KrOOliK89 Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Poszukuję samochodu do 10K (to cena "całości", czyli już z zarejestrowaniem.). Podstawowe założenia to benzyna, od 1,6 do 2.0 (ale to max), drzwi 4/5. Przeglądałem wcześniejsze tematy w tym dziale, ale jakoś nie mogłem znaleźć czegoś dla mnie. Co do wyposażenia to fajnie gdyby miało: klimę, abs, poduszke, centralny. Przeglądając allegro znalazłem parę samochodów. Strona przedmiotu - motoAllegro Trochę przekracza limit, silnik 1.6 nie pali dużo. Z tym że przeglądając allegro, znalazłem dużo ładniejszy samochód od golfa: Strona przedmiotu - motoAllegro Ogólnie najbardziej do gustu przypadło mi bmw. Wyposażenie fajnie, tylko silnik 2.0. Trzeba by przerobić na lpg, a to znów kasa..... Wg tego co widziałem w necie, to w mieście pali 11l, nie jest fatalnie (tylko ile w tym prawdy?). Jak by ktoś mógł napisać jak to jest z utrzymaniem bmw. Czy warto pakować się mając nie za duży budżet? Strona przedmiotu - motoAllegro Też ciekawe. Sam nie wiem. Jak by ktoś mógł napisać, jak auta się sprawują, był bym wdzięczny, lub jeszcze jakieś inne, może macie jakieś ciekawe propozycję :> Z gry dziękuję. --- btw, to będzie mój pierwszy samochód. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Pageup Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 bmw kupuj tylko swiezo sciagniete z niemiec... niestety polskie egzemplarze sa czesto zajechane :/ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Neo_x Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 tez mam taki dylemat i dosc ostro sie rozgladam by sie zmiescic w takim przedziale cenowym... moze troche wiecej... alfa 156 (sliczna jest ale boje sie to kupic ze zgledu na ceny czesci i usterkowosc), daewoo nubira (moze nie za piekny.. ale koszty utrzymania tego sa takie jak malucha ;) do tego duzy i wygodny), honda civic (nie lubie malych samochodow ale jak bede musial to kupie), volvo v40 (zlapac takie autko za 12-14 tys w dobrym stanie to cud... a ja w cuda nie wierze), bmw nie lubie (bo nie lubie i nie wazne dlaczego), rover 200 (nie mialem okazji jezdzic ale podobno calkiem fajny) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
BENITO Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Ta wersja golfa jest baardzo fajna i ma niezły wypasik w środu, ten silnik pakowali też do golfa IV. BTW za te pieniążki ja bym siobi sprawił Audi 80 B4 1.8 lub 2.0 +LPG, tylko żeby nie było bite, to będzie dłuugo jeździć. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
fipa Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Pomysł z Accordem jest troche nie bardzo.. Pomysł z Golfem hmmm jako tako Szukalbym niebitego Audi 80 albo Passata Najlepiej oba w kombi. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest DamnIt Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Fiat Brava 1,6 16v. Ładnie chodzi, dobre wyposażenie, nie jest taki brzydki. Pali też nie tak tragicznie jak na 1,6. No i to kopyto :) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Dijkstra Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Szukalbym niebitego Audi 80 albo Passata Najlepiej oba w kombi. Huh, czy to będzie A80 czy passat, to wersja kombi implikuje przebiegi >300.000 i czary mary z licznikiem... na tych autach są nawiększe przewały niestety. Zwłaszcza, jeżeli kupuje się to od polaka. W teorii zakup wygląda jak najbardziej ok. Ja się ostatnio przeprosiłem trochę z fordami. Pieprzą się, fakt - ale części kosztują w sumie śmiesznie, naprawi to byle kowal (mowa o starszych naturalnie) a konstrukcyjnie są dosyć przemyślane. Escorcik Mk7, 1.6 - 1.8, może Ghia, zagazowany. Patrząc w przyszłość, to co będzie się działo z cenami paliw w najbliższym czasie stawia sensowność zakupu diesla pod znakiem zapytania... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
BENITO Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Dlatego nie patrzysz na przebieg, tylko na stan auta kolego, bo obecnie praktycznie do każdego VAGa możesz sobie podpiąć kompa i robić co ci się podoba, zawodowcy robią to nawet z przebiegiem. Najprościej: jeśli autko z koncernu VAG ma komputer, to jeżeli przy podawaniu przebiegu nie pojawia się napis TOTAL, to do tego, co masz na blacie dodajesz 300 000 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
martian1 Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 (edited) Ja moglbym Ci polecic wlasnie Ecorta mk7 1.6. Ma bardzo wygodne siedzenia zarowno z przodu jak i z tylu (bija konkurencje), dosc dynamiczny silnik (90 kucy) :) ogolnie wszystko by bylo fajnie gdyby nie... :) ...zawieszenie do du... Moj egzemplarz jakis pechowy czy cos bo wszystko tu u mnie sie sypalo - chyba go w fabryce krzywo zlozyli xD. Moje autko ma 10 lat i 135kkm na blacie (kupiony w salonie). Ostatnio wymieniany caly przod i caly tyl - zabulilem troche ponad 500zl lacznie z robocizna (zawieszenie, wziete z escorta z niemiec hehehe). Mam nadzieje, ze teraz troche pojezdzi. W autku nadwozie w takim wieku moze troche rdzewiec (nadkola, miejsce zawieszenia tylniej tablicy rej.) Tak jak powiedzial kolega Dijkstra autko tanie w utrzymaniu - Ja tego nawet nie mam zamiaru zagazowac ;) Moze rozejrzyj sie tez za jakims Coltem, bardzo fajne autka. Edited January 6, 2008 by martian1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
BiAłY Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 (edited) Ta wersja golfa jest baardzo fajna i ma niezły wypasik w środu, ten silnik pakowali też do golfa IV. BTW za te pieniążki ja bym siobi sprawił Audi 80 B4 1.8 lub 2.0 +LPG, tylko żeby nie było bite, to będzie dłuugo jeździć. I padaly w nim skrzynie biegow ;). Edited January 6, 2008 by BiAłY Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
FastlY Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Wczoraj mialem doczynienia z taka E36. Sprowadzona z Belgii, kosztowala 3000zl. No i teraz tylko zostaly te oplaty, rejestracja itd. 15 letnia, 100tys km (tu oczywiscie trudno wierzyc, chociaz tak zadbanego i w takim dobrym stanie na zywo nie widzialem jeszcze, a sporo tego jezdzi w okolicy. Kupiona od jakiegos dziadka, kilka ostatnich lat podobno stala nie ruszana.) 2.0, 15OKM (po przejazdzce zakochalem sie w tylnim napedzie, a roznica miedzy 100 a 150KM jest naprawde duza :D ) Spalanie? uslyszalem 7l/100, ale w tym momencie sie troche usmialem ;] Wyposazenie: na klime nie bylo co liczyc Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KrOOliK89 Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Wybór padł raczej na na tą E36. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Wiadomo stacja diagnostyczna + osoba znająca się na samochodach. W tej wyposażenie jest fajne. Jak wypali to później już "tylko" lpg i zdać prawko :/ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
martian1 Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 (edited) Wczoraj mialem doczynienia z taka E36. Sprowadzona z Belgii, kosztowala 3000zl. No i teraz tylko zostaly te oplaty, rejestracja itd. 15 letnia, 100tys km (tu oczywiscie trudno wierzyc, chociaz tak zadbanego i w takim dobrym stanie na zywo nie widzialem jeszcze, a sporo tego jezdzi w okolicy. Kupiona od jakiegos dziadka, kilka ostatnich lat podobno stala nie ruszana.) 2.0, 15OKM (po przejazdzce zakochalem sie w tylnim napedzie, a roznica miedzy 100 a 150KM jest naprawde duza :D ) Spalanie? uslyszalem 7l/100, ale w tym momencie sie troche usmialem ;] Wyposazenie: na klime nie bylo co liczyc Takie rzeczy to tylko u nas w kraju ;)... podobne (z opisu) sztuki kosztuja przynjamniej 5x tyle. Domyslam sie, ze to od jakiegos handlarza... W tegp typu bajeczki nie ma co wierzyc. Edited January 6, 2008 by martian1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
FastlY Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 ale zrozum, ze ten samochod byl sprowadzony przez mojego wujka, ktory mieszka tam na stale, a teraz na swieta jest w Polsce. Wiec nie jest to zaden handlarz czy gosciu z komisu, a klamac mi nie mialby po co. Moze tak zaufal temu dziadkowi, ktory mu sprzedawal, a ze to male pieniadze to sie w to nie zaglebial i nie sprawdzal. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
siwy05 Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 (edited) gdyby nie byl to twoj znajomy napisalbym tak kupiony pewnie u turka ktory ma na placu ze 300 aut ;) 100tys? badzmy realistami troche jezdzilem po holandii, belgi i oni naprawde duzo jezdza autostrady sa pelne od aut, tylko ktos chory zyje nadzieja ze ci holendrzy, belgowie czy kto tam jeszcze picuja swoje auta tylko po to zeby pozniej polakom opchnac za smieszna kase w wiekszosci jest tak ze wchodzisz na plac gdzie stoi po pareset aut ustawionych czasami na zderzak zeby sie wiecej upchnelo i mozesz chodzic tak caly dzien i nie spotkach 10-letniego auta ktore nie ma dwojki na poczatku licznika (znaczy spotkasz ale bedzie to volkswagen bo u nich po 300tysiacach licznik jedzie od nowa), a juz przy dieslach zapomnijcie im sie poprostu nie oplaca kupic diesla jesli nie bedzie nim robil odpowiedniej ilosci kilometrow, wracajac do tematu jesli autor tematu ma dosc male doswiadczenie odradzam tylny naped to co dzisiaj maja kierowcy bmw to sajgon na maxa widzialem jak jeden chyba z 5 minut sie produkowal zeby ruszyc na lekkim wzniesieniu a [gluteus maximus] to u latala chyba we wszystkie strony no i mimo wszystko, brak klimy w lato, kolejny minus to fakt ze auto jak piszesz troche stalo a to niezbyt dobrze juz lepiej jesli ktos by nim jezdzil i mial te 50tys wiecej jedyny plus to cena, przy kupnie auta naprawde trzeba byc realista, kupno pod wplywem impulsu moze drogo kosztowac, tez lubie tylny naped ale ale quattro wymiata ktore mimo wszystko tez odradzam ze wzgledu na koszty :) Edited January 6, 2008 by siwy05 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
ddmar Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 A ja jestem jak najbardzej ZA japońskimi samochodami, coś w tym stylu: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4133091 ,ew jakieś subaru, znajomy ma Suzuki Baleno wagon 1.6 97KM z gazem z 1996r. i pali mu ok. 8l gazu przy mało oszczędnej jeździe i nie psuje sie - jak to japonia :) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Slow Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 (edited) A ja jestem jak najbardzej ZA japońskimi samochodami, coś w tym stylu: 2871021[/snapback] Ale bzdury gadasz.W VW może jest inaczje? A jesli jest tak samo to co ... ? Edited January 10, 2008 by Slow Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
mlun Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Ale bzdury gadasz.W VW może jest inaczje? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
mlun Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 To twoja wypowiedź jako tako traci sens. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
thermalfake Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 zobaczy chwilowe spalanie z kompa na trasie i potem takie bzdury sieją, że schodzi do 3.5l/100 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Slow Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 Japonczyki sa dobre jak sa nowe, wtedy sie nie psuja ale jak juz sa starsze i cos walnie to byle [ciach!]lka i dokladasz po 5% wartosci samochodu na naprawe.. Ale bzdury gadasz.W VW może jest inaczje? A jesli jest tak samo to co ... ? To twoja wypowiedź jako tako traci sens. Prawde mowiac, nie wiem jak jest w przypadku VW, jednak co to ma do mojej opini o japonczykach ? Nie mowie, ze japonskie samochody sa zle. Pomijam tez fakt, ze okreslenie 'japonczyk' dalej obowiazuje a samochody juz dawno robione sa gdzie indziej. Chodzi mi po prostu o to, ze ceny czesci do tych samochodow sa drogie. W pewnym momencie nawet 'japonczyki' zaczynaja sie psuc a za 10k nie mozna wymagac niewiadomo czego.. z mojej strony EOT Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Dev-o Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 bolaczka starszych japoncow to na pewno blacharka... a co do napraw... to zgadza sie, czesci i serwis to drogi interes jak na leciwy uzywany samochod... ale jak sie choc troche dba... to sa to niezawodne samochody Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Slow Posted January 6, 2008 Report post Posted January 6, 2008 bolaczka starszych japoncow to na pewno blacharka... a co do napraw... to zgadza sie, czesci i serwis to drogi interes jak na leciwy uzywany samochod... ale jak sie choc troche dba... to sa to niezawodne samochody Zgadzam sie, ale szanse trafienia na naprawde zadbany egzemplarz sa dosc niskie.. Moj ojciec pod koniec grudnia sprzedal za 800 zl Toyote Corolle 91' - 'made in japan', byl pierwszym wlascicielem, przez pierwsze 5 lat nie zmienil nawet zarowki, pozniej zaczely sie drobne usterki, jeszczce pozniej, powazniejsze.. blacharka byla robiona jakies 15 lat po zakupie! Pare miesiecy przed sprzedaza ojciec wymienil alternator (600zl) - toz to przeciez 3/4 wartosci samochodu.. a z cene jednego amortyzatora moglbym wymienic w Oplu Astrze caly komplet ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Neo_x Posted January 7, 2008 Report post Posted January 7, 2008 a takie pytanko... co sadzicie o daewoo nubira 1? autka te kosztuja nie duzo.. sa wygodne... czesci kosztuja grosze (moj ojciec mial dwie takie).. ostatnio rozmawialem nawet z cierpem ktory smiga takim czyms od 4 lat. Twierdzil ze bardzo fajne autko. Ostatnio wymienial skrzynie w AUTORYZOWANYM serwisie na oryginalnych czesciach... zaplacil niecale 600 zl.... Myslicie ze warto by to kupic z dwulitrowym silnikiem o mocy +- 130 konikow? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
srekal34 Posted January 7, 2008 Report post Posted January 7, 2008 a takie pytanko... co sadzicie o daewoo nubira 1? autka te kosztuja nie duzo.. sa wygodne... czesci kosztuja grosze (moj ojciec mial dwie takie).. ostatnio rozmawialem nawet z cierpem ktory smiga takim czyms od 4 lat. Twierdzil ze bardzo fajne autko. Ostatnio wymienial skrzynie w AUTORYZOWANYM serwisie na oryginalnych czesciach... zaplacil niecale 600 zl.... Myslicie ze warto by to kupic z dwulitrowym silnikiem o mocy +- 130 konikow? Warto, bo ma dobry silnik, dobre wyposażenie jest w mairę nowa i malo się psuje wbrew obiegowej opinii. To najbardziej udany model tego trupa. O tym że jest bardzo ładna chyba nikogo zapewniać nie muszę... Zobacz też Xsarę - ładne, mało pali i też wygodne. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Neo_x Posted January 7, 2008 Report post Posted January 7, 2008 (edited) Akurat xsara mi sie nie podoba. Nubira 1 jest duzo ladniejsza od 2... dwojka w srodku jak czolg wyglada... chodz ma troche ladniejszy tyl od jedynki... Widzialem za to nubire 1 po lekkim tuningu... wsadzone duze felgi z niskoprofilowymi oponami... lekko obnizony.. przyciemnione szyby z tylu... bialy kolor... jakies takie ladne zderzaczki nie rzucajace sie w oczy... EDIT: znalazlem fotke na dysku :) Edited January 7, 2008 by Neo_x Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Plasma Posted January 7, 2008 Report post Posted January 7, 2008 (edited) A ja jestem jak najbardzej ZA japońskimi samochodami, coś w tym stylu: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4133091 ,ew jakieś subaru, znajomy ma Suzuki Baleno wagon 1.6 97KM z gazem z 1996r. i pali mu ok. 8l gazu przy mało oszczędnej jeździe i nie psuje sie - jak to japonia :)Co do awaryjności Subaru... vs BMW Ja i kumpel kupiliśmy w tym samym miesiącu samochody za podobną kwotę. On kupił BMW 318i z 98 roku, ja Subaru Imprezę GT z 95 roku. Oba w dobrym stanie: on dziadka z niemiec (kupował osobiście), ja dobry egzemplarz który większość czasu jeździł po Szwajcarii. Kumpel już kilkukrotnie miał niemiłe usterki - a to rozklekotał mu się niemiłosiernie rozrząd, a to ułamał mu się króciec pompy wody (co poskutkowało efektowną chmurą pary spod maski), a to termostat mu padł, a to rozrusznik. Generalnie, dość często siedzi w warsztacie. Mi jedynie nawaliła wiązka pompy paliwa - naprawa niewiele mnie kosztowała. Reszta kosztów to eksploatacja - klocki, opony, olej itp. Co prawda, w moim przypadku eksploatacja nie jest tania, klocki na przód do 318i nie kosztują chyba 500zł, ale autka nieco różnią się charakterem. Co do mitu o rdzewiejących japońcach: na moim nie ma najmniejszego oczka rdzy.. a już niedługo 13 roczek stuknie. Także ze swojej strony polecam Subaru, Imprezę wolnossącą można spokojnie wyrwać za mniej niż 10k, gaz też da radę założyć. Wersja 1.6 nie spali w mieście więcej jak 10l/100km. No i jednak nie jest to oklepany VW czy Bejca. Ale przy takim budżecie szukałbym chyba Civica 6gen. Znajomy miał i polecał jako bardzo przyjemne i bezawaryjne auto. Edited January 7, 2008 by Plasma Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Slow Posted January 7, 2008 Report post Posted January 7, 2008 Subaru Impreza 4x4 jest OK.. taka bym nawet do domu dojechal.. a nie, ze musze drałowac pod gore bo moje FWD nawet tylem nie daje rady ;) kto zgadnie co jest pod literka T z tablicy rejestracyjnej ? ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
dzej Posted January 7, 2008 Report post Posted January 7, 2008 ja tam za 10 tys to bym kupil punciaka gt :] 1.4L 140 km cud ;] ale ja uwielbiam kropki. ale kropki jedynki to loteria. albo trafisz na fajna sztuke ktora nie bedzie sprawiala problemow, albo totalna padake, w ktorej co chwile sie cos psuje. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KrOOliK89 Posted January 8, 2008 Report post Posted January 8, 2008 W sumie co do tego bwm macie racje, bardzo prawdopodobne że zajechane. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4133091Ta honda mi się spodobała. Wyposażenie bardzo fajnie, silnik trochę duży. Orientuje się ktoś może jak z awaryjnością, spalaniem, itp? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...