Skocz do zawartości
bob_91

Problem Z Procesem Xorg - Za Duże Zużycie Proca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym użytkownikiem linuxa. Posiadam Kubuntu 7.10 problem polega na tym, że proces Xorg zużywa zdecydowanie za dużo procesora (na początku 20%, później nawet powyżej 30%), nie zależy to od aktywności. Trochę dziwne jak się zostawia kompa bez odpalonych aplikacji a proc obciążony w około 40% (dochodzą inne procesy, w tym ksoftirqd/0(około 7%, nie wiem czemu).

Proszę o pomoc w tej sprawie. Proszę również o nie odsyłanie do google, ponieważ już szukałem i nie pomogło. Jak zaznaczyłem z jestem początkującym użytkownikiem linuxa i proszę o BARDZO, bardzo dokładne wyjaśnienie, co mam zrobić, a nie o krótkie hasła :wink: .

EDIT: Dodam jeszcze, że mój linux chodzi podejrzanie wolno, np "klatkuje" przy przewijaniu strony głównej PurePC, nie reaguje natychmiastowo przy kliknięciu na inna zakładkę w firefoxie. W Windowsie tak nie "muli". Chciałbym się zapytać, czy Linux tak ma czy u mnie jest coś źle skonfigurowane... A jak tak, to co jest złe i jak poprawić.

Edytowane przez bob_91

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Po glxinfo | grep direct wyrzuca to:

direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose)

OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

Apropo xorg.conf to poproszę o podanie dokładniej jak to zrobić :oops: , z linuxem dopiero zaczynam.

Sterowniki próbowałem zainstalować, jednak nic z tego nie wyszło. Dziwne, chce zaciągnąć plik, a tu zamiast pliku ładuje mi się stronka z jakimiś krzaczkami(to ten sterownik, tylko nie wiem czemu pokazuje go jako tekst). Proszę o wyrozumiałość i dokładny opis jak to zrobić.

I jeszcze proszę o jakieś propozycje, z jakich powodów mój linux tak wolno chodzi, niedopuszczalne jest, ze na wszystko reaguje z opóźnieniem około 1 sek... Poczciwa winda, robi takie rzeczy w niezauważalnym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi