Skocz do zawartości
Yamnick

Fedora 8 X64 I Partycja Lvm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Najkrócej - problem jak w temacie...

Na lapku z podpisu wygospodarowałem 10 GB wolnego bo zachciało mi się tam Linuxa... Wybór padł na fedore własnie. Wszystko fajnie, przy instalacji fedory wybrałem opcję instalacji na wolnej przestrzeni, sys zainstalował się miodzio, potrzebne repozytoria dociągnąłem sobie przez agenta oprogramowania, wszystko hula aż miło... Ale... No własnie - 10 GB skurczyło się w tempie ekspresowym... Pokombinowałem, poczytałem, ściągnąłem LiveCD z GParted... Chciałem zabrać trochę z partycji windy, a dołożyć na fedore...

Tu zaczely się schody... Pomijam samą obslugę GParted (bo tu można sobie manuala nawet z grafiką wygooglować i jakoś poradzić), ale GParted nie obsluguje LVM...

Szukanie w googlarce jak toto powiekszyć pachnie mocno niezrozumiałymi metodami obslugi konsoli - jestem zielony jeśli idzie o linuksa, to mój kompletny debiut...

Zwracam się więc z zapytaniem - any ideas (i to najlepiej po polsku i tłustym drukiem) ?? Konkretnie chcę: zabrać po trochu z 3 partycji windy, a potem dać to linuksowi. Jestem wdzięczny za wszelką pomoc i tłumaczenia - tylko proszę, jak krowie na rowie, bo w tym temacie jestem noob kompletny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uciekasz od konsoli, i chcesz klikać sobie to nie tędy droga. wygoogluj sobie lmv2 howto, nawet na pl.docs.pld-linux.org masz ładnie opisane jak LVM używać. Swoją drogą, zastanawia mnei, dlaczego używasz LVM, to kolejna warstwa abstrakcji więc spada troche wydajność i biorąc pod uwage, ze lvmki składa się z partycji, sadze, że składasz z partycji tego samego fizycznego dysku, mega fragmentacja systemu plików wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji