Skocz do zawartości
thedroid

Dobor Obudowy, Chlodzenia Procka Oraz Wentylatorow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno zlozylem sobie taki zestaw:

procesor: Intel Core 2 Duo E6750 (2,66Ghz)

plyta: EVGA 650i Ultra

ram: 2x Kingmax 1GB (800)

grafika: Gigabyte ATI Radeon X1650 256MB (na pasywnym chlodzeniu)

zasilacz: NeoTEC Maximus 440W No-Noise Series 19dB

i potrzebuje paru porad odnosnie doboru obudowy i chlodzenia.

 

Podstawowe zalozenie jest takie ze musi byc cichy, bo bedzie mi sluzyl w domowym studiu nagran. I tak jest juz o niebo lepiej w stosunku do mojego poprzedniego "odkurzacza" (na Athlonie XP), ale wciaz slychac wentylator na procku.

 

Myslalem nad tym zeby na procesor zalozyc Thermalright HR-01 Plus z wentylatorem Fander FX120B na minimalnych obrotach. Tylko obawiam sie o ciezar radiatora i czy gniazdo procesora go udzwignie, mozna to przymocowac jakos do obudowy?

 

Obudowa musi byc czarna i bez zadnych bajerow typu okna, podswietlenia. Myslalem o Chieftecu (serie Dragon oraz Bravo). Pytanie tylko czy te obudowy nie beda przenosily za bardzo drgan. bo docelowo planuje zamontowac 4 dyski twarde SATA. Czy wybrany przeze mnie radiator na procesor sie zmiesci w srodku?

Do tego jeszcze z 1-2 wentylatory Fandera do chlodzenia wnetrza. No i moze panel sterujacy Akasa AK-FC06BK. Ah, jeszcze przydalaby sie jeszcze pasta na procesor i filtry na wyloty powietrza zeby ograniczyc kurzenie sie w srodku obudowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie podkręcanie czy nie? Może budę to antec 182? Do tego pasywna ninje na procka, dyski też powinny być dobrze wytłumione,choć 4 dyski to trochę ciężko będzie.a 500 pln na quiet drive'y to raczej nie jest tu opłacalne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TheDroid,

 

podstawowe pytanie to "Ile?" :)

Można bowiem złożyć bardzo ładny komputer, dobrze wietrzony, aluminiową obudową LianLi z filtrami, chłodzeniem Thermalrighta i super cichymi wentylatorami Noctua/XThermal.... ale za to nieco się zapłaci :roll:

 

I pytanie kolejne: co to znaczy dla Ciebie cichy? Czy musi być niesłyszalny czy po prostu cichy... bo to dość istotna różnica :rolleyes:

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na początek, to ta zasiłka jakoś specjalnie cicha nie jest ;)

 

HR-01 Plus to bardzo dobry wybór, zwłaszcza po ostatniej obniżce cen. Socketu nie urwie (u mnie póki co nie urwał), więc nie ma potrzeby dalszego mocowania. HR spokojnie zmieści się w każdej budzie szerszej niż 190 mm. Może być też Scythe Ninja albo Thermalright Ultima 90i - szeroko rozmieszczone finy nie zapychają się tak łatwo kurzem, poza tym nie potrzebują dużego przepływu powietrza.

 

Chiefteki są solidne i żadnych drgań nie będzie, jeżeli tylko dysków nie zamocujesz na sztywno. Nie wiem ile chcesz wydać, ale inne dobre i solidne obudowy w okolicach 300 zł:

  • Chieftec BH / CH - wszystkie na tym samym szkielecie, różnią się detalami przedniego panelu. Do dostania za mniej niż 200 zł, dobre blachy, łatwo wykleić matami, do tego stonowany wygląd;
  • Antec SOLO - czarna, srebrny front, mocowanie dysków na gumkach albo na sztywno. Problem może sprawiać belka biegnąca wzdłuż obudowy; na Twojej płycie głównej HR-01 Plus będzie prawdopodobnie za blisko górnej krawędzi;
  • Lian Li PC-7 SE III (czarna) - aluminiowa, montaż trzech dysków na gumowych podkładkach, czwarty można zmieścić w zatoce 5,25";
Gdybyś chciał wyklejać obudowę matami (zwłaszcza lewe drzwiczki i górną blachę), to nie warto marnować pieniędzy na badziewia typu Spire czy Coolink - cienka gąbka z punktu widzenia akustyki nie daje prawie nic. Kup maty bitumiczne albo dołóż kasę i kup maty BeQuiet - mata bitumiczna + gąbka + warstwa filcu.

 

Pasta Arctic Silver 5. Odradzam Zalmana ZM-STG1, bo po kilku tygodniach wysycha i temperatury idą w górę.

 

Wentylatory: Fander, Scythe S-Flex (wersja -D 800 RPM albo do spowolnienia -E 1200 RPM), z tańszych Revoltec AirGuard (do spowolnienia), Scythe Slip Stream (1200 RPM do spowolnienia albo wersje 500 i 800 obrotów).

 

Jeżeli już chcesz zakładać filtry to raczej na wloty, z przodu i i na boki obudowy. Doskonale do tego celu nadają się pończochy ;)

 

Poszukaj na forum 2889343[/snapback]

procek e820, grafika hd2600 albo jak poczekasz to hd3600

Nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem... przecież thedroid napisał, że proca i grafikę ma, potrzebuje obudowy i chłodzenia.

Edytowane przez Bartolomius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

woda , woda , woda

Nie ma to jak przemyślana odpowiedź poparta mocnymi argumentami... <_<

 

Po co woda do takiego komputera? Procesor jakoś specjalnie gorący nie jest, podkręcany pewnie nie będzie (bo do studia nie musi), grafika poradzi sobie pasywnie. Tu potrzeba prostego i w miarę bezobsługowego chłodzenia, ciche AC da sobie radę ze sporym zapasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie podkręcanie czy nie?

nie planuje

podstawowe pytanie to "Ile?" :)

nie mam konkretnej sumy. no moze nie chcialbym zeby obudowa kosztowala drugie tyle co pozostale podzespoly. raczej pytanie jest nastepujace: czy wiekszy wydatek (np o pare stow) przelozy sie efektywnie na lepsze rezultaty adekwatnie do poniesionych kosztow? moze lepiej kupic obudowe chiefteca, wylozyc ja dobrymi matami a dyski zamontowac na stabilizatorach i to w zupelnosci wystarczy? jezeli cos jest wyraznie lepsze bo drozsze to prosze podac jakies argumenty za. nie musza to byc wyniki podane z laboratoryjna dokladnoscia. wystarczy tylko stwierdzenie ze np obudowy chiefteca beda przenosily drgania do tego stopnia ze zadne zabiegi wytlumiajace nie przyniosa rezultatu. lepiej jest dolozyc i kupic lepsza obudowe gdzie nie bedzie tego typu problemow itp.

I pytanie kolejne: co to znaczy dla Ciebie cichy? Czy musi być niesłyszalny czy po prostu cichy... bo to dość istotna różnica :rolleyes:

wystarczy ze bedzie cichy

Tak na początek, to ta zasiłka jakoś specjalnie cicha nie jest ;)

jak kupowalem podzespoly pare miesiecy temu to ten zasilacz i tak wydawal sie bezglosny w porownaniu do mojego starego komputera, do tego stopnia ze jak zmontowalem nowy zestaw to musialem patrzec sie na diody czy komputer dziala ;) generalnie szum z zasilacza jakis jest, ale wentylator na procku i tak sie wybija zdecydowanie ponad to. w dodatku przypuszczam ze jak wyloze obudowe matami to uda mi sie go troche wytlumic. chociaz chetnie poslucham opinii co innego mozna kupic w tej kategorii. druga sprawa czy rownie stabilnego? akurat ten neotec przetrzymal u mnie juz pare spadkow napiec, gdzie wszystko w mieszkaniu sie wylaczylo a moj komputer nawet sie nie zrestartowal!

 

za reszte informacji bardzo dziekuje.

 

Z moich doświadczeń (komp w studiu) wynika, że komputer nie musi być "niesłyszalny", elektronika np. z konsoli, magnetofonów DAT czy wzmacniaczy i tak go zagłuszy.

akurat u mnie nie ma co halasowac:

 

karta muzyczna: e-mu 1212m v2

mixer: yamaha mg10/2

monitory: yamaha hs80

wzmacniacz sluchawkowy: presonus hp4

sluchawki: beyerdynamic dt-150 oraz denon hp-1000

za jakis czas dojdzie jeszcze druga para odsluchow i byc moze subwoofer do monitorow i tyle mi w zupelnosci wystarczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę ,że dla osób znających się i ceniących ciszę nie trzeba dodatkowych argumentow , mala chłodnica ,cicha pompka jeden cichuteńki wentylator

i to na bank będzie cichsze niż każdy wentyl na procu

" ale wciaz slychac wentylator na procku. "

Dla "osób znających się" powiadasz...

 

Wyobraź sobie, że mała chłodnica, cicha pompka i jeden cichuteńki wentylator (zapomniałeś o bloku) będą i tak a) droższe, b) bardziej skomplikowane w instalacji i utrzymaniu, c) niekoniecznie wydajniejsze, d) wcale nie cichsze od podanych wyżej radiatorów z wolnoobrotowymi wentylatorami. A wentylator na chłodnicy i tak musi się kręcić, prawda?

 

pytanie jest nastepujace: czy wiekszy wydatek (np o pare stow) przelozy sie efektywnie na lepsze rezultaty adekwatnie do poniesionych kosztow? moze lepiej kupic obudowe chiefteca, wylozyc ja dobrymi matami a dyski zamontowac na stabilizatorach i to w zupelnosci wystarczy? jezeli cos jest wyraznie lepsze bo drozsze to prosze podac jakies argumenty za. nie musza to byc wyniki podane z laboratoryjna dokladnoscia. wystarczy tylko stwierdzenie ze np obudowy chiefteca beda przenosily drgania do tego stopnia ze zadne zabiegi wytlumiajace nie przyniosa rezultatu. lepiej jest dolozyc i kupic lepsza obudowe gdzie nie bedzie tego typu problemow itp.

Skoro tak, to kup Chiefa - solidna obudowa i dobrze wydane pieniądze, a jeżeli stwierdzisz że jednak coś wibruje, to po prostu dokup maty. Samymi matami cudów nie zdziałasz, ale w dobrze wyciszonym komputerze różnica z pewnością będzie odczuwalna.

 

jak kupowalem podzespoly pare miesiecy temu to ten zasilacz i tak wydawal sie bezglosny w porownaniu do mojego starego komputera, do tego stopnia ze jak zmontowalem nowy zestaw to musialem patrzec sie na diody czy komputer dziala ;) generalnie szum z zasilacza jakis jest, ale wentylator na procku i tak sie wybija zdecydowanie ponad to. w dodatku przypuszczam ze jak wyloze obudowe matami to uda mi sie go troche wytlumic. chociaz chetnie poslucham opinii co innego mozna kupic w tej kategorii. druga sprawa czy rownie stabilnego? akurat ten neotec przetrzymal u mnie juz pare spadkow napiec, gdzie wszystko w mieszkaniu sie wylaczylo a moj komputer nawet sie nie zrestartowal!

Jak zmienisz obudowę i chłodzenie to zdecydujesz, czy warto zmieniać zasilacz. Opcji jest sporo, polecam ten temat.

 

Używałem kiedyś DT-150, żeby to jeszcze wygodne było :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Damikor

Jak Ty chcesz mieć 4 dyski przykręcone do obudowy, bez SQD/gąbki/zawieszenia na gumkach to życzę powodzenia w uzyskania ciszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Ty chcesz mieć 4 dyski przykręcone do obudowy, bez SQD/gąbki/zawieszenia na gumkach to życzę powodzenia w uzyskania ciszy

czy wiekszy wydatek (np o pare stow) przelozy sie efektywnie na lepsze rezultaty adekwatnie do poniesionych kosztow? moze lepiej kupic obudowe chiefteca, wylozyc ja dobrymi matami a dyski zamontowac na stabilizatorach i to w zupelnosci wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilizatory niewiele w sumie dają, bo mocowanie i tak jest dosyć sztywne. Zostaje kupno 4x SQD (drogie, zajmuje sporo miejsca, wchodzi wyłącznie w zatoki 5,25", i tak przenosi wibracje) albo podwieszenie dysków na gumkach. Tak to wyglądało w mojej poprzedniej obudowie:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Sprawdzone, proste w budowie i śmiesznie tanie (metr takiej gumki to około 1 PLN), ale nie wycisza odgłosów mechaniki. Jeżeli nie kupisz Raptorów to nie przeszkadza. Poza tym również potrzebujesz min. czterech zatok 5,25". Niedrogie obudowy z ich dużą ilością to np. taki jak mój Chieftec WH-01B-B albo WH-02B-B (wnętrze to samo) i Sharkoon Rebel 9 i 12 (w "9" blachy gorsze niż u Chiefa, dwunastka ma pewnie podobne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko odradzałbym obudowy Chiefteca. Są bardzo solidne, ale wentylacyjnie średnio przemyślane, a na dodatek trudno je uszczelnić filtrami, gdyż posiadają przeważnie spore, niewymiarowe otwory przy dyskach, a wentylatory montuje się w koszykach.

 

Pończochy się nadają na filtry, ale dość trudno się je czyści potem zwłaszcza, że montaż ich jest przeważnie dość prowizoryczny ;)

 

Sugerowałbym wybór jakiegoś Anteca z seri NSK - są tańsze od Anteca Solo, a funkcjonalność niemal identyczna. Albo też LianLi, o którym wspomniał Bartolomius. Oczywiście żaden LianLi nie będzie szczególnie opłacalnym wyborem, ale przy zakupie takiej obudowy z pewnością zauważysz różnicę względem tańszych stalowych odpowiedników. Aluminiowa obudowa jest lżejsza i lepiej oddaje ciepło. LianLi poza tym ma swobodnie zdejmowany panel przedni i w komplecie znajduje się już filtr na przedni wentylator. Poza tym masz wyjmowany panel montażowy pod zasilacz (nie upychasz go od wewnątrz montując), który montowany jest odwrotnie by sobie zasysał chłodne powietrze bezpośrednio z zewnątrz i pracował tym samym ciszej. No i wentylacja jest taka, że nie trzeba kupować nowych wentylatorów do niej :) Przy okazji masz chłodzenie samej karty graficznej. Jeśli te "drobiazgi" nie robią Ci różnicy, bo przecież nie muszą, to oczywiście nie ma co wydawać tyle forsy. Ale mi się wydaje, że jak ktoś kupi LianLi to ją doceni - inna liga zupełnie :rolleyes:

 

Co do chłodzenia procesora to sugerowałbym również HR-01 Plus. Polemizowałbym tylko czy Ultima90 się nadaje do pasywnego chłodzenia - jej finy są właśnie rozłożone dość ściśle - dużo ściślej niż w Ultrze120 czy właśnie HR-01 lub Ninja. HR-01 ma jeszcze ten plus, że wobec Twoich obaw o wyrwanie socketu ;) , jest lżejszy od Ninjy i przykręcany do płyty. Ninja zaś ma montaż na plastikowe kołki, na które już wiele osób narzekało.

 

Co się zaś tyczy wentylatorów - również popieram sugestię Bartolomiusa w przypadku Scythe S-Flex. Wersja SFF21D - 800rpm będzie dla większości niesłyszalna w zamkniętej obudowie. Poza tym to wentylator o niezłej stosunkowo wydajności oraz świetnym, trwałym łożysku. Z drugiej strony odradzałbym Scythe Slip Stream - to najprymitywniejsze łożysko ślizgowe o dramatycznej trwałości - unikałbym tych wentylatorów, jeśli za rok nie chcesz mieć powtórki z wymianą. Revolteci też nie są szczególnie ciche moim zdaniem. Jeśli ma być bardzo tanio to chyba tylko Acutake. W cenie między Scythe S-Flex a Acutake warto rozważyć jeszcze Tacensy Aura Pro.

Ma się rozumieć, że wybór wentylatorów w przypadku decydowania się na obudowę LianLi nie jest do końca uzasadniony. Te w komplecie będą bardzo dobre.... choć na pewno nie będą tak ciche jak wymienione wyżej. Tam jednak nie powinieneś mieć problemów z ewentualną wymianą, więc z tym wydatkiem możesz się wstrzymać - a nóż te w LianLi uznasz za wystarczająco ciche.

 

O wyciszaniu dysku i matach nie chciałbym się wypowiadać - Bartolomius ujął co potrzeba.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Labovsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko odradzałbym obudowy Chiefteca. Są bardzo solidne, ale wentylacyjnie średnio przemyślane, a na dodatek trudno je uszczelnić filtrami, gdyż posiadają przeważnie spore, niewymiarowe otwory przy dyskach, a wentylatory montuje się w koszykach.

 

Pończochy się nadają na filtry, ale dość trudno się je czyści potem zwłaszcza, że montaż ich jest przeważnie dość prowizoryczny icon_wink2.gif

Wentylacja faktycznie mogłaby być lepsza w obudowach z koszykami umieszczonymi poprzecznie, ale mnóstwo ludzi ma te obudowy i nie narzekają. W serii serwerowej to już inna bajka, obudowa otwarta praktycznie na przestrzał i wentylacja jest na piątkę.

 

Pończoszkę zakładasz i mocujesz klejem do ramki od wentylatorów i po sprawie. Sprawdziłem, działa, choć sam nie używam (za często otwieram budę).

 

... Aluminiowa obudowa jest lżejsza i lepiej oddaje ciepło.

Bzdurny mit, który już dawno został obalony ;)

 

Co do chłodzenia procesora to sugerowałbym również HR-01 Plus. Polemizowałbym tylko czy Ultima90 się nadaje do pasywnego chłodzenia - jej finy są właśnie rozłożone dość ściśle - dużo ściślej niż w Ultrze120 czy właśnie HR-01 lub Ninja. HR-01 ma jeszcze ten plus, że wobec Twoich obaw o wyrwanie socketu ;) , jest lżejszy od Ninjy i przykręcany do płyty. Ninja zaś ma montaż na plastikowe kołki, na które już wiele osób narzekało.

Wydaje mi się, że nie ma sensu chłodzić tego cepa pasywnie, skoro cichy wentylator w znikomym stopniu dokłada się do ogólnej głośności zestawu, a znacznie zbija temperatury. HR-01 Plus jest lżejszy niż Ninja, ale bardziej wygina płytę główną, bo jego środek ciężkości znajduje się wyżej, a w Scythe głównie u podstawy. Mocowanie na kołki jest faktycznie niezbyt szczęśliwe, ale Ninję można przykręcić na śruby ;)

 

Acutake i Tacensów nie miałem, za to S-Flexa można brać w ciemno. Revoltek ma niezłe łożyska w tej cenie i po spowolnieniu pracuje całkiem przyjemnie.

 

...ale się rozgadaliśmy :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki jeśli mogę coś wtrącić :) ... bardzo fajne, a zarazem niedrogie wentylki to nowa seria Coolteka o nazwie Silent Breeze - http://silent-pc.pl/p3004-cat-86-Cooltek_S...120_mm_Fan.html

 

w odróżnieniu od większości cichych wentyli na rynku te dodatkowo zapewniają sensowny przepływ powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylacja faktycznie mogłaby być lepsza w obudowach z koszykami umieszczonymi poprzecznie, ale mnóstwo ludzi ma te obudowy i nie narzekają.

Mnóstwo ludzi jeździ Lanosami i nie narzeka. Czy to znaczy, że mają tak dobre auto, że lepszego mieć nie mogą? :)

Wszystko sprowadza się do tego, że wiele z tych ludzi nie miało do czynienia z innymi obudowami (poza marki el-taniocha).

W serii serwerowej to już inna bajka, obudowa otwarta praktycznie na przestrzał i wentylacja jest na piątkę.

Zgadzam się.

Pończoszkę zakładasz i mocujesz klejem do ramki od wentylatorów i po sprawie. Sprawdziłem, działa, choć sam nie używam (za często otwieram budę).

Problem jest z czyszczeniem właśnie :)

Ofkors przedmuchasz sobie sprężonym powietrze raz, drugi... ale czasem warto jest taki filtr wymyć jednak :rolleyes:

Bzdurny mit, który już dawno został obalony ;)

Możesz mi wyjaśnić? :) Wolałbym wiedzieć czemu mam go dalej nie powtarzać.

Czy to się opiera na tezie, że obudowa nie ma znaczenia w odprowadzaniu ciepła do otoczenia... bowiem chyba bym z tym nieco polemizował :)

Wydaje mi się, że nie ma sensu chłodzić tego cepa pasywnie, skoro cichy wentylator w znikomym stopniu dokłada się do ogólnej głośności zestawu, a znacznie zbija temperatury.

Zgadzam się w pełni.

HR-01 Plus jest lżejszy niż Ninja, ale bardziej wygina płytę główną, bo jego środek ciężkości znajduje się wyżej, a w Scythe głównie u podstawy.

Wszystko zależy od mocowania, przyznasz. Bowiem nieco inaczej to wygląda, gdy zamontuje się go równolegle do podłogi, a inaczej gdy się zamontuje pionowo. U mnie, mocowany tylko zapinką (bez przykręcania - SIC!) w ten drugi sposób praktycznie nie był wcale odchylony. A co dopiero, gdy opiera się na backplacie, do którego jest ściśle przykręcony. Paradoksalnie bardziej wygina laminat boxowy cooler Intela, jeśli może sprawdzałeś kiedyś :)

Mocowanie na kołki jest faktycznie niezbyt szczęśliwe, ale Ninję można przykręcić na śruby ;)

... pod warunkiem dokupienia odpowiedniej zapinki. Poza tym nie do końca na śruby tylko na sztywne dość blaszki. Te zaś opierają się o koszyk skręcany z obu stron płyty głównej.

Acutake i Tacensów nie miałem, za to S-Flexa można brać w ciemno. Revoltek ma niezłe łożyska w tej cenie i po spowolnieniu pracuje całkiem przyjemnie.

Mówisz o tym łożysku Hysint? Wiele osób niestety narzeka na głośną jego pracę i dość silne drgania. Trwałość też nie jest powalająca niestety :(

...ale się rozgadaliśmy :blink:

Nic przecież nie szkodzi - po to jest forum, wydawało mi się.

W razie, gdybyśmy strasznie psocili naszą rozmową to chyba moderator nie będzie miał wielkiego trudu w wydzieleniu naszych postów do oddzielnego wątku :rolleyes:

chłopaki jeśli mogę coś wtrącić :) ... bardzo fajne, a zarazem niedrogie wentylki to nowa seria Coolteka o nazwie Silent Breeze - http://silent-pc.pl/p3004-cat-86-Cooltek_S...120_mm_Fan.html

 

w odróżnieniu od większości cichych wentyli na rynku te dodatkowo zapewniają sensowny przepływ powietrza

Moim zdaniem bardzo słuszne wentylatory jako zamiennik do wielu tańszych zasilaczy... ale on chyba nie będzie na tyle cichy by móc stawać w szranki z wieloma tutaj wymienionymi. Architektura wirnika zaś jest taka jak w wielu Akasach, Coolinkach, Y.S.Techach... i chyba właśnie sam wentylator jest wytwarzany przez tę ostatnią firmę. Nie jest ona sama w sobie szczególnie wydajna, choć przy tak zestrojonych obrotach jak w tym Coolteku to na pewno wieje solidnie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Labovsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest z czyszczeniem właśnie :)

Ofkors przedmuchasz sobie sprężonym powietrze raz, drugi... ale czasem warto jest taki filtr wymyć jednak :rolleyes:

Wkładasz pod kran i tyle, tak samo jak z czyszczeniem siatkowych filtrów w obudowach Antec. Jeżeli oczywiście komuś chce się bawić w samoróbkę, przyznaję.

 

Możesz mi wyjaśnić? :) Wolałbym wiedzieć czemu mam go dalej nie powtarzać.

Czy to się opiera na tezie, że obudowa nie ma znaczenia w odprowadzaniu ciepła do otoczenia... bowiem chyba bym z tym nieco polemizował :)

Aluminium oddaje ciepło lepiej niż stal, to fakt. Ale twierdzenie, że aluminiowa obudowa oddaje je lepiej niż taka sama obudowa ze stali jest błędne - nie ta skala porównawcza do np. radiatora, różnice będą po prostu niemierzalne. W archiwum spcr było gdzieś porównanie Tt Armor ze stali i aluminium. Zero różnicy. Jak znajdę to wrzucę linka, a tymczasem 2890565[/snapback]

Mówisz o tym łożysku Hysint? Wiele osób niestety narzeka na głośną jego pracę i dość silne drgania. Trwałość też nie jest powalająca niestety :(

Miałem tych wentylatorów co najmniej kilkanaście, obecnie w obudowie i zasilaczu zostały trzy sztuki. Kręcą się od kilku miesięcy i nadal robią to w bardzo kulturalny sposób - bez wibracji, bez odgłosów silnika. Chyba najlepsze wentylatory jakie miałem, Papst / Yate Loon / NB nie mają do nich startu. Kilka sztuk -D (800 RPM) nie startowało na 5V i zdarzało im się delikatne klikanie, więc zostałem przy wersji -E (1200 RPM).

 

W razie, gdybyśmy strasznie psocili naszą rozmową...

Z tematu raczej nie zbaczamy, więc nie powinno być problemu. Ot, taka luźna uwaga ;)

 

EDIT: thedroid, wlazłeś na ambicję kilku maniakom ciszy w obudowie i masz :D

Edytowane przez Bartolomius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDIT: thedroid, wlazłeś na ambicję kilku maniakom ciszy w obudowie i masz :D

ja sie tam ciesze :D pieczolowicie notuje wasze spostrzezenia i z utesknieniem spogladam na kalendarz (byle do pierwszego i kolejnej wyplaty ;)). swoja droga dzisiaj mocno spodobal mi sie rowniez pomysl zmiany procka z e6750 na e8400 (o ile wejdzie na moja plyte).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

e8400 wejdzie na płytki z chipsetem P35 i X38 tak ze jak masz takie płytki to nie powinienes miec porblemów

Ginie umiejętność czytania (i pisania) wśród polskiej młodzieży...

 

Niedawno zlozylem sobie taki zestaw:

...

plyta: EVGA 650i Ultra

EDIT: thedroid -> http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/70485/

Edytowane przez Bartolomius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ginie umiejętność czytania (i pisania) wśród polskiej młodzieży...

Fakt raz tylko spojrzałem na skład kompa autora poźniej zaczytałem sie i poporstu nie spojrzałem do góry jaka płytke ma wynikło to z zaczytania ale nie ze ja nie czytam sorry kurde ... ze komus sie moze zapomniec to chyba normalna rzecz nie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkładasz pod kran i tyle, tak samo jak z czyszczeniem siatkowych filtrów w obudowach Antec. Jeżeli oczywiście komuś chce się bawić w samoróbkę, przyznaję.

Cały panel boczny pod kran?

Nieco to kłopotliwe... chyba bym wolał jednak sam filtr :)

Aluminium oddaje ciepło lepiej niż stal, to fakt. Ale twierdzenie, że aluminiowa obudowa oddaje je lepiej niż taka sama obudowa ze stali jest błędne - nie ta skala porównawcza do np. radiatora, różnice będą po prostu niemierzalne. W archiwum spcr było gdzieś porównanie Tt Armor ze stali i aluminium. Zero różnicy. Jak znajdę to wrzucę linka, a tymczasem 2890680[/snapback]

Miałem tych wentylatorów co najmniej kilkanaście, obecnie w obudowie i zasilaczu zostały trzy sztuki. Kręcą się od kilku miesięcy i nadal robią to w bardzo kulturalny sposób - bez wibracji, bez odgłosów silnika. Chyba najlepsze wentylatory jakie miałem, Papst / Yate Loon / NB nie mają do nich startu. Kilka sztuk -D (800 RPM) nie startowało na 5V i zdarzało im się delikatne klikanie, więc zostałem przy wersji -E (1200 RPM).
Przyznaję, że to pewien ewenement. Od Noiseblockerów ciszej pracują bardzo nieliczne wentylatory i Revolteci są ostatnie, które bym o to podejrzewał.

Niestety nadal mam wrażenie, że mimo wszystko po prostu trafiłeś na dobre sztuki... wobec tylu informacji o ich raczej pośledniej jakości. Wybacz :rolleyes:

 

Z tematu raczej nie zbaczamy, więc nie powinno być problemu. Ot, taka luźna uwaga ;)

 

EDIT: thedroid, wlazłeś na ambicję kilku maniakom ciszy w obudowie i masz :D

Miło jest spotkać drugiego maniaka, bo się człowiek przy okazji nauczy trochę :)

 

Pozdrawiam serdecznie!

 

P.S. A Ty TheDroid... zadecydowałeś już coś? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały panel boczny pod kran?

Nieco to kłopotliwe... chyba bym wolał jednak sam filtr :)

Nie cały panel, a jedynie ramki wentylatorów z przyklejonym filtrem. Chieftec robi takie plastikowe uchwyty z zatrzaskami.

 

Przyznaję, że to pewien ewenement. Od Noiseblockerów ciszej pracują bardzo nieliczne wentylatory i Revolteci są ostatnie, które bym o to podejrzewał.

Niestety nadal mam wrażenie, że mimo wszystko po prostu trafiłeś na dobre sztuki... wobec tylu informacji o ich raczej pośledniej jakości. Wybacz :rolleyes:

Nie twierdzę, że Revy są cichsze od NB (bo nie są), a jedynie że za te dwie dyszki prezentują się całkiem dobrze (na tle np. Arctic Cooling). A wyżej pisałem o S-Flexach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P.S. A Ty TheDroid... zadecydowałeś już coś? :)

wlasnie pozbylem sie mojego e6750, w zamian montuje e8400. co do reszty to po przeanalizowaniu waszych sugestii i rad, zdecydowalem sie zainwestowac wiecej w obudowe kupujac anteca p182. do tego hr-01 plus i 3 fandery 120mm. i sprawdzimy jak caly zestaw bedzie glosny. wtedy byc moze zainwestuje w maty wytlumiajace, ewentualnie zastanowie sie nad wymiana zasilacza jezeli znajde inny cichszy a rownie stabilny (no i bede miec kupca na moj obecny).

 

do pelni szczescia bedzie brakowac mi juz tylko 4 nowych dyskow sata (myslalem o barracudach 160gb zestawionych w macierz raid0+1), nowej nagrywarki, napedu dvd i kolejnej wyplaty ;)

Edytowane przez thedroid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4dyski to jednak będą dawać o sobie znać, w raid 10 czy 01 wszystkie będą pracować cały czas. Nie wiem jak Ci zalezy na wydajności i/o ale może 2x 250 w raid1 by Ci wystarczyło ? Ew. może jakieś wyciszadłą do dysków w zatoki 5.25 a jak nie będzie miejsca na dvdrw to polecam HP dvdrw pod USB, kupiłem gdy w 2 komputerach padła mi nagrywarka a ją można szybko przepinać i się ładnie sprawuję.

 

Takie moje dwa grosze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hymm

 

po pierwsze obudowa

imo kup coś obszernego z miejscem na wentylatory 120mm i z dobrej blachy,, do tego kup gąbkę akustyczną ale nie cyckopiramidki tylko zwykłą cienką 2-3-5mm i obklej dokładnie obudowę,, wyciszamy ledwo słyszalne szmery a nie jakieś turbiny więc wystarczy z powodzeniem, praktycznie nie podnosi temperatury

 

wentylatory - wystarczą sprawdzone fandery, jak bez oc - 2szt, jedna z tyłu @ minimum, druga na ninję..

 

właśnie - na cpu ninja,, sprawdzi się dobrze przy niskich obrotach i nie ma gęstych żeberek więc nie będzie gwizdania czy syczenia,, ew. - jesli płyta nie oferuje autoregulacji wentylatora 3pin trzeba poszukać dobre 120mm z pwmem,, sam szukam,, ktoś coś poleci ? wtedy wentylator na procku mógłby się całkiem wyłączać

 

co do dysków - tu będzie drogo :] niema dysków które przykręcone do obudowy byłyby ciche - w cichym kompie odpowiedni dysk i do tego izolowany od obudowy to podstawa, albo quiet drive'y albo tanio homemade. Z tym że homemade na dwa dyski albo i trzy dyski to nie będzie tak łatwo ;) jeden można odpowiednio przygotować i położyć na dole obudowy robiąc mu jakieś proste zawieszenie.. więcej - nie tak łatwo

ew. - poszukaj budy z pełną szyną 5,25, bez 3,5. kup jeszcze jeden wentyl żeby dmuchał na dyski @ minimum i podwieś je na gumkach. dodatkowo zatokę wyklej gąbką aku i powinno być nieźle,, wszytko zależy od modeli dysków. samsung p80 w takich warunkach był niesłyszalny,, trzeba było przyłożyć ucho do obudowy

na koniec z zasilacza wywal grill/grille i będzie to całkiem bardzo cichy sprzet który spod biurka nie będzie przeszkadzał,, więcej to już dla maniaków którzy zamiast pracować na kompie go słuchają;)

 

ostatnie słowo na temat obudowy - im mniej dziur tym lepiej,, powietrze wleci sobie przez szpary,, o ile będzie z budy wyciągane

Edytowane przez forest kila zbila

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...