Jump to content
Sign in to follow this  
durczyn

Jak Uniknąć Radiowozu R Oraz Zachowanie Się Kierowców

Recommended Posts

A kij wam z kucykami. Moment obrotowy > Kucyki przynajmniej na dzien dzisiejszy. A ktokolwiek mowi ze czy 100 czy 500 kucy i duzy moment obrotowy to nic nie znaczy to chyba nigdy nie mial doczynienia. Roznica jest K O L O S A L N A.

 

Bo czy wyprzedzanie zajmie mi 10-12 sec czy 3-4 sec jest bezdyskusyjne czy warto.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos napisał że 270 koni by wystarczyło w polskich realiach. Owszem - taka moc jak najbardziej by była "odpowiednia" ale nie w Vectrze która bedzie miała problem przeniesc to na asfalt.

 

Kolejne bzdury to o tym ze w polsce M5 nie da sie szybciej pojechac po zakretach - na chwile obecna jest to jedna z najlepiej prowadzacych sie aut, czasy na polskich torach robi porównywalne z Miskami wiec nie uwazam jakoby M5 sie miało nie nadac. Chociaz i tak zawsze bede zwolennikiem AWD.

 

A kij wam z kucykami. Moment obrotowy > Kucyki przynajmniej na dzien dzisiejszy.

Taaak? To czemu moje Audi mimo mniejszego momentu obrotowego od 1,9TDI po chipie (380 vs ponad 400) jest szybsze od niego i to sporo? Dodatkowo masa Audi - 1740kg, masa Ibizy - +- 1300kg??

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkąd mam prawo jazdy kontrolowali mnie 1 raz (mam je od października), wcześniej jeździłem 2 lata bez, ale tylko po mieście i nikt się nie czepiał. Fakt, po aucie nie było widać że nie mam prawka.

Odniose się do powyższego cytatu, którego wczesniej nie zauważyłem.

Jak czytam takie coś to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać :cry: / :lol: ... Normalnie żal... Myślisz, że komuś zaimponujesz? Czy to jest przejaw twojego niedowartościowania, którym chcesz zjednać sobie forumowiczów :lol2:? Ot taki internetowy szpan w celu pokazania jakim jest się twardym heh. Takie coś to raczej pasuje na forum o dojrzewaniu dla 13 latków B-)

--------------------------------------------------

 

Moment obrotowy faktycznie ma duże znaczenie, jako dowód mozna podać obecne samochody rajdowe WRC, które pomimo dosyć niewielkeij mocy tj. około 315KM (oraniczonej przez przepisy) mają moment dochodzacy do 600nm, dzieki czemu taki 2.0L silnik ma take dobre osiagi. Dla porównania dodam, ze mercedes e63AMG o pojemności 6.2L i mocy 514km ma moment630Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybsze - masz na mysli predkosc maxymalna? I co z tej predkosci jesli rozpedzenie do niej zajmie Ci spoooooro czasu.

 

Tak dla porownania, dlaczego

SAAB 9-5 aero 225-260KM ma lepsze przyspieszenie w przedziale 90-140km/h niz Porsche 911 380KM ? Tak, moment obrotowy, przy wyzszej predkosci porsche z wieksza iloscia kucy bedzie miec przewage, ale niewielka. W dodatku porsche jest lzzejsze.

 

PS. nie radze startowac do tych saabow z ze startu lotnego ;D

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaak? To czemu moje Audi mimo mniejszego momentu obrotowego od 1,9TDI po chipie (380 vs ponad 400) jest szybsze od niego i to sporo? Dodatkowo masa Audi - 1740kg, masa Ibizy - +- 1300kg??

Chodzi tobie o przyspieszenie czy o v max?

Nie wiem ile koni ma ta ibiza, ale podejrzewam, ze jednak duzo mniej niz twoja fura. I przy tak niewielkiej roznicy momentu, to jednak wieksze szanse ma auto o wyzszej mocy. Do tego widze, ze twoje auto ma naped na 4 koła (lepsza trakcja) i wiekszą pojemność.

 

Należy pamietać, że moc i moment to nie wszystko. Waznymi elemetami są równiez: roszaj napędu, opony, zawieszenie, masa, a nawet aerodynamika hehe ;)

Edited by Sens

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

znowu dyskusja o wyższości świąt wielkiej nocy... :mur:

 

co do porsche turbo, to np. porównując to auto w zakresie 80-120 na najwyższym biegu, to siena 1.6 daje mu radę, więc poproszę o więcej danych

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche rozmowa zeszla z toru jazdy widze ;) Dlatego twardo trzymam sie zasady ze autko polycjne nie musi miec kosmicznej vmax... wazne by mial moment obrotowy, przyczepnosc i moim zdaniem na szybkie poscigi naped na 4 kolka jest niezbedny. Co z tego ze mozesz jechac autkiem 400 km/h skoro nie da sie go opanowac.... a w szczegolnosci na polskich drogach.

Ostatnio prawie peklem ze smiechu jak przyjechali do mnie do roboty misie transporterem... z czestochowy bodajrze i staja pod dystrybutorem gazu. Myslalem ze zatrzymali sie, postoj sobie zrobic czy cos.... ale twardo stoja przy tym dystrybutorze az ktorys wchodzi na sklep i prosi zeby im gaz zatankowac :lol: Pytam sie.. od kiedy to policja jezdzi na gazie? A oni ze maja duzo takich autek u siebie w czestochowie :P pozniej jakas gadka szmatka i pojechali. Dodam ze sympatyczni.. bo czasami jak psy przyjezdzaja tankowac to jak wchodza na stacje to az sie noz w kieszeni otwiera... tak przyjemnie nastawieni. Konczac temat o policji dodam ze po Wysockiego w Warszawie co noc jezdza patrole z kamerka oznakowana octavia. Tez bardzo sympatyczni policjanci.. ciekawe tylko jak kogos zlapia ;) Mowia ze srednio maja w nocy 1 zlapanego ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Należy pamietać, że moc i moment to nie wszystko. Waznymi elemetami są równiez: roszaj napędu, opony, zawieszenie, masa, a nawet aerodynamika hehe ;)

.... i przełożenie. Co z tego że klekoty mają duży moment obrotowy, skoro mają na ogół długaśne skrzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybsze - masz na mysli predkosc maxymalna? I co z tej predkosci jesli rozpedzenie do niej zajmie Ci spoooooro czasu.

Nie, mam na mysli przyspieszenie w róznych przedziałach predkosci.

 

rozpedzenie do niej zajmie Ci spoooooro czasu

Nie w przypadku 2,2T :P

 

.. i przełożenie. Co z tego że klekoty mają duży moment obrotowy, skoro mają na ogół długaśne skrzynie.

Bo w tym "sporcie" chodzi o to żeby mieć duży moment obrotowy na kołach a nie na silniku. Co mi z momentu na silniku jak "zbija go" przełozenie skrzyni/dyfrów?

 

Nie wiem ile koni ma ta ibiza, ale podejrzewam, ze jednak duzo mniej niz twoja fura. I przy tak niewielkiej roznicy momentu, to jednak wieksze szanse ma auto o wyzszej mocy. Do tego widze, ze twoje auto ma naped na 4 koła (lepsza trakcja) i wiekszą pojemność.

Ibiza ma ok. 170 kucy. Apropo trakcji: ze startu lotnego również jest w tyle.

 

PS. Jak mówiłem dalej bede twierdził że dane papierowe ch*j mówią - liczy sie ogolna sprawnosc auta podczas przyspieszania a nie liczba niutonometrów czy kucy.

Bo jak bardzo dobrze widac na przykłądzie przywołanych tu aut WRC - Obecne mają 300 koni i ok 600 Nm i sa szybsze (na tych samych odcinkach specjalnych maja lepsze czasy - zeby nie było potem ze chodzi o predkosc maksymalna) od aut grupy B które miały ok 700 koni i ponad 1000Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak czytam niektore wypowiedzi to mam wrazenie, ze wg was to policjanci powini zostac jeszcze ukarani... PRZECIEZ ONI WYKONYWALI SWOJ OBOWIAZEK!

Tak, masz prawie racje. Zamiast zgarnać kolesia za wyprzedzanie na podwójnej ciagłej, ci chceli go dogonić zeby jeszcze zrobić pomiar prędkoci. Zobacz kiedy włączyli koguta. Ten kolo w BMW pewnie nawet nie wiedział że go wtedy policja goni. Udokumentowana jazda nieuprzywilejowanym pojazdem 180kmph, ktora jak widac juz po kilku sekundach była bezsensowna, bo bmw znikalo dosc szybko jest bardzo opowiedzialna.

 

Droga na ktorej odbywała się ta pogoń moza jezdzic bardzo szybko, jest szeroko, ladnie wyprofilowane zakrety, niezla nawiezchnia.

 

wczoraj Megane Sport zatrzymaly na E7 typa co lecial ponad 180 swoja A8. pare h i mandatow na ponad 5k i ponad 100ptk :D rekordzista wylapal 1k pln i 20ptk :twisted:

180 na E7? Po Olsztynie kombiaki jezdza szybciej po jednopasmowkach ;) W 5 osob na lpg :D

 

Co do rozmow na temat momentu i mocy, kiedys byla ciekawa rozmowa na ten temat na forum, poszukajcie. Generalnie przy szybkiej jezdzie liczy sie moment obrotowy na wysokich obrotach, czyli w uproszczeniu moc maksymalna :D

Edited by MaSell

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MaSell- prawda- drogi śmierci w okolicach Olsztyna zaczęły się naprawiać. Ale i tak znajdują się debile którzy mają gdzieś ograniczenia i bezpieczeństwo innych :-|

 

Co do filmu- nikt tam nie jest bez winy, policja owszem- zrobiła błędy, ale raczej przepisowo. A koniec wyszedł- każdy widział. Dobrze że nic się nikomu nie stało...

 

 

Co do nieoznakowanych suszarkolotów- podobno Vectra 3.2, zwraca się w 2msc. Może nawet mniej. Taka mała propaganda z lokalnej gazety...

Co nie zmienia faktu, że to jest samochód który może dotrzymać kroku przynajmniej 7 na 10 samochodów które widzimy w życiu... A te 3, to już jest kwestia szczęścia- bo niestety- jak ktoś ma pod nogą dużo za dużo, i ma świadomość przewagi nad miśkiem + pokaźny komplet punktów karnych, raczej się nie zatrzyma dobrowolnie.

 

Ktoś powiedział o Subaru albo innym AWD- trzeba mieć na uwadze, że to pali, przez duże p. Tak więc zakup zwracałby się dłużej- a takie akcje nie zdarzają się za często.

 

A dodawanie do tego lotnictwa- przesadzenie. Nawet zakładając że mandat będzie wysoki (1.5kzł), to koszt lotu helikoptera, przepalone paliwo w maszynach i wynagrodzenie dla ludzi- to będzie pewnie balansować na granicy opłacalności...

Pozatym- zostaje kwestia bezpieczeństwa innych. Kij w serce i nóż w dupe komuś kto uciekając przed policją się rozpieprzy przy ~200km/h na drzewie- jego strata. Chyba jest świadomy swoich czynów? Chociaż u nas, zapewne zaczęłaby się biurokratyczna gadka, przymusowe "urlopy" i nagłówki w szmatławcach typu"Policja zabiła mojego Jasia który wracał z dyskoteki", kupa łez, masa przekleństw. Bo debil wyeliminował swoje geny z puli genetycznej.

Ale jakby wjechał w niedajboże przystanek z ludźmi? Albo w kogoś na poboczu lub poleciał na czołówkę...? Co by wtedy było? Też policja byłaby winna- bo nie zatrzymali.

 

Taka mentalność ludzi- społeczne przyzwolenie do łamania przepisów i chrzanienie policjanów. A jak przyjdzie co do czego to każdy patrzy ze złą miną i bierze się za moralizatorskie gadki i jako to ktoś był głupi, a policjanci opieszali/nadgorliwi :-|

 

 

Najprzyjemniej jeździ się po Skandynawii... To jest prawda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos Vectry - w jednym z TopGearów Clarkson pokazał jak pięknie Vectra OPC wchodzi w zakręty jadac prosto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

panowie.

ja ponownie w sprawie mocy.

chodzi mi o dobry szczegół - nie liczy się "moc maksymalna" tylko "moc"

 

Mówi się że lepiej mieć szybkie mniej koni, niż wolne więcej koni i jest w tym prawda.

cóż z tego, że w pewnym wąskim zakresie parametry silnika są wysokie, jak wszystko otaczające ten zakres to muł. Przyśpieszanie z swej natury polega na zwiększaniu obrotów silnika w zakresie. I im lepsze parametry ma silnik w tym zakresie tym lepiej przyśpieszamy.

 

Apropo grzyba, to przeglądając różne wyniki z hamowni, często spotykam rezultaty turbodiesli z ogromnym pikiem na wykresie momentu. I taki koleś się cieszy, że po tuningu ma 400nm, a nie 320 fabryczne, i że więcej nie pali.- i nawet daję wiarę, że to prawda. I zapewne przez ten ułamek sekundy auto ma niesamowitego "kopa". Ale ile da ten ułamek w skali całego manewru wyprzedzania? - niewiele. Turbodiesle fabrycznie są tak "programowane" fabrycznie nie bez powodu.

Taki krótkotrwały przyrost nie daje realnej poprawy osiągów, natomiast zwiększony moment powoduje niszczenie całego układu przeniesienia napędu.

 

O osiągach silnika praktycznie wszystko mogą powiedzieć tylko dwa wykresy: wykres moc/obroty i wykres moment/obroty.

Odnoszę nieustające wrażenie niezrozumienia pojęć mocy i momentu i dla większości ludzi jest to chyba zbyt abstrakcyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to kocham wlasnie kocham SAAB'y, max moment obrotowy w przedziale ~2-4.5 rpm.

 

Wracajac do tematu. Znajomy dzis walil do wawy z katowic na zajaca za jakims typem. 500zl + 12pkt za nagranie z tylniego cam'a. Musze chyba zaczac jezdzic szybciej <wink>

Share this post


Link to post
Share on other sites

odnośnie nadmiernej prędkości to wczoraj wieczorej na puławskiej Ferrari (360 z tego co widziałem) walnęło o podpore wiaduktu na Puławskiej, rozleciało sie na pół, pasażer nie żyje, a kierowca jest w krytycznym stanie. Było to w kierunku piaseczna, chyba na tej "hopie"

 

edit:

@remix, tak to jest jak dasz na wirusa samochód do partaczy ;)

 

edit2: młody Zientarski i wszystko jasne :?

Edited by Greg_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to kocham wlasnie kocham SAAB'y, max moment obrotowy w przedziale ~2-4.5 rpm.

Widocznie nie jechałes jeszcze samochodem z silnikiem który naprawde mozna pokochac. Wystarczy spojrzeć na wykres momentu silnika AAN (seryjnego). Maksymalny moment obrotowy osiąga przy 2100 na minute (cale 380Nm) i trzyma ponad 300Nm do ok. 6000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa(stara) jednostka 2.3T 260KM w 9-5

300NM 1500 rpm i rosnie az do 350NM przy 2100 rpm potem plasko az do 4500 rpm, powyzej tego ~320NM az do 5500 obrotow ;)

Nie bede mowic jak fajnie jest po modyfikacjach maptuna, 450+NM od 2-6k ;)

 

Ostatnio probowalem utrzymac sie za nowa BWM M5 na A4 moim 9000 95' 2.0 LPT 150KM z modem maptuna1 na 225KM 340NM.

Do 180-190km/h leb w leb zanim, potem juz gorzej ale skrzynia od nie-aero strasznie mnie ogranicza.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koles widocznei nie chciał sie scigac. Wystarczy spojrzec na dane katalogowe/dane z testów aby zobaczyc ze nowa M5 ma tak wysrubowane parametry ze 230konne auto nie ma z nia najmniejszej pojary, bez wzgledu na predkosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koles widocznei nie chciał sie scigac. Wystarczy spojrzec na dane katalogowe/dane z testów aby zobaczyc ze nowa M5 ma tak wysrubowane parametry ze 230konne auto nie ma z nia najmniejszej pojary, bez wzgledu na predkosc.

Dokładnie! Poprostu nie ma takiej opcji, zeby stary saab mial jakie kolwiek szanse z m5. Poprostu kreciles swojego 9000 na maxa, bo myslales ze kolo sie z toba scigal, podczas gdy kierowca m5 sie powoli rozpedzał ;)

 

EDIT: Chyba, ze ta bmka miała pakiet m5, tzn wygladala jak m5. Widzialem na stronie bmw, ze mozna takie coś zamówic do kazdej nowej 5 za ponad 20000zł.

Edited by Sens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba, ze ta bmka miała pakiet m5, tzn wygladala jak m5. Widzialem na stronie bmw, ze mozna takie coś zamówic do kazdej nowej 5 za ponad 20000zł.

Jest taka możliwość ale z tego co sie orientuje (a troche siedziałem w temacie BMW) to te w M pakiecie maja na klapie tylko "M". A prawdziwe M5 ma na klapie właśnie "M5" Edited by guziq

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalisz: dostali nowa skode octavie rs. pieknie wyglada, tylko nie ten kolor-ostry niebieski jak znaki nakazu. najgorsze, ze z nimi nawet nie ma jak sie potargowac, bo cala sluzba jest nagrywana. nawet na naczelnika brzydkiego slowa nie moga powiedziec :P

 

Dołączona grafika

 

nie da sie ich pomylic :D

Edited by kukifas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem wczoraj przyjemność z jedną z tych Megane Sport w warmińsko-mazurskim. Niepozorne auto, kamery nie są tak wyeksponowane jak w starych tajniackich autach.

Szkoda, że post Niemca o tych samochodach przypomniał mi się dopiero jak byłem na ich wysokości podczas wyprzedzania :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

100, utargowane z 500.

5 pkt.

Ogólnie ostatnio mnie policja często łapie, czas zmienić pracę :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

przynajmniej bedzie latwo rozpoznac ze to policyjna rska, pytanie teraz jaki to silnik wystepuja w nich 2 silniki -

2.0TDI BMN 170KM lub 2.0TFSI 200KM.

Duza czesc rsek jezdzacych po PL ma logo OCP z tylu :)

 

w toruniu o ile sie nie myle dostali nowe meganki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że post Niemca o tych samochodach przypomniał mi się dopiero jak byłem na ich wysokości podczas wyprzedzania :lol:

ja w zeszlym tygodniu za nimi jechalem, ale droga nie zachecala do szybszej jazdy jak 40-50 (partyzantow), wiec po podziwianiem 2 pieknych rur wyprowadzonych centralnie rozminelismy sie po 2km i tyle ;]

 

narazie namierzylem czarna i srebrna, czy sa inne kolory tego narazie nie wiem ;) czarna na muner NBR (narazie :P ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem wczoraj przyjemność z jedną z tych Megane Sport w warmińsko-mazurskim. Niepozorne auto, kamery nie są tak wyeksponowane jak w starych tajniackich autach.

Szkoda, że post Niemca o tych samochodach przypomniał mi się dopiero jak byłem na ich wysokości podczas wyprzedzania :lol:

Ostatnio mialem okazje ogladac czarną meganke z bliska pod posterunkiem :lol: . Na szczescie nie ja bylem glownym obiektem ich zainteresowan tylko znajomy kumpla. Nie mial ze soba wszystkich dokumentow i nieco za szybko chyba jechał :lol:

 

narazie namierzylem czarna i srebrna, czy sa inne kolory tego narazie nie wiem ;) czarna na muner NBR (narazie :P ).

srebrne i reszta czarne :wink: . Co do rejestracji to ja nic nie wiem :lol: Edited by MaSell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj widziałem kolejny raz srebrną Megankę w akcji kolo Michelin, heh trzymali jakiegoś przedstawiciela. Teraz trzeba uważać bo chłopaki szaleją.

 

A propo nie rozbili już jednej z tych meganek ?? ost na spocie coś chłopaki wspominali :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.