Skocz do zawartości
ath

Two Worlds Ii (dawniej Two Worlds: The Temptation)

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

http://www.2-worlds.com/temptation/

 

premiera: czerwiec 2008

 

Two Worlds: The Temptation jest sequelem rozbudowanej gry cRPG polskiej produkcji – Two Worlds. Twórcy z Reality Pump postarali się przede wszystkim poprawić elementy związane z interaktywnością świata przedstawionego oraz systemem walki wręcz, uzupełniając dodatkowo znaną z pierwszej części programu rozgrywkę szeregiem nowatorskich rozwiązań i pomysłów.

 

Do najciekawszych innowacji z pewnością możemy zaliczyć znacznie większą swobodę poruszania się głównej postaci. Małą rewolucją jest dodanie zupełnie nowego środka transportu – łodzi i żaglowców, dzięki którym możemy docierać do wielu zupełnie nowych, egzotycznych miejsc i wykonywać liczne, charakterystyczne dla marynistycznego klimatu zadania (np. szmuglowanie towarów, walki na morzu itp.). Aby jednak bezpiecznie dotrzeć do celu podróży, jako dowódca okrętu musimy najpierw nauczyć się odpowiednich umiejętności, aby być potem w stanie pewnie poruszać się po pokładzie, odpowiednio reagować na warunki pogodowe i wykazać się odrobiną zdolności nawigacyjnych. Oczywiście, nowe terytoria są zamieszkiwane przez sporą grupkę bohaterów niezależnych, z którymi możemy nawiązać bliższy lub dalszy kontakt.

 

W usprawnianiu interakcji naszego bohatera z otoczeniem autorzy poszli jeszcze dalej. Wieloma występującymi w świecie gry obiektami możemy swobodnie manipulować i użytkować je na różny sposób, w zależności od konkretnej sytuacji. Porozrzucane po świecie gry skrzynie, beczki, pudła itp. możemy, przy odrobinie siły i inwencji, wykorzystywać np. jako oręż w walce albo jako przedmioty użytkowe, które pozwolą nam dostać się do miejsc pozornie trudno dostępnych. Wątek ten dodatkowo rozwinięto poprzez wprowadzenie różnego rodzaju drabin i lin, które pozwalają nam na jeszcze swobodniejsze poruszanie się w pionie. Nowe, zawarte w The Temptation lokacje (m.in. tropikalna dżungla czy gorąca sawanna) w znaczącym stopniu korzystają z tego typu udogodnień, oferując graczowi wiele niezapomnianych widoków na zasiedlającą świat przedstawiony florę i faunę. W grze odnajdujemy wiele nowych gatunków zwierząt i roślin, których próżno byłoby szukać w pierwszym Two Worlds, m. in. kaktusy, liany, nosorożce czy pantery. Warto także pomyśleć nad wykorzystaniem nowych stopni swobody w dobrze znanych z pierwszej gry miejscach – a nuż uda nam się dotrzeć do nowych, ukrytych lokacji?

 

Atutami omawianego programu są także dwie, niezwykle istotne dla tego typu gier kwestie – fabuły i walki. Scenariusz The Temptation wielokrotnie nawiązuje do oprawy fabularnej oryginału, wyjaśniając wiele zagadkowych i nie do końca oczywistych wątków. Model walki zaś rozszerzono o możliwość aktywnego blokowania ciosów, co doskonale zwiększa liczbę możliwych do zastosowania taktyk bojowych.

scr - http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=100827

 

Hmmm... sounds good. ;]

Edytowane przez ath

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm może być niezłe, kompletną kupą bym jedynki nie znawał. Grałem i mi się podobała co prawda to prawda gra miała wiele bugów zaczynając od zbyt MMO-like walki, potworow czy niektórych questów a kończąc na niezbalansowaniu poziomu trudności, god-mode dzięki zamrożeniu czy niedziałających questach. Jednak miała też swoje zalety np: nowatorską fabuła - tym razem nie ratowaliśmy świata + gildie niezaleznie z nawet ciekawymi wątkami i intrygami.

 

Imho o ile poprawią walke, questy, potwory czy AI a mechanikę troche bardziej "zgapią" od Obliviona czy G3 to będzie ciekawa gra :) Wiadomo że nie jakieś wielkie dzieło ale niestety nic ciekawego procz tego i Sacreda 2 (wciskając na hama...) w tym roku z takich gier nie wyjdzie... Ogólnie ostatnio odczuwam pewien brak gier typu TES, czy Gothic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się też że two worlds lepiej sie sprzedało w niemczech i s stanach niż Wiesiek. Oczywiście te gry dzieli przepaśc ale i tak jak na 2 światy to wynik jest nawet niezły.

 

http://gry.onet.pl/4042,1482951,,Two_World...,zapowiedz.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SKusiłem się i przeszedłem TW i musze powiedzieć że dodaje temptation do gier na które obecnie czekam.

Pierwsza część jak sie okazało nie była taka zła jak myślałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

gralem w 1 na X'ie i choc napoczatku mnie odrzucila,to pozniej kiedy dalem jej druga szanse ,bylo juz calkiem fajnie.wiele aspektow bylo lepszych niz w Oblivionie!

Jak na polska produkcje gra byla bardzo fajnie zrobiona choc miala kilka wad-ale ktora gra ich nie ma?

Na kontynuacje czekam jak wiele tutaj innych osob :)

 

ps.okazuje sie ze Polacy tez potrafia a przeciez to studio nie mialo takiego zaplecza jak panowie od Wiedzmina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś grał ? Na forach zagranicznych wychwalają w niebiosa :) wygląda na to, że kolejny wyśmienity polski RPG (obok wiedźmina, pomijając 1 część TW, która była słaba). Chwalą zarówno mechanikę, questy jak i w końcu typowo PC-towy tytuł, nieskażony konsolami (włącznie z wszelkimi technikaliami i możliwościami ustawień graficznych ;)). Zanosi się na to, że TW2 pobiło nawet Fallout-a NV (dla mnie na pewno nie, choćby nie wiem co tam było, bo stanowczo wolę klimaty Fallout-owe i tego typu cRPG-i a nie gry al a gothic-owe) i gdzie nie gdzie zostało już okrzyknięte najlepszą grą RPG tego roku! (i nie tylko tego ;)).

 

Recenzenci, też nie żałują komplementów: "After Arcania, Two Worlds II really looks like the RPG Messiah." (pomijając fakt, że pewnie byle jaki rpg jest lepszy od Arcanii).

http://www.youtube.com/watch?v=EhXrOPnebXg

w okolicach ~2:47 i dalej oświetlenie dynamiczne wygląda bajecznie.

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki andrew777 :lol: kocham takie uśiwadamiające, pouczające i pełne treści post-y, zwłaszcza od strony moderacji. Tak trudno sobie wyobrazić, że niektórzy mogli grę sobie sprowadzić, a co lepsze jest tutaj masa ludzi, którzy wyemigrowali. No, ale cóż niektórych taka wyobraźnia przerasta.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą masą ludzi nie przesadzaj. Sprawdzone 400-450 postów czyli kilkudziesięciu użytkowników , większość użytkowników ma wpisaną nazwę miasta w profilu. Jedynie 3 osoby miały wpisane miejsce zamieszkania poza granicą.

Edytowane przez andrew777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak liczyłeś na ładniejszy prezent to masz pecha ;p

 

Nie mamy dobrych wieści dla graczy, którzy pragnęli postawić na swojej półce edycję kolekcjonerską Two Worlds II. Takowa nie pojawi się w naszym kraju.

 

CD Projekt, rodzimy dystrybutor gry Two Worlds II wydał dzisiaj oficjalne oświadczenie prasowe, w którym przypomniał, że wspomniana produkcja zadebiutuje już w najbliższy piątek, 12 listopada. Lecz nie była to najważniejsza wiadomość zawarta we rzeczonej notce.

 

Otóż zakomunikowano również, że "z przyczyn niezależnych od wydawcy" edycja kolekcjonerska Two Worlds II nie będzie dostępna na polskim rynku. Nie podano konkretnego powodu takiej decyzji – gracze w komentarzach pod wiadomością umieszczoną na oficjalnej stronie CD Projektu domagają się wyjaśnień.

 

gram.pl

Szkoda, bo też szykowałem się na EK...

Edytowane przez Wreq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak liczyłeś na ładniejszy prezent to masz pecha ;p

 

 

 

Szkoda, bo też szykowałem się na EK...

 

Zeby polski gracz nie mogl kupic polskiej gry w porzadnym wydaniu... jaja jakies. CDP znowu blyszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najlepszy cRPG tego roku. Krakowskie studio dobrze się spisało, oby więcej takich gier. Fabuła nie jest może specjalnie mocna, ale gra od samego początku robi dobre wrażenie. Grafika nie jest najwyższych lotów, zaś optymalizacja jest bardzo dobra 1920x1080 full, z AA 25-60 fps na moim trącącym oldskulem sprzęcie. Brakuje trochę większych smaczków graficznych tj. mokry bohater po wyjściu z wody. Zdarzają się błędy SI np. wielkie pająki zamiast nas dopaść stoją w miejscu, dzięki czemu są masakrowane z łuku ;).

 

BTW nie mam w opcjach więcej niż AA x1, też tak macie?

 

EDIT

 

Grałem z 2,5 h, w sumie to wykonałem może kilka questów, chodzę po łąkach i tłukę jakiś leszczy, żeby załapać wyższy poziom. Zadania jak zadania - przynieś, wynieś, pozamiataj. Z minigierek grałem na razie w kości, w pierwszym mieście jakie mamy odwiedzić jest ich kilka z tego co pamiętam. Nie można walczyć na koniu, w miastach można wejść do wielu budynków i kraść na potęgę. Podoba mi się system używania wytrycha, jest prosty i zrozumiały. Dialogi są całkiem poprawnie, nie jest to może jakiś majstersztyk jak w TES III: Morrowind, ale dają radę. Skróty klawiaturowe są trochę wzięte z kosmosu, ale można to oczywiście poprawić w opcjach. System walki poprawny, można rozwinąć dość dużą liczbę umiejętności. Jest też trochę bugów - nie trudno zaciąć się w jakimś ciasnym miejscu.

 

 

 

Zauważyłem błąd w jednym zadaniu pobocznym, w pierwszej wiosce, zaraz po prologu Alma prosi mnie, żebym zadbał o dostawę żywności do wioski. Idę w wyznaczone miejsce i nie ma gościa. Później wrzucę screena.

 

 

Edytowane przez oldskul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...