Skocz do zawartości
cavarr

Ati Radeon HD4850/4870

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałeś co się dzieje z sekcją? Goła i wesoła, pamięci to samo, ale można im to wybaczyć bo wieje na nie wentylator. Sorry, ale ja nie celuje w jakiegoś miernego 4850 :P. Referent już miał zapewnione chłodzenie sekcji zasilania w przeciwieństwie do tego Glaciatora. Sam rdzeń ciepły nie jest, ale reszta już tak. Głośny za to jest dosyć, przynajmniej jak dla mnie (słyszałem i podziękowałem). Kartę i tak pewnie na WC wrzuce, ale jakoś nie pasuje mi ten Glaciator. Jak by zgodzili się na wymiane za dopłatą na 4870 Matrixa to kupił bym drugą kartę do CF już jakiegoś innego producenta i właśnie ją zwodował. Wyszło by na to, że miałbym cichego Matrixa i drugą kartę w pełni zwodowaną. Może to jakieś dziwne uprzedenia i manie, ale uwielbiam jak mój sprzęt ma chłodno i jest cichutko :P.

 

Zresztą to Twoje słowa :) :

W najgorszym wypadku posmarują Ci kartę lepszą pastą i odeślą do domu. Dużo kart Asusa które sam posiadam z chłodzeniem Glacior było reklamowanych właśnie z tego powodu.

Edytowane przez OCM4n14k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wreszcie trochę czasu na przetestowanie zakupionego przezemnie Gigabyte 4850 z pasywnym multicore. Na dzieńdobry dołożyłem wentylator 120mm 1000 RPM ... temp w IDLE = 36 st. w stresie ... zależy ... np. 42 st.

 

 

Jednak mam problem z niską jakością AF ... tak to wygląda przy ustawieniu x16:

Dołączona grafika

 

... jak widać filtrowanie nie jest w pełni trójliniowe (płynne) ... sterowniki najnowsze oficjalne.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównie do david11

 

Do Rzecznika oczywiście można się zgłosić choć nie ma on żadnej mocy sprawczej względem podmiotów gospodarczych. W Sądzie taka prosta sprawa trwa średnio 2 lata. Nie jest moim interesem odrzucać reklamacje, bo nie przysparza nam to na pewno przyjaciół. Z drugiej strony nie mam także żadnego interesu w tym, żeby płacić za uszkodzenia spowodowane przez klientów (vide wyłamana śruba, o czym będzie jeszcze mowa). Zgłoszenie nie było z tytułu niegodności z umową (nie musi być takiego pola w formularzu). Żeby dokonać takiego zgłoszenia należy odpowiednio sformułować roszczenie, określa to dokładnie Ustawa z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – mniemam, że Pan nie doczytał dokładnie. Nie kwestionuję absolutnie braku śrubek w układzie chłodzenia, to wada większej partii. Przeszkodą jest uszkodzona mechanicznie nakrętka śruby mocującej układ chłodzenia, do której uszkodzenia sam Pan doprowadził. Rozumiem, że Pan składa komputery lecz śmiem twierdzić, że było ich maksymalnie kilkadziesiąt w „karierze”. Przez naszą firmę przechodzą setki komputerów miesięcznie co przekłada się na tysiące podzespołów, z którymi mamy na co dzień styczność. Oględziny towaru są szczegółowe i na pewno nic się nie ukryje. Nie ukryją się także posty na publicznie dostępnym forum pisane jako „david11”, na przykład http://forum.purepc.pl/Ati-f52/Ati-Radeon-...tml&st=9270. Posiadam trwały zapis postów i jeśli będzie Pan miał ochotę sprawdzić się w Sądzie to wykorzystam go jako dowód oczywistego kłamstwa, matactwa i próby wyłudzenia. Tak na marginesie - instytucja PIH nie funkcjonuje od początku bieżącego roku, jej rolę przejął UOKiK.

 

Reasumując wywód (w imię dobrej przyszłej współpracy) wyjątkowo wymieniam Panu kartę warunkowo (choć tak naprawdę brak do tego podstaw) na następujących zasadach:

- wymieniona jest sama karta (nie wyposażenie),

- wymieniona karta jest fabrycznie nowa,

- wymieniona karta posiada fabryczne otarcia na DVI (co jest normalne i kto nigdy się z tym nie spotkał znaczy, że mało kart widział),

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

- karta została przetestowana pod kątem pracy w 3D oraz temperatur (wydaję w 100% sprawny towar),

- koszty spedycji pokrywa Esc.pl Sp. z o.o.

 

Zanim kiedyś w przyszłości będzie Pan miał zamiar kogoś oszukać proszę pamiętać, że kłamstwo ma krótkie nogi. Nie polecam także samodzielnych manipulacji przy nabywanym od nas towarze – każda ingerencja będzie wykryta i uznana jest za nieuprawnioną. Nie jest naszym interesem robienie komukolwiek „pod górkę”, warto od razu powiedzieć co się nie tak zrobiło, zwykle bez problemu można wtedy dojść do porozumienia.

 

Pozdrawiam.

Esc.pl

Taka sytuacja nie miała by miejsca, gdyby ktoś od razu zareagował na to że karty nie mają śrubek, co jest podejrzane ;). Tak samo mogło by to tak od razu wyglądać gdyż taka śrubka NIE MA WPŁYWU na działanie karty. Żeby odmówić gwarancji z przyczyny kupującego trzeba znaleźć uszkodzenie które SPOWODOWAŁO AWARIĘ SPRZĘTU. Nie tak że: no dobra, fin na radiatorze jest krzywy to odmówimy gwarancji. Czy właśnie śrubka która ma wyłamane 2 ząbki w łebku ale dalej pełni swoją rolę.

 

Z tego co jest mi wiadome (znam osoby które zakładały sprawy w sądzie) takie sprawy wcale nie trwają 2lat.. Idą prędko :).

 

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

Ale przecież (cytuje fragment maila od ESC):

..Nie wpływa to na funkcjonowanie urządzenia. Inna sprawa to spowodowane przez Pana uszkodzenie mechaniczne mocowania radiatora. Śruby dociskające radiator do układy były dokręcane, jedna z nich ma dodatkowo przekręcony gwint i wyszczerbiony łeb.

Czy śrubka z przekręconym gwintem, trzymała by się na miejscu? Nie. Odpadła by w dodatku że śrubki mają sprężynki..

Dołączona grafika

Jakoś się trzyma .. :wink:

 

Rozumiem, że Pan składa komputery lecz śmiem twierdzić, że było ich maksymalnie kilkadziesiąt w „karierze”. Przez naszą firmę przechodzą setki komputerów miesięcznie co przekłada się na tysiące podzespołów, z którymi mamy na co dzień styczność.

Składanych przeze mnie kompów faktycznie nie ma setek ale szczerze mówiąc wolę robić mało a dobrze, niż wydawać "tysiące podzespołów" ze śladami użytkowania czy brakami oraz uszkodzeniami. Dziękuje postoje.

 

Dodam iż wczoraj (dlatego nie odpisałem) składałem kompa i liczba widzianych przeze mnie nowych kart bez śladów używania się powiększyła o GTX275 od Zotaca, który był w stanie idealnym :rolleyes: . Faktycznie nowym, a nie "nowym". No ale był kupowany w Agito.pl (gorąco polecam sklep, zawsze tam kupuję i nie miałem takich jazd, jak z ESC pomimo że złożyłem w nim tylko jedno zamówienie).

Posiadam trwały zapis postów i jeśli będzie Pan miał ochotę sprawdzić się w Sądzie to wykorzystam go jako dowód oczywistego kłamstwa, matactwa i próby wyłudzenia.

Czy to jest groźba? Nie pisałem na forum że karta padła po tym jak dokręciłem śrubkę, tyle że ją dokręciłem bo karta się przegrzewała co wskazywało na słaby docisk.. Jeżeli każdy klient który dostanie kartę z niedokręconą śrubką oddawał by kartę na gwarancje to byście tam zwariowali :lol2: . W sumie mogę napisać że zdjąłem chłodzenie w celu wymiany pasty termo przewodzącej (co podchodzi pod konserwację sprzętu, jest na to zapis w prawie) gdyż myślałem też że ona po prostu zaschła.. Moim oczom ukazał się szary termo pad Asusa a na nim biała pasta termo która wypłynęła wręcz za rdzeń - co wskazuje na to że karta byłą po serwisową lub po kimś. Pomimo zmiany pasty dalej były te same problemy, identyczne. Z tym że temperatura na jednym z czujników (już nie pamiętam którym) spadła o 2*C w spoczynku. Karta w między czasie padła od tych temperatur.. Więc stwierdziłem że już nic nie zrobię i wysłałem kartę na gwarancję.

 

Powiem szczerze że na miejscu pana serwisanta wymienił bym kartę od ręki choćby ze względu na to że karta wygląda na serwisowaną a została wydana jako nowa.

Trzeba przyznać że ESC narobiło sobie fajnej reklamy na forum ;). Gratulacje.

 

Na koniec przeczytajcie sobie mail z odmową, i drugi mail. Pan sam sobie zaprzecza :wink: .

 

Witam,

 

dotyczy 25505. Dostarczany przez nas towar zawsze jest fabrycznie nowy. Sugerowanie jakoby karta była używana jest bezpodstawne. Na DVI widać ślady zaciskania obudów wtyków w fabryce i ma to praktycznie każda karta dowolnego producenta. Istotnie - karta nie ma kilku śrubek mocujących plastikową osłonę radiatora. Problem dotyczy większej ilości kart z dostawy, śrubki wykręcają się w czasie długotrwałego transportu i zwykle można znaleźć je w opakowaniu karty. Nie wpływa to na funkcjonowanie urządzenia. Inna sprawa to spowodowane przez Pana uszkodzenie mechaniczne mocowania radiatora. Śruby dociskające radiator do układy były dokręcane, jedna z nich ma dodatkowo przekręcony gwint i wyszczerbiony łeb. Do montażu radiatora w fabryce używane jest specjalne narzędzie. Próby samodzielnej, nieuprawnionej i bezsensownej ingerencji w produkt przy użyciu nieodpowiednich narzędzi zazwyczaj tak się kończą. Zgodnie z warunkami gwarancji Esc.pl towar z uszkodzeniem mechanicznym nie podlega uprawnieniom gwarancyjnym. Proszę wyjaśnić w jakich okolicznościach doprowadził Pan do uszkodzenia mechanicznego karty? Po co dokonywane były manipulacje przy układzie chłodzenia?

 

Proponuje 2 drogi rozstrzygnięcia reklamacji karty:

1.Odmowa ze względu na mechaniczne uszkodzenie i zwrot karty wraz z opisem technicznym na Pański koszt (pobranie 40zł).

2. Warunkowe odesłanie karty do autoryzowanego serwisu Asus za pośrednictwem autoryzowanego dystrybutora Asus w celu przeprowadzenia ekspertyzy oraz ewentualnej warunkowej naprawy. W tym przypadku czas i sposób realizacji zależy od serwisu autoryzowanego. Wybranie tej drogi wiąże się z naliczeniem 80zł opłaty za 4 wysyłki krajowe (od Pana do nas, od nas do dystrybutora, od dystrybutora do nas, od nas do Pana).

 

Proszę o decyzję.

teraz mail po mojej odpowiedzi (specjalnie zamieszczam w innej kolejności byście mogli sobie porównać co autor piszę w jednym i w drugim mailu).

Witam.

 

Do Rzecznika oczywiście można się zgłosić choć nie ma on żadnej mocy sprawczej względem podmiotów gospodarczych. W Sądzie taka prosta sprawa trwa średnio 2 lata. Nie jest moim interesem odrzucać reklamacje, bo nie przysparza nam to na pewno przyjaciół. Z drugiej strony nie mam także żadnego interesu w tym, żeby płacić za uszkodzenia spowodowane przez klientów (vide wyłamana śruba, o czym będzie jeszcze mowa). Zgłoszenie nie było z tytułu niegodności z umową (nie musi być takiego pola w formularzu). Żeby dokonać takiego zgłoszenia należy odpowiednio sformułować roszczenie, określa to dokładnie Ustawa z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – mniemam, że Pan nie doczytał dokładnie. Nie kwestionuję absolutnie braku śrubek w układzie chłodzenia, to wada większej partii. Przeszkodą jest uszkodzona mechanicznie nakrętka śruby mocującej układ chłodzenia, do której uszkodzenia sam Pan doprowadził. Rozumiem, że Pan składa komputery lecz śmiem twierdzić, że było ich maksymalnie kilkadziesiąt w „karierze”. Przez naszą firmę przechodzą setki komputerów miesięcznie co przekłada się na tysiące podzespołów, z którymi mamy na co dzień styczność. Oględziny towaru są szczegółowe i na pewno nic się nie ukryje. Nie ukryją się także posty na publicznie dostępnym forum pisane jako „david11”, na przykład http://forum.purepc.pl/Ati-f52/Ati-Radeon-...tml&st=9270. Posiadam trwały zapis postów i jeśli będzie Pan miał ochotę sprawdzić się w Sądzie to wykorzystam go jako dowód oczywistego kłamstwa, matactwa i próby wyłudzenia. Tak na marginesie - instytucja PIH nie funkcjonuje od początku bieżącego roku, jej rolę przejął UOKiK.

 

Reasumując wywód (w imię dobrej przyszłej współpracy) wyjątkowo wymieniam Panu kartę warunkowo (choć tak naprawdę brak do tego podstaw) na następujących zasadach:

- wymieniona jest sama karta (nie wyposażenie),

- wymieniona karta jest fabrycznie nowa,

- wymieniona karta posiada fabryczne otarcia na DVI (co jest normalne i kto tego nigdy się z tym nie spotkał znaczy, że mało kart widział),

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

- karta została przetestowana pod kątem pracy w 3D oraz temperatur (wydaję w 100% sprawny towar),

- koszty spedycji pokrywa Esc.pl Sp. z o.o.

 

Zanim kiedyś w przyszłości będzie Pan miał zamiar kogoś oszukać proszę pamiętać, że kłamstwo ma krótkie nogi. Nie polecam także samodzielnych manipulacji przy nabywanym od nas towarze – każda ingerencja będzie wykryta i uznana jest za nieuprawnioną. Nie jest naszym interesem robienie komukolwiek „pod górkę”, warto od razu powiedzieć co się nie tak zrobiło, zwykle bez problemu można wtedy dojść do porozumienia.

 

Pozdrawiam.

I na koniec jak ktoś chcę to moja odpowiedź na pierwszy mail z odmową.

Witam, odpisuję w sprawię zlecenia serwisowego nr 25505. Otóż śrubka przy chłodzeniu, NIE MIAŁA przekręconego gwintu (posiadam zdjęcia karty) więc mogła pełnić dalej swoją rolę. Skoro pełniła swoją rolę - dociskała chłodzenie, nie mogło to być przyczyną uszkodzenia sprzętu (!). PCB karty jest w stanie idealnym. Kartę dostałem niekompletną, śrubek w pudełku nie było. Tak samo zabawny jest fakt "samoczynnego odkręcania się śrubek". Składam komputery, często zamawiam karty graficzne i żadna nie miała śladów na DVI, oraz braku śrubek - tylko Asus Matrix którego dostałem od was, w zamian za wysłaną przez omyłkę (oczywiście dopłaciłem) HIS 4870 (ta też żadnych śladów nie miała) z niebieskim wentylatorkiem (miał być referent). Powiem więcej, znam 2 osoby posiadające Matrix'a i każda z nich dostała kartę w stanie idealnym. Odmawiają mi Państwo wymiany karty w ramach gwarancji co jest lekkim nieporozumieniem gdyż od początku powołuję się na niezgodność towaru z umową (należało by wprowadzić taką opcję w formularzu na stronie, bądź czytać co klient piszę w polu "Uwagi:"). Kartę dostałem bez śrubek, ze śladami uzytkowania widocznymi na DVI co wiele mowi o "nowosci" wyslanego do mnie towaru i na dodatek uszkodzoną. Niesprawność karty została zgłoszona tego samego dnia w którym otrzymałem urządzenie, więc klasyfikuje się to do DOA (dead on arrival). To też bardzo prosił bym by została ona wymieniona od ręki.

Proponujecie mi naprawę warunkową która zastrzega sobie czas nieokreślony.. Wszystko było by OK ale na 90% karta niezostanie tam przyjęta, przez brak śrubek. Stracę w ten sposób 80zł na wysyłki. Chyba że jest Pan (jako sklep) w stanie, zaświadczyć na piśmie że dostajecie karty z brakami i śladami użytkowania, oraz że takie karty idą do klienta..

Proszę o pomyślne rozpatrzenie mojej sprawy, w przeciwnym wypadku będę zmuszony kontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta.

 

Pozdrawiam,Dawid Xxxx

Tak czy siak należą się podziękowania dla firmy ESC za ludzkie zakończenie sprawy.. Mógł bym walczyć o wydanie całkiem nowej karty ale z racji że karta jest już u mnie i działa jak trzeba, na dodatek mam już dość użerania się ze sklepami (najpierw Komputronik z sypiącą artefaktami 4850, teraz ESC), więc po prostu to oleje.

I wcale nie jest tak że ESC wydając mi nową kartę traci te 600zł, oni specjalnie te śrubkę przekręcili by producent nie robił problemów tylko wymienił im od ręki.. To tak na koszt klienta który będzie miał potem problem z gwarancją. Jednak postaram się załatwić sobie taką śrubkę..

Dodam też że karta miała źle podłączone wentylatory.. Czyżby Pan serwisant zmienił pastę termo i źle podpiął wentylki? Możliwe.. Nie wnikam.. Wentylki przepiąłem i wszystko jest super.

 

SPRAWĘ UWAŻAM ZA ZAKOŃCZONĄ

P.S

Mam tylko pytanie do posiadaczy matrixa, da się jakoś sterować tym małym wentylkiem?

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Reasumując wywód (w imię dobrej przyszłej współpracy) wyjątkowo wymieniam Panu kartę warunkowo (choć tak naprawdę brak do tego podstaw) na następujących zasadach:

- wymieniona jest sama karta (nie wyposażenie),

- wymieniona karta jest fabrycznie nowa,

- wymieniona karta posiada fabryczne otarcia na DVI (co jest normalne i kto tego nigdy się z tym nie spotkał znaczy, że mało kart widział),

- wyłamana nakrętka została przekręcona ze starej karty do nowej (nie wpływa to na pracę urządzenia lecz jeżeli karta kiedyś trafi do serwisu to nie gwarantuję, że nie wpłynie to na wynik reklamacji),

- karta została przetestowana pod kątem pracy w 3D oraz temperatur (wydaję w 100% sprawny towar),

- koszty spedycji pokrywa Esc.pl Sp. z o.o.

Nigdy u nich nic nie kupie , ciesze sie jednoczesnie , ze monitor ktory bralem w listopadzie wzialem jednak na miejscu o 50 zl drozej , a nie tam. To co wyboldowalem to sa dla mnie jako klienta , ktory placi za nowy towar , a dostaje dziwny , zarty. Po jakie licho specjalnie z nowej karty przekrecali nakretki? :blink: :blink: :blink: :blink: Gdyby autor dostal normalna tak nie mialby z nia problemow , bylby zadowolony i mial gware. Teraz ma niby "nowa wymieniona ze zwalona nakretka i mozliwym problemem gwarancyjnym". Swietny sposob na wywalenie 500 zl.

 

Tak jeszcze odnosnie testow - jak narazie to chyba tylko serwis glowny producenta moze wydawac wiazace opinie o sprawdzanym sprzecie bo jest serwisem autoryzowanym...

 

Sklep pisze , ze nie chce nikomu robic pod gorke (

Nie jest naszym interesem robienie komukolwiek „pod górkę

). Ciekawe jak mam do tego podejsc , gdy autor byl jednak dosc uczciwy bo karte dostal jaka dostal , napisal o tym (probowal ja jakos ratowac przez dokrecenie bo mial i tak trupa) , a mogl ja uwalic , nic nie pisac i od razu slac maile i wolac kurierow. Ot , oplacalo sie. Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakie licho specjalnie z nowej karty przekrecali nakretki?

I wcale nie jest tak że ESC wydając mi nową kartę traci te 600zł, oni specjalnie te śrubkę przekręcili by producent nie robił problemów tylko wymienił im od ręki..

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

;)

Stary , zastanow sie nad tym co jest wyboldowane. Miales zwalona nakretke i chca przepchac gwarancje/reklamacje - daja dobra srubke. Tobie dali w nowa karte stara , ta rozklepana srobke. Rozumiesz? Przepchali ja , ok , producent wymienil. Ty masz za to po udanej zamianie wsadzonego juz rozklepanca , nie mogli juz tego zostawic skoro udalo sie zamienic? Tamten zlom poszedl i tak na straty , i to Asusa skoro wymieniono , teraz zas wygenerowano problem. Bezsens.

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Burdoror przypadkiem natrafiłem na Twojego posta na US forum Asusa.

Widać ogromne zainteresowanie z ich strony... zero odpowiedzi i od grudnia żadej aktualizacji iTrackera dla Matrixów :sad:

Mimo że 1.8 jakoś u mnie działa to nie jest to szczyt funkcjonalności - np jak ustawie taktowanie powyżej 800MHz to ustawia się 625! A na RT 825 mogłem ustawić i trzymało.

Także czekam aż Asus łaskawie ruszy dupsko...

Edytowane przez rafa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy wentyl w Matrixie 4870 jest GLOWNYM wentylem! Oboma mozna sterowac przy pomocy i-trackera.

Lol! W tej poprzedniej uszkodzonej karcie głównym był duży.. WTF?

 

Ok to przepnę z powrotem.. :E

 

Edit: Zrobione. Świetna ta karta :D.

 

Jakie jest domyślne napięcie dla DDR5 w 4870 Referent/Matrix (Te same pamięci)?

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a że tak się zapytam. teselacja została stworzona przez ATI prawda? w dx11 wchodzi jako standard, ale ATI tą technologię pakuje do swoich kart już od pewnego czasu. ktoś wie czy będzie to działać na nowy dx jak w dedykowanych kartach dla tego api?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O czym ty piszesz ati nie stworzyło tesselacji , jedynie ich karty mają sprzętową obsługę tesselacji. Ale to nie wiele zmienia , bo karty bez sprzętowej tesselacji także bez problemu mogą to obsłużyć. Z tego co wiem tesselacja dość mocno gniecie gpu , także co najwyżej przyszłe karty poradzą sobie z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Burdoror przypadkiem natrafiłem na Twojego posta na US forum Asusa.

Widać ogromne zainteresowanie z ich strony... zero odpowiedzi i od grudnia żadej aktualizacji iTrackera dla Matrixów :sad:

Mimo że 1.8 jakoś u mnie działa to nie jest to szczyt funkcjonalności - np jak ustawie taktowanie powyżej 800MHz to ustawia się 625! A na RT 825 mogłem ustawić i trzymało.

Także czekam aż Asus łaskawie ruszy dupsko...

Czyli mamy dokladnie te same jaja. Ustawiam 450, a karta daje 650 :D:D Paranoja.

BTW, skrobnij moze cos w moim poscie na stronie Asusa. Zawsze jeden glos wiecej :)

 

Hehe, wczoraj wrzucili GamerOSD i Smart Doctor pod Win7. Czekamy na itrackera :)

Edytowane przez Burdoror

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja za cholerę nie mogę ustawić taktowań poniżej 500mhz. Ustawie mniej to albo wchodzi na 650, albo na 500 i koniec.. Nie sprawdzałem jeszcze jak z OC bo mi nie potrzebne.

Asus chyba kpi.. Najpierw wypromowali Matrixy na karty z najwyższej półki, a teraz nawet nie chcą aktualizować softu do nich..

Aktualnie w 2d ustawiłem

GPU 500mhz, Vcore - 1039 (mV)

Memory 478mhz (tyle jest w realu, iTracker pokazuje taktowania pamięci x2) - 1912mhz ddr. Vmemory 1305v.

Edytowane przez david11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jest na 4870. Na 4850 schodze bez problemu do 300MHz co w połączeniu z min napięciem daje jakies 15-20W spadku poboru mocy.

W 4870 nie da się tak zejść bo sprawdzałem to z kumplem i to nie zależnie od systemu czy wersji iTrackera. U mnie problem zaczyna się dopiero od 800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanie, bawiłem się w modowanie BIOSU RBE(v1.20) na moim hd4850 gddr5 (def clocks 700/900). Ustawilem sobie w RBE inne obroty fana + to co widac tj clock 3 puscilem sobie na 750(z tego co sie orientuje to jest zegar w trybie 3d). Potem (przepraszam za wyrazenie) siedzialem osrany przed monitorem uzywajac Ati flash tool. Juz myslalem ze cos sie sknocilo po jakis 10minutach zrobilem silowego reseta i wszystko wstaje. Zalacze kilka obrazkow z czym mam problem, takie mam zegary, mysle sobie ok spoko, tryb 2d pewnie wiec cholera z tym. Odpalam gpu-z + zapis loga i odpalam grida... i co? I nic... Tak to wyglada -> obrazek 3

 

PS (sorka za nadmiar obrazkow i innych screenow, ale inaczej nie wiedzialem jak to zilustrowac). Wszystko IMO wydaje sie byc ustawione OK, obroty fana sie ladnie zapisaly, GPU-z pokazuje current clock na 750mhz... No ale wyglada mi na to, ze karta caly czas pracuje z wymuszonym trybem 2D no wiec pytanie, ja cos zepsulem? Blad programu? Others options?

post-172385-1249828231_thumb.png

post-172385-1249828240_thumb.png

post-172385-1249828522_thumb.jpg

post-172385-1249828609_thumb.jpg

Edytowane przez zbx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem sobie 3d Marka Vantage, tak dla zabawy żeby sprawdzić ile to to wyciąga xD (pasy doszły temp pospadały o ok 3-4c)

Jeden test prawie 12k dla grafiki, troszkę oc, potem jeszcze trochę i... SZOK;]

Doszedłem do 750MHz na GPU, i 1125MHz na memkach, NA OBU kartach xDDD

3d mark pokazuje tyle: http://service.futuremark.com/home.action;...AD9B1EDEF961B2A

A to chyba jeszcze nie koniec ich możliwości^^

Wszędzie gdzie czytałem o 4850 CF OC dwóch kart kończyło się w granicach ~700/~1100

Teraz nie mam już czasu ale dam znać jak mi to dalej pójdzie;]

 

BTW: warto to brać za ~170zł? http://www.aerocool.com.tw/case/t40/t40.html

Edytowane przez LordBigos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to chyba jeszcze nie koniec ich możliwości^^

Wszędzie gdzie czytałem o 4850 CF OC dwóch kart kończyło się w granicach ~700/~1100

moje chodzily w CF na @740/1100 na 1.24v ( teraz zwykle taktowania bo teraz gram w ut2k4 i Grida )

11245 pkt. dla grafiki.

a ta buda ile kosztuje normalnie?

Edytowane przez KapitanHoshi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opłaca sie wodowac radeona z podpisu czy lepiej poczekac do serii hd5xxx i dolozyc to co wydalo by sie na blok?

kupilbym jakis blok na sam rdzen + radiatory na pamieci i sekcje zasilania + 120mm. to by wyszlo razem jakies 250 pewnie. blok full cover na cooling koszci ponad 400, sporo.

co zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uniwerslany blok pewnie będzie dalej pasował tez w 5XXX (bo niby czemu mieliby coś tu zmieniać) więc nie widze problemu. Poztym nawet gdyby nie pasował to cos takiego raczej łatwo odsprzedać.

Jest fajne rozwiązanie od Swiftecha gdzie chłodzi równierz pamięci. Częśc na sekcje zasilania się poprostu nie zakłada jeśli to nie referent.

Edytowane przez rafa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, ESC miało przysłać kuriera. Niby kurier miał być dzisiaj, a go ni ma. Szlag nieziemski mnie trafia, ile można czekać. Nie wiem czy to wina kuriera czy ESC, ale jestem już nieźle poddenerwowany. Jeszcze kilka dni zwłoki i naprawdę wyprowadzę się z równowagi. Mam dość ciągłego oczekiwania, nie dość, iż karta padła dzień po tym jak do mnie przyszła z serwisu to jeszcze nikt nie raczył tej karty odebrać, ja zaś na koszty wysyłki narażać się po raz kolejny nie zamierzam...

Edytowane przez OCM4n14k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie... Potem się kłóciłem z kurierem że go nie było :E. Siedziałem cały dzień w domu, a on był i nikt mu nie otworzył a awiza akurat nie miał (jaaasne).. xD

Może u Ciebie jest to samo.. Czekaj do jutra. Jeżeli do 17:30 nie przyjedzie to pisz maila do ESC że kurier się nie stawił i prosisz o interwencję w tej sprawie.. Dlaczego do 17 30? Później już raczej kurier nie przyjedzie, a będziesz miał czas na napisanie maila (esc do 18).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to mam już tego wszystkiego dość, kolejne zakupy będę robił u kumpla z miejscowego sklepu. Drożej średnio o 30-60zł, ale na gwarancje nie muszę czekać, od razu daje nowy sprzęt lub zamiennik na okres gwarancyjny. Jeśli chodzi o kuriera GLS to go dobrze znam i nigdy z nim problemów nie miałem więc wina może leży po stronie oddziału GLS w Gorzowie, albo po prostu facet zapomniał przyjechać z nawału pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opłaca sie wodowac radeona z podpisu czy lepiej poczekac do serii hd5xxx i dolozyc to co wydalo by sie na blok?

kupilbym jakis blok na sam rdzen + radiatory na pamieci i sekcje zasilania + 120mm. to by wyszlo razem jakies 250 pewnie. blok full cover na cooling koszci ponad 400, sporo.

co zrobic?

Jeżeli dobrze zrozumiałem to chcesz albo kupić blok, albo przeznaczyć tą kasę na HD5xxx

 

Wydajnościowo na pewno zyskasz czekając, ALE nikt nie wie jaka będzie kultura pracy referenta (bo na inne trzeba będzie zapewne poczekać sporo), a na WC jednak karciocha będzie cichutka zimniutka.

RADA? Jeżeli jesteś zwolennikiem ciszy i WC to lepiej kup blok, na 90% będzie pasował do serii 5, która w dniu premiery będzie pewnie drogaaa jak to zwykle bywa.

Poczekasz poł roku i będziesz miał i wodę i HD5xxx xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pomyslalem o tym ze blok bedzie mogl pasowac do HD5xxx.

 

Jest fajne rozwiązanie od Swiftecha gdzie chłodzi równierz pamięci. Częśc na sekcje zasilania się poprostu nie zakłada jeśli to nie referent.

Wydaje mi sie ze chodzi ci o to.

Tylko ze cena z cooling.pl - 339.00PLN - to troche dla mnie sporo.

Myslalem nad tym + radiatorki i wentylatorek.

 

Jak mialbym brac cos juz drozszego to wolalbym dolozyc do Full cover. Chyba maniakalny mi pisal ze bylby w stanie zrobic cos takiego za odpowiednia sume. Ale tego juz by nie dalo rady uzyc do 5xxx :/

 

Jaki polecacie jeszcze dobry sklep z artykulami WC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GPU-Z pokazuje około 10stC mniej niż Catalist Control Center. Na CCC teraz w spoczynku jest 65stC, przy obciążeniu około 80. Jeżeli pamięć mnie nie myli w starej budzie były podobne odczyty.

Na fotkach widać tą podejrzaną śrubę. Trochę mnie dziwi, że nie przewidzieli kolizji z zatrzaskami.

http://img30.imageshack.us/img30/5667/fota1i.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/2871/fota2.jpg

Mam dokładnie tą samą karte i ten sam problem z slotem pamięci i przykręconym radiatorem pamięci długimi srubkami. Na szczęście wszystko wchodzi na styk, ale by wyciagnąć RAM trzeba najpierw wytargać kartę.

 

Co do kultury pracy to temperatury są w normie 50/60 stopni, wiatrak nie jest specjalnie głośny, w 3DMark06 z Core i7 2,66GHz sprzęt wyciąga prawie 16.000 ptk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...