Skocz do zawartości
cavarr

Geforce GTX 260/280

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie ja również zaobserwowałem dziwny objaw. Po włączeniu jakiejkolwiek gry gdy się ją zakończy komputer nie przechodzi w 2D, dopiero po restarcie systemu , próbowałem na różnych sterownikach i lipa. Natomiast jak włączę jakąś aplikację która wykorzystuje 3D po jej zamknięciu niema problemu z przejściem w 2D. Mój system to Vista 64

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakimś RivaTunerem, czy czymś. Ja korzystam z EVGA Precision. Można też GPU-Z (tylko trzeba mu dać continue refreshing screen this screen while.., bo inaczej nie będzie odświeżał, jak okno nie będzie aktywne).

Ja spróbowałem tym sposobem, włączyłem HL2, wyłączyłem i wygląda na to, że jest w porządku - rdzeń spada o ponad połowę, pamięci o ok. 3/4. Jest to o tyle dziwne, że mam Gainwarda 260 216sp, a podobno na tej karcie miał nie działać tryb 2D ... Sterowniki 182.50

Edytowane przez Julo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie (185.68/Vista_x64) jednak nie działa do końca, jak powinno. Przy odtwarzaniu filmu nie ma tego pośredniego trybu "2.5D", tylko wali pełne 3D natychmiast po włączeniu Media Player Classic i tak mu zostaje, nawet gdy film zastopowany. Dobrze, że chociaż powraca do 2D po zamknięciu odtwarzacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie otóż mam gtx 285 + asus p5e x38 + q9700 @ 3.2 + 4GB ram apogee i mój wynik na marku vantage to 14300 co jest ok wg mnie ale... zastanawia mnie czemu na świeżym win xp sp3 i marku 2006 mój wynik to zaledwie 12 tys z kawałkiem? wiecie czym może to być spowodowane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie (185.68/Vista_x64) jednak nie działa do końca, jak powinno. Przy odtwarzaniu filmu nie ma tego pośredniego trybu "2.5D", tylko wali pełne 3D natychmiast po włączeniu Media Player Classic i tak mu zostaje, nawet gdy film zastopowany. Dobrze, że chociaż powraca do 2D po zamknięciu odtwarzacza.

Nie działa ci dobrze zarządzanie i tyle :wink: , umnie działa tak jak potrzeba pod vistą 32bit.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie otóż mam gtx 285 + asus p5e x38 + q9700 @ 3.2 + 4GB ram apogee i mój wynik na marku vantage to 14300 co jest ok wg mnie ale... zastanawia mnie czemu na świeżym win xp sp3 i marku 2006 mój wynik to zaledwie 12 tys z kawałkiem? wiecie czym może to być spowodowane ?

no nie wiem ... ja na gtx260 mma 14.2 w 06 i kolo 13k w vantage (karta podkrecona 771/1566/1242)

procek jak w podpisie .. powinienes miec wiec pkt

Edytowane przez Chaos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

/.../

 

 

Ambient occlusion to metoda cieniowania używana w grafice trójwymiarowej która pomaga w dodawaniu realizmu do lokalnych refleksów modeli przez odszukanie miejsc słabnięcia światła należacego do occlusion. Ambient occlusion próbkuje w celu przybliżenia drogi promieni świetlnych w prawdziwym życiu, szczególnie te które są normalnie uważane za powierzchnie bez odbić, na przykład, przenikanie promieni światła przez małą szczelinę w zasłonie do przyciemnionego pokoju może odrobinę oświetlić cały pokój, a nie tylko te ścieżkę światła przechodzącą przez szczelinę.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie widzę tego w Panelu sterowania Nvidia. Jest "Filtrowanie anizotropowe - Pod kontrolą aplikacji" itp. ale nie widzę "Ambiennt Occlusion - wył."

Jak się to nazywa po polsku bo nie widzę tego ;) 185.68 international + Vista x64

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomeczylem moj biedny CPU

 

moze sie komus przyda ...

jak sie skaluje grafa z procem w 3Dmark06 ...

(mysle ze tabelka mowi sama za siebie)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Chaos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Ależ masz śliczne kolory okienek. Ja bym raczej w Pacanowie wylądował po dłuższym użytkowaniu.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie widzę tego w Panelu sterowania Nvidia. Jest "Filtrowanie anizotropowe - Pod kontrolą aplikacji" itp. ale nie widzę "Ambiennt Occlusion - wył."

Jak się to nazywa po polsku bo nie widzę tego ;) 185.68 international + Vista x64

Ja ten oclusion widzialem tylko w jednym sterowniku i to do xp 32 bit.

Aktualnie korzystam z sterownika 182.50 i tez tego nie ma.

Tu by musial sie wypowiedziec Sideband. On szpera w sterownikach :D.

 

EDIT:

 

Zainstalowalem sterowniki 185.68 do win 7 i jest ten oclusion :).

Edytowane przez Misquamaqus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Co ciekawe - nie mam tego na 182x50

 

185.68 za to powoduja problemy przy ogladaniu filmow na full screenie - obraz jest jakby zalany farba , cos jak lamiace sie tekstury - zadne artefakty itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Bez jaj, ta polska język panela sterowanie to jest po prostu porażka jakaś. Nie wiem jak można tego używac. Niech jeszcze dadzą "antyząbkowanie" itp i będzie full wypas.

 

Chciało by się komuś zrobić jakieś porównawcze screeny z tym ambient occlusion on/off?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Ogólnie to chyba lol.

 

Na screenie z HL2 to nawet fajnie to wygląda, ale w otwartych przestrzeniach nie daje nic. Jeśli wykresiki odpowiadają własnie temu co na screenach no to porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Raczej nie, bo na liście gier wspierających ten efekt są choćby Fallout 3 czy Half Life 2, które korzystają z DX9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ambient occlusion dostępny jest tylko pod vistą i win7 , przykładowo w crysisie działa tylko pod dx10 :wink: . Tylko szczerze to nie wiem , po co sobie zawracać gitare tym bajerem.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

To w takim razie jakim cudem ten efekt działa w grach DX9, skoro jest dostępny tylko pod Vistą/7?

 

Tak czy inaczej osobiście wydaje mi się nie warty poświęcania połowy wydajności, w większości przypadków nawet najlepsza jednoprocesorowa karta nie wystarczy do zapewnienia pełnej płynności, a dodam że dla mnie w każdej grze w pełni wystarcza 30 FPS, i wręcz wolę niż 60 FPS, co wygląda sztucznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie działa chyba pod DX9 tylko DX10 skoro jedynie Vista/Win7 ma AO. Co do tego spadku FPS to grałem wczoraj w Fallout 3 z AO wyłączonym i z włączonym (tu jeszcze raz ukłon w stronę Misquamaqus'a). Subiektywne odczucia ale gra chodziła w obu przypadkach płynnie. Może to efekt po przesiadce z 8800GTX ;) Nie demonizowałbym tak AO. Poza tym sprawdźcie sami. To najlepszy test.

 

Co do sztuczności zawsze można pozbyć się tekstur, wyłączyć wszystkie efekty, grać w 320x200 i mieć milion pińcet FPS ale czy o to chodzi w graniu dla przyjemności... Popatrzcie na porównania screenshotów http://www.tcmagazine.com/articles.php?act...&pagenum=12

Nie pracuję dla Nvidii, po prostu podoba mi się ten efekt :)

 

P.S. Tu coś na temat niedziałania AO pod DX9:

"Tom Clancy's HAWX aligns itself with the other games that support DirectX 10. With the Vista API the following additional graphics effects that are not available under DirectX 9:

 

• High Quality Shadows Map for the plane of the player

Screen Space Ambient Occlusion (SSAO)

• Sun Shafts (God Rays)

• Soft Particles for effects and clouds"

 

źródło: http://www.pcgameshardware.com/aid,678356/...ctX-10/Reviews/

Edytowane przez zzachm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...