Gustaf Opublikowano 4 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2008 (edytowane) Mimo tego, że komputery bez problemu tworzą środowisko 3d, to jednak wyświetlane jest ono na płaskich ekranach. Popatrzcie co gościu zrobił przy pomocy pilota z konsoli wii - efekt jest niesamowity. Jak ktoś ma konsole i chciałby się podzielić wrażeniami tutaj link do jego stronki z oprogramowaniem. http://www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/ Edytowane 4 Lutego 2008 przez Gustaf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 4 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2008 Link od filmiku nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrOOliK89 Opublikowano 4 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2008 @Devil, w drugim linku są filmiki. Fajna sprawa, coś co by mogło konkurować z myszką:> A niektórych przypadkach :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alCatraz Opublikowano 4 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2008 Inny koleś zrobił dokładnie to samo w PS3 przy pomocy Playstation Eye. IMO żadna rewelacja, jeśli gra każe ci wstać z kanapy i latać po całym pokoju żeby poczuć "lepsze" 3d to takie granie mija się z celem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 4 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2008 (edytowane) Inny koleś zrobił dokładnie to samo w PS3 przy pomocy Playstation Eye. IMO żadna rewelacja, jeśli gra każe ci wstać z kanapy i latać po całym pokoju żeby poczuć "lepsze" 3d to takie granie mija się z celem. Nie musi. Mylisz bieganie po pokoju z pilotem a obraz 3d. W IMAXie nikt Ci nie każe biegać po sali, żebyś zobaczył 3d. Tutaj właśnie jest podobnie jak w IMAX, tylko zamiast pasywnego odfiltrowywania obrazu dla jednego i drugiego oka, komputer aktywnie zmienia go na ekranie, Zresztą pomysłów jest znacznie więcej. Nigdy Ci się nie zdarzyło grając w wyścigi samochodowe skręcać ciałem, bo samochód nie dawał rady?, wyobraź sobie, że gra na to zareaguje. Zakradasz się przy ścianie z M4A1 i widzisz kawałek okna. możesz wstać i obrócić się myszką, albo przesunąć głowę i zajrzeć. Pomysł jest po prostu genialny i wdrożenie go kosztuje grosze, bo cała technologia jest już w masowej produkcji. Edytowane 4 Lutego 2008 przez Gustaf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 4 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2008 (edytowane) Jak dla mnie ta technologia w grach może być przydatna. Niektóre ruchy w grze można by zrobić za pomocą ciała. Właśnie często grając w niektóre gry sam tak mam. Np w Call of Duty 2. Jak stoję za rogiem budynku gdzie kawałek dalej jest drugi budynek ,a w oknie szwab ,który strzela z karabinu. Czasem wychylając się, by oddać parę strzałów, również przesuwam głowę ,lub całkowicie przechylam się na bok. Ot taka reakcja. ;) Pomysłów jest znacznie więcej. Jak dla mnie coś świetnego Edytowane 4 Lutego 2008 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alCatraz Opublikowano 4 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2008 (edytowane) Gustaf, Mylisz technikę zastosowaną w IMAXie do użytej tutaj. IMAX imituje widzenie stereoskopowe, nie wymagając najmniejszych odchyleń głową. Tutaj aby coś poczuć, gracz musi się poruszyć. Zakradasz się przy ścianie z M4A1 i widzisz kawałek okna. możesz wstać i obrócić się myszką, albo przesunąć głowę i zajrzeć.Już widzę podekscytowanych graczy fpp przyklejających czoło do monitora, by zerknąć co jest obok/pod/nad nimi , zamiast poruszyć myszką ;). Połącz jedno i drugie i masz gwarantowane nudności po 20 minutach gry. Nie mam nic przeciwko implementacji tego w delikatny sposób, tj wspomniane odruchy wychylania się na zakrętach, itp. były by poprawnie interpretowane; ale całe gry oparte na tym pomyśle,.. hmm czy ja wiem. Edytowane 4 Lutego 2008 przez alCatraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) Nie mam nic przeciwko implementacji tego w delikatny sposób, tj wspomniane odruchy wychylania się na zakrętach, itp. były by poprawnie interpretowane; ale całe gry oparte na tym pomyśle,.. hmm czy ja wiem. Tak jak z fizyką w grach - najpierw pojawiło się parę tytułów, których jedyną zaletą była jej implementacja (jak HL2 :P), a teraz służy już tylko jako "polepszacz wrażeń" bez żadnego wpływu na fabułę Edytowane 5 Lutego 2008 przez Gustaf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Najciekawsza rzecz jaka widzialem w kwestii wirtualnych wrazen! Bez kitu. Wszystkie "wirtualne" kaski/gogle moga sie schowac. Czekam az jakis gigant podchwyci pomysl i wyniknie z tego cos wiecej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 tylko że kaskiem możesz się obrócić dookoła.. a TV to zawsze tylko okno przez które zerkasz w przestrzeń 3d... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly83 Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Nie wiem czemu jeszcze nikt nie podal linka do tej strony http://www.naturalpoint.com/trackir/ Juz systemik do head tracking istnieje od jakiegos czasu i mozna zestawik kupic za niecale 200$ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 10 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2008 czekaliśmy aż Ty to zrobisz :) Takiego trakera można samemu zrobić, jest nawet na elektrodzie opis jak to zrobić, a wii remote to taka zabawka, która to także umożliwia.. ale samodzielnie takie urządzenie można złożyć w 20 minut za mniej niż 5 złotych, pod warunkiem że mamy kamerę internetową :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 10 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2008 Ale przecież systemu podany przez usera Maly83 ma się nijak, do tego o czym traktuje ten temat. Tu nie chodzi o samo śledzenie wzroku gracza, ale o namiastkę prawdziwego 3D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 10 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2008 bardzo mi sie podoba takie cos ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@TI Opublikowano 10 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2008 teraz tylko patrzeć jak sieciowe shootery zamienią się w matrixowe wygibasy XD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 10 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2008 ooo nie, nie chcialbym grac na takim czyms w gre pokroju matrixa :lol: ... przynajmniej u siebie w domu :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly83 Opublikowano 11 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2008 (edytowane) Ale przecież systemu podany przez usera Maly83 ma się nijak, do tego o czym traktuje ten temat. Tu nie chodzi o samo śledzenie wzroku gracza, ale o namiastkę prawdziwego 3D. Oj ale ma i to duzo wspolnego ... sam tytul filmiku brzmi "Head Tracking for Desktop VR Displays using the WiiRemote" i link ktory ja wkleilem rownierz dotyczy uzadzenia do Head Teacking'u... i czy uzyjesz do tego pilota od Wii, czy TrackIR, czy sam sobie zbudujesz taki czujnik, zasada dzialaja jest tak sama, ruszasz glowa i wtedy przesuwa sie obraz na monitorze i daje zludzenie pelnego 3D, a jak to bedzie wygladac to juz zalezy od supportu jaki bedzie w grach do tego typu urzedzen. Bo samo zalozenie na glowe czujnika i bieganie po pokoju nic Ci nie da, jeszcze to w co chcesz pograc musi to obslugiwac. Edytowane 12 Lutego 2008 przez Maly83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 11 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2008 Maly83, powtorze moze, bo widze ze twardo obstawiasz przy swoim. Doskonale wiem czym jest trackir, bo swego czasu nosilem sie z jego kupnem, ale on nie daje zludzenia trojwymiarowosci obrazu! To z czym mamy do czynienia w tym temacie to nie tylko zwyczajne sledzenie ruchu glowy gracza ale i iluzja obrazu 3D "wylewajacego" sie z monitora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 11 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2008 (edytowane) Ale przecież systemu podany przez usera Maly83 ma się nijak, do tego o czym traktuje ten temat. Tu nie chodzi o samo śledzenie wzroku gracza, ale o namiastkę prawdziwego 3D.tu chodzi dokładnie o to samo... Maly83, powtorze moze, bo widze ze twardo obstawiasz przy swoim. Doskonale wiem czym jest trackir, bo swego czasu nosilem sie z jego kupnem, ale on nie daje zludzenia trojwymiarowosci obrazu! To z czym mamy do czynienia w tym temacie to nie tylko zwyczajne sledzenie ruchu glowy gracza ale i iluzja obrazu 3D "wylewajacego" sie z monitora.Musimy chyba jeszcze raz napisać czym jest head tracking.. Jest to system, który daje informacje komputerowi gdzie użytkownik ma głowę i w którą stronę zwróconą, na tym koniec całego head trackingu. Teraz jest kwestia softu, jak wykorzysta te dane. To że gosciowi obraz wylewa się z monitora to jest tylko i wyłącznie złudzenie optyczne zrobione w sofcie, po prostu najbliższa tarcza rusza się na tyle szybko ze mózg uważa że jest ona bliżej niż by to wynikało z odległości od ekranu. Ale spróbuj się wychylić tak że tarcza dotknie brzegu ekranu to od razu wszystko się zaburzy, bo mózg będzie miał konflikt między logiką a tym co widzi :) Urządzenia działają na tej samej zasadzie i robią dokładnie to samo, cały power 3D tkwi w wykorzystaniu tych urządzeń przez soft. Edytowane 11 Lutego 2008 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 11 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2008 Cytujesz mojego posta, w którym piszę " Tu nie chodzi o samo śledzenie wzroku gracza", by stwierdzić, że się mylę gdyż twoim zdaniem "Jest to system, który daje informacje komputerowi gdzie użytkownik ma głowę i w którą stronę zwróconą". Żartujesz sobie chyba ze mnie tym swoim "wykładem"? :lol: Gadał dziad do obrazu... naturalnie, że trackir czy też badziew młodego majsterkowicza za 5PLN co do zasady działają tak samo (podobnie). Tu chodzi o to, że ktoś w sposób rewolucyjny rozwinął ideę headtrackingu, więc nie rozumiem zdziwenia Malego83, że nikt wcześniej nie napisał o TrackIR- nikt tu chyba nie pieje zachwytów nad samym śledzeniem ruchu głowy gracza, a właśnie nad efektem 3D (pisanym pod Wii, pod PS3, pod 360tkę [bo też się da], czy też może pod pc- obojętne). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 11 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2008 (edytowane) No a jakież inne było wykorzystanie headtrackingu jeśli nie namiastka "prawdziwego" 3D? Imo to koleś od wiimota nie zrobił nic rewolucyjnego.. kwestia softu a nawet powiedziałbym więcej.. kwestia ustawienia kamery w przestrzeni 3D... Więc ja teraz nie rozumiem Twojego zachwytu nad tym efektem.. jest fajny przyznam.. ale dla ludzi obeznanych z grafiką 3D jest to raczej oczywiste jak powietrze i da się to napisać na xboxie, ps3, pc, a nawet pod atari czy comodore64... Edytowane 11 Lutego 2008 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly83 Opublikowano 12 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) Gadał dziad do obrazu... Widze ze do konca nie przeczytales mojej wypowiedzi ... zasada dzialaja jest tak sama, ruszasz glowa i wtedy przesuwa sie obraz na monitorze i daje zludzenie pelnego 3D...., a jak to bedzie wygladac to juz zalezy od supportu jaki bedzie w grach do tego typu urzedzen. Tak jak PelzaK tez to napisal ... to jest tylko kwestja odpowiedniego oprogramowania, i zludzenie optyczne, nic rewolucyjnego, widzialem kiedys jakies iluzje optyczne ktore dawaly taki sam efekt, bez pomocy jakichkolwiek uzadzen do head trackingu. A i cos podobnego bylo dawno temu, te ksiazki z obrazkami "3D", gdzie byly jakies ciapki kolorowe na kartce, a jak sie odpowiednio popatrzylo to sie z tego dinozaur robil :D Taki w sumie reverse engineering do magicznych obrazow(tak to sie nazywalo chyba), zamiast kombinowac przed kartka papieru i odpowiednio ustawiac oczy, komuter przestawi tak obraz zedostaniemy go juz spreparowany :) Wszystko sprowadza sie do optyki, no i do tego czy developerzy zaczna tych sztuczek uzywac w grach/aplikacjach. Co by nie bylo ze jestem na anty nastawiony... efekt jest naprawde dobry i chetnie bym go zobaczyl w nowszych grach, ale jak narazie nie widze zeby wieksze firmy oprucz: programistow/grafikow/skrypterow itp zaczeli zatrudniac jeszcze specjalistow od optyki:P przynajmniej nie w najblizszej przyszlosci ... Edytowane 12 Lutego 2008 przez Maly83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 13 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2008 wiesz, a grach to wystarczyło by odłączyć głowę od broni i już masz to lepsze 3d :).. Choć przyznam że w takiego UT3 dziwnie by się grało gdyby celownik nie był zawsze na środku :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...