Skocz do zawartości
cavarr

Ati Radeon HD4850/4870

Rekomendowane odpowiedzi

Nie panikuj skoro działa i było tak od nowości to tak musi być.

Z tym przegrzewaniem jest pewnie jak wspomniałeś wcześniejsza obudowa nie miała cyrkulacji i karta dusiła się w ogrzanym powietrzu.

A tak przy okazji jakie temperatury pokazuje ci GPU-Z?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GPU-Z pokazuje około 10stC mniej niż Catalist Control Center. Na CCC teraz w spoczynku jest 65stC, przy obciążeniu około 80. Jeżeli pamięć mnie nie myli w starej budzie były podobne odczyty.

Na fotkach widać tą podejrzaną śrubę. Trochę mnie dziwi, że nie przewidzieli kolizji z zatrzaskami.

http://img30.imageshack.us/img30/5667/fota1i.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/2871/fota2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety. Pochodziło trochę na wykrywaniu artefaktów i mimo, że temperatura dalej 80stC ATITool zaczął denerwująco hałasować i pokazywać żółciutkie plamki. Jutro zmieniam na inny egzemplarz, jeżeli faktycznie dowiozą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś programik z "Doc" w nazwie był na płytce z sterownikami ;), ale go odinstalowałem. W otwartej starej budzie przy wentylatorze na karcie 100% był problem, teraz w nowej też jest. Czujnik temperatury pewnie pod procesorem jest a przy pamięci nie ma, dlatego sądzę, że to pamięci się smażą. W nowej budzie nie tak od razu bo lepsza wentylacja jest, ale po czasie też fiksuje. Zmienię kartę na inną, gorzej jak ta nowa da to samo. Wtedy to będzie trzeba brać inny model.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh wracając do tematu ESC xD

Mamy na forum WSZE DONOSICIELKĘ;]

Pan ze sklepu troszkę się zagalopował, bo trzeba będzie udowodnić jeszcze że David11 to pan X Y, ja wiem że zaraz posypie się seria z CKMu że to nie problem bla bla bla, zdziwilibyście się;]

Mimo takiego doniosłego tonu, i sterty postów zapisanych na dysku Panowie pro uber składacze komputerów i tak sprzedali bubla, a teraz go wymienią.

Karta fabrycznie nowa to karta NIE TESTOWANA w sklepie czy u importera (do czego zrozumienia wystarczy elementarna logika FABRYCZNIE).

Swoją drogą jak nisko trzeba upaść żeby "szpiegować" klientów na forum, takim czy innym i jawnie się do tego przyznać i grozić wykorzystaniem tego w sądzie oO...

Hehehe już to widzę:

Proszę Powoda o zabranie głosu

Wysoki sądzie bo ja to na forum wyczytałem i mam na pendrajwie xD

 

Długa droga czeka ten kraj do normalności...

Edytowane przez LordBigos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie nowa - zgodze sie. OD razu wyylalbym do sklepu, nawet jej nie montujac. ale chlopak pokusil sie i pogrzebal w niej... A to calkowicie zmienia postac rzeczy. Od tego momentu nie ma znaczenia jej "nowosc".

 

A co do szpiegostwa.... A nie wpadles, ze ludzie pracujacy w ESCtezmoga sie interesowac zagadnieniami IT?

Generalnie pojechales....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh wracając do tematu ESC xD

Mamy na forum WSZE DONOSICIELKĘ;]

Pan ze sklepu troszkę się zagalopował, bo trzeba będzie udowodnić jeszcze że David11 to pan X Y, ja wiem że zaraz posypie się seria z CKMu że to nie problem bla bla bla, zdziwilibyście się;]

Mimo takiego doniosłego tonu, i sterty postów zapisanych na dysku Panowie pro uber składacze komputerów i tak sprzedali bubla, a teraz go wymienią.

Karta fabrycznie nowa to karta NIE TESTOWANA w sklepie czy u importera (do czego zrozumienia wystarczy elementarna logika FABRYCZNIE).

Swoją drogą jak nisko trzeba upaść żeby "szpiegować" klientów na forum, takim czy innym i jawnie się do tego przyznać i grozić wykorzystaniem tego w sądzie oO...

Hehehe już to widzę:

Proszę Powoda o zabranie głosu

Wysoki sądzie bo ja to na forum wyczytałem i mam na pendrajwie xD

 

Długa droga czeka ten kraj do normalności...

Chyba sobie żartujesz....... W internecie stosunkowo łatwo jest odnalezc człowieka. 

 

 

Sprawa jest prosta nie jest specjalnie trudno skojarzyć fakty że do serwisu sklepu x czy y dostają kartę która: 

 

1. nie jest specjalnie popularna (bo jest droga)

 

2. ma specyficzny rodzaj uszkodzenia

 

Poza tym serwisanci/sprzedawcy też siedzą na forach i czytają chociażby co się fajnie sprzedaje /lub co najczęsciej pada. 

 

Trzeba nie mieć po kolei w głowie aby pisać jakie się wałki robiło ze sklepami bo niestety reszta uczciwych na tym cierpi i ciężko jest cokolwiek załatwić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście liczyłem się z tym że panowie z ESC (w dodatku Pure jest powiązany w jakiś tam sposób z ESC) znajdą to na forum ;). Wszystko jest przemyślane (oprócz tego że napisałem, że dokręcałem śrubkę.. No ale na logikę - przegrzewa się to dokręciłem chłodzenie.. Jednak to nie śrubka spowodowała uszkodzenie karty, lecz jakaś wada fabryczna z dociskiem coolera). Sprawa wygląda śmiesznie trochę.. Dokładniej ustosunkuje się jak dostanę kartę (rozmawiałem z kurierem i o 12:30 bądź 13 będzie).

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie żartujesz....... W internecie stosunkowo łatwo jest odnalezc człowieka. 

 

 

Sprawa jest prosta nie jest specjalnie trudno skojarzyć fakty że do serwisu sklepu x czy y dostają kartę która: 

 

1. nie jest specjalnie popularna (bo jest droga)

 

2. ma specyficzny rodzaj uszkodzenia

 

Poza tym serwisanci/sprzedawcy też siedzą na forach i czytają chociażby co się fajnie sprzedaje /lub co najczęsciej pada. 

 

Trzeba nie mieć po kolei w głowie aby pisać jakie się wałki robiło ze sklepami bo niestety reszta uczciwych na tym cierpi i ciężko jest cokolwiek załatwić. 

Aha, nie żartuje xD To co napisałeś to logiczne myślenie, a prawo jest prawem nikt tu się nazwiskiem nie podpisał a musieli by dojść po numerach ip, oczywiście jeżeli sąd by zechciał ponieść koszty (kilkukrotnie przewyższające wartość karty), jeżeli nie musiał by to robić powód, na koszt własny w tym wypadku esc...

 

BTW chce ktoś kupić ASUSA 4850 xD Tego g... nie idzie chłodzić w CF;[

Kupiłem S1 +turbo i L2Pro na górną bo tylko to by weszło, i rozsądna kasa... Wynik? Pobiłem rekord chyba 62c w spoczynku oO

Dolna (z S1) ma ok 47c więc jest extra;/ Mam ochotę wy... druga kartę przez okno (i nie domagać się gwarancji xD)

 

Pojedyncza 4850 z L2Pro w stresie 59 idle 44...

 

Jakieś pomysły??? Karty nagrzewają się jedna od drugiej;/ ta górna ma gorzej bo choćby kij na kiju stanął to i tak będzie zasysać ciepłe powietrze z dolnej;/

Żadna ingerencja w wentylacje nie pomaga;/

Edytowane przez LordBigos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stres to 92c na L2Pro i 73c ^^ na S1;] MAXYMALNIE, w AOC i Crysis 86c i 67c. Temp memio są ok 5c większe od podanych.

Mogły by obie być takie niskie xD Idle spadło do ok 55c więc już akceptowalne.

To wyniki po dodaniu 120/1000rpm na boku budy, pod L2Pro wsadzonym śledziu kratkowanym od S1 i trochę chamskim rozwiązaniu czyli wsadziłem kawałek aluminium między karty tak żeby je troszkę rozgiąć od siebie (zyskałem jakieś 1,5cm a było mniej niż 1;]) teraz L2Pro ma chociaż co zassać. Poczekam jeszcze troszkę aż się pasta wygrzeje.

A tak ogólnie chłodzonka niesłyszalne, tak jak pisalem wyżej DUŻY pozytyw dla L2Pro za temp w pojedynkę. Za 60zł naprawdę warto. Co do S1 temp extra, cena średnia a jakość za tą cene słaba xD Może przeginam ale, źle wygląda ostatni fin na heatpipe bo jest luźny. Reszta Extra xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jendrus10

Na wstępie to miejsca do zakupów nie są dobrane zbyt szczęśliwie. W obu przypadkach możesz mieć problemy z realizacją ew. gwarancji, chociaż w pierwszym przypadku powinno być znacznie łatwiej... ale to już inny temat.

Z tego co przedstawiłeś pierwsza opcja jest najlepsza ze względu na bardziej skuteczne chłodzenie, bo OC to już pełna loteria. Pomiędzy tym PowerColor-em 1GB, a tym XFX 512MB jest na tyle mała różnica w cenie, że nie warto już bawić się w 512MB. Sam miałem podobny dylemat i wybrałem dokładnie ten sam model karty... i nawet sklep (sic!), ale na szczęście mieszkam dość blisko, więc mogę im w razie potrzeby parę spraw wyjaśnić ręcznie. ;)

Edytowane przez Boxster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś sposób na wyłączenie przełączania między trybami 2d i 3d na 4850 od gigabyte?Pytam bo w ati tray tools po zwiększaniu zegarów przy skanowaniu artów tem się nie zmieniała przez co do 770 mhz dojechałem prawie i dopiero video stability test mnie uświadomił że jednak coś jest nie tak;).Czy jest jakieś narzędzie z testerem artów czy wszystko ręcznie trzeba robić(oc, a potem furmark;)).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nah, moja 4850 po powrocie z serwisu działała jeden dzień i padła ponownie, teraz to martwy trup i nawet się nie uruchamia. Szkoda, bo już myślałem, że zostane przy moim zacnym referencie. Korzystając z okazji zaproponowałem serwisowi ESC odpłatną wymianę na Matrixa 4870. Może się zgodzą, bo nie chciałbym dostać Asusa Glaciatora (bubel okropny, głośny i ciepły). Potrzebny mi teraz i tak sprzęt na szybko więc to czekanie mnie nieco denerwuje ;].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.. bo nie chciałbym dostać Asusa Glaciatora (bubel okropny, głośny i ciepły) ..

Nie wiem kto ci tak nakłamał sam mam Glaciatora.

Wcale nie jest za ciepły, z tego co widzę to koledzy mają większe temperatury na swoich kartach. Może to zasługa dobrej pasty i wentylowanej obudowy, ale karta się nie grzeje i nie jest głośna. Czy bubel? Jedna z najtańszych w rodzinie i nie ma co oczekiwać miedzianych radiatorów, ten kawałek aluminium wystarcza w zupełności.

Edytowane przez kesh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś co się dzieje z sekcją? Goła i wesoła, pamięci to samo, ale można im to wybaczyć bo wieje na nie wentylator. Sorry, ale ja nie celuje w jakiegoś miernego 4850 :P. Referent już miał zapewnione chłodzenie sekcji zasilania w przeciwieństwie do tego Glaciatora. Sam rdzeń ciepły nie jest, ale reszta już tak. Głośny za to jest dosyć, przynajmniej jak dla mnie (słyszałem i podziękowałem). Kartę i tak pewnie na WC wrzuce, ale jakoś nie pasuje mi ten Glaciator. Jak by zgodzili się na wymiane za dopłatą na 4870 Matrixa to kupił bym drugą kartę do CF już jakiegoś innego producenta i właśnie ją zwodował. Wyszło by na to, że miałbym cichego Matrixa i drugą kartę w pełni zwodowaną. Może to jakieś dziwne uprzedenia i manie, ale uwielbiam jak mój sprzęt ma chłodno i jest cichutko :P.

 

Zresztą to Twoje słowa :) :

W najgorszym wypadku posmarują Ci kartę lepszą pastą i odeślą do domu. Dużo kart Asusa które sam posiadam z chłodzeniem Glacior było reklamowanych właśnie z tego powodu.

Edytowane przez OCM4n14k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wreszcie trochę czasu na przetestowanie zakupionego przezemnie Gigabyte 4850 z pasywnym multicore. Na dzieńdobry dołożyłem wentylator 120mm 1000 RPM ... temp w IDLE = 36 st. w stresie ... zależy ... np. 42 st.

 

 

Jednak mam problem z niską jakością AF ... tak to wygląda przy ustawieniu x16:

Dołączona grafika

 

... jak widać filtrowanie nie jest w pełni trójliniowe (płynne) ... sterowniki najnowsze oficjalne.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównie do david11

 

Do Rzecznika oczywiście można się zgłosić choć nie ma on żadnej mocy sprawczej względem podmiotów gospodarczych. W Sądzie taka prosta sprawa trwa średnio 2 lata. Nie jest moim interesem odrzucać reklamacje, bo nie przysparza nam to na pewno przyjaciół. Z drugiej strony nie mam także żadnego interesu w tym, żeby płacić za uszkodzenia spowodowane przez klientów (vide wyłamana śruba, o czym będzie jeszcze mowa). Zgłoszenie nie było z tytułu niegodności z umową (nie musi być takiego pola w formularzu). Żeby dokonać takiego zgłoszenia należy odpowiednio sformułować roszczenie, określa to dokładnie Ustawa z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – mniemam, że Pan nie doczytał dokładnie. Nie kwestionuję absolutnie braku śrubek w układzie chłodzenia, to wada większej partii. Przeszkodą jest uszkodzona mechanicznie nakrętka śruby mocującej układ chłodzenia, do której uszkodzenia sam Pan doprowadził. Rozumiem, że Pan składa komputery lecz śmiem twierdzić, że było ich maksymalnie kilkadziesiąt w „karierze”. Przez naszą firmę przechodzą setki komputerów miesięcznie co przekłada się na tysiące podzespołów, z którymi mamy na co dzień styczność. Oględziny towaru są szczegółowe i na pewno nic się nie ukryje. Nie ukryją się także posty na publicznie dostępnym forum pisane jako „david11”, na przykład http://forum.purepc.pl/Ati-f52/Ati-Radeon-...tml&st=9270. Posiadam trwały zapis postów i jeśli będzie Pan miał ochotę sprawdzić się w Sądzie to wykorzystam go jako dowód oczywistego kłamstwa, matactwa i próby wyłudzenia. Tak na marginesie - instytucja PIH nie funkcjonuje od początku bieżącego roku, jej rolę przejął UOKiK.

 

Reasumując wywód (w imię dobrej przyszłej współpracy) wyjątkowo wymieniam Panu kartę warunkowo (choć tak naprawdę brak do tego podstaw) na następujących zasadach:

- wymieniona jest sama karta (nie wyposażenie),

- wymieniona karta jest fabrycznie nowa,

- wymieniona karta posiada fabryczne otarcia na DVI (co jest normalne i kto nigdy się z tym nie spotkał znaczy, że mało kart widział),

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

- karta została przetestowana pod kątem pracy w 3D oraz temperatur (wydaję w 100% sprawny towar),

- koszty spedycji pokrywa Esc.pl Sp. z o.o.

 

Zanim kiedyś w przyszłości będzie Pan miał zamiar kogoś oszukać proszę pamiętać, że kłamstwo ma krótkie nogi. Nie polecam także samodzielnych manipulacji przy nabywanym od nas towarze – każda ingerencja będzie wykryta i uznana jest za nieuprawnioną. Nie jest naszym interesem robienie komukolwiek „pod górkę”, warto od razu powiedzieć co się nie tak zrobiło, zwykle bez problemu można wtedy dojść do porozumienia.

 

Pozdrawiam.

Esc.pl

Taka sytuacja nie miała by miejsca, gdyby ktoś od razu zareagował na to że karty nie mają śrubek, co jest podejrzane ;). Tak samo mogło by to tak od razu wyglądać gdyż taka śrubka NIE MA WPŁYWU na działanie karty. Żeby odmówić gwarancji z przyczyny kupującego trzeba znaleźć uszkodzenie które SPOWODOWAŁO AWARIĘ SPRZĘTU. Nie tak że: no dobra, fin na radiatorze jest krzywy to odmówimy gwarancji. Czy właśnie śrubka która ma wyłamane 2 ząbki w łebku ale dalej pełni swoją rolę.

 

Z tego co jest mi wiadome (znam osoby które zakładały sprawy w sądzie) takie sprawy wcale nie trwają 2lat.. Idą prędko :).

 

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

Ale przecież (cytuje fragment maila od ESC):

..Nie wpływa to na funkcjonowanie urządzenia. Inna sprawa to spowodowane przez Pana uszkodzenie mechaniczne mocowania radiatora. Śruby dociskające radiator do układy były dokręcane, jedna z nich ma dodatkowo przekręcony gwint i wyszczerbiony łeb.

Czy śrubka z przekręconym gwintem, trzymała by się na miejscu? Nie. Odpadła by w dodatku że śrubki mają sprężynki..

Dołączona grafika

Jakoś się trzyma .. :wink:

 

Rozumiem, że Pan składa komputery lecz śmiem twierdzić, że było ich maksymalnie kilkadziesiąt w „karierze”. Przez naszą firmę przechodzą setki komputerów miesięcznie co przekłada się na tysiące podzespołów, z którymi mamy na co dzień styczność.

Składanych przeze mnie kompów faktycznie nie ma setek ale szczerze mówiąc wolę robić mało a dobrze, niż wydawać "tysiące podzespołów" ze śladami użytkowania czy brakami oraz uszkodzeniami. Dziękuje postoje.

 

Dodam iż wczoraj (dlatego nie odpisałem) składałem kompa i liczba widzianych przeze mnie nowych kart bez śladów używania się powiększyła o GTX275 od Zotaca, który był w stanie idealnym :rolleyes: . Faktycznie nowym, a nie "nowym". No ale był kupowany w Agito.pl (gorąco polecam sklep, zawsze tam kupuję i nie miałem takich jazd, jak z ESC pomimo że złożyłem w nim tylko jedno zamówienie).

Posiadam trwały zapis postów i jeśli będzie Pan miał ochotę sprawdzić się w Sądzie to wykorzystam go jako dowód oczywistego kłamstwa, matactwa i próby wyłudzenia.

Czy to jest groźba? Nie pisałem na forum że karta padła po tym jak dokręciłem śrubkę, tyle że ją dokręciłem bo karta się przegrzewała co wskazywało na słaby docisk.. Jeżeli każdy klient który dostanie kartę z niedokręconą śrubką oddawał by kartę na gwarancje to byście tam zwariowali :lol2: . W sumie mogę napisać że zdjąłem chłodzenie w celu wymiany pasty termo przewodzącej (co podchodzi pod konserwację sprzętu, jest na to zapis w prawie) gdyż myślałem też że ona po prostu zaschła.. Moim oczom ukazał się szary termo pad Asusa a na nim biała pasta termo która wypłynęła wręcz za rdzeń - co wskazuje na to że karta byłą po serwisową lub po kimś. Pomimo zmiany pasty dalej były te same problemy, identyczne. Z tym że temperatura na jednym z czujników (już nie pamiętam którym) spadła o 2*C w spoczynku. Karta w między czasie padła od tych temperatur.. Więc stwierdziłem że już nic nie zrobię i wysłałem kartę na gwarancję.

 

Powiem szczerze że na miejscu pana serwisanta wymienił bym kartę od ręki choćby ze względu na to że karta wygląda na serwisowaną a została wydana jako nowa.

Trzeba przyznać że ESC narobiło sobie fajnej reklamy na forum ;). Gratulacje.

 

Na koniec przeczytajcie sobie mail z odmową, i drugi mail. Pan sam sobie zaprzecza :wink: .

 

Witam,

 

dotyczy 25505. Dostarczany przez nas towar zawsze jest fabrycznie nowy. Sugerowanie jakoby karta była używana jest bezpodstawne. Na DVI widać ślady zaciskania obudów wtyków w fabryce i ma to praktycznie każda karta dowolnego producenta. Istotnie - karta nie ma kilku śrubek mocujących plastikową osłonę radiatora. Problem dotyczy większej ilości kart z dostawy, śrubki wykręcają się w czasie długotrwałego transportu i zwykle można znaleźć je w opakowaniu karty. Nie wpływa to na funkcjonowanie urządzenia. Inna sprawa to spowodowane przez Pana uszkodzenie mechaniczne mocowania radiatora. Śruby dociskające radiator do układy były dokręcane, jedna z nich ma dodatkowo przekręcony gwint i wyszczerbiony łeb. Do montażu radiatora w fabryce używane jest specjalne narzędzie. Próby samodzielnej, nieuprawnionej i bezsensownej ingerencji w produkt przy użyciu nieodpowiednich narzędzi zazwyczaj tak się kończą. Zgodnie z warunkami gwarancji Esc.pl towar z uszkodzeniem mechanicznym nie podlega uprawnieniom gwarancyjnym. Proszę wyjaśnić w jakich okolicznościach doprowadził Pan do uszkodzenia mechanicznego karty? Po co dokonywane były manipulacje przy układzie chłodzenia?

 

Proponuje 2 drogi rozstrzygnięcia reklamacji karty:

1.Odmowa ze względu na mechaniczne uszkodzenie i zwrot karty wraz z opisem technicznym na Pański koszt (pobranie 40zł).

2. Warunkowe odesłanie karty do autoryzowanego serwisu Asus za pośrednictwem autoryzowanego dystrybutora Asus w celu przeprowadzenia ekspertyzy oraz ewentualnej warunkowej naprawy. W tym przypadku czas i sposób realizacji zależy od serwisu autoryzowanego. Wybranie tej drogi wiąże się z naliczeniem 80zł opłaty za 4 wysyłki krajowe (od Pana do nas, od nas do dystrybutora, od dystrybutora do nas, od nas do Pana).

 

Proszę o decyzję.

teraz mail po mojej odpowiedzi (specjalnie zamieszczam w innej kolejności byście mogli sobie porównać co autor piszę w jednym i w drugim mailu).

Witam.

 

Do Rzecznika oczywiście można się zgłosić choć nie ma on żadnej mocy sprawczej względem podmiotów gospodarczych. W Sądzie taka prosta sprawa trwa średnio 2 lata. Nie jest moim interesem odrzucać reklamacje, bo nie przysparza nam to na pewno przyjaciół. Z drugiej strony nie mam także żadnego interesu w tym, żeby płacić za uszkodzenia spowodowane przez klientów (vide wyłamana śruba, o czym będzie jeszcze mowa). Zgłoszenie nie było z tytułu niegodności z umową (nie musi być takiego pola w formularzu). Żeby dokonać takiego zgłoszenia należy odpowiednio sformułować roszczenie, określa to dokładnie Ustawa z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – mniemam, że Pan nie doczytał dokładnie. Nie kwestionuję absolutnie braku śrubek w układzie chłodzenia, to wada większej partii. Przeszkodą jest uszkodzona mechanicznie nakrętka śruby mocującej układ chłodzenia, do której uszkodzenia sam Pan doprowadził. Rozumiem, że Pan składa komputery lecz śmiem twierdzić, że było ich maksymalnie kilkadziesiąt w „karierze”. Przez naszą firmę przechodzą setki komputerów miesięcznie co przekłada się na tysiące podzespołów, z którymi mamy na co dzień styczność. Oględziny towaru są szczegółowe i na pewno nic się nie ukryje. Nie ukryją się także posty na publicznie dostępnym forum pisane jako „david11”, na przykład http://forum.purepc.pl/Ati-f52/Ati-Radeon-...tml&st=9270. Posiadam trwały zapis postów i jeśli będzie Pan miał ochotę sprawdzić się w Sądzie to wykorzystam go jako dowód oczywistego kłamstwa, matactwa i próby wyłudzenia. Tak na marginesie - instytucja PIH nie funkcjonuje od początku bieżącego roku, jej rolę przejął UOKiK.

 

Reasumując wywód (w imię dobrej przyszłej współpracy) wyjątkowo wymieniam Panu kartę warunkowo (choć tak naprawdę brak do tego podstaw) na następujących zasadach:

- wymieniona jest sama karta (nie wyposażenie),

- wymieniona karta jest fabrycznie nowa,

- wymieniona karta posiada fabryczne otarcia na DVI (co jest normalne i kto tego nigdy się z tym nie spotkał znaczy, że mało kart widział),

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

- karta została przetestowana pod kątem pracy w 3D oraz temperatur (wydaję w 100% sprawny towar),

- koszty spedycji pokrywa Esc.pl Sp. z o.o.

 

Zanim kiedyś w przyszłości będzie Pan miał zamiar kogoś oszukać proszę pamiętać, że kłamstwo ma krótkie nogi. Nie polecam także samodzielnych manipulacji przy nabywanym od nas towarze – każda ingerencja będzie wykryta i uznana jest za nieuprawnioną. Nie jest naszym interesem robienie komukolwiek „pod górkę”, warto od razu powiedzieć co się nie tak zrobiło, zwykle bez problemu można wtedy dojść do porozumienia.

 

Pozdrawiam.

I na koniec jak ktoś chcę to moja odpowiedź na pierwszy mail z odmową.

Witam, odpisuję w sprawię zlecenia serwisowego nr 25505. Otóż śrubka przy chłodzeniu, NIE MIAŁA przekręconego gwintu (posiadam zdjęcia karty) więc mogła pełnić dalej swoją rolę. Skoro pełniła swoją rolę - dociskała chłodzenie, nie mogło to być przyczyną uszkodzenia sprzętu (!). PCB karty jest w stanie idealnym. Kartę dostałem niekompletną, śrubek w pudełku nie było. Tak samo zabawny jest fakt "samoczynnego odkręcania się śrubek". Składam komputery, często zamawiam karty graficzne i żadna nie miała śladów na DVI, oraz braku śrubek - tylko Asus Matrix którego dostałem od was, w zamian za wysłaną przez omyłkę (oczywiście dopłaciłem) HIS 4870 (ta też żadnych śladów nie miała) z niebieskim wentylatorkiem (miał być referent). Powiem więcej, znam 2 osoby posiadające Matrix'a i każda z nich dostała kartę w stanie idealnym. Odmawiają mi Państwo wymiany karty w ramach gwarancji co jest lekkim nieporozumieniem gdyż od początku powołuję się na niezgodność towaru z umową (należało by wprowadzić taką opcję w formularzu na stronie, bądź czytać co klient piszę w polu "Uwagi:"). Kartę dostałem bez śrubek, ze śladami uzytkowania widocznymi na DVI co wiele mowi o "nowosci" wyslanego do mnie towaru i na dodatek uszkodzoną. Niesprawność karty została zgłoszona tego samego dnia w którym otrzymałem urządzenie, więc klasyfikuje się to do DOA (dead on arrival). To też bardzo prosił bym by została ona wymieniona od ręki.

Proponujecie mi naprawę warunkową która zastrzega sobie czas nieokreślony.. Wszystko było by OK ale na 90% karta niezostanie tam przyjęta, przez brak śrubek. Stracę w ten sposób 80zł na wysyłki. Chyba że jest Pan (jako sklep) w stanie, zaświadczyć na piśmie że dostajecie karty z brakami i śladami użytkowania, oraz że takie karty idą do klienta..

Proszę o pomyślne rozpatrzenie mojej sprawy, w przeciwnym wypadku będę zmuszony kontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta.

 

Pozdrawiam,Dawid Xxxx

Tak czy siak należą się podziękowania dla firmy ESC za ludzkie zakończenie sprawy.. Mógł bym walczyć o wydanie całkiem nowej karty ale z racji że karta jest już u mnie i działa jak trzeba, na dodatek mam już dość użerania się ze sklepami (najpierw Komputronik z sypiącą artefaktami 4850, teraz ESC), więc po prostu to oleje.

I wcale nie jest tak że ESC wydając mi nową kartę traci te 600zł, oni specjalnie te śrubkę przekręcili by producent nie robił problemów tylko wymienił im od ręki.. To tak na koszt klienta który będzie miał potem problem z gwarancją. Jednak postaram się załatwić sobie taką śrubkę..

Dodam też że karta miała źle podłączone wentylatory.. Czyżby Pan serwisant zmienił pastę termo i źle podpiął wentylki? Możliwe.. Nie wnikam.. Wentylki przepiąłem i wszystko jest super.

 

SPRAWĘ UWAŻAM ZA ZAKOŃCZONĄ

P.S

Mam tylko pytanie do posiadaczy matrixa, da się jakoś sterować tym małym wentylkiem?

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reasumując wywód (w imię dobrej przyszłej współpracy) wyjątkowo wymieniam Panu kartę warunkowo (choć tak naprawdę brak do tego podstaw) na następujących zasadach:

- wymieniona jest sama karta (nie wyposażenie),

- wymieniona karta jest fabrycznie nowa,

- wymieniona karta posiada fabryczne otarcia na DVI (co jest normalne i kto tego nigdy się z tym nie spotkał znaczy, że mało kart widział),

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

- karta została przetestowana pod kątem pracy w 3D oraz temperatur (wydaję w 100% sprawny towar),

- koszty spedycji pokrywa Esc.pl Sp. z o.o.

Nigdy u nich nic nie kupie , ciesze sie jednoczesnie , ze monitor ktory bralem w listopadzie wzialem jednak na miejscu o 50 zl drozej , a nie tam. To co wyboldowalem to sa dla mnie jako klienta , ktory placi za nowy towar , a dostaje dziwny , zarty. Po jakie licho specjalnie z nowej karty przekrecali nakretki? :blink: :blink: :blink: :blink: Gdyby autor dostal normalna tak nie mialby z nia problemow , bylby zadowolony i mial gware. Teraz ma niby "nowa wymieniona ze zwalona nakretka i mozliwym problemem gwarancyjnym". Swietny sposob na wywalenie 500 zl.

 

Tak jeszcze odnosnie testow - jak narazie to chyba tylko serwis glowny producenta moze wydawac wiazace opinie o sprawdzanym sprzecie bo jest serwisem autoryzowanym...

 

Sklep pisze , ze nie chce nikomu robic pod gorke (

Nie jest naszym interesem robienie komukolwiek „pod górkę

). Ciekawe jak mam do tego podejsc , gdy autor byl jednak dosc uczciwy bo karte dostal jaka dostal , napisal o tym (probowal ja jakos ratowac przez dokrecenie bo mial i tak trupa) , a mogl ja uwalic , nic nie pisac i od razu slac maile i wolac kurierow. Ot , oplacalo sie. Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakie licho specjalnie z nowej karty przekrecali nakretki?

I wcale nie jest tak że ESC wydając mi nową kartę traci te 600zł, oni specjalnie te śrubkę przekręcili by producent nie robił problemów tylko wymienił im od ręki..

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...