grzechuk Opublikowano 5 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2008 (edytowane) na poczatku male wyjasnienie: nie jestem informatykiem (wiec sorry za bledy w komentarzach), a programowanie mikrokontrolerow niestety musze przejsc... zrobilem zadanie i mysle, ze dzialac bedzie po malej korekcie, o ktora prosze (albo chociaz o wskazowke, bo juz zglupialem) ;-) zadanie: zadeklarowac tablice adr_c danych (dowolnych) i zakonczyc jak FFh (255d), napisac petle sprawdzajaca parzystosc kazdej danej i jesli jest parzysta - zapisac ja w tablicy adr_x, ktora zakonczyc tez FFh moj program: adr_x equ 0A0h ;lokalizacja tablicy2 z liczbami parzystymiorg 0hljmp startorg 40h ;przejscie z programem o 40 rejestrow dalejadr_c: db 04h, 080h, 0ah, 01d, 0ffh ;deklaracja tablicyorg 100h start:mov r0,#0 ;w tym rejestrze bedzie licznik odpowiadajacy za komorki w adr_cmov dptr,#adr_c ;ustawienie wskaznika na tablicyspr1:mov a,r0mov r3,@dptr ;zachowanie wartosci komorki (ale nie dziala przy kompilacji, a nie wiem jak uzyc dpl i dph;/)inc r0 ;czyli "i++"movc a,@a+dptr ;wpisanie do akumulatora wartosci z komorki "itej" tablicy (???)anl a,#0ffh ;sprawdzenie, czy to koniec tablicyjz wyjdzanl a,#00000001b ;sprawdzenie parzystoscijz zachowajsjmp spr1zachowaj:mov dptr,#adr_x ;ustawienie sie na poczatku tablicy2mov a,r3movx @dptr,a ;zapisanie do nowej tablicy liczby z r3inc dptr ;nastepna komorka (i tutaj mam watpliwosci czy nie zrobic skoku do zwiekszenia razem z r0)sjmp spr1wyjdz:mov dptr,#adr_xmov a,r3movx @dptr,asjmp $end pomoze ktos? Edytowane 5 Maja 2008 przez jekyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 5 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2008 a nie można tego po prostu odpalić i zobaczyć czy działa? :) Ewentualnie dorwac jakiś symulator i puścić pracę krokową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...