Skocz do zawartości
czocza

Reklamacja Sprzetu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupiłem w Media Markt 20.10.2006, zestaw bezprzewodowy mysz + klawiatura z firmy Logitech. Logitech daje 3 lata gwarancji na ten zestaw bezprzewodowy.

Klawiatura przestała działać wiec oddałem zestaw bezprzewodowy na gwarancje w dniu 30.01.2008. Już opłynęły 3tyg od dostarczenia przez ze mnie Media Markt zestawu bezprzewodowego do reklamacji a ja dalej nie dostałem nowego zestawu/zwrotu pieniędzy lub zepsutego zestawu bezprzewodowego. Telefonów nie odbierają lub podnoszą słuchawke i odkładają wiec wybrałem osobiście sie do MM stałem chyba z 20minut w kolejce albo nie więcej wtedy miły Pan poinformował ze moje zlecenie jest w trakcie realizacji ze jeśli potrzebuje klawiatury to mam sie zabezpieczyć w druga i on nie wie kiedy zestaw bezprzewodowy otrzymam. To powiedziałem ze jest w Prawach konsumenta ze jeśli do 14 dni nie poinformują o przedłożeniu czasu trwania reklamacji jest to równoznaczne z pozytywnym rozpatrzeniem mojej reklamacji, kolo z MM odpowiedział ze mam mu przynieść ta ustawe, chciałem porozmawiać z kierownikiem, zastępcą powiedział ze nie ma nikogo (ściema).

 

Czy możecie mi pomoc w znalezieniu tej ustawy informującej właśnie ze jeśli do 14 dni nie poinformują o przedłużeniu jest to równoznaczne pozytywnym rozpatrzeniem mojej reklamacji. Chyba jest taka ustawa bo kiedyś obiła mi sie o uszy. Szukałem tego na Googlach ale nie umiem nigdzie jej znaleźć.

Proszę Was o pomoc, prosze o podanie linku do tej ustawy.

 

Z góry wielkie dzięki.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez czocza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe ma takiej ustawy. Jesli oddales na gwarancje to w gwarancji jest napisane ile moze to trwac.

 

 

 

14 dni jest przy niezgodnosci towaru z umowa i to tylko na otrzymanie odpowiedzi czy reklamacja bedzie uznana czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14 dni jest przy niezgodnosci towaru z umowa i to tylko na otrzymanie odpowiedzi czy reklamacja bedzie uznana czy nie.

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

 

 

Znalazłem coś takiego ale chyba tak jak mówisz to dotyczy niezgodności towaru :(

 

Tu jest skan potwierdzenia przyjęcia przez MediaMarkt reklamacji, nic nie pisze o terminie realizacji zlecenia.

http://img184.imageshack.us/img184/7631/36026876wa1.jpg

 

Co ja teraz biedny mam zrobić? żeby odzyskać pieniądze albo zestaw?

Edytowane przez czocza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest takie coś, możesz ich też pozwać do sądu konsumenckiego potem jeszcze żądać odszkodowania za straty, które poniosłeś gdy klawiatura nie działała (zlecenia, projekty)

14 dni mają na powiadomienie cię NAJLEPIEJ NA PIŚMIE o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji.

Niezgodnosć z umową tu nie obowiązuje bo upłyną termin do zgłoszenia wady.

Oddałeś zatem do naprawy na warunkach gwarancyjnych...

Przeczytaj w karcie gwarancyjnej ile dni jest na naprawę i licz je od 14 dnia od dostarczenia. Jak nie otrzymasz sprzętu to podejmij kroki prawne.

 

A teraz realna strona tej sytuacji:

 

Media jak inne markety to [ciach!]o, mają ciebie w [gluteus maximus] tak jak i innch klientów. "bierz i [ciach!]j" Pracownicy też cie mają w [gluteus maximus] i nawet nie zadzwonią mimo, że ustawowo powinni bo zarabiaja ok 1000 zł, oraz są traktowani jak tania sila robocza i maja wszystko w [gluteus maximus]. Od pierwszej minuty pracy czekają na ostatnią. Napewno jeszcze cie zbluzgali między sobą jak odszedłeś. A kierownika mogło nie być i tyle. Motłoch pracujący tam nie jest inteligenty, wiec nie oczekuj znajomości przepisów. Gdyby byli inteligentni to by tam nie pracowali.

 

I ostatnia rada:

 

Nie kupuj tam wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest takie coś, możesz ich też pozwać do sądu konsumenckiego potem jeszcze żądać odszkodowania za straty, które poniosłeś gdy klawiatura nie działała (zlecenia, projekty)

14 dni mają na powiadomienie cię NAJLEPIEJ NA PIŚMIE o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji.

Niezgodnosć z umową tu nie obowiązuje bo upłyną termin do zgłoszenia wady.

Oddałeś zatem do naprawy na warunkach gwarancyjnych...

Przeczytaj w karcie gwarancyjnej ile dni jest na naprawę i licz je od 14 dnia od dostarczenia. Jak nie otrzymasz sprzętu to podejmij kroki prawne.

 

A teraz realna strona tej sytuacji:

 

Media jak inne markety to [ciach!]o, mają ciebie w [gluteus maximus] tak jak i innch klientów. "bierz i [ciach!]j" Pracownicy też cie mają w [gluteus maximus] i nawet nie zadzwonią mimo, że ustawowo powinni bo zarabiaja ok 1000 zł, oraz są traktowani jak tania sila robocza i maja wszystko w [gluteus maximus]. Od pierwszej minuty pracy czekają na ostatnią. Napewno jeszcze cie zbluzgali między sobą jak odszedłeś. A kierownika mogło nie być i tyle. Motłoch pracujący tam nie jest inteligenty, wiec nie oczekuj znajomości przepisów. Gdyby byli inteligentni to by tam nie pracowali.

 

I ostatnia rada:

 

Nie kupuj tam wiecej.

W tym problem ze nie mam kart gwarancyjnej od Logitech'a, nawet nie było karty gwarancyjnej.

 

MM nie powiedzieli mi czy pozytywnie rozpatrzyli moja reklamacje nic, z łaski mi powiedzieli ze serwis dostał mój zestaw bezprzewodowy 8lutego. Czyli do 22 drugiego i tak powinni rozpatrzyć moja reklamacje dobrze myśle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym problem ze nie mam kart gwarancyjnej od Logitech'a, nawet nie było karty gwarancyjnej.

 

MM nie powiedzieli mi czy pozytywnie rozpatrzyli moja reklamacje nic, z łaski mi powiedzieli ze serwis dostał mój zestaw bezprzewodowy 8lutego. Czyli do 22 drugiego i tak powinni rozpatrzyć moja reklamacje dobrze myśle?

Nie, od 8 lutego liczy sie termin który ma gwarant (filma logitech) na naprawę sprzętu.

Jest to okreslone w warunkach gwarancyjnych.

 

 

A teraz najlepszy numer w Psroslkim prawie nie jest sprecyzowane ile maksymalnie może trwać naprawa. To znaczy, że mogę wyprodukować towa, sprzedać ci go a potem stwierdzić, że naprawa będzie trwać 2 lata a przecież tak jest napisane w karcie gwarancyjnej, której przy zakupie nie czytałeś - bo kto czyta...

 

btw. Serwis logitechaw polsce nie istnieje. Robi to za nich firma fix-it

 

http://www.fixit.pl/

 

Jak masz nr. seryjny to możesz do nich zadzwonić i spytać jak tam naprawa.

Jak nie masz to powodzenia, możesz czekać ponad miesiąc albo i lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie fixit.pl nie ma podanego numeru telefonicznego do działu logitecha zostaje tylko mail napisze do nich maila zobaczymy co odpiszą.

 

Klawiatury na nowa nie wymienia bo już chyba ich nie robią Logitech UltraX Cordless Media Desktop w sklepie bechmark.pl znalazłem coś takiego Produkt archiwalny, wycofany z oferty wiec nie wiem na co oni czekają z zwrotem pieniędzy lub zwrotem zestawu.

 

Już kiedyś sobie obiecałem jak kupiłem w MM słuchawki ze nigdy więcej u nich nie kupie ale sie napaliłem na ten zestaw i pojechałem do MM mieli to kupiłem ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo do serwisu logitech w fixit nie ma nigdzie numeru, tylko mailowo można się z nimi kontaktować. Jak porządnie ochrzanisz i postraszysz to w końcu zrobią. Oddawałem poprzez sklep do nich 3 razy pod rząd zestaw logiego bo co naprawili usterkę którą reklamowałem, zestaw wracał z nową. Jak dla mnie partacze i tyle..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i napisałem do Fixit i nic się nie dowiedziałem

 

Witam,

 

Zapytania tego typu należy kierować do miejsca w którym reklamacja została złożona. Świadczymy usługi serwisowe na zasadach ustalonych przez producenta. Reklamacje przyjmujemy bezpośrednio od resellerów, czyli firmy zaopatrujące się bezpośrednio u dystrybutorów firmy Logitech.

 

W przypadku odpowiedzi na to pismo proszę o dołączenie historii korespondencji.

 

Pozdrawiam,

Łukasz xxx

Inżynier Serwisu Logitech

 

FixIT

30-392 Kraków, ul. Czerwone Maki 65

 

NIP: 676-22-36-862

KRS: 0000146100

Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie

Dzwoniłem dziś do MM i maja dzwonić do Logitecha... Zobaczymy jak dalej się sytuacja potoczy :( Ale narazie nie za wesoło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu opis moich bojow z fixitem i vobisem oraz logi polska

 

Mam problem z siecia Vobis a dokladniej z ich filia i ich serwisem w Olsztynie. 25.09.2007 oddalem na gwarancje mysz Logitech MX700, mysz wrocila z serwisu 11.10.2007 z adnotacja "testy przeprowadzone w naszym centrum serwisowym nie wykazaly zgloszonej usterki", ale nie zostalo naprawione to co bylo przyczyna mojego zgloszenia tj. ubytki lakieru oraz brak ladowania myszy na stacji dokujacej. Natomiast zauwazylem, ze akumulatory, ktore byly w myszy mialy mniejsza pojemnosc niz w chwili zostawiania na serwisie oraz mysz byla rozkrecana. Po odmowieniu odebrania myszy jako nienaprawionej poprosilem o wyjasnienia z rozkrecaniem sprzetu i innymi akumulatorami. Tu jest odpowiedz firmy zajmujacej sie serwisem logitecha:

 

Dołączona grafika

 

Nadmienie tylko, ze najmniejszych problemow z funkcjonowaniem rolki nie bylo a w zapewnienia o niemoznosci wymiany aku tez nie wierze, bo przy ostatnim serwisie zgubili gdzies sterowniki.

Po telefonicznej rozmowie z firma Logitech Polska sprzet mial zostac odeslany z powrotem do ich serwisu za posrednictwem sieci Vobis i byc wymienionym na nowy.

Dzisiaj minelo 14 dni od ponownego wyslania sprzetu do serwisu i 30 dni od zgloszenia sprzetu jako nie sprawnego.

 

Najgorsze jest to, ze Vobis w ktorym zakupilem ww mysz spycha odpowiedzialnosc na zmiane na swoj serwis, ktory jak powiedzieli nie jest czescia Vobis, oraz na serwis producenta; a serwis Vobis spycha odpowiedzialnosc na serwis producenta.

po tym zlozylem pismo takiej tresci i w ciagu kilku dni dostalem nowke MX700

 

Dnia 04.05.2003 zakupiłem mysz Logitech MX700 do której została wydana mi karta gwarancyjna sieci Vobis. Mysz uległa awarii i dnia 25.09.2007 została dostarczona do serwisu firmy Vobis i otrzymała zlecenie naprawy nr 2007-09-25/260/3. Po upływie 16 dni tj. 11.10.2007 sprzęt wrócił z serwisu z adnotacja, że usterki nie stwierdzono. Po oględzinach w serwisie stwierdziłem, ze usterka dalej występuje. Sprzęt został ponownie wysłany do serwisu i dzis tj. 25.10.2007 mija 14 dni od czasu ponownej wysyłki do serwisu, całościowo daje to 30 dni od daty zgłoszenia i dostarczenia przeze mnie sprzętu do serwisu firmy Vobis.	  Powołując sie na punkt 6 oraz punkt 9 Warunków Gwarancji zawartych w Karcie Gwarancyjnej firmy Vobis zwracam się z prośba o niezwłoczny zwrot zapłaconej kwoty lub o wymianę urządzenia na inne o niegorszych parametrach.
Edytowane przez Niemiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To miałeś farta...

 

Ja niestety nie mam za bardzo na co powołać bo karty gwarancyjnej nie otrzymałem, jedynie moge powołać się na jakąś ustawe ale nie umiem żadnej znaleźć która tyczyła się mojego problemu.

 

Udało mi rano dodzwonić do MM, powiedziałem jednemu pracownikowi żeby zadzwonił do serwisu i dowiedział czemu tak długo przetrzymują mój zestaw, znając życie to nie zadzwonił... bo teraz probuje się do nich dodzwonić nie odbierają...Standart. Chyba się do nich wybiore.

 

------------------------------------------------------

EDIT:

Sprawa zakończyła się pozytywnie, reklamacja została pozytywne rozpatrzona może nie po mojej myśli bo bardziej zależało mi na pieniądzach ale dostałem nowy zestaw ale nie taka jaki reklamowałem tylko inny Logitech Cordless S510 taka serwis FixIt Logitecha mi przyznał bo ten zestaw który reklamowałem już nie produkują smilies/sad.gif, pytałem sie w MM czy da rade wymienić ten zestaw na kase powiedzieli ze nie smilies/sad.gif

 

Dziękuje wszystkim za porady/wskazówki. Wielkie THX

Edytowane przez czocza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytałem sie w MM czy da rade wymienić ten zestaw na kase powiedzieli ze nie smilies/sad.gif

 

Dziękuje wszystkim za porady/wskazówki. Wielkie THX

Ha ha ha tak na magrinesie to TY decydujesz co mają zrobić, jak im nakażesz oddać kasę to muszą ci oddać bo nie masz obowiązku przyjmować innego towaru.

Istotą praw konsumenta jest to żebyś dostał to co kupiłeś. Mogli by pójść dalej i dać ci w zamian jakąś drukarkę z wyprzedaży, która im nie schodzi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm, juz sam nie wiem....

 

Ten zestaw który otrzymałem od MM przysłał FixIt. FixIt zdecydował żeby zestaw który reklamowałem wymienić na S510, jak by FixIt zdecydował żeby MM oddali mi kase to MM by musiał mi zwrócić kase. :(

 

Chciałem tego nie przyjąć, ale i tak raczej bym nic wskórał, musiałbym powołać sie znów na jakaś ustawe, bo tak zdecydował FixIt i MM jako pośrednik miedzy FixIt wykonuje ich założenia/polecenia. FixIt nie miał UltraX(z racji tego ze już Logitech tego nie produkuje) to dali mi jakiś S510 i niech chłopak sie cieszy i odwali od nas. Oni maja swiety spokój.

 

Zastanawiam sie jeszcze nad jedna rzeczą jak to jest teraz z gwarancja liczy mi sie od 22 lutego 2008, 60 miesiecy? Czy obowiązuje mnie ustawa ze do 7 dni mogę zwrócić im towar bez podania przyczyny? To bym im zwrócił i niech dawają kase.

 

Zastanawiam sie czy nie sprzedać to i kupić jakaś porządna klawe i myche. Już mam dosyć całego MM, Logitecha i FixIt który ma problem oddać 200zł.

Moim zdaniem co do MM nie mogę mieć pretensji o to ze otrzymałem nie ten zestaw co kupiłem u nich bo ewidentnie tej sprawie dał d*py FixIt.

 

Niby na pudełku pisze profil klawiszy flat, jak to jest flat to ja ksiądz.

 

Chyba już nic więcej nie kupie z marki Logitech, jakoś FixIt mnie przestrasza.

Edytowane przez czocza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy obowiązuje mnie ustawa ze do 7 dni mogę zwrócić im towar bez podania przyczyny? To bym im zwrócił i niech dawają kase.

Klawiaturę otrzymałeś osobiście, czy była to przesyłka?

10 dniowy zwrot towaru bez podania przyczyny obowiązuje przy zakupach "na odległość".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klawiaturę otrzymałeś osobiście, czy była to przesyłka?

10 dniowy zwrot towaru bez podania przyczyny obowiązuje przy zakupach "na odległość".

 

Klawiature odebrałem osobiście w MM, ale MM dostało ten zestaw bezprzewodowy od FixIt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MM jest bardzo uległe przy tematach gwarancji i robiac lekki burdel da sie wszystko załatwić na twoją korzyść. Nawet sam market jest tak projektowany, by jak najmniej pracowników musiało słuchać krzyków klientów-debili. Wiem jak dokładnie wygladają ich szkolenia, miałem kogoś na stanowisku kierowniczym w MM z bliskiej rodziny, wiec troche słyszałem o działaniu tej firmy ;)

 

Niedawno jak mi padła grafa u nich kupiona to grzecznie sie spytali czy chce zwrot gotowki czy inną, dowolną karte za taka sama kwote. Oddajac karte pani ladnie powiedziala ze zadzwonia za 21dni i 20stego dnia dostalem telefon :) . Zero problemów.

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2923078[/snapback]

MM jest bardzo uległe przy tematach gwarancji i robiac lekki burdel da sie wszystko załatwić na twoją korzyść. Nawet sam market jest tak projektowany, by jak najmniej pracowników musiało słuchać krzyków klientów-debili. Wiem jak dokładnie wygladają ich szkolenia, miałem kogoś na stanowisku kierowniczym w MM z bliskiej rodziny, wiec troche słyszałem o działaniu tej firmy ;)

 

Niedawno jak mi padła grafa u nich kupiona to grzecznie sie spytali czy chce zwrot gotowki czy inną, dowolną karte za taka sama kwote. Oddajac karte pani ladnie powiedziala ze zadzwonia za 21dni i 20stego dnia dostalem telefon :) . Zero problemów.

Miałeś szczęście/tam gdzie mieszkasz pracują w porządku pracownicy MM/lub serwis w którym kupiłeś grafike nie dał ciała, zachował sie profesjonalnie.

 

PS. Zapraszam do tego tematu: http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=258637

Edytowane przez czocza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...