Skocz do zawartości
Gość

Epox 8RDA(+) - Zlote rady, codzienne problemy..

Rekomendowane odpowiedzi

też mam bios od Merlina a płyta to 8rda3+pro, bez problemu chodzi na szynie 200, oczywiście musiałem dać większe napięcie 1,6 przy mobilmym bartku, więc może dajesz za małe napięcie, u mnie problem był inny, nie mogłem osiągnąć częstotliwości wyższych niż 200, pomogło dopiero zwiększenie napięcia na chipsecie z domyślnej wartości 1,6 do 1,8V.

Poprobuj więc na początek z napięciami na procku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wie, która temperatura odpowiada danemu komponentowi w SpeedFanie? Temp2 to chyba proc, Temp3 to zdaje się obudowa, a temp1? mam tam więcej stopni niż na temp3 Chipset?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Wie ktoś może czy istnieje jakiś bios do 8rda+ który umożliwia zmianę napięcia poprzez bios? Nie za bardzo chce mi się bawić w vmoda - 1) nigdy czegos takiego nie robiłem 2) ryzyko rozwalenia (a moje ręka za pewna to nie jest ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

BArt_X używaj EVEREST tam masz dokładny opis czuje i podaje dokładna temperature speedfan kłamnie :)

Z tym postem zgadzam się na 100% :D speedfan nie wksaże ci na 100% (no żaden program nie ;) ale chyba everest najlepeij wypada - poza tym sam wszystko "podpisuje" ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Witam, czy komuś z was płyta nie pokazuje temperatur? Czego to może być wina? Może pomoże zmiana biosu (epox 8rda) Dzięki za pomoc

Polecsm magic bios z płytki epoxa (ew. strony) jeżeli nie zamierzasz mocno podkręcać. Wydaje mi się jednak że to nie rozwiąże problemu (najlepiej wejść na stronę epoxa i zobaczyć czy jakiś z nowych biosów poprawia taki błąd jeżeli nie to może czujniki nawaliły albo co).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Ja mam EP8rda+pro i jest do 24.

Mam 8rda+ non-pro i chyba też jest do 24. FSB zaś do 250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana napięcia na Chipsecie na płycie 8rda3+ ze standardowego 1,6V na np. 1,7V coś zmieni poza ilością wydzielanego ciepła? :) Słyszałem, że na płytach 8rda są problemy z osiągnięciem wysokiego fsb z powodu niedovoltowania chipsetu. Ale czy to dotyczy także 8rda3+?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Czy zmiana napięcia na Chipsecie na płycie 8rda3+ ze standardowego 1,6V na np. 1,7V coś zmieni poza ilością wydzielanego ciepła? :) Słyszałem, że na płytach 8rda są problemy z osiągnięciem wysokiego fsb z powodu niedovoltowania chipsetu. Ale czy to dotyczy także 8rda3+?

Na 8rda3+ jak sam piszesz możesz ustawić napięcie na chipsecie więc problem wysokiego fsb znika. Na 8rda/+ należy już zrobić vmoda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam od wczoraj taki problem. Gdy włącze komputer to na monitorze nagle gdzy sprawdza wszystko wszyslie liczby sa na czerwono i niektóre zmieniają się na litery. Sprawdziłęm jaki to jest kod błędu i pisze ze 7F. A i co zauważyłem że też przy właczeniu wartość VDD jest na czerwono :blink:

 

CO to moze być, patrza do instrukcji to ten bład dotyczy logo. :blink:

 

Dzieje sie to czasem np dzisiaj już 2 razy. Kurde o co biega ???? :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kolega ma płyte 8RDA+, wszystko śmiga ładnie ale do napięcia na procu 1.750. Gdy daje większe napięcie na tych samych ustawieniach proca, to podczas ładowania WinXp komp się wyłącza, trzeba wyłączyć zasilacz poczekać chwile i dopiero ponownie włączyć. Nie jest to wina biosu ponieważ próbowałem już wielu wersji i wszędzie dzieje się tak samo. Procesor ma Athlon 2600XP+ Thunderbred B, obecnie chodzi na 2300Mhz Vcore 1.750 FSB 230. Jestem pewien że poszło by więcej tylko jak mówie, dam większe napięcie na proca niż 1.750 np 1.775 to podczas ładownia windy się momentalnie komp wyłącza. Proszę o pomoc.

Pozdro ALL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholera teraz zauważyłem że z 2 kondensatorów powstał taki brązowy glut. Małe kropeczki. Reszta jest ok i nic nie sa napuchnięte. Czego to mozę być problem?

 

Co zrobić ? Wymienić te dwa ? :oops:

 

edit

 

Ściagłęm te 2 brązowe plam,ki i już sam nie wiem.

 

Mając na myśli spuchnięte kondensatory to spuchnięte na samej górze czy po bokach ? :?

 

Kurde już sie sam pogubiłem. teraz jak siedobrze przyjrze to nie widze spuchniętych kondensatorów, juz sam nie wiem.

 

aLe jak włączam koputer a robie to tak . Napierw listwa i potem guzik komp startuej odpala sienapisy o karcie graficznej test ramu i ten ekranik malutki na dole z postem czyli napięcia i obroty i nagle wszystko jest na czerwono dziwne liczby , ze strzałkami tylu >>,<<. No to naciskam guzik i wyłaczam , potem jeszcze raz i znowu to samo dopiero za 3 razem komp odpala. Nie wiedze żadnych restartów kompa, wszystko moge robić. Tylko ten problem z właczeniem.

 

Macie jakieś propozycje bo już nie mam siły z tym walczyć :-|

Edytowane przez kamilo23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kamilo : kondensatory wybulają przeważnie do góry ... na boki raczej wybuchają ale to już extreme w ich wykonaniu ... jak zaczyna ci wylewać to czas na odczytanie jego parametrów i wymianę tychże na nowsze ... problem w tym że niektóre płyty mają połączenia z kondziołami wewnątrz warstw laminatu i to jest problem ... na szczęście są on bardzo mało popularne i zastosowania mają chyba tylko i wyłącznie serwerowe .. normalna płyta składa się z 4 warstw laminatu i pomiedzy nimi ą poprowadzone ścieżki .. nie tylko po wierzchu .. co do zamocowanych na nich kondensatorów to jest tak ze są one wspólne dla wszystkich warstw więc sa lutowane do płyty przez specjalne tulejki tzw" zimnym lutem" znaczy stwarza to problem wymiany lutownica o zbyt małej temp grzania .. ponadto gdybyś miał zamiar brac się za wymianę to polecam skorzystać z serwisu lbo jeśli musisz to zrobić własnoręcznie to pożycz od kogoś lutownice na gorące powietrze ... te normalne wymagają uziemienia <elektrostatyka i takie tam bajery ubijajace mase płyt głównych > mnie się udało raz wymienić 14 kondziołów na płycie MSI Slot 1 i działała dość stabilnie ... jeden był mało dopasowany i dlatego pogorszyło się jej O/C ale poza tym spoko ... z kolei na Abicie miałem wymieniac ale oddałem do serwisu żeby to zrobili ... wymienili, płyta wstaje ale wczesniej razem z kondensatorami padł kontroler IDE RAID niestety i teraz nie moge z normalnego wpięcia IDE zainstalowac systemu tylko musze kombinowac a to trochę wkurzające jest .. krótka konkluzja jest taka ... kondensator który wycieka wymaga natychmiastowej interwencji i to nie przy pomocy szmaty a lutownicy, taki który robi sobie wybulenie jeszcze podziała ale może zniszczyć więcej niż tylko upaprac swoimi bebechami otoczenie ... zalecenie jest takie zebyś załatwił w serwisie wymianę kondziołków.

 

RE5PECT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki raczej oddam do serwisu. ALe mam jeszcze pytanie bo zauważyłem także ze np po między ramem też jest kondensator i mam tą maź. I nie wiem które mam wymienić najlepiej im powiedzieć oni będe wiedzieć które.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

@kamilo : kondensatory wybulają przeważnie do góry ... na boki raczej wybuchają ale to już extreme w ich wykonaniu ...

Do góry ..... aha :D bo moje kondensatorki na płytce są troszeczkę do góry, ale całość chodzi pięknie nawet na 217 fsb. Czy to że są trochę "wypchnięte" do góry to już źle? Na elektronice nie znam się więc pytam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Ja tam leję na moje :D i tam czaję się na jakiegoś 8rda3+ pro a wtedy mój idzie na allegro. Problem tylko w tym że 8rda3+ pro NA ALLEGRO NIE MA i taka sytuacja panuje już od ok 10 dni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

no to nie czekaj za dlugo zeby czasami sie Twoj epox nie odlal na Ciebie ;] a raczej na reszte Twojego kompa ;]

Wydaje mi się że nie zrobi tego :D nie dośc że proc chodzi na 150 FSB to jeszcze one są tylko troszeczkę wybrzuszone. Dosłownie: minimalnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche cos tu naskrobie bo narazie płyta w naprawie. Do kolegi wyzęj żebyś czasem już nie zaczął zbierać na kompa. :mur: U mnie na płycie na 24 kondensatory padło 18. :mur: TE Sanyo były dobre a reszta do wyrzucenia.

 

 

co do płyty to strasznie drogo, na allegro możńa wyrwac za 120 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Z tego co zauważyłem u mnie troszeczkę wybrzuszone są te przy mosfetach (nie wiem co to dokłądnie jest ale wiem gdzie się znajduje) - chodzi mi o te dalej od procka a bliższe złączom I/O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory wymienione , teraz testuje płyte. Narazie wszystko ok.

 

Bądzmy dobrej myśli B)

 

acha i jeszcze jedno jeśli ktosw rewizji 1.1 miał problem że po wyłaczeniu komputera i chciał zaraz go włączyć i żeby włączyć to musiał wyciągnąc wtyczke z kontaktu :-P To teraz po wymianie nie musi bo to było przez kondensatory. Teraz u mnie jest normalnie i moge włączyćkiedy chce. :wink:

Edytowane przez kamilo23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...