Igorkalin Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) Witam zamierzam kupic nowy komputer taki ktory nie straci wiele na wartosci, bo czekam na nowy chipset(nowa podstawke) pod koniec tego roku, a ze lubie w cos pograc to prosze was o pomoc. Cena nie gra roli Posiadam: Obudowe: Aplus EL Diablo chlodzenie CPU: Zalman 9700 NT I nagrywarke DVD: Asus DVD+/-RW DRW-2014L1T LightScribe Edytowane 10 Marca 2008 przez Igorkalin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikidaniel Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 Witam zamierzam kupic nowy komputer taki ktory nie straci wiele na wartosci, bo czekam na nowy chipset(nowa podstawke) pod koniec tego roku, a ze lubie w cos pograc to prosze was o pomoc. Cena nie gra roliTo kup jakieś stare P3. To już mocniej w ciagu roku nie stanieje... A tak na poważnie do czego ma komp służyć?? I skoro cena nie gra roli to co się martwisz czy straci na wartości?? Zresztą wszystko traci na cenie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igorkalin Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) Chce aby jak najmniej stracil na wartosci, i dalo rade pograc w takie gry jak Crysis, lubie tez bawic sie w grafice, Czekac na Nehalema? czy odrazu zestaw za 4 tys Edytowane 10 Marca 2008 przez Igorkalin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikidaniel Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 Patrz na przyklejone zastawy i wybierasz zestaw za ok 3kzł. Reszte sukcesywnie będziesz wydawać na nowszą grafike i tak styknie na 3 lata. Inaczej po roku/dwóch grafika będzie nie wyrabiać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 Chce aby jak najmniej stracil na wartosci, i dalo rade pograc w takie gry jak Crysis, lubie tez bawic sie w grafice, Czekac na Nehalema? czy odrazu zestaw za 4 tys Nie patrz na przyklejone zestawy bo do konkretnego zastosowania nie ma to sensu. Przykładowo do konkretnej gry Crysis Real Recommended System Requirements * OS: Windows XP / Vista * Processor: Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ * Memory: 2.0 GB RAM * GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar Sporo zależy od rozdzielczości w jakiej chce się działać i posiadanego monitora na przykładzie wspomnianej gry: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3234&p=3 Tu http://twojepc.pl/artykuly.php?id=gpu_vs_c...tx&strona=6 jest bardzo fajny test pokazujący znaczenie CPU i GPU w grach (warto zwracać uwagę na minimalną ilość klatek na sekundę) Jeśli minimalna ilość klatek na sekundę jest powyżej 25 granie można uznać za komfortowe. Jeśli jest powyżej częstotliwości odświeżania monitora to znaczy że przepłaciłeś za sprzęt bo max co może zostać wyświetlone to częstotliwość odświeżania monitora (filmy DVD to 25 lub 30 klatek na sekundę) Jest kilka gier 3D które wymagają szybkiego CPU do obliczeń fizyki lub sztucznej inteligencji ale w większości wystarczy dobrać odpowiednią kartę graficzną. Płyty bez złącza PCI-E 2,0 najszybciej stracą na wartości a do E2xxx nie ma tanich. Na dzisiaj to bym wybrał do tego celu: Gigabyte MA770-DS3 ok 250 zł, RAM Corsair 2GB (2x1GB) PC800 CL4 [TWIN2X2048-6400C4] około 165 zł CPU AMD Athlon 64 X2 4800+ ok 240 zł (ewentualnie AMD Athlon 64 (AM2) X2 5000+ WOF Black Edition DO OC za ok 290 zł plus chłodzenie od ok 50 do 150 zł) Ta druga opcja CPU jeśli chcemy grać w gry wymagające szybkich CPU lub posiadane oprogramowanie do zabawy grafiką takich wymaga. Jaka karta graficzna zależy od rozdzielczości monitora. Ale z przykładowo z 9600GT za ok 500 zł będzie nieźle przy rozdzielczości 1280*1024 natywnej dla popularnych LCD. http://kdo.pl/product_info.php/products_id/25468 Na jutro to pojawi się kilka nowych tanich fajnych płyt AM2+. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 Jeśli minimalna ilość klatek na sekundę jest powyżej 25 granie można uznać za komfortowe.25fps komfortowe granie? Buhaha ;) Jeśli jest powyżej częstotliwości odświeżania monitora to znaczy że przepłaciłeś za sprzęt bo max co może zostać wyświetlone to częstotliwość odświeżania monitora A slyszales o opcji vsync? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) 25fps komfortowe granie? Buhaha ;) A slyszales o opcji vsync? 1. Naprawdę buhaha z 25 minimum a może znawco powiesz jaką max ilość klatek na sekundę jest w stanie zobaczyć ludzkie oko ? 2. pytanie o synchronizację retoryczne bo testów z włączoną synchronizacją jak na lekarstwo ale nie sądzę aby zmieniało to minimum FPS w jakiejś grze. Edytowane 10 Marca 2008 przez dwaIP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikidaniel Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 1. Naprawdę buhaha z 25 minimum a może znawco powiesz jaką max ilość klatek na sekundę jest w stanie zobaczyć ludzkie oko ? 2. pytanie o synchronizację retoryczne bo testów z włączoną synchronizacją jak na lekarstwo ale nie sądzę aby zmieniało to minimum FPS w jakiejś grze. 1.Taaa średnia 25fps w FPP to naprawde jest płynne granie ;) Człowieku średnio oznacza że momentami może spaść do 10 i wtedy dalej ludzkie oko tego nie widzi?? :mur: Ja gram w Crysisa na średnich detalach i bez AA. I nie dla tego że z AA2 mam średnio w granicy 25kl/s tylko dla tego by w momencie dużego zamieszania nie stracić płynności i nie zostać zkoszonym ;) Jeśli jest powyżej częstotliwości odświeżania monitora to znaczy że przepłaciłeś za sprzęt bo max co może zostać wyświetlone to częstotliwość odświeżania monitora 2.To też jest dobre stwierdzenie ;) Masz może znajomego co gra w CS?? To powiedz mu by na LCDku (domyślnie 60Hz) ustawił synchronizacje pionową. Gwarantuje by Ciebie wyśmiał :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) 1.Taaa średnia 25fps w FPP to naprawde jest płynne granie ;) Człowieku średnio oznacza że momentami może spaść do 10 i wtedy dalej ludzkie oko tego nie widzi?? :mur: Ja gram w Crysisa na średnich detalach i bez AA. I nie dla tego że z AA2 mam średnio w granicy 25kl/s tylko dla tego by w momencie dużego zamieszania nie stracić płynności i nie zostać zkoszonym ;) 2.To też jest dobre stwierdzenie ;) Masz może znajomego co gra w CS?? To powiedz mu by na LCDku (domyślnie 60Hz) ustawił synchronizacje pionową. Gwarantuje by Ciebie wyśmiał :lol: 1.Dlatego pisałem o minimum i polecam 9600GT do grania w Crysis przy rozdzielczości 1280*1024 nie 7300GT czy 8600GT jaką masz w podpisie. 2. Tak mam znajomych grających w CS. Kompetentni gracze w CS nie używali (nie wiem jak jest teraz bo matryce LCD są coraz szybsze) monitorów LCD do tej gry (przynajmniej zawodniczo) nie dlatego że było za mało FPS po włączeniu synchronizacji tylko dlatego że czas reakcji matrycy był zbyt wolny dla niektórych barw i najlepsi mieli nieco słabszą skuteczność stosując LCD. Przy szybkiej strzelance liczy się każdy ułamek sekundy i każdy błysk na ekranie a najgorszy czas reakcji LCD do niedawna był zbyt marny bo 40 ms (niektóre zmiany barw) a ludzkie oko jest w stanie zobaczyć błyski w odstępach nawet 20 ms. W kinie jest 24 klatki na sekundę DVD PAL 720x576 to 25 fps i nikt nie planuje tego zwiększać pomimo możliwości technicznych. Edytowane 10 Marca 2008 przez dwaIP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikidaniel Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 1.Dlatego pisałem o minimum i polecam 9600GT do grania w Crysis przy rozdzielczości 1280*1024 nie 7300GT czy 8600GT jaką masz w podpisie. 2. Tak mam znajomych grających w CS. Kompetentni gracze w CS nie używali (nie wiem jak jest teraz bo matryce LCD są coraz szybsze) monitorów LCD do tej gry (przynajmniej zawodniczo) nie dlatego że było za mało FPS po włączeniu synchronizacji tylko dlatego że czas reakcji matrycy był zbyt wolny dla niektórych barw i najlepsi mieli nieco słabszą skuteczność stosując LCD. Przy szybkiej strzelance liczy się każdy ułamek sekundy i każdy błysk na ekranie a najgorszy czas reakcji LCD do niedawna był zbyt marny bo 40 ms (niektóre zmiany barw) a ludzkie oko jest w stanie zobaczyć błyski w odstępach nawet 20 ms. W kinie jest 24 klatki na sekundę DVD PAL 720x576 to 25 fps i nikt nie planuje tego zwiększać pomimo możliwości technicznych. I co z tego że jest 24kl/s skoro tam minimalny fps jest równy średniej?? A gdy mówimy o minimalnym fpsie na poziomie 24 klatek to średni jest pewnie w okolicach 40fps. I lubie jak mówisz w czasie przeszłym. Jeszcze troche będziemy słuchac jak było 10 lat temu z kompami ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 10 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2008 I co z tego że jest 24kl/s skoro tam minimalny fps jest równy średniej?? A gdy mówimy o minimalnym fpsie na poziomie 24 klatek to średni jest pewnie w okolicach 40fps. I lubie jak mówisz w czasie przeszłym. Jeszcze troche będziemy słuchac jak było 10 lat temu z kompami ;) Cały czas pisałem o minimalnym (używając słowa minimum) i twierdzę że 25 FPS minimum to komfort. Dla zawodowego gracza w CS polecam minimum 85 FPS z synchronizacją i monitor który ma częstotliwość odświeżania 85 Hz przy czym czas reakcji monitora na zmianę barwy nie gorszy niż ma dobry CRT (dla najgorszego czasu pomiędzy barwami, nie mylić tego z marketingiem 3 ms LCD bo to nie ma nic wspólnego z najgorszym czasem zmiany barw w takim monitorze.) Do rozrywkowego komfortowego grania w CS wystarczy 25 FPS z synchronizacją i nawet przeciętny monitor LCD z ustawionym 60 HZ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 11 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2008 1. Naprawdę buhaha z 25 minimum a może znawco powiesz jaką max ilość klatek na sekundę jest w stanie zobaczyć ludzkie oko ? Zagraj sobie np w quake3 majac srednio 50fps i minimum 30fsp. Potem zagraj jeszcze raz majac nimimum 100fps i srednio 150fps. Co do 24 klatek to zobacz jak jest zrobiony film a jak gra. Przewin sobie film akcji klatka po klatce, a potem to sama zrob z jakas gra. Normalnie zero roznicy :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 11 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2008 Zagraj sobie np w quake3 majac srednio 50fps i minimum 30fsp. Potem zagraj jeszcze raz majac nimimum 100fps i srednio 150fps. Co do 24 klatek to zobacz jak jest zrobiony film a jak gra. Przewin sobie film akcji klatka po klatce, a potem to sama zrob z jakas gra. Normalnie zero roznicy :D Nie grywam w żadne gry 3D bez synchronizacji bo cenię komfort i jakość zamiast 150 FPS dlatego wybacz ale nie będę robił tego testu. Przewiń jakąś grę ale klatki uzyskiwane z włączoną synchronizacją zamiast marketingowego 150 FPS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 11 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2008 :lol: kolejna bitwa o vsync, he he. Prawda jest taka, że oko ludzkie widzi obraz jako idealnie płynny nieznacznie powyżej 25Hz, potwierdzone zbadane i bezdyskusyjne. Dlaczego zatem jeśli w grach mamy 25-35FPS obraz nie jest płynny? To proste: Nikt nie zwraca uwagi na to, że FPS to liczba klatek wygenerowanych w ciągu sekundy, a nie częstotliwość generowania klatek - nie pokazuje tego rzaden program. Można mieć płynny obraz przy 25FPS i cięcie przy 150. FPS jest bezwartościowe do oceniania płynności obrazu - powinno mierzyć się FRF (frame rendering frequency) - ale by wtedy marketingowcy mieli zagrychę :lol2: ps. Ja we wszystkich grach i programach wymuszam Vsync + TrippleBuffering (ten działający, czyli nie z panela NV a z D3D_overrider'a). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...