Skocz do zawartości
Kaeres

F1 Sezon 2008

Rekomendowane odpowiedzi

może Audi/VW by się do konkurencji włączyło.

Audi swoje promocje pokłada w 24h Le Mans

Szef VW kiedyś powiedział, że F1 to jeden wielki piec do palenia pieniędzy. Nie liczę na to, że te dwa zespoły dołączą do grona konstruktorów F1.

 

Co do Hondy...

Moim zdaniem to znajdzie się jakiś inwestor który kupi cały zespół. Powiedzmy sobie szczerze, Honda ma bardzo dobre zaplecze (fabryki, zespół, bolid) żeby stanąć do walki z najlepszymi. Zresztą w poprzednim sezonie głośno zapowiadali walkę w 2009r. więc pewnie jakieś poczynania w tym kierunku postąpili.

 

Zmiany w F1...

Nie chcę tu i teraz tych zmian komentować bo jeszcze nie widziałem tego " w praniu". Fakt faktem nieciekawie to wygląda ale chyba jest to potrzebne (ograniczenie kosztów), przynajmniej może teraz zespoły z szarego końca będą miały jakieś szanse zaistnieć w czołówce a nie tylko obijać się o Q1 or Q2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Francuski koncern samochodowy PSA, w skład którego wchodzą takie marki jak Peugeot i Citroen, jest zainteresowany kupnem zespołu honda F1 Racing.

 

PSA było już obecne w Formule 1 przed laty, kiedy dostarczało silniki dla zespołu Prost. Firma ma wielkie doświadczenie w sportach motorowych - Citroen jest rajdowym mistrzem świata w obu klasyfikacjach, a Peugeot od lat angazuje się w wyścigi Le Mans.

 

Mówi się, że kryzys na światowych rynkach nie uderzył w PSA tak mocno, jak w inne koncerny motoryzacyjne, dlatego też nad Sekwaną rozważają zakup zespołu z Brackley. Dodatkowo francuski rząd zapowiedział pomoc finansową dla koncernów motoryzacyjnych, które w zamian mają utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia.

 

Kierowcami zespołu PSA mieliby być Sebastian Bourdais i Jenson Button.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WRC też już nie będzie :sad: dlatego Loeb chce uciec do F1. Zasadniczo wszędzie próbują robić oszczędności, których żaden zespół, kierowca czy kibic nie chce, więc zastanawia mnie dla kogo oni to robią ??

Ta, dziś usłyszałem, że subaru pójdzie w ślady suzuki i wycofa się z wrc... :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta, dziś usłyszałem, że subaru pójdzie w ślady suzuki i wycofa się z wrc... :huh:

Niestety już się wycofało, odpadł Hyundai, Peugeot, odpadło Mitsubishi teraz Subaru, coś też Ford przebąkuje o możliwości wycofania się za rok, a to oznacza już kompletny upadek rajdów. Nie dziwi, więc decyzja FIA o tym, że w 2012 kończy się era samochodów WRC, a samochody do rajdów będą przygotowywane według specyfikacji grupy N i S2000. Być może FIA po wycofaniu się Subaru podejmie decyzję o szybszym wycofaniu WRC.

 

Poza tym liczba rajdów zostaje zmniejszona z 16 do 12, a od sezonu 2010 mają się odbywać wahadłowo co oznacza, że np. Monte Carlo będzie raz na dwa lata.

 

Na onecie nabazgrali takie coś:

 

Po wycofaniu się Suzuki i Subaru w przyszłym roku w rajdach samochodowych będą rywalizować trzy fabryczne teamy: Citroen, Peugeot i Ford.

W tym sezonie chyba nie było fabrycznego teamu Peugeot czyżby myśleli o powrocie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby dlaczego tylko oni mieli miec po 3 bolidy? od dawna mieli przewage nad reszta, a przez 3 bolid by mieli jeszcze wieksza. bez sensu. jezeli mieliby wprowadzac 3 bolidy z 1 teamu, to kazdy chetny zespol powinien miec taka mozliwosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemy z kojarzeniem? Przeciez pisze ze 3 kierowca nie punktuje.

Punktować nie punktuje, ale blokuje innych kierowców co mu zależy jak i tak nic nie zyska nic nie straci. Poza tym ma nie być testów w czasie sezonu, a 3 bolid miałby być swojego rodzaju testerem co jest trochę nie fair bo dlaczego tylko 2 teamy mogą mieć dodatkowy bolid w formie testera ustawień, może reszta też by chciała mieć 3 wózek na torze, tylko wtedy nie każdy team byłoby stać na kolejny pojazd i znowu wracamy do miejsca w którym pojawia się słowo kryzys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Punktować nie punktuje, ale blokuje innych kierowców co mu zależy jak i tak nic nie zyska nic nie straci. Poza tym ma nie być testów w czasie sezonu, a 3 bolid miałby być swojego rodzaju testerem co jest trochę nie fair bo dlaczego tylko 2 teamy mogą mieć dodatkowy bolid w formie testera ustawień, może reszta też by chciała mieć 3 wózek na torze, tylko wtedy nie każdy team byłoby stać na kolejny pojazd i znowu wracamy do miejsca w którym pojawia się słowo kryzys.

To jest takie gadanie trochę jak dlaczego Amerykanie latają F22 Raptor a Polacy F16, no przecież to niesprawiedliwe jest B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy rzeczywiście mają problemy z kojarzeniem, prawda S_Works? Poza tym co to niby ma dać (ten trzeci bolid)? Zamieszanie na torze tylko większe bo skoro nie punktuje to po co w ogóle ma jeździć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest takie gadanie trochę jak dlaczego Amerykanie latają F22 Raptor a Polacy F16, no przecież to niesprawiedliwe jest B-)

Chyba czegoś nie zrozumiałeś dajesz przykład gdzie jeden kraj jest bogaty, a drugi biedny co do zespołów F1 zupełnie nie pasuje. BMW, Toyota dysponuje podobnymi środkami finansowymi jak i technologicznymi co Ferrari i McLaren, a pomysł z 3 bolidem wyraźne faworyzuje te teamy, które będą go używać, ponieważ wózek nie punktuje to będzie jeździł jako testowy, a inne zespoły nie będą mogły pozwolić sobie na testy bo ich nie będzie, a i 3 bolidu mieć też nie będą, poza tym nie muszę pisać, że w przypadku walki o czołowe miejsca 3 szybki bolid może skutecznie blokować innych kierowców no bo skoro i tak nic nie zyskuje i nie traci to nic mu nie szkodzi przyblokować jakiegoś delikwenta z BMW, Toro Rosso czy innego teamu. Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy rzeczywiście mają problemy z kojarzeniem, prawda S_Works? Poza tym co to niby ma dać (ten trzeci bolid)? Zamieszanie na torze tylko większe bo skoro nie punktuje to po co w ogóle ma jeździć?

Nie twierdze ze to dobre rozwiazanie, moja uwaga byla skierowana tylko pod adresem twoich rewelacji ze Kubica teraz bedzie konczyl na co najwyzej 7 miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to w ogóle do takiej sytuacji nie dojdzie. To jest tylko propozycja gdyby nie znalazł się kupiec Hondy.

W stawce ponoć ma być minimum 20 bolidów (kontrakty telewizyjne i sponsorskie) i dlatego szukają na gwałt 2 dodatkowych samochodów. Gdyby rzeczywiście McLaren oraz Ferrari wystawiały po dodatkowym bolidzie w wyścigu to byłoby to nie fair w stosunku do pozostałych teamów. Równie dobrze dodatkowy bolid może wystawić BMW, Renault, Toyota czy nawet Force India. A co, nie stać ich ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet z tym nowym tylnym spojlerem wygląda cudownie :D

 

 

Dołączona grafika

 

 

Projektanci nie mieli chyba zbyt dużego pola manewru w przypadku tego elementu według nowej specyfikacji - BMW jak i Williams mają dość podobne tylne skrzydła.

 

F60 - dane techniczne

 

Nadwozie

 

- monokok z włókna węglowego i strukturą plastra miodu,

- Skrzynia biegów Ferrari montowana wzdłużenie,

- półautomatyczna sekwencyjna zmiana biegów kontrolowana elektronicznie,

- liczba biegów 7 plus wsteczny,

- Wentylowane tarcze hamulcowe z włókna węglowego Brembo,

- Niezależne zawieszenie z popychaczem z przodu i z tyłu,

- waga: 605 kg (z wodą, olejami i kierowcą),

- Obręcze kół BBS 13”,

- System KERS Ferrari przy współpracy z Magneti Marelli,

 

Silnik

 

- Typ 056,

- liczba cylindrów 8,

- blok cylindra odlewany z aluminium V 90,

- liczba zaworów 32,

- pneumatyczna dystrybucja,

- całkowita pojemność 2398 cm3,

- średnica cylindra 98 mm,

- waga > 95 kg,

- system elektronicznego wtrysku Magneti Marelli,

- elektroniczny zapłon Magneti Marelli,

- Paliwo Shell V-Power ULG-66L/2,

- oleje i smary Shell.

Źródło: formula1.pl

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...