animacji. Gram w rozdziałce 1024x768. Testowałem Hardware Monitor w RivaTuner 1.8 no i ramu aż nadto i strasznie wkurzające jest jak FPS jest bardzo płynny i nagle błyskawiczny freeze (nie trwa nawet sekundy). Odpalam Two Worlds i tak samo. Najśmieszniejsze, że w takiej grze w którą akutalnie gram Sins of a Solar Empire też jest ten sam objaw w menu i podczas gry, co doskonale widać po wykresie Framerate z ww. Riva'y. Trochę to wszystko przypomina objaw z Gears of War opisany w topicu o 8800GS przez BezbronnyPL, ale co tytuł i to samo. Tylko Crysis chodzi normalnie, ale tam klateczki to towar deficytowy :), a inne gry śmigają pięknie oprócz tych ścin. Zaczyna mnie to do szału doprowadzać. Sam już nie wiem, stery oficjalne 174.74, DirectX najnowszy, Driver Cleaner był wcześniej użyty, zabawa z wymuszaniem V-Sync, podnoszeniem szyny PCI Express do 104 MHz i tak dalej, zero poprawy. Na starym 7600GS Galaxy nie ma tego problemu. Sam już nie wiem czy to problem software'owy (niedopracowane strowniki NVIDIA) czy sprzętu. Nie mam czasu na nową instalację windy Xp, ale chyba będę zmuszony to zrobić i sprawdzić czy będzie poprawa. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przypadkie Visty albo zapchanego ramu ?

 

U mnie takie coś występowało sporadycznie na win 2k8 server (ale za to tam było 15 fps więcej niż na XP).

 

A tak to zero problemów z COD4 czy jakimikolwiek przycinkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Lanc, z PCtami mam się trochę doświadczenia (14 lat) i zawsze staram się rozwiązać problem samemu i raczej rzadko proszę o pomoc, więc jeśli chodzi o system, to u mnie zawsze jest zadbany, zbędne usługi powyłączane, no i ogólnie ładnie zoptymilizowany, więc jeśli chodzi o Ram duży zapas, system Windows XP SP2 połatany. Zresztą mógłbym wrzucić screen'a z Hardware Monitor, ale tam nic nie ma szczególnego oprócz tych nagłych spadków FPS. Najlepsze, że ostatnio mało gram, bo czasu nie zawiele i gry bardziej nużące, a tu takie Sins of a Solar Empire (o małych wymaganiach), które defakto sprowadziłem z UK ma najwięcej ścin.

 

W każdym bądź razie dzięki za zainteresowanie. :)

 

Dalej nic nie udało sie wskurać. Wy*******ę ten sprzęt zaraz za okno. :mur: Jutro postawię windę od nowa, a w sobotę pożyczę od kumpli ze sklepu jakieś inne 9600GT i 8800GT, mam nadzieję, że znajdę źródło problemu. Sorki za te prywatne wypociny. B-)

Edytowane przez mortex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mortex ----------- przejrzałem na szybko parę stron skupiając się na CoD4. Sporo osób narzeka na trwające ułamek sekundy freezy lub odczuwalne klatkowanie/spadek fps. Przyczyn jakie wskazują jest kilka:

1. działający Punkbuster - pomaga podobno komenda /pb_sleep 500

2. problem po stronie dostawcy internetu (=kiepska jakość łącza/spadki przepustowości)

3. korzystanie z Visty (ale piszesz, że masz XP)

 

Parę osób twierdzi, że pomogło im ustawienie opcji AA, AF i innych bezpośrednio w menu gry, a nie nVidia Control Panel. Wypróbuj też inne karty jeśli masz taka możliwość: Radki lub serię 7xxx nVidii. Czasem dana gra dziwnie się zachowuje na danej kacie (chociaż CoD4 powinien śmigać). Sporo osób narzeka np. na działanie UT2004 i gier na silniku UE2/2.5 na kartach nVidii serii 88xx i 9xxx - dokładnie ten sam problem (przycinki, freezy) i na dzień dzisiejszy sprawa jest nierozwiązana. Jeśli chcesz więcej info, wpisz w Google 'CoD4 stuttering'.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Night_Bird

PB nie zainstalowane bo w multi CoD4 (zresztą to problem nie tylko w tej grze) nie gram i nie będę zaczynał (długo trwało wyleczenie się z America's Army :) ), jakby i tak coś z łączem było nie tak, odrazu bym to wychwycił, a system Xp Professional Pl Oem. Tak szczerze, to zanim napisałem o problemie, wszystkie rady podane przez Ciebie już wcześniej wykonałem , łącznie z ponowną instalacją 7600GS (jest OK), którą mam i raczej z nią się nie rozstanę, patrząc na to co się dzieje ze starszymi tytułami, od kiedy NVIDIA wprowadziła karty z zunifikowanymi jednostkami. Fora przejrzałem łącznie z oficjalnym NVIDIA. :wink:

 

peve

Tego nie próbowałem, bo taki trick zastosowałem tylko do starego Planescape:Torment (vide problemy ze starszymi tytułami z 88xx i 9xxx), ale do nowych tytułów? :blink:

 

Dzięki Panowie za odzew, pobawię się z tym w weekend bo teraz czasu mało.

 

Nie zanudzam więcej i pozdrawiam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to 9600GT za rok nie będzie już kartą do med-high detali tylko low-med, i wtedy nadejdzie podobny dylemat :/

 

@Thermal, to już rok odkąd wyszedł 8600GT, miał trochę czasu na spadek cen.

Edytowane przez Palato

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...