mezusj Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Właśnie ja również zaobserwowałem dziwny objaw. Po włączeniu jakiejkolwiek gry gdy się ją zakończy komputer nie przechodzi w 2D, dopiero po restarcie systemu , próbowałem na różnych sterownikach i lipa. Natomiast jak włączę jakąś aplikację która wykorzystuje 3D po jej zamknięciu niema problemu z przejściem w 2D. Mój system to Vista 64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Julo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2009 (edytowane) Jakimś RivaTunerem, czy czymś. Ja korzystam z EVGA Precision. Można też GPU-Z (tylko trzeba mu dać continue refreshing screen this screen while.., bo inaczej nie będzie odświeżał, jak okno nie będzie aktywne). Ja spróbowałem tym sposobem, włączyłem HL2, wyłączyłem i wygląda na to, że jest w porządku - rdzeń spada o ponad połowę, pamięci o ok. 3/4. Jest to o tyle dziwne, że mam Gainwarda 260 216sp, a podobno na tej karcie miał nie działać tryb 2D ... Sterowniki 182.50 Edytowane 27 Kwietnia 2009 przez Julo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Bo pewnie masz referenta :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDW Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2009 U mnie (185.68/Vista_x64) jednak nie działa do końca, jak powinno. Przy odtwarzaniu filmu nie ma tego pośredniego trybu "2.5D", tylko wali pełne 3D natychmiast po włączeniu Media Player Classic i tak mu zostaje, nawet gdy film zastopowany. Dobrze, że chociaż powraca do 2D po zamknięciu odtwarzacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f3nikz Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Mam pytanie otóż mam gtx 285 + asus p5e x38 + q9700 @ 3.2 + 4GB ram apogee i mój wynik na marku vantage to 14300 co jest ok wg mnie ale... zastanawia mnie czemu na świeżym win xp sp3 i marku 2006 mój wynik to zaledwie 12 tys z kawałkiem? wiecie czym może to być spowodowane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Wlasnie o tym pisalem - mam to samo na 32bit. Na XP zamiast 630 mam chyba 400 przy ogladaniu , ale pod Vista full 3d. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2009 U mnie (185.68/Vista_x64) jednak nie działa do końca, jak powinno. Przy odtwarzaniu filmu nie ma tego pośredniego trybu "2.5D", tylko wali pełne 3D natychmiast po włączeniu Media Player Classic i tak mu zostaje, nawet gdy film zastopowany. Dobrze, że chociaż powraca do 2D po zamknięciu odtwarzacza.Nie działa ci dobrze zarządzanie i tyle :wink: , umnie działa tak jak potrzeba pod vistą 32bit. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chaos Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Mam pytanie otóż mam gtx 285 + asus p5e x38 + q9700 @ 3.2 + 4GB ram apogee i mój wynik na marku vantage to 14300 co jest ok wg mnie ale... zastanawia mnie czemu na świeżym win xp sp3 i marku 2006 mój wynik to zaledwie 12 tys z kawałkiem? wiecie czym może to być spowodowane ?no nie wiem ... ja na gtx260 mma 14.2 w 06 i kolo 13k w vantage (karta podkrecona 771/1566/1242) procek jak w podpisie .. powinienes miec wiec pkt Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez Chaos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzachm Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Koledzy, szybkie głupie pytanie: jak nazywa się Ambient Occlusion w Panelu sterowania Nvidia po polsku? Sterownik 185.68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misquamaqus Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 /.../ Ambient occlusion to metoda cieniowania używana w grafice trójwymiarowej która pomaga w dodawaniu realizmu do lokalnych refleksów modeli przez odszukanie miejsc słabnięcia światła należacego do occlusion. Ambient occlusion próbkuje w celu przybliżenia drogi promieni świetlnych w prawdziwym życiu, szczególnie te które są normalnie uważane za powierzchnie bez odbić, na przykład, przenikanie promieni światła przez małą szczelinę w zasłonie do przyciemnionego pokoju może odrobinę oświetlić cały pokój, a nie tylko te ścieżkę światła przechodzącą przez szczelinę..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzachm Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Po prostu nie widzę tego w Panelu sterowania Nvidia. Jest "Filtrowanie anizotropowe - Pod kontrolą aplikacji" itp. ale nie widzę "Ambiennt Occlusion - wył." Jak się to nazywa po polsku bo nie widzę tego ;) 185.68 international + Vista x64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chaos Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) pomeczylem moj biedny CPU moze sie komus przyda ... jak sie skaluje grafa z procem w 3Dmark06 ... (mysle ze tabelka mowi sama za siebie) Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez Chaos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Ależ masz śliczne kolory okienek. Ja bym raczej w Pacanowie wylądował po dłuższym użytkowaniu. Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez Harry Lloyd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chaos Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 nie kazdy lubi jasne :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misquamaqus Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Po prostu nie widzę tego w Panelu sterowania Nvidia. Jest "Filtrowanie anizotropowe - Pod kontrolą aplikacji" itp. ale nie widzę "Ambiennt Occlusion - wył." Jak się to nazywa po polsku bo nie widzę tego ;) 185.68 international + Vista x64 Ja ten oclusion widzialem tylko w jednym sterowniku i to do xp 32 bit. Aktualnie korzystam z sterownika 182.50 i tez tego nie ma. Tu by musial sie wypowiedziec Sideband. On szpera w sterownikach :D. EDIT: Zainstalowalem sterowniki 185.68 do win 7 i jest ten oclusion :). Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez Misquamaqus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzachm Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Tak wygląda to u mnie i stąd pytanie gdzie szukać Ambient Occlusion? Dziś zainstalowałem po raz pierwszy sterownik z wersji 185 (zmiana karty) właśnie ze względu na AO i nic nie widzę :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misquamaqus Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Juz wiem jak to jest po polsku.... U mnie w wersji angielskiej to jest ambient oclusion a u Ciebie w wersji polskiej to sie nazywa zamkniecie srodowiska :). Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez Misquamaqus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzachm Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Ślicznie Ci dziękuję. Tak na marginesie Google translator tłumaczy "Ambient Occlusion" jako "Ambient Zgryz" :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Co ciekawe - nie mam tego na 182x50 185.68 za to powoduja problemy przy ogladaniu filmow na full screenie - obraz jest jakby zalany farba , cos jak lamiace sie tekstury - zadne artefakty itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Bez jaj, ta polska język panela sterowanie to jest po prostu porażka jakaś. Nie wiem jak można tego używac. Niech jeszcze dadzą "antyząbkowanie" itp i będzie full wypas. Chciało by się komuś zrobić jakieś porównawcze screeny z tym ambient occlusion on/off? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Komuś się chciało i nawet zmierzył spadek wydajności :wink: pzdr http://www.hardware.fr/articles/756-1/doss...n-ambiante.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Ogólnie to chyba lol. Na screenie z HL2 to nawet fajnie to wygląda, ale w otwartych przestrzeniach nie daje nic. Jeśli wykresiki odpowiadają własnie temu co na screenach no to porażka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu25 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 W moim XP brak takiej funkcji niestety :/ a może to wina DX9? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Raczej nie, bo na liście gier wspierających ten efekt są choćby Fallout 3 czy Half Life 2, które korzystają z DX9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 (edytowane) Ambient occlusion dostępny jest tylko pod vistą i win7 , przykładowo w crysisie działa tylko pod dx10 :wink: . Tylko szczerze to nie wiem , po co sobie zawracać gitare tym bajerem. Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzachm Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Bo ten bajer wzmaga realizm gry. Po co HDR itp? Popatrzcie tu na Bioshock -> http://www.aoaforums.com/forum/os-software...ta-ambient.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 To w takim razie jakim cudem ten efekt działa w grach DX9, skoro jest dostępny tylko pod Vistą/7? Tak czy inaczej osobiście wydaje mi się nie warty poświęcania połowy wydajności, w większości przypadków nawet najlepsza jednoprocesorowa karta nie wystarczy do zapewnienia pełnej płynności, a dodam że dla mnie w każdej grze w pełni wystarcza 30 FPS, i wręcz wolę niż 60 FPS, co wygląda sztucznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzachm Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 (edytowane) No nie działa chyba pod DX9 tylko DX10 skoro jedynie Vista/Win7 ma AO. Co do tego spadku FPS to grałem wczoraj w Fallout 3 z AO wyłączonym i z włączonym (tu jeszcze raz ukłon w stronę Misquamaqus'a). Subiektywne odczucia ale gra chodziła w obu przypadkach płynnie. Może to efekt po przesiadce z 8800GTX ;) Nie demonizowałbym tak AO. Poza tym sprawdźcie sami. To najlepszy test. Co do sztuczności zawsze można pozbyć się tekstur, wyłączyć wszystkie efekty, grać w 320x200 i mieć milion pińcet FPS ale czy o to chodzi w graniu dla przyjemności... Popatrzcie na porównania screenshotów http://www.tcmagazine.com/articles.php?act...&pagenum=12 Nie pracuję dla Nvidii, po prostu podoba mi się ten efekt :) P.S. Tu coś na temat niedziałania AO pod DX9: "Tom Clancy's HAWX aligns itself with the other games that support DirectX 10. With the Vista API the following additional graphics effects that are not available under DirectX 9: • High Quality Shadows Map for the plane of the player • Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) • Sun Shafts (God Rays) • Soft Particles for effects and clouds" źródło: http://www.pcgameshardware.com/aid,678356/...ctX-10/Reviews/ Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez zzachm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Siedze na W7 i 181.71 - nie ma tego w oficjalnym sterowiku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zarówno SSA0 i AO bez problemu można uzyskać na dx9 - ten pierwszy jest m.in w crysisie i clear sky , drugi w Burnout Paradise :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...