Skocz do zawartości
patrykxes

Bezprzewodowo Wlan Router Karty Bluetooth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamierzam kupic router dla WLAN oraz 2 karty Wi-Fi do PC i jedno urzadzenie Bluetooth. Co proponujecie ? Na co zwracac uwage. Jestem laikiem w tych sprawach. Aha, chcialbym router do edukacji.

Router do Neostrady, z dobrym zasiegiem konfigurowalny przez przegladarke z zabezpieczeniami. A w przyszlosci nie bedzie Neostrady lecz Internet radiowy, wiec dobrze zeby wspieral taki sposob dzialania. Cena do 250 zl.

Karty Wi-Fi do PC. Czy parametry, jakosc sa lepsze na PCI czy na USB ? Bardzo dobra wspolpraca z routerem. Cena do 120zl

A urzadzenie Bluetooth zeby wspolpracowalo z telefonami komorkowymi i drukarkami. Cena do 90 zl.

Wielkie dzieki

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

co do bluetooth, to ważne, żeby dołączone było oprogramowanie "widcomm" w możliwie najnowszej wersji. (stare wersje nie obsługują np. urządzeń HID i jest to pewna wskazówka)

Sam kupiłem dongle no-name za 60 pln "u idiotów" ;) i działa fajnie, stabilnie, żadnych problemów (bezproblemowa współpraca z oprogramowaniem nokii)

Co do kart wi-fi to zazwyczaj lepsze są te na pci. -> oddzielnie dołączana antena, zdecydowanie lepszej jakości. Jeśli nie będziesz podpinał tego pod laptopa to tak będzie lepiej. Co do firmy, to w tej cenie można wyrwać 3com 54a/b/g , i mimo, że sam nie używałem to po zawodach z linksysami i airlinkami zainwestowałbym teraz właśnie w coś takiego.

w kwestii routera to potrzeba czegoś z modemem adsl (do neostrady) i wspierającego jednocześnie standard Wireless Internet Service Provider (WISP).

nie wiem, czy takie urządzenia w ogóle są rynku, ale ja nie spotkałem się jeszcze z produktem markowym i tymi dwoma funkcjami naraz. Polecałbym więc modem z wyjściem rj-45 z allegro na krótko i do tego porządny router z WISP.