zumzum Opublikowano 22 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) Witam Jak widac jestem tutaj nowy. Programuje sobie hobbistycznie w Pascalu, Delphi i w pracy w LabWindows (jezyk C). Jednak to co robie ogranicza sie do tego wszystkiego czego mozna dowiedziec sie w szkolce. Chcialem troche rozwinac skrzydla dlatego zwracam sie do was z kilkoma pytaniami: - Jakie IDE dla jezyka C++ preferujecie? W graficznym srodowisku linuxowym jednak nie chodzi mi o pisanie API tylko o programy pelno ekranowe. - Jakie biblioteki aby moc tworzyc grafike 2D i 3D? W windowsie bedzie to DirectDraw i Direct3D ale ja chce pracowac pod linuxem wiec.. co tam bedzie odpowiednikami? OpenGL? Cos jeszcze? - Jak tworzyc i uzywac zewnetrzne biblioteki? Sporo jest info w necie o tworzeniu/uzywaniu DLL`ow ale to pod windowsem. A jak to bedzie pod linuxem? Nawet nie wiem co wpisac w google zeby miec jakies rozsadne wyniki. Moze ktos mnie nakierowac? Od czego zaczac? W necie byl tez fajny eBook "Od zera do gier kodera" (czy jakos tak). Tylko ze tam wszystko rozbija sie o biblioteki DirectX. Edytowane 22 Stycznia 2008 przez zumzum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 22 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2008 do grafiki masz openGL. Inkludujesz hedery, dołączasz liby i możesz korzystać z jego dobrodziejstw. Lub zamiast wymyślać koło od nowa możesz skorzystać z gotowych enginów 3D, polecam IrrLicht3D, na linuksie też działa. Aby znaleźć jakieś biblioteki etc, to musisz najpierw wiedzieć czego szukasz :). Czy chcesz pisać gry, czy bawić się dźwiękiem, czy jeszcze czymś innym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zumzum Opublikowano 22 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2008 do grafiki masz openGL. Inkludujesz hedery, dołączasz liby i możesz korzystać z jego dobrodziejstw. Lub zamiast wymyślać koło od nowa możesz skorzystać z gotowych enginów 3D, polecam IrrLicht3D, na linuksie też działa. Aby znaleźć jakieś biblioteki etc, to musisz najpierw wiedzieć czego szukasz :). Czy chcesz pisać gry, czy bawić się dźwiękiem, czy jeszcze czymś innym. W jakim IDE pracujesz? A biblioteki.. mi chodzi zeby miec mozliwosc graficznego (2D i 3D) przedstawiania jakis danych - przebiegi, wykresy, trajektorie... oraz zeby mozna bylo uzywac ich do gier czyli animacje 2D i 3D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2008 (edytowane) ja piszę pod windowsem więc używam visual studio 2005/2008 - wg mnie jedyne słuszne IDE. Irrlicht3D nadaje się do gier, od biedy wykresy też byś tym zrobił ale nie po to go stworzono :) Edytowane 23 Stycznia 2008 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zumzum Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2008 Orientujesz sie moze ktore IDE dostepne pod lina posiada podpowiadanie skladni? Np. po wcisnieciu kropki przy klasie pojawia sie lista dostepnych metod. Dev-C++ to obsluguje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrOOliK89 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2008 Pokaż mi dev-c++ na linuksa. Osobiście sam szukałem (szukam) jakiegoś środowiska, podobnego np do borlanda, ale czymś innym nie pogardzę. Coś w czym by można pisać łatwo aplikacje dla gtk2. Niby jest azureus, ale ilość miejsca zajmowanego przez aplikacje w nim pisane jest straszna. Więc ponowie Twoje pytanie. W czym pisać pod linuksem (jezyk cpp), tak żeby było to wygodne, dla x. Sam szukałem czegoś, jest niby anjuta itp. Ale ja nie umiem tego obsługiwać? Przepraszam za "zrozumiałość" tego posta, ale jestem padnięty:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zumzum Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2008 Pokaż mi dev-c++ na linuksa. Osobiście sam szukałem (szukam) jakiegoś środowiska, podobnego np do borlanda, ale czymś innym nie pogardzę. Coś w czym by można pisać łatwo aplikacje dla gtk2. Niby jest azureus, ale ilość miejsca zajmowanego przez aplikacje w nim pisane jest straszna. Więc ponowie Twoje pytanie. W czym pisać pod linuksem (jezyk cpp), tak żeby było to wygodne, dla x. Sam szukałem czegoś, jest niby anjuta itp. Ale ja nie umiem tego obsługiwać? Przepraszam za "zrozumiałość" tego posta, ale jestem padnięty:P Wydawalo mi sie ze jest Dev-C++ na lina. Jak nie to z czego korzystac? Gdzie indziej ludzie proponuja kdevelop... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SGJ Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2008 To z czego chcesz korzystac zalezy od tego w jakim jezyku chcesz pisac. Do kazdego sie coś znajdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrOOliK89 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2008 Dobrze, to wyjaśnię. Mam nadzieję że już zrozumiale. Chodzi mi o język cpp lub pascal(delphi). Chciałbym w łatwy sposób tworzyć aplikacje "okienkowe" i korzystać z jakiś gniazd tcp/ip. Azereus mi jakoś nie podpadł. Na windowsie dobrze mi się pracuje w Delphi 7 Personal, czy tam Cpp Bulider 6 personal. Wiem że ideą linuxa jest "programowanie samym kodem", mniej wygody. Nie mniej jednak chciał bym zacząć od czegoś prostego, a później postępować zgodnie z danymi ideami:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SGJ Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2008 Kylix, lazarus. W przypadku tego drugiego jesli chodzi o wielkosc aplikacji to strip i upx, i problem nie istnieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrOOliK89 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2008 KylixA co da się go odpalić? Kiedyś tyle się tego naczytałem.... lazarus (...) strip i upx, i problem nie istnieje. Ferie tuż tuż, poczytam o tym. Może coś się uda. THX! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bula i spula Opublikowano 22 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2008 NIE KYLIX! Kylix jest już programem martwym, ponieważ uznano, że ma tyle błędów i niedopracowań, że nie da się już nic z nim zrobić. Ja osobiście piszę w GEdicie (zwyczajny edytor tekstowy pod Gnome), który posiada podświetlanie składni w C++, ale nie ma podpowiadania. Poprostu z przyzwyczajenia go używam. Co do IDE poważniejszego, to polecę Eclipse. Jeśli chodzi o grafikę, proponuję zacząc w przypadku programów graficznych od NCurses, w przypadku gier od Allegro. W "Od zera do gier kodera" nie ma opisu żadnej biblioteki graficznej przecież. Tam jest opisany C++, a jedyna gra, której tam uczą, to kółko i krzyżyk w trybie tekstowym. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menajev Opublikowano 23 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2008 Na linuxa jest c::b, ale z tego co wiem- niezbyt stabilny. Osobiście używam anjuty, ale on/ona używa zewnętrznych [znaczy trza je samemu napisać] makefile'ów. Ecliose używa chyba jakichś własnych mechanizmów. Jeśli idzie o biblioteki- proponuje SDL, samotnie nadaje się tylko do 2d i nawet tutaj nie jest zbyt rozbudowany, ale bez problemu łączy się z OpenGl i własnie w takiej konfiguracji jest zalecany [sam tak robie]. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...