Skocz do zawartości
cavarr

Ati Radeon HD4850/4870

Rekomendowane odpowiedzi

Nic.. Dzwonie do ESC.. Mam się powoływać na niezgodność towaru z umową czy na gwarę? Chyba niezgodność, nie?

Niezgodność towaru z umową i bierz kasę. Kupisz kartę najwyżej gdzie indziej i po problemie.

 

No tak, tylko,z e caly zonk polega na tym, ze podwyzszajac V na GOU, musze je obnizyc dlasekcji RAM

Właśnie o to chodzi, jeśli napięcie na GPU i MEM jest duże to i sekcja na karcie nie pracuje tak jak powinna i karcie brak stabilności, a papu możliwe, iż nie jest rozdawane tak jak powinno. Niby dziwne, ale jednak takie rzeczy można bardzo często spotkać robiąc vmoda jednocześnie dla pamięci i GPU.

Edytowane przez OCM4n14k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic.. Dzwonie do ESC.. Mam się powoływać na niezgodność towaru z umową czy na gwarę? Chyba niezgodność, nie?

A nie lepiej DOA?

ps. niepotrzebnie tyle piszesz :rolleyes: :wink:

ps2. daj znać czy załatwili Ci to po ludzku

Edytowane przez trymek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zainstalowaniu RADEON-a HD 4850 przestała mi działać karta dźwiękowa SB Audigy pierwszej generacji (0090) - podejrzewam, że ma to jakiś związek z tym, że radki mają jakieś wlasne audio do HDMI, ale nie mogę sobie z tym poradzić.

 

Raz mi Audigy nie wykrywa, raz wykrywa, niby mixer mowi ze muza gra na gniazdach sygnalu nie ma... wylączylem w menegerze urządzen wszystko poza Audigy i to tez nic nie dalo. Da się to jakoś zrobić, by Audigy znów działało czy muszę X-Fi kupić?

 

W ogóle miał ktoś coś takiego?

jak mialem tyle ze z zintegrowana karta dzwiekowa, sprobuj zmienic stery radka na inne u mnie pomoglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wraca CF i problemy z nim;]

Zainwestowałem w 2x 120mm 1200rpm wentylatory (na przód i karalucha, to od pentagrama dałem na tył budy bo najlepiej dmucha więc na wyciąg poszedł), wywaliłem dyski do góry, zrobiłem idealny przewiew w budzie z przodu na tył z dołu na górę (nawet kable pospinałem;)

Oczywiście temp w największym obciążeniu wzrosła o ok 8c... Za to procka spadła o 3-4c... (karaluch z wentylem na 1200rmp jest totalnie zimny, a od grafik poprostu bucha żarem z każdej strony, kart na górze ani glaciatorów nie idzie dotknąć w stresie) Po serii wymyślnych wulgaryzmów stwierdziłem ok, ostatnie podejście kupie 2x accelero i pozamiatam temp.

Dolne S1 wejdzie między 4850 a X+Fi, wentyl zamiast 120 zrobimy 2x coś małego (X-Fi gamer jest na pół śledzia więc obok wejdzie mały wentyl:)

Zadowolony szukam dobrej oferty w necie i wtedy się ockąłem;/ przecież jak ta k... będzie wystawać to nie połączę kart mostkami;///

 

Znów jestem w [gluteus maximus];[ Nie za bardzo chcę zakładać różne chłodziwa ale chyba będę musiał;/

 

Wychodzi na to że na dół pójdzie S1 + Turbo module, a na górę L2 Pro;/

Zna ktoś wymiary wiatraczków z Turbo Module???

Jak z wydajnością tego L2Pro??? http://ht4u.net/reviews/2009/arctic_cooling_accelero_l2_pro/

Tu jest jakiś niemiecki test nie wygląda to imponująco;/

Jest jakiś cooler dla mnie??? Wymagania są 2, nie może wystawać poza obrys grafiki na wysokości gniazda mostka CF, no i cena rozsądna;/ Najlepiej żeby w tym samym sklepie było S1 + turbo

 

PS. Cały czas mówimy o tym że karty działają jak w siegu, po obniżeniu jest lepiej, ale nie wiele najwyższe temp są w anno1404 i age of conan ok 86c

A i tak mają po 53c w viście

Edytowane przez LordBigos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej DOA?

ps. niepotrzebnie tyle piszesz :rolleyes: :wink:

ps2. daj znać czy załatwili Ci to ludzku

DOA?

 

Sprzątałem właśnie pudełka z karty (po rozpakowaniu zostawiłem rzucone na łóżku..) i znalazłem we foli antystatycznej jedną śrubkę ;). Druga leżała na dywanie.. JA NIE WIEM CZY TE CHIŃCZYKI TO NIE POTRAFIĄ PRZYKRĘCIĆ ŚRUBKI :damage_wall: ? Obszukałem pudełko ale więcej nie ma, czyli i tak są braki bo brakuje jeszcze trzech. Jak pisałem wcześniej, zamieszczam zdjęcie z uszkodzoną częściowo śrubką .. Wszystko się trzyma jak należy więc może nie zrobią problemów (oby.. Bo się chyba potne i to nie żart.. :sad: ).

 

Mówiłem gościowi przez telefon że tych śrubek nie ma.. Napisać im na kartce że śrubki musiał być nie dokręcone, przez co wypadły i że je znalazłem? Ehh, tak czy siak wyjdę przed nimi na debila... <_<

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do nich, powiedz, że dostałeś straszliwego bubla. Wszędzie są ślady używania i nie mów nic o tych znalezionych śrubkach skoro już im mówiłeś o ich braku. Po prostu zwróć towar z racji tego, że nie jest on nowy. Karta zaraz po włączeniu przestała pokazywać obraz i kicha więc chcesz swoją kasę lub wymianę na inny sprzęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dead on Arrival czyli do 3-5 dni wymieniają od reki bez gadania. Tylko, ze to nie jest żadne prawo, a dobra wola sklepu. Normalny sklep z reguły nie robi problemów. A co do tych śrubek to może napatoczyły się do obiegu karty ponaprawowe/wadliwe?

Edytowane przez trymek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli dorzucić następującą karteczkę (?):

Witam, z racji iż karta od momentu kiedy ją dostałem nosi ślady użytkowania (brak śrubek w plastikowym elemencie chłodzenia, porysowane złącze DVI) a dostałem ją wczoraj bardzo prosił bym o wymianę karty na nową. Dodam iż karta nie działała poprawnie nawet 10 min (dziwne temperatury na czujniku MEMIO - ponad 100*C gdzie radiator był ledwo ciepły), po czym komputer się zresetował i karta jest martwa.

 

P.S

Z racji wysokich temperatur na jednym czujniku w GPU chciałem dokręcić śrubki i jedną niechcący uszkodziłem (co nie przeszkadza jej w pełnieniu swego zadania), za co przepraszam.

 

+ oczywiście data i podpis.

 

Może być? Coś zmienić?

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Czyli dorzucić następującą karteczkę (?):

Witam, z racji iż karta od momentu kiedy ją dostałem nosi ślady użytkowania (brak śrubek w plastikowym elemencie chłodzenia, porysowane złącze DVI) a dostałem ją wczoraj bardzo prosił bym o wymianę karty na nową. Dodam iż karta nie działała poprawnie nawet 10 min (dziwne temperatury na czujniku MEMIO - ponad 100*C gdzie radiator był ledwo ciepły), po czym komputer się zresetował i karta jest martwa.

 

P.S

Z racji wysokich temperatur na jednym czujniku w GPU chciałem dokręcić śrubki i jedną niechcący uszkodziłem (co nie przeszkadza jej w pełnieniu swego zadania), za co przepraszam.

 

+ oczywiście data i podpis.

 

Może być? Coś zmienić?

Wiekszego lola nie czytalem jeszcze. Wyslij im to , a z miejsca jestes w plecy 500 z;l. Ingerencja mechaniczna = ONG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Tak czy inaczej jeśli to uszkodzenie jest widoczne to jest 500zł w plecy.

"Wyslali" mu taka , to szrot i niech walczy - zwlaszcza , ze ponoc w mailu dowiedzial sie , ze to nie jedyna :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Wyslali" mu taka , to szrot i niech walczy - zwlaszcza , ze ponoc w mailu dowiedzial sie , ze to nie jedyna :D

Czyli nie pisać nic o tej śrubce? Najgorsze jest to że przez przypadek wygadałem się gościowi przez telefon że to dokręciłem i pękło, miał mi dosłać nowe śrubki + te którą uszkodziłem :damage_wall: . Na szczęście pracuje ich tam sporo więc może nie będzie zonga.. Oby..

Dowiedziałem się telefonicznie że to nie jest jedyna. Swoją drogą mam dziwne wrażenie że ktoś te śrubki odkręcał przede mną. Między innymi dlatego że pasta była zmienia na jakąś białą, a pod nią była ta sztywna silikonowa co daje Asus. Jak dla mnie ktoś tą kartę miał przede mną..

Co zmienić w tym tekście oprócz wywalenia "p.s"?

 

Tak czy inaczej jeśli to uszkodzenie jest widoczne to jest 500zł w plecy.

Trzeba popatrzeć od boku by w ogóle dostrzec bo te śrubki są tak skonstrułowane że nie widać..Mam teraz ogromne problemy finansowe i chyba bym się powiesił :( .. Jak nie wymienią to będę próbował walczyć podpierając się niezgodnością towaru z umową (jeżeli będzie trzeba zadzwonie do federacji konsumentów :D). W końcu kartę dostałem ze śladami użytkowania i bez wszystkich śrubek..

 

P.S

Wcale mocno nie dokręcałem tej śrubki.. Wszystkie inne jakoś bez problemu wytrzymały..

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego samobój? Może trzeba wspomnieć im o tym pisemnie że kartę taką dostałem i tyle..

 

DODATKOWY OPIS USTERKI

data

Witam, z racji iż karta od momentu kiedy ją dostałem nosi ślady użytkowania (brak śrubek w plastikowym elemencie chłodzenia, porysowane złącze DVI, lekko uszkodzona jedna ze śrubek) a dostałem ją wczoraj bardzo prosił bym o wymianę karty na nową. Dodam iż karta nie działała poprawnie nawet 10 min (dziwne temperatury na czujniku MEMIO - ponad 100*C gdzie radiator był ledwo ciepły), po czym komputer się zresetował i karta jest martwa.

 

podpis.

 

???

 

dodatkowy opis bo tam w tym formularzu do zgłoszeń gdzie mi kazał gość go wypełnić, wpisałem tam coś w stylu (pisali żeby w skrócie, tak też im napisałem) : Karta miała wysoką temperaturę na czujniku MEMIO (znajdującym się w rdzeniu), pomimo ledwo ciepłego radiatora. Potem karta martwa.

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Bardzo prosisz? Czarno to widze , TY domagasz sie bo przyslali Ci jakiegos szrota.

 

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia

go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo

wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymaga©

Kancelaria Sejmu s. 4/4

2005-08-22

ją nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się

wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,

a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego

inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca

ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w

szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz

ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie

ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za

uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani

wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w

odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na

znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny

albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru

konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu

naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

 

 

Art. 10.

1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie

w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru

kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli

przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,

jednakże nie poniżej jednego roku

Swoj adrpga , wlasnie dlatego olewam te fantastyczne sklepy internetowe. Wole 20 zl dac drozej na miejscu i widziec co mi daja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podchodz do sprzedajacegot ak, jakby robil Ci laske. Napisz,ze dostales uzywana, niesprawna karte i prosisz o wymiane na towar nowy, z nierozpieczentowanym opakowaniem.To jest zasrane prawo konsumenta. Kupujesz towar nowy, masz otrzymac nowy. Moja karta miala "plombe" na folii antystatycznej.

Edytowane przez Burdoror

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podchodz do sprzedajacegot ak, jakby robil Ci laske. Napisz,ze dostales uzywana, niesprawna karte i prosisz o wymiane na towar nowy, z nierozpieczentowanym opakowaniem.To jest zasrane prawo konsumenta. Kupujesz towar nowy, masz otrzymac nowy. Moja karta miala "plombe" na folii antystatycznej.

Owszem paczka była otwierana (było widać, pudełko było lekko naderwane w miejscu otwarcia) ale musieli te plombe nakleić .. Ty też masz kartę z ESC (pytam bo każdy sklep gdzie indziej daje te plomby, mi raz dali od czegoś na pudełko :E).

 

Edit: Dostałem maila że mam wysłać na swój koszt paczkę do nich z takim i takim nr RMA. Po chwili dostałem że będzie na ich koszt ;) (w sumie dziwne że każą dowozić ludziom na własny koszt bo według ustawy o szczególnych warunkach konsumenta - sprzedający musi ponieść koszt zdemontowania i dostarczenia do niego sprzętu przez kupującego).

 

Nie dawno walczyłem też z komputronikiem jak mi tego uwalonego radka przysłali (ja to mam szczęście.....) więc trochę tych ustaw pamiętam xD. Lecz wczoraj trzeźwo już nie myślałem (szok + późna godzina).

 

Macie rację.. Trzeba to poprawić. A to "bardzo proszę" to z grzeczności po prostu.. No ale jak ma być inaczej to będzie.

 

DODATKOWY OPIS USTERKI

data

 

 

Witam, z racji iż karta od momentu kiedy ją dostałem nosi ślady użytkowania (brak śrubek w plastikowym elemencie chłodzenia, porysowane złącze DVI, lekko uszkodzona jedna ze śrubek) a dostałem ją wczoraj, domagam się wymiany karty na nową, wolną od wad i braków. Dodam iż karta nie działała poprawnie nawet 10 min (dziwne temperatury na czujniku MEMIO w spoczynku- ponad 100*C gdzie radiator był ledwo ciepły), po czym komputer się zresetował i karta jest martwa.

 

podpis.

 

P.S

Ja sklepu nie obwiniam i nie mam nic do nich bo to nie ich wina że takie coś dostali.. Co nie zmienia faktu że karty powinni sprawdzać jako tako przed wysyłką.

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

david11: Napisz tylko że karta była niezapieczętowana (jeśli tak było) a od momentu wyjęcia nosiła ślady użytkowania i w takim samym stanie ją odsyłasz (nie pisz nic o żadnej śrubce, jak będą pytać to powiedz że między innymi WŁAŚNIE TO BYŁO POWODEM REKLAMACJI), pisz że karta od pierwszego włączenia NIE DZIAŁAŁA (jeśli jest uwalona).

 

POD ŻADNYM POZOREM NIE PISZ ŻE COŚ DOKRĘCAŁEŚ, ODKRĘCAŁEŚ CZY TESTOWAŁEŚ!!!

Udawaj debila;] czyli: wsadziłem i nie działa...

 

Co do mojej sprawy, zamówione Accelero S1+Turbo i L2 Pro...

Jak dostane napiszę co i jak oraz wstawię foty;]

Edytowane przez LordBigos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pisalbym "domagam sie" bo pamietaj, ze bedzie to czytal czlowiek i moze miec gorszy dzien. rownie dobrze moga odpisac Ci, ze to uszkodzenie mechaniczne uzytkownika i nic nie dostaniesz. pismo musi byc oficjalne ale nie "macie mi wymienic" a "ze wzgledu na niezgodnosc produktu z umowa prosze o wymiane lub naprawe serwisowa" tego 2giego i tak nie bedzie bo nikomu nie bedzie sie chcialo w to bawic... i to nie od Ciebie zalezy czy Ci dadza nowa, a od sklepu lub serwisu. przepisy sa tutaj niezbyt jasno sformulowane i sklepy czesto mimo uzasadnionej prosby nie wymieniaja sprzetu na nowy. prosisz o dostarczenie Ci produktu pelnowartosciowego, zgodnego z umowa i nienoszacego sladow uzytkowania. co do opisywania koledzy maja racje. karta byla DOA. opisujesz po kolei - karta nosila slady uzytkowania, brak srubek, peknieta jedna z nich, brak oznak zycia po wlaczeniu. na tej podstawie zglaszasz reklamacje. nic sam nie robiles, nie rozkrecales, nie sprawdzales. po prostu nie dziala, koniec, kropka.

Edytowane przez KapitanHoshi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem paczka była otwierana (było widać, pudełko było lekko naderwane w miejscu otwarcia) ale musieli te plombe nakleić .. Ty też masz kartę z ESC (pytam bo każdy sklep gdzie indziej daje te plomby, mi raz dali od czegoś na pudełko :E).

Ja zamawialem w UK. Jeszcze przed koszmarem kryzysu - kiedy tam zakupy byly jeszcze oplacalna. A naklejke na folli byla chyba ASUSA. Sprawdze w domu - bo nie mam 100% ppewnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

jest to karta his 4850 jak widać jest zdrowo krótsza od innych modeli serii 4800. ktoś może mi powiedzieć co jest z nią nie tak (bo za pewne jest coś nie tak skoro obcięto tyle miejsca...) jest to karciocha do HTCP?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pisalbym "domagam sie" bo pamietaj, ze bedzie to czytal czlowiek i moze miec gorszy dzien. rownie dobrze moga odpisac Ci, ze to uszkodzenie mechaniczne uzytkownika i nic nie dostaniesz. pismo musi byc oficjalne ale nie "macie mi wymienic" a "ze wzgledu na niezgodnosc produktu z umowa prosze o wymiane lub naprawe serwisowa" tego 2giego i tak nie bedzie bo nikomu nie bedzie sie chcialo w to bawic... i to nie od Ciebie zalezy czy Ci dadza nowa, a od sklepu lub serwisu. przepisy sa tutaj niezbyt jasno sformulowane i sklepy czesto mimo uzasadnionej prosby nie wymieniaja sprzetu na nowy. prosisz o dostarczenie Ci produktu pelnowartosciowego, zgodnego z umowa i nienoszacego sladow uzytkowania. co do opisywania koledzy maja racje. karta byla DOA. opisujesz po kolei - karta nosila slady uzytkowania, brak srubek, peknieta jedna z nich, brak oznak zycia po wlaczeniu. na tej podstawie zglaszasz reklamacje. nic sam nie robiles, nie rozkrecales, nie sprawdzales. po prostu nie dziala, koniec, kropka.

Nie, to konsument ma prawo wybór co chce otrzymać, a sklep może odmówić. Np. kiedy koszty naprawy/transportu będą większe niż wartość danej rzeczy, wtedy sklep musi wymienić na nową/oddać pieniądze lub obniżyć cenę na conajmniej tej samej klasy produkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://img36.imageshack.us/img36/3387/hisr...8501gbddr3p.jpg

 

jest to karta his 4850 jak widać jest zdrowo krótsza od innych modeli serii 4800. ktoś może mi powiedzieć co jest z nią nie tak (bo za pewne jest coś nie tak skoro obcięto tyle miejsca...) jest to karciocha do HTCP?

wyglada parwie identycznie jak moj badziewny palit hd4850, chyba nie chcesz tego kupic? no chyba ze za male pieniadzie (ja za swoja kilka miesiecy temu dalem 400 pln w sklepach byly za ok 500pln), dobrego oc sie nie spodziewalem i takie faktycznie bylo sekcja sie chyba za mocno grzeje, no ale moze his bedzie lepszy w co watpie.

Edytowane przez Rikki
NIE CYTUJEMY OBRAZKÓW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

głównie chodzi mi o to że jest krótki i całkiem mocny nawet na standardowych taktach ;) szukam jakichś recenzji użytkowników ale jak na razie trafiłem na to że po kilku godzinach komuś zdechł... ale to chyba jakiś przypadek losowy był. Twój jak na razie chodzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to konsument ma prawo wybór co chce otrzymać, a sklep może odmówić. Np. kiedy koszty naprawy/transportu będą większe niż wartość danej rzeczy, wtedy sklep musi wymienić na nową/oddać pieniądze lub obniżyć cenę na conajmniej tej samej klasy produkt.

Nie w tym przypadku. Klient zakupil towar "nowy", a otrzymal uzywany/serwisowany... Dla mnie to jest jawne oszustwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...