Skocz do zawartości
mpeg-4

Recenzja Głośników 5.1 Microlab A-h500

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

Oryginalny test na ixbt

 

Aktywne głośniki-5.1 Microlab A-H500

 

Na pierwsze spojrzenie, komplet Microlab A-H500 jest rozszerzonym wariantem modelu A-H200 z dodanymi satelitami i innym panelem zewnętrznym. Jednak przy dokładniejszym przyjrzeniu można zauważyć pewne konstrukcyjne zmiany.Wzrosły nieco gabaryty subwoofera i rozmiar NCZ-głośnika . W satelitach port bass refflex jest teraz umieszczony w dolnej części tylnej ścianki, i pozłacane gwintowane zaciski zmieniły się na sprężynowe, a pilot ułatwi i uczyni bardziej komfortowym proces zarządzania systemem audio.

 

Dołączona grafika

 

Wspaniały design zestawu został niezmienny. Oko cieszy wykańczanie powierzchni kolumn i subwoofera lakierem fortepianowym. Panel zewnętrzny ma teraz położenie poziome i niewielki wyświetlacz.

 

Satelity

 

Pięć całkowicie jednakowych satelitów posiadają dawne rozmiary (13 х 22 х 18 centymetrów). Akustyczną oprawą kolumn jest układ z portem bass refflex. Jeżeli w modelu A-H200 port fb został rozmieszczony w górnej części tylnej ścianki, to teraz otwór znajduje się na dole — naprzeciw średnio częstotliwościowego głośnika.

 

Dołączona grafika

 

Zastosowane w kolumnach głośniki dynamiczne pozostały bez zmian tj kopułkowa jedwabna wysoko-tonówka z dyfuzorem o średnicy 2,5 centymetra. i średnio-częstotliwościowy z papierowym dyfuzorem ze średnicą 8,5 centymetrów. Elastyczne zawieszanie tego głośnika wykonane jest z gumo podobnego materiału.

 

Połączenie głośników dynamicznych jest przez zwrotnicę, wykonaną z dwóch filtrów drugiego rzędu. Przestrzeń wewnątrz obudowy wypełniona jest przez synthépon.

 

Z dołu satielitów przewidziano specjalne gumowe nożki- podkładki . Podłączenie kolumn do wzmacniacza, umieszczonego w obudowie subwoofera, odbywa się za pomocą zacisków sprężynowych pod odizolowany przewód. Producent dodaje do zestawu komplet przewodów odpowiadających audiofilskiej jakości do podłączenia. Długość wynosi 30 metrów . Jak widać,zapewnia to użytkownikowi możliwość indywidualnego obliczenia długości przewodu dla każdego satelity.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Wykresy ChCZ satelity, zmierzone na osi głośników i

przed otworem bass refflex

Jak widać z pomiarów nierównomierność (liniowość) ChCZ wynosi +/-3 dB w paśmie częstotliwości

110 - 20 000 Hz. Sądząc po pomiarach ChCZ przed otworem bass refflexu, niskie częstotliwości zaczynają się w kolumnie przykładnie od 80 Hz. A port bass refflexu jest zestrojony na częstotliwość około 120 Hz.

 

O Wpływie filtrów na ChCZ kolumn możecie dowiedzieć się z artykułu, poświęconego modelowi A-H200 .

 

Dołączona grafika

Spektrogram zniekształceń harmonicznych kolumny A-H500

 

Na zmierzonych spektrogramach zniekształceń można zauważyć dość niski poziom zniekształceń nie przekraczający -42 dB (1%) w skali roboczej.

 

Warto zauważyć, że spektrogramy pomiarów są bardzo podobne do zdobytych wyników satelitów z kompletu Microlab A-H200 (zresztą, co do tego nie mieliśmy wątpliwości). warto zauważyć, że dla głośników podobnej klasy poziom zniekształceń jest bardzo niski.

 

 

Subwoofer

 

Subwoofer pracuje w układzie bass refflex .W modelu A-N500 otwór fb wyprowadzono teraz na prawą stronę. Dyfuzor NCZ-głośnika wyprowadzony jest na panel przedni i osłoniety od uszkodzeń mechanicznych poprzez siatkę ochronną. Średnica papierowego dyfuzora wynosi 18 centymetrów. Elastyczne zawieszanie zrobiono z gumy.

 

Dołączona grafika

Wymiary subwoofera wynoszą 27 х 34 х 34 centymetrów. Do tego subwoofer ustawia się na specjalnych metalowych nóżkach-kolcach.

 

Dołączona grafika

Wykres ChCZ subwoofera A-H500,

zmierzony na osi NCZ-głośnika

Na zmierzonym wykresie ChCZ subwoofera można zobaczyć roboczy zakres oddawanych częstotliwości, wynoszący 40 - 120 Hz. Przy czym dolna granica, wspomagana jest portem bass refflex , od 40 Hz zaczyna się bardzo pewnie.

 

Dołączona grafika

Spektrogram zniekształceń harmonicznych subwoofera A-H500,

zmierzony na osi NCZ-głośnika

U subwoofera, tak jak i u satelitów, możemy zauważyć niski poziom zniekształceń, wynoszący w skali roboczej nie wyżej -42 dB. Dla subwoofera takie wyniki są chwalebne.

 

Płytka wzmacniacza jest solidnie przytwierdzona do tylnego metalowego panelu. Również tutaj umieszczony jest potężny transformator toroidalny 22 w na 2/6,8 Am. Aby uniknąć pasożytniczych przydźwięków w dźwięku subwoofera, wszystkie przewody i złącza na płytce są bardzo dobrze umocowane , również ścianki wewnątrz obudowy obłożono warstwą synthépon.

 

Na całej tylnej ściance umieszczone jest użebrowanie radiatora. z tyłu również znajdują się: przycisk wyłączania zasilania ze wskaźnikiem, mechaniczne zaciski dla podłączenia kolumn i złącza dla podłączenia panelu zewnętrznego.

 

W charakterze chipów wzmacniających producent zastosował pięć chipów mono LM3886 od National Semiconductor i komplementarną parę tranzystorów, działających w klasie АВ od Toshiba .

 

Dołączona grafika

 

Wykres zależności THD od mocy chipa LM3886

Na wskazanym grafiku zależności THD od mocy można zauważyć bardzo wysokie wartości mocy przy niskim poziomie zniekształceń, rzędu 60 W przy poziomie zniekształceń, wynoszącym poniżej 0,1%.

 

Jak widać, można śmiało stwierdzić, że wzmacniacz w tym komplecie nie jest wąskim gardłem, podobne wartości mocy dla tej klasy głośników jawią się doskonałymi.

 

Panel zewnętrzny i pilot

 

Jest niewielkich rozmiarów w obudowie z plastiku , panel sterowania na zewnątrz niczym nie odróżnia się od swoich odpowiedników. jednak jest interesujący poprzez zastosowanie nietypowych trybów, które są rzadko spotykane w głośnikach dla komputera.

 

Jeden z takich trybów to « SLEEP » — przełącza system w tryb oszczędności energii. W sumie są trzy ustawienia na 15, 30 i 45 minut. Jest jeszcze trójpasmowy equalizer, którego ustawione parametry przy wyłączaniu systemu automatycznie się zerują. dlatego przewidziana jest możliwość zapamiętywania bieżących ustawień equalizera w czterech presetach USER1, USER2, USER3 i USER4. Szkoda że do tego pozostałe parametry pozostają bez zmian. Jest również tryb « 3D » i przycisk « Mute ».

 

Dołączona grafika

Pilot jest wystarczająco wygodny w użyciu, dubluje wszystkie przyciski z panelu zewnętrznego. przynosząc ulgę w sterowaniu, ma oddzielne klawisze praktycznie dla każdego regulowanego parametru. Zasilanie pilota jest z dwóch baterii typu AAA (są w komplecie do zestawu). Na tylnej ściance umieszczono: wejście stereo i sześciokanałowe, a także sześciokanałowe wyjście ze złączami RCA. Problemów z podłączeniem u nieprzygotowanego użytkownika nie będzie, ponieważ wszystkie złącza do podłączenia przewodów i zewnętrznego panelu z subwooferem posiadają odpowiednie kolorowe oznaczenia.

 

Dźwięk

 

W subiektywnym teście komplet głośników został podłączony do karty dźwiękowej Audiotrak ProDigy 7.1 dostarczonym w komplecie przewodem. W charakterze testowych kompozycji był zastosowany dysk DVD-Audio z wysokiej jakości ścieżkami AIX Records i specjalne podobierane co lepsze nagrania na CD-DA, a także demonstracyjny dysk-DVD z najlepszymi fragmentami w formacie DTS.

 

Zrozumiale jest, że różnic w charakterze dźwięku satelitów praktycznie nie ma. Jak widać, wszystko co zostało powiedziane w przeglądzie A-H200 o dźwięku satelitów ma miejsce i dla dzisiejszej modelu. i jednak, pomimo pewnych krytycznych uwag,do kompletu A-H500 to warto uznać go za najbardziej optymalny w jakości dźwięku ze wszystkich przetestowanych przez nas zestawów-5.1 o podobnych gabarytach.

 

Dźwięk subwoofera z modelu A-H500 spodobał nam się bardziej niż w A-H200. Przy standardowych trybach sub gra czysto, bez zniekształceń i pasożytniczych przydźwięków na dowolnej głośności. przy odsłuchu muzyki wszystkie dolne nuty w basowych partiach odtwarzane są pełnowartościowo i o odpowiedniej wysokości. W muzyce dźwięk subwoofera nawet nieco dominuje, i jest konieczne aby nieco zmniejszać głośność. jednak we filmach i grach może być to do przyjęcia.

 

Podsumowanie

 

Na nasze spojrzenie, komplet głośników Microlab A-H500 okazał się bardziej udanym niż zestaw- 2.1 A-H200 w parametrze cena/jakośc. Kolumny posiadają wyjątkowy design, dobry dźwięk, doskonały układ wzmacniający, nie najgorsze głośniki dynamiczne i wygodny pilot.

 

Plusy

>dobry dźwięk;

>wspaniały design;

>pilot;

> mocne chipy wzmacniające.

 

Minusy

>wyraźnych minusów nie stwierdzono.

 

 

Григорий Лядов (grigory@ixbt.com)

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dokładne fotki elektroniki znajdującej się w subie A-H500 B-)

http://baldafon01.narod.ru/

 

A tak wygląda teraz nowy zewnętrzny panel sterowania ,elektronika jest teraz przeniesiona do suba

 

Dołączona grafika

 

Podstawa panelu sądząc z połysku będzie raczej z plastyku ,szkoda bo mogli zastosować szczotkowane alu :wink:

 

 

Kolejna recenzja :

http://www.techlabs.ru/articles/acoustics/243/0/492/0/

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten przedwzmacniacz jest dokładnie taki sam jak w modelu Tracer Eclipse 5.1 - pokrętełko po prawej jest cyfrowe (miałem ten model)

 

No niektóre elementy mogą być wykorzystywane u różnych producentów ,w tym przypadku myślę że może raczej chodzić o wspólną obudowę niż wszystkie układy z przedwzmacniacza ,poniżej fotka wnętrza ''przedwzmacniacza z dekoderami '' z A-h500 :

 

2978706[/snapback]

Chodzi o H-600? :unsure:

 

No przecież temat jest o H 500 :lol: , więcej o H-600 tutaj

 

Inne testy Microlabów :

http://techlabs.ru/articles/acoustics/243/0/1042/0/

http://techlabs.ru/articles/acoustics/243/0/996/0/

 

http://techlabs.ru/articles/acoustics/

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat z przetłumaczonego powyżej testu Microlab A-H500 :

 

 

Zrozumiale jest, że różnic w charakterze dźwięku satelitów praktycznie nie ma. Jak widać, wszystko co zostało powiedziane w przeglądzie A-H200 o dźwięku satelitów ma miejsce i dla dzisiejszej modelu.

I właśnie w celu uzupełnienia tej brakującej części o brzmieniu satelitek ,przetłumaczyłem te najważniejsze fragmenty z testu modelu A-H200 z analogicznymi satelitkami jak w modelu A-H500 :wink: .

 

 

 

Całościowo dźwięk z zestawu Microlab A-H200 jest wystarczająco dobry i zrównoważony. W porównaniu z głośnikami o analogicznech czynnikach , przetestowanych przez nas wcześniej, jakość dźwięku z A-H200 jest nieco lepsza. i właśnie taki poziom byłby pożądany, jako minimum, w każdym zestawie tej klasy głośników! należy jednak rozumieć, że nawet z takimi rozmiarami satelit można uzyskać wyższą jakość dźwięku , widzimy to na przykładzie niedrogich głośników przeznaczonych do sal kina domowego .Jak widać, jakość dźwięku dzisiejszego zestawu nieco nie odpowiada ich robiącemu wrażenie wyglądowi.

 

Według skali absolutnej satelity A-H200 grają z całą pewnością wystarczająco , chociaż, w ich dźwięku i jest obecny efekt skrępowania. nieco zduszony dźwięk na średnich częstotliwościach wywołany poprzez jakość zastosowanego głośnika. Porównawczo charakter dźwięku w czymś przypomina głośniki z M-Audio Studiophile LX4 . ale, dzięki zastosowaniu w A-H200 jedwabnych kopułek, wysokie częstotliwości są w miarę przeźroczyste i odtwarzane są bez zniekształceń czyni to wykorzystanie głośników z Microlab bardziej odpowiednim. Tym nie mniej, przy odsłuchu kompozycji z nasyconymi partiami różnych talerzy i perkusji wyczuwa się brak tych najwyższych wysokich częstotliwości, i (pragnie się) pożądane jest aby nieco podnieść poziom w zakresie 5 - 15 kHz.

 

Należy zauważyć, że praktycznie wszystkie kolumny o podobnych walorach mają krzykliwy odcień, który wywołuje męczenie się słuchu już tylko po pięciu minutach słuchania, bez względu na poziom głośności. W satelitach Microlab A-H200 jest to wyrażone w znacznie mniejszym stopniu.

 

Dźwięk subwoofera analogicznie do satelit,jest dość zrównoważony. jednak sądząc po niewysokiej czułości NCZ-głośnika, sub obliczony jest na wysoki poziom głośności. przy niskim ogólnym poziomie (przy cichym słuchaniu), dźwięczność (głośność) subwoofera jest nieco niestarczajaca. ale warto także zauważyć, że subwoofer gra jednakowo czysto i bez zniekształceń na dowolnej głośności. Dzięki wyprowadzonemu dyfuzorowi NCZ-głośnika na panel przedni , sub pomaga satelitom w oddaniu dolnej skali średnich częstotliwości. Dzięki naszym pomiarom wiemy, że zakres pracy subwoofera dociera do 150 - 200 Hz. przy wspomożeniu subwooferem tych częstotliwości,nie powstaje odczucie tzw dodatkowej kolumny .

 

Warto zrozumieć , że porównanie dźwięku z satelitow z kolumnami z udanej serii SOLO nie ma żadnego sensu. Jest to całkowicie inna klasa głośników.

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...