Skocz do zawartości
Damundo

Dyskusja Na Temat Microlab Solo 5c/6c/7c

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie moja ocena była bardzo surowa jednak jak widać mam odniesienie do sprzętu ze znacznie wyższych półek. Mimo wszystko ktoś dobrze wspomniał - jak na sprzęt za TRZYSTA złotych NOWY z gwarancją uważam i podkreślam Jest nie do przebicia - po prostu duszą jestem w innych czasach kiedy sprzęt wyglądał i grał nieporównywalnie lepiej niż dziś ;). Jeżeli chodzi o to, czy posiadam na stanie. Część tak część już od dawna nie - każdy sprzęt doczekuje się nowego właściciela. Trochę potrwa nim zabiorę się za microlaby. Wcześniej zapomniałem także dodać. Do wzmacniacza z pro będę dodawał wyjście na subwoofer aktywny (właśnie kończę napęd także taka opcja zawsze się przyda). Wiem natomiast, że seria Solo cierpi dokładnie na to samo co seria PRO - płaskie brzmienie ale nie z powodu samych przetworników (domniemam że są lepsze i napewno lepiej radzą sobie ze średnicą) co dziadowskiej sekcji przedwzmacniacza (to co reguluje nam głośność, wejścia, bas oraz wysokie - wszystko to obsługuje nam jeden układzik scalony).

Hmm, czy w takim razie podpięcie pod Beresforda, teoretycznie, zmienia ten fakt? Bo przynajmniej wg opisu polskiego dystrybutora (jest nim Grado_Fan), cytuję "TC-7510 działa jako DAC , jako przedwzmacniacz , umożliwiając sterowanie bezpośrednio końcówką mocy oraz jako wzmacniacz słuchawkowy."

 

Czyli Beresford powinien zaradzić na część niedoskonałości Solo. To, że Solo z Beresfordem grają lepiej, to po prostu słychać, ale ciekawi mnie właśnie czy zastępuje tą "dziadowską sekcję przedwzmacniacza" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beresforda podpinasz na wejście w solo a sam sygnał biegnie właśnie przez ten tzw przedwzmacniacz który jest zintegrowany w solo w środku i nie da się go pominąć. Wygląda to dokładnie tak:

 

Beresford (DAC czyli inaczej źródło dźwięku) -> wejście w solówkach (gniazdko) -> układ przedwzmacniacza (PT2315 [tu jest opcja loudness] bądź R2S15900 [a tutaj 3D]) -> wzmacniacz mocy -> Głośniki ;)

Edytowane przez ALTON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ooo dzięki :) na to czekałem na opinie takiego człowieka:D:D ... to teraz tylko czekać ma dostawe .. :) a tak z ciekawości przeszły ci przez rece podobne bądz takie same kenwoody czy wież z doswiadczenia ze takie mini wieze są jednak jakościwo gorsze?? od microlabów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko - wielkość kolumn w stosunku do kubka Nescafe (mniam) ;) Jeszcze zapomniałem dodać. Wzmacniacz czasem się "zwiesi" tzn przy pierwszym załączeniu nie reaguje na regulacje bass/sopran. Na wskaźniku się zmieniają ale tego nie słychać. Pomaga załączenie efektu 3D oraz jednoczesne wyłączenie - potem działa normalnie.

post-159699-1217456121_thumb.jpg

post-159699-1217456129_thumb.jpg

Edytowane przez ALTON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaletą serii Microlab PRO wzgl. serii Microlab SOLO jest niewątpliwie identyczne brzmienie lewego i prawego kanału ... podczas gdy w SOLO na skutek wsadzenia w jedną kolumnę więcej elektroniki niż w drugą (praktycznie 0) następuje pewne minimalne odstrojenie jednego kanału wzgl. drugiego (fizycznie inna pojemność itp.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maa ktoś moze jakieś stojaki półki czy coś pod microlabami..... jak macie to mozecie pokazac?? bo ja szukałem i same w cenie głośników chyba lepiej bedzie samemu zrobić... :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maa ktoś moze jakieś stojaki półki czy coś pod microlabami..... jak macie to mozecie pokazac?? bo ja szukałem i same w cenie głośników chyba lepiej bedzie samemu zrobić... :blink:

W Polsce nie widuję odpowiednich biurek z "podniesieniami" na kolumny. Kolumny powinny być tak wysoko aby oś akustyczna kolumn przebiegała na wysokości uszu ... nie wiem tylko czy w microlabach jest ona na wysokości "gwizdka" czy tak jak w monitorach studyjnych między wysokotonowcem a niskotonowcem - weź to pod uwagę przy ew. budowie podstawek pod kolumny.

 

ps. przynajmniej w modelach z głośnikiem koncentrycznym oś akustyczna jest w pionie znacznie bardziej rozmyta więc nie ma tak mocnych restrykcji przy umieszczaniu kolumn jak w konstrukcjach tradycyjnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaletą serii Microlab PRO wzgl. serii Microlab SOLO jest niewątpliwie identyczne brzmienie lewego i prawego kanału ... podczas gdy w SOLO na skutek wsadzenia w jedną kolumnę więcej elektroniki niż w drugą (praktycznie 0) następuje pewne minimalne odstrojenie jednego kanału wzgl. drugiego (fizycznie inna pojemność itp.).

Ale pamietajmy ze tu chodzi tylko niskie pasmo;)

A roznica to okolo 3-5hz

Hmm gdzies mi cos w oczach kiedys sie rzucilo ze bebechy w pro i solo 6 sa te same niemal identyczne czy sie myle?

Albon a pro maja miekki start?

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie

w oczekiwaniu na dostawę chiałbym wrócić do tematu standów

pare osób się pytało, pare osób miało coś majstrować ale ani widu ani słychu

 

ja dziś odwiedziłem castorame i nic ciekawego nie znalazłem

ot jakieś półki grubości 15 i 18mm na lite drewno to nie wygladało i sklejki sosnowe - dużego wyboru nie było jeśli chodzi o rodzaje bo wielkości to tak

 

nogi też typowo stołowe długość do 80cm 15 zł i 40 (okrągłe i kwadratowe)

niby można coś z tego sklecić ale wypadało by pomyśleć jak połączyć z deską w podstawie no i nad ilością rur

tak więc trzeba szukać dalej, no chyba że zaszedłem do nie tego działu - nie szukałem po jakieś hydraulice i elektryce bo mało czasu

macie może jakieś pomysły ?

Edytowane przez SBeNder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można i robić z tych juz gotowych części tak jak widziałeś , 4 takie jak widziałeś stópki na dole płyta na górze.. i jest stojaczek... tylko wiadomo łady zęby był...

ale jeszcze można zrobić z płyt meblowych . takich jak można kupić na wymiar w tych castoramach itd.... na dole płytka ew.do niej jakieś stópki jeszcze lub kolce... noki można 2 kawałki płyt na przeciwko.. i u góry też płyta.. obkleić kanty taką taśmą tak sie nakleja na meble.... żeby nie było widać wiórów... i ładnie to wygląda ten mój ostatni pomysły też gdzieś widziałem gotowy w necie jak ktoś robił... ładnie to wygląda.. albo można popatrzeć na strony właśnie z tymi podstawkami i zrobić coś podobnego samemu właśnie z docinanych na wymiar płyt...

 

Mam nadzieje ze zrozumieliście o co kaman:D:D .. bo troche nakręcone...

 

np.

 

http://ans.sklep.pl/multimebel-g701-podsta...iki-p-2125.html

 

i wyobraźcie sobie ze szkło i wszystko zastępujecie płytą meblobą a np. stupki to kolce... i u góry i na dote też płyta... mi sie całkiem ładnie widzi :lol2: :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano dostałem telefon od Pana Adama z pytaniami o zestaw Pro3. Za kilka dni będziemy mieli następnego właściciela serii Pro ;). Na dniach ukażę pierwszą prostą przeróbkę dzięki której pozbędziemy się efektu "pukającego" basu, przesterowania przy zbyt silnym sygnale. Zostanie odetkany dół oraz przy okazji (jako pozytywny efekt uboczny) powinna poszerzyć się przestrzeń. Tak mi do głowy strzeliło - może po moich "wypocinach" seria Pro3 również znajdzie swoich sympatyków ? ;)

 

Usłyszałem w między czasie także pytanie - "Dlaczego Pro a nie sprawdzone SOLO?"

-Bo są sprawdzone.. ;)

-Bardzo nie pasuje mi ich design

-Brak możliwości moddingu

-Jednak kolumna ma mniejszą objętość z powodu całego wzmacniacza w niej zawartego (ktoś już o tym wspomniał)

-Jestem przeciwnikiem monitorów aktywnych (chyba że buduję je sam, wtedy unikam błędów konstrukcyjnych) - brak "wygody"

-Powód może i prozaiczny, ale PILOT! - w Pro jest 10 razy solidniejszy

Edytowane przez ALTON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak nie wytrzymałem .Z racji iż nie miałem dziś nic konkretnego do roboty przerobiłem cały wzmacniacz - koniec mocy wraz z przedwzmacniaczem. Efekty są baardzo pozytywne. Jednym słowem gra nieporównywalnie lepiej od oryginału - jutro opiszę jak przebiegała "operacja" oraz podzielę się zdjęciami. Napiszę też coś o nowym dźwięku..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak nie wytrzymałem .Z racji iż nie miałem dziś nic konkretnego do roboty przerobiłem cały wzmacniacz - koniec mocy wraz z przedwzmacniaczem. Efekty są baardzo pozytywne. Jednym słowem gra nieporównywalnie lepiej od oryginału - jutro opiszę jak przebiegała "operacja" oraz podzielę się zdjęciami. Napiszę też coś o nowym dźwięku..

Dawaj fotki i opis:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Wzmacniacz został rozebrany na części pierwsze. Płytka końcówki mocy oraz przedwzmacniacza została

odłączona od reszty. Jak widać na zdjęciach cały koniec mocy został rozlutowany - powód? Elementy słabej jakości

oraz źle dobrane wartości niektórych rezystorów. Po rozlutowaniu płytki przyszła pora na nowy montaż. W miejsce

starych elementów wstawiłem nowe o ciut innych wartościach dobrych firm jak np. Panasonic FC,Samsung, ELNA Audio.

 

Główne zmiany:

 

-Podniesienie Gain z 33x na 47x

-Kondensatory wejściowe wymienione z elektrolitów po 10uF na MKT 2,2uF

-Wstawione kondensatory odsprzęgające na szynie zasilania po 100nF w ich docelowe miejsce oraz wymiana

kondensatorów w szynie zasilania przy LM z 100uF firmy HITANO (z tego co widzę, sa to zapasy z lat 80) na samsungi 47uF

-Modyfikacja układu MUTE - drobna zmiana elementów (by odseparować od siebie obie nogi MUTE scalaka)

-Wszystkie rezystory o tolerancji 1%

-Dołożone kondensatory ceramiczne w mostek gretza po 100nF (jest fabrycznie puste miejsce).

-Wylutowanie kondensatorów wlutowanych równolegle do wyjść głośnikowych po 1nF

-Wylutowanie kondensatorów po 220pF między wejściem odwracającym a nieodwracającym kostki LM

-Wymiana kondensatora odsprzęgającego wejście do masy z 1nF na 100pF

-Wymiana elektrolitów w sprzężeniu z 22uF na 220uF

-W miejsce AC wlutowana złączka ARK3 dla wygody

-W planie wymiana kondensatorów w zasilaniu z 2x4700uF na 2x10 - 15000uF

 

Jeżeli chodzi o przedwzmacniacz:

 

-Rozmontowanie wszystkiego do gołej płytki pomijając układ scalony R2S15900

-Wymiana dzielnika na wejściach z 470/47k na 1K/10K - pozwala to pozbyć się strzałów przy mocnym sygnale

-Wymiana kondensatorów wejściowych układu R2S z elektrolitów HITANO(jak wyżej) na FC Panasonic 10uF (nic innego tam nie wejdzie)

-Wejście Vref układu r2s zbocznikowane kondensatorem 10uF elna audio + 100nF od spodu

-Wyrzucenie kondensatorów wyjściowych za buforem i wstawienie zworek(fabrycznie są dwa razy z rzędu)

-Wszystkie kondensatory na zasilaniu części cyfrowej wymienione na 470uF

-Zwiększona pojemność kondensatorów między buforem a kostką preampa z 10uF na 47uF SAMSUNG

-Wstawiona podstawka precyzyjna pod kostkę bufowa by móc ją bez problemów wymieniać - docelowo będzie tam siedział OPA2134.

-Kondensatory przed stabilizatorami wymienione na Rubycoon po 180uF

-Stabilizator części cyfrowej przeniesiony na ramę obudowy (radiatorki mimo średnich wymiarów były gorące - na obudowie po całym dniu pracy stabilizator jest letni)

 

Wszystkie elementy wymieniane na pochodne lepszej jakości

W planie jest dorobienie wyjścia na inny wzmacniacz - tzw. Pre OUT

Dorobienie układu zabezpieczeń dla głośników - czyli odłączenie głośników w momencie przejścia w STBY (STBY to

inaczej wyłączenie wyświetlacza i uruchomienie MUTE - także wzmacniacz dalej pracuje. Zasilenie cyfrówki oraz końca

mocy z osobnych transformatorów

Coś się jeszcze znajdzie..

 

0. wygląd ogólny

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

1. Rozbiórka wzmacniacza

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

2. Ogólny wygląd płytki końcówy

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

3. Płytka rozlutowana

 

Dołączona grafika

4. Nowa wersja

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

5. Skończona sekcja przedwzmacniacza (nie robiłem zdjęć w czasie roboty)

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Dźwięk - Jest super! Poprzedni wzmacniacz zginął w przepaści i już o nim nie chcę pamiętać. Nowa wersja gra znacznie

lepiej - przede wszystkim bas. Niema tego drętwego stukania o deskę, teraz jest dynamicznie i niisko !. Wysokie

straciły efekt syczenia, nabrały ostrości, lekkiej szorstkości - pojawiły się detale. Średnica nie wniosła niczego

nowego. Jest jej nadal mało (ograniczenie ze strony kolumn). Poszerzyła się przestrzeń zgodnie z planem - nie jest to spora zmiana ale słyszalna. Po wymianie opampa w sekcji bufora nastąpi jeszcze większa zmiana. Z racji na charakter brzmienia OPA2134 powinny się wyostrzyć wysokie oraz wyszczuplić i przyspieszyć bas.

Edytowane przez ALTON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podziwiam tak znających sie na rzeczy ludzi :D a chcialem iść na elektryka.. ale nie ide :( i tak wątpie ze bym sie chociasz ułamka tego nauczył co ty tu dzisiaj napisałeś:D to jest doswiadczenie :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt modyfikacji samego wzmacniacza w moim przypadku to dwie kawy w trakcie pracy ;) a ogólnie całość powinna się spokojnie i z zapasem zamknąć w 30-40zł max wliczając kondensatory w blok zasilania po 10 000uF. Ostatnie końcowe przeróbki przeprowadzę jak sobie trochę posłucham. Za kolumny wezmę się... jak mnie nuda dopadnie ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ ALTON wzmak już poprawiony B-) no to podaję ci jeszcze linka do opracowanego Upgrade tych kolumn ,bo je też należy wyleczyć z kilku przypadłości :wink:

 

http://liga-zvuka.ru/selfmade/microlab-pro3/

 

EDIT:

Okazuje się że model PURE100 ma również numeryczny czerwony wyświetlacz ,czego niestety nie było widać na poprzednich znalezionych zdjęciach :smile2:

 

http://detail.zol.com.cn/121/120459/pic.shtml

http://www.0769pc.com.cn/News/HTML/2007-9-3/200793192627.htm

http://sound.zol.com.cn/66/662689.html

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już złożyłem zamówienie na Microlab Solo7c... 8 sierpnia ponoc mają być, a czy będą zobaczymy już za 6 dni

 

Na eBay'u zamówiłem też Prodigy HD2

 

Jedynym moim problemem jest kabel od Solo7c... wymiana go na cos z rodzaju:

• Tech+Link 680031

• Tera Labs Prism 100a

• DNM Reson

 

Da jaką większą i dobrze odczuwalną różnice? Czy nie warto wymieniać kabla?

 

Czytałem, że dobre są też dość tanie Klotz (GY107 lub IY106) ale wiele osób również marudzi, że w każdym z nich coś jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt modyfikacji samego wzmacniacza w moim przypadku to dwie kawy w trakcie pracy ;) a ogólnie całość powinna się spokojnie i z zapasem zamknąć w 30-40zł max wliczając kondensatory w blok zasilania po 10 000uF. Ostatnie końcowe przeróbki przeprowadzę jak sobie trochę posłucham. Za kolumny wezmę się... jak mnie nuda dopadnie ;).

Napewno popracować trzeba nad rozmieszczeniem cewek w zwrotnicy, bo widze ze upakowali je jedna przy drugiej.

z linku mpeg-4 mozna wywnioskowac ze troszke pro 3 potrzebuja wiekszej budy, jedynie zastanawia mnie fakt po co tak bardzo watolina tłumili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...