Skocz do zawartości
KrOOliK89

Auto w przedziale 10 do 15k

Rekomendowane odpowiedzi

Klima i elektryka to był chyba standard ja przynajmniej nigdy nie widziałem 147 bez klimy i z korbkami na przodzie. Nawet najtańsze wersje z 1.6 105KM miały klime manualna i elektrykę. Dodatkowo w starszych rocznikach łatwiej trafić pełen wypas niż w nowszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu

 

- E36 318IS

- MX-5 1.8

 

Jeden i drugi jest w serii przygotowany do wygłupów bardziej niż cywilne wersje (seryjnie zakuty M43 etc), nie tylko jedzie do przodu jak 32x ale też skręca, nie jest popularny wśród kretów i innych dresów, przez co można trafić na sensowną sztukę bez GLEBA FELA GWINT OKAZJA TUNING ZOBACZ, a koszt utrzymania jest na sensownym poziomie.

 

Zaraz ktoś pewnie spyta o osiągi, więc proszę:

Edytowane przez MaSell
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może popatrz w stronę mniej popularnych marek. Nie to że wciskam ludziom to co mam bo najlepsze ale malo które auto <10k zł ma podjazd na trasie do mojej Saabiny. e36 compact 2.5 vanos wciąga nosem, nie od 0 ale przy ~80 jestem z przodu i odjeżdżam:) Fakt trochę kanapowe ale możesz się rozejrzeć. Po programie 220-260km zależnie od osprzętu.

Edytowane przez bamboocha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uu... Ja tez wtrace swoje 5 groszy.

 

Jezeli poszukiwacz wrażeń nadszarpnie budżet- to jezeli szuka tyłkowozu z ewentualnym serwisem za niewielka cenę- niech popoluje na golfa 4- ale z silnikiem 2.3 v5. Silnik o relatywnie prostej konstrukcji i niechętnie wiesniaczony bo nie łyka "chipa"- a jak już to mizernie, a w serii na papierze ma 170km, do tego jest sprzegniety zazwyczaj z haldexem. Model do bólu oklepany, nudny jak flaki z olejem- ale nie w nieśmiertelnym tdiku, którego przebieg mozna podać w jednostkach astronomicznych. Nie jest tez zajechanym 1.8t z na sile wciśniętym lpg. Ale możliwość grzebania w nim jest ograniczona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/bmw-318-is-parktronic-klimatronic-1997r-coupe-i3818107201.html

Na pierwszy rzut oka fajny IS ale widać wypicowany na handel i trzeba by dobrze prześwietlić reszta z allegro to już dzerman stajl itp itd.

 

a czemu ma taki ladny czarny zderzak na przodzie a z tylny jest w kolorze nadwozia? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z diagnostyka elektroniki? Przykład zapala się kontrolka poduszka, masz milion poduszek wiec nie wiesz o co kaman zaczynasz szlochać albo po prostu podpinasz auto pod kompa i wyświetla Ci np. błąd obwodu poduszki takiej i takiej wiec wiesz dokładnie, której poduszki obwód został przerwany i jaki kabelek sprawdzić. Nie wiem jak w BMW ale diagnostyka fiaciorów jest dziecinnie prosta, można zdiagnozować większość usterek elektronicznych układów podłączonych do ECU. Wiadomo trzeba też posiadać minimum wiedzy aby rozszyfrować konkretny błąd i zlokalizować go w aucie ale diagnostyka dzisiejszych aut jest banalna. Jak ci auto szwankuje podpinasz pod kompa i po 5 minutach masz podane prawdopodobne przyczyny usterki. Nie musisz wróżyć z fusów i sprawdzać po kolei.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisałem trzeba mieć minimum pojęcia, a nie wymieniać na pałe wszystko co popadnie. W nowszych fiaciorach JTD przytkany EGR skutkuje błędem EGR żadnym innym bo jest on sterowany komputerem i komp dokałdnie widzi pozycje otwarcia zaworu. Jak inne auta są ułomne to już nie moja wina. Walnięta przepływka też czasem skutkuje błędem EGR ale jak ktoś wie jaka zależność jest w ECU miedzy EGR, a przepływomierzem to spokojnie do tego dojdzie. Trudności mają dwie kategorie ta o której wspominał slavok czyli miecio mechanik " bo on kompa nie potrzebuje", i druga kompletny laik, który liczy, że jak ma kompa to już wiedza z mechaniki mu niepotrzebna i co wskaże komputer to on wymienia.

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, gdy po świecie biegały jeszcze mamuty i mumie, ludzie pakowali do Syreny lub Warszawy wiadra części i ruszali w kilkusetkilometrową trasę, po drodze wymieniając to i owo. Teraz nie ma sensu wozić części, bo samemu można wymienić najwyżej wycieraczki, warto zaś wozić laptopa z kablem i oprogramowniem. Jak cwany telewizorek wyświetli jakieś notlaufy albo fehlery, to go wtedy z mańki myk, kasu-kasu i dzida, zanim się ogarnie. Cóż, postęp.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wystarczy smartfon i interfejs na BT, który może być cały czas wpięty niewidoczny w EOBD. Oprócz apek do pierdzenia na androida są też dostępne programy diagnostyczne. Zapali sie choinka na blacie wyciągasz telefon, sprawdzasz o co kaman, jak ciach!ła po prostu kasujesz i jedziesz dalej. Jeszcze do niedawna jak bys ludziom powiedział takie coś popukali by sie w czoło i mówili, ze za dużo filmów sci-fi sie naoglądałem Dołączona grafika

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja ze swoją nieotwartą jeszcze litrową bańką 0W40 i takąż płynu do chłodnicy oraz kluczem nastawnym i wkrętakiem, wożonymi ciągle w bagażniku (w nieprawdziwych BMW po prawej stronie bagażnika jest wnęka na akumulator w tych prawdziwych - ja mam aku pod maską, wnęka jest pusta) jestem jakimś dinozaurem, a co najmniej zatwardziałym konserwatystą. Zostało mi przyzwyczajenie z jaszczomba, tam też woziłem różne szpeje, rzadko przydatne ale poprawiały komfort psychiczny Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma cos w sobie ten Merc, na ladnym kole wyglada bardzo fajnie.

 

Galanta mial kiedys znajomy brata i sprzedal go bardzo szybko bo ceny czesci i hmm nietypowosc zabijalyDołączona grafika

Edytowane przez _Paulo_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Galancie wiele się nie psuje, nie ma głupich bolączek/usterek. Ale jeśli trafi się zły egzemplarz to tak...jest problem. Poza tym sztuki przed liftem do 99/00 miały wadę zawieszenia i jeśli nie chcemy aby sworznie w czasie jazdy obróciły się o 90* to trzeba cały zawias zmienić, tak na wszelki wypadek. W nowszych rocznikach problem wyeliminowano więc jest bezpieczniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak Roverów, MG i innych mniej popularnych marek, co nie musi jednak oznaczać że są to drogie w utrzymaniu samochody z częściami dostępnymi "od ręki" (2 tygodnie + miesiąc szukania).

 

Mojej wersji to w Polsce może z 10szt się znajdzie, a części od ręki praktycznie.

Edytowane przez Yog-Sothoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 18 tys. są takie, że gdzieś jeszcze znajdziesz kawałki drzewa z jakiego była odwijana. Za 19-25 tys. znajdziesz wymarzoną E46 328i z welurem i nie młodszą niż 1999 r. Za 25-30 tys. możesz szukać modeli z ostatniego roku silnika 2.8 czyli 2000, im lepsze wyposażenie tym większa cena. Oczywiście pomijam kombi w automacie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj, dołóż i kup E90. Albo poczekaj jeszcze dłużej, dołóż i kup F30. Albo...

 

Miedzy e36 a e46 nie ma takiego skoku jak miedzy e46 a e90, dlatego pytam. Ale z tego co czytam to chyba nie bede kombinowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...